kondotier Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Daliście nazwę 100 Radów, ale problem jest w tym, że z głośnika słychać zaproszenie do 100 Rentgen. Dopiero na dubingu Uhta zaprasza do 100 Radów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 Ale w Polsce i tak każdy jest przyzwyczajony do "100 radów" i to przeczytają, a nawet jak usłyszą po rosyjsku 100 rentgenów to co to zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 7 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 11 godzin temu, kondotier napisał(a): ale problem jest w tym, że z głośnika słychać zaproszenie do 100 Rentgen To sztuczny problem...istnieje tylko dla kogoś znającego rosyjski. Mało który gracz zna rosyjski i "przeciętny zjadacz chleba" potraktuje to jak zwykły komunikat z głośnika, natomiast gdy czytamy tekst po polsku, to różnica jest widoczna dla graczy z Polski, 100 Radów a 100 Rentgenów...poruszając ten wątek chciałem się upewnić, że to będzie wersja z pierwszego SoC'a i taką pozostanie w polonizacji. Jak pisze @tom3kb gracze przywykli - pomimo wychwytywanych dla niektórych niuansów i rozbieżności - do nazwy 100 Radów. Tłumaczenie nie zawsze musi oddawać perfekcyjnie 100 % tekstu, powinno uwzględniać naleciałości pozostawione przez pierwotne polonizacje pierwszej części gry, dla których emocjonalny ładunek jakim jest przyzwyczajenie (sentyment) jest ważniejszy niż idealna polonizacja...jak mówi powiedzenie: "przyzwyczajenie to druga natura człowieka..." i trzeba to brać pod uwagę ponieważ nie każdy gracz to purysta w kwestii wierności przekładu tekstu. Są też idiomy, które dla danego kraju nie będą miały znaczenia i tutaj wierność przekładu traci sens...wszystko musi mieć odpowiedni kontekst. Komunikat po rosyjsku słyszy polski gracz (nie znający rosyjskiego) - najczęściej go ignoruje. Tekst pisany po polsku widzi gracz z Polski i dostrzega różnicę, ponieważ jest w jego rodzimym języku w przeciwieństwie do komunikatu, którego nie rozumie. Dlatego powtórzę wersalikiem - TO SZTUCZNY PROBLEM. @kondotier - zawsze możesz założyć ankietę na forum i zapytać graczy czy chcą takich zmian...są tu ku temu możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anatolij Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Wydajcie w końcu tą polonizacje w praniu będziemy wyłapywać błędy i dodawac fixy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 8 Listopada 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Proszę nie rozdmuchiwać błahego problemu, jaką niby jest kwestia znaczenia "100 Radów". Napisałem wyraźnie, że w polonizacji taka jest i taka pozostanie. Żadnych referendów, ankiet i itp. nie róbmy, bo nie ma o co kruszyć kopii. Ważniejszą sprawą jest wyłapanie ewentualnych (istotnych) błędów w tymże modzie i ich naprawa. Koniec, kropka. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 (edytowane) @metek58 - nie zrozum mnie źle, nie ja tworzę problem z nazwą, w OP-2.1 była nazwa "100 Rentgenów", dlatego zasygnalizowałem to w temacie wiedząc że niektóre pliki polonizacji są zaczerpnięte z wersji 2.1, problem widzą inni forumowicze w tym wątku...ja tylko upewniam się co do nazwy. Dziękuję za czuwanie nad spójnością tej nazwy z podstawką SoC'a. Edytowane 8 Listopada 2022 przez AntiCitizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwinny Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Zostawiłbym tak jak jest w oficjalnym spolszczeniu do cienia i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Popieram przedmówcę Nie ma co tworzyć sztucznie problemów. Zostawcie jak było w originale i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Może zamiast używac nazwy potocznej - rusycyzmu - OP 2 użyć nazwę: Połączona/Złączona Paczka/Przesyłka. Skoro już mowa o tłumaczeniu ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 8 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Dobra chyba już wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 10 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2022 (edytowane) Jeden z pomysłów na creditsy. Można wstawić inny stalkerski concept art na tło. Edytowane 10 Listopada 2022 przez AntiCitizen 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 10 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2022 Tak sobie myślę...trzeba by zapytać twórców concept artów na takie plakaty o możliwość wykorzystania ich w grze z tytułu praw autorskich, później przez brak ostrożności trzeba by usuwać pewne elementy polonizacji, dlatego - jeśli znacie takie strony z grafikami za free albo ich twórców - to dajcie znać tutaj, bo nie chcę później kłopotów i ewentualnych rekompensat za "kradzież własności intelektualnej"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 10 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2022 @AntiCitizen Można też użyć konceptów i grafik promocyjnych samej trylogii Stalkera, mody to robią nagminnie i nie ma problemu. A żeby pasowało jako graffiti, to można nadać im efekt posteryzacji w Photoshopie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 10 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2022 Albo sobie wejść na stronki ze stockowymi, darmowymi artami z tematyki stalker game i też coś fajnego wybrać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 12 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2022 Podoba mi się ten fanart: (link) Ma ktoś konto na VK? Jeśli tak, to można by zapytać Igosha o możliwość wykorzystania jego grafiki na mural w OP-2.2...wybrałem ten fanart z uwagi na jasne tło dobrze kontrastujące z czcionką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 13 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 Kolejna wersja plakatu z autorami polonizacji. Jeśli na forum są obiekcje co do mojego wkładu - proszę pisać, to usunę swój nick z tej propozycji. Mój wkład jest znikomy i w porównaniu do pracy forumowiczów: @metek58 i @yellow to jedynie dodatek, bez którego można ukończyć grę. Nie roszczę sobie praw do wkładu, ale cieszę się że mogłem trochę pomóc przy rozwiązywaniu niektórych problemów przy polonizacji. Tekstura stylizowana na sitodruk, lekko zniszczona z postrzępionymi krawędziami. Grafika bez praw autorskich, dodatkowo zmieniona w stosunku do pierwotnej, przez co zyskała unikalny styl. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwinny Opublikowano 13 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 Fajne, ja bym dał jeszcze jeden mniejszy do labu x18, w pomieszczeniu gdzie jest piwo dla biesa fajnie by wyglądał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 14 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2022 @Zwinny, to nie jest tak że nie można zmienić tej tekstury...tylko że jest to bardzo mały obszar o wielkości ~ 128x94 px., niewiele widać poza rozmytym obiektami, na pewno opis będzie rozciągnięty...ja zrobiłem tą teksturę, ale mi się nie podoba ten efekt...Prypeć w tle, kolor czcionki do zmiany, tak czy inaczej... nie wiem czy jest sens na tak małym formacie dodawać opis, a co ważniejsze tutaj pierwotna tekstura oddaje w pewien sposób szacunek twórcom gry a ja zmieniając ją - po prostu usuwam ślad po nich...tekstur w grze jest tyle, że jest w czym z ich zmianami wybierać, tę bym zostawił w spokoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 29 Listopada 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Coś wiadomo o sytuacji z tym modem? Ktoś testuje lub coś w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 29 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 @Meta mi wspominała, że @AntiCitizen testuje tylko sam początek rozgrywki, czy nie ma jakichś błędów itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlkin Opublikowano 29 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 A to można coś gdzieś pobrać do testowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 29 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 @qlkin Na razie robimy wstępny zamknięty test przed premierą, tak żeby się upewnić, że nie ma problemów na początku + zostało parę tekstur do dodania. Po premierze, można powiedzieć - ze względu na wielkość moda, będą trwać i trwać testy otwarte ; ) No i co jakiś czas, gdy się nazbiera, będzie można opracowywać łatki. Aby nie męczyć więcej polonizatorów, którzy już sporo się napracowali, to ja się piszę do tej roboty. Jednak pomoc zawsze się przyda, zważywszy, że nie planuję ściągać i grać w moda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlkin Opublikowano 29 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Dzięki za odpowiedź. Eeee... jak by to napisać - mod duży, a oryginał to już jest długo 'na rynku', a nie jestem chyba takim fanatykiem OP-ka by grać raz za razem. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 29 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Tak jak przedmówcy dodali - testuję moda i wyłapuję wstępne, powtórzę - wstępne błędy. Zmodyfikowałem system teleportów, by dotrzeć na każdą lokację. Bez powodzenia zadawałem pytania w temacie o OP-2.2: czy nowe lokacje zostały zasiedlone i obsadzone w fabułę?...nie było konkretów ze strony graczy, trudno się mówi... Weźmy przykład: mamy Kordon z jednego z buildów - tutaj jest to "Wschodni Kordon". Są tam postacie, których nazwy nie są spolonizowane - przynajmniej u mnie: przykład poniżej: Spoiler szczerze - nawet nie wiem czy te postacie spotkamy w grze?, być może twórcy zostawili sobie moda do rozwoju i planują w przyszłości dodać tam linię fabularną? Nie mniej jednak - są tam NPC mający spolonizowane dialogi, ale bez questów. Nie było tam mutantów. Mam wszystkie obszary dostępne, a gracze pomimo zapytań - również przez PW, nie chcieli współpracować...chociaż ci sami domagali się wydania moda...gdzie tu rozum? nie chcę dawać tu ich listy, powiem tylko że regularnie odwiedzają stronę logując się...póki co pracuję w duecie z @Meta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlkin Opublikowano 30 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Nikt mnie nie prosił o opinię (kto pyta?lol) - więc proszę. Może, jeśli nie zakończyć, to przyspieszyć te testy i 'konspirację ścienną', a polonizację - o ile nie wywala do pulpitu, powiedzmy - do Baru, wrzucić dla każdego chętnego jako beta-testy. Korekty, zgłoszenia itd. uwzględniane później, w - nieuchronnym chyba? - aktualizowanym fix'ie i nie pisać nikomu o 'zamkniętych' testach. Nawet tych beta-testujących to może być niewielu, a Gwiazdka (24.12-BN) blisko. Pozdrawiam fanów OP-ka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.