Jump to content

Labirynt


Agrael

Recommended Posts

979626c1f6e748e11021e7b6684d4c14.gif

Tytuł oryginalny: Лабиринт
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 / Repack (wersja samodzielna)
Data premiery: 03.11.2022 r.
Autorzy: makdm, Механик, Policai, Пилот
Autor spolszczenia: @Szczepan9205


OPIS:

Spoiler

Życie, szczególnie w Strefie, jest jak labirynt, z którego można wyjść na kilka sposobów...

Labirynty dróg, labirynty czasu, labirynty zdarzeń, labirynty losów, labirynty relacji międzyludzkich. Kto wie, co nas czeka w labiryncie. Po wkroczeniu do labiryntu ludzie się zmieniają i często nie na lepsze. Łatwo jest dostać się do labiryntu, ale znalezienie wyjścia może zająć całe życie. A teraz wydaje się, że światełko na końcu tunelu jest już widoczne... Jednak nie popadaj zbytnio w zachwyt, gdy je dostrzeżesz. Może to tylko światło latarki człowieka wędrującego przed tobą labiryntem. A może to wszystko to tylko miraż i widzimy przed sobą jedynie to, co chcemy zobaczyć, a z labiryntu nie ma wyjścia...


Koncepcja moda:

  • Fabuła rozpoczyna się zaledwie kilka dni przed pojawieniem się najemnika Szramy na Kordonie. Bohaterowi opowiadanej historii zupełnie przez przypadek wpada w ręce coś, co wywróci jego spokojne życie w wiosce nowicjuszy do góry nogami.
    Protagonista zawiera układ z Sidorowiczem, zgodnie z którym ten poszukuje drogi do centrum Zony, starając się ominąć Mózgozwęglacz. Jeżeli droga zostanie odnalezione, to Sidorowicz stanie się najbogatszym handlarzem w Strefie Wykluczenia. To z kolei wzbogaci także protagonistę, gdyż jak dotąd nikomu jeszcze nie udało się odnaleźć „klondajka” artefaktów. Sidorowicz pomaga naszemu bohaterowi przygotować się do rajdu...

Wykorzystane lokacje: 

  1. Kordon - Spectrum Project: Droga we Mgle.
  2. Laboratorium X9 - Policai. 
  3. Kolektor - Noc przed Bożym Narodzeniem
  4. Dolina Mroku - GSC Game World i Policai. 
  5. Laboratorium X18 - GSC Game World i Policai. 
  6. Bar - Мятежник.
  7. Pomieszczenie teleportacyjne - GSC Game World. 
  8. Miasto Duchów - Policai. 
  9. Laboratorium X13 - Policai. 
  10. Martwe Miasto - Policai. 
  11. Laboratorium X11 - Policai. 

Podziękowania za wykorzystane projekty:

  1. Lotsman (DDT) za pomoc przy teksturach menu głównego i opcji. 
  2. Gaz1k za STCoP Weapon Pack 2.5.
  3. @Cromm Cruac za AtmosFear 3.0.
  4. Podziękowania dla wszystkich autorów modeli, które wykorzystano w modyfikacji. 

Wskazówki autorów: 

  • W grze na przemian występują lokacje naziemne, jak i podziemne laboratoria. W starciu z anomaliami, niebezpiecznymi mutantami i pozostałymi przeciwnikami będzie trzeba użyć wysokiej jakości amunicji i niezawodnej broni. Wraz z postępem fabuły na pewno pojawi się możliwość uzupełniania zapasów żywności, medykamentów i amunicji. Nie zapominajcie o dokonywaniu ulepszeń wyposażenia. 

GALERIA:

Spoiler
Labirynt_stalkerteam_scr1.jpgLabirynt_stalkerteam_scr2.jpg
Labirynt_stalkerteam_scr3.jpgLabirynt_stalkerteam_scr4.jpg
Labirynt_stalkerteam_scr5.jpgLabirynt_stalkerteam_scr6.jpg
Labirynt_stalkerteam_scr7.jpgLabirynt_stalkerteam_scr8.jpg

Przegląd moda od AP-PRO:

 

 

INSTALACJA:

Spoiler

Kolejność instalacji wersji "klasycznej":

  • Zew Prypeci 1.6.02.
  • AtmosFear 3. Wybierz ścieżkę instalacji prowadzącą do głównego katalogu gry. 
  • Podczas instalacji wybierz te tekstury, które komputer jest w stanie „przetrawić” bez utraty wydajności. Nie zaleca się instalacji Nano HUD, ponieważ nie został wykorzystany w modzie, a może powodować błędy podczas gry. 
  • Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem należy umieścić w głównym katalogu gry ze zgodą na zamianę plików. 

Instalacja wersji "samodzielnej":

  • Modyfikacja jest w wersji samodzielnej, a więc nie wymaga posiadania i instalacji podstawowej wersji gry. Mod ma instalator - wystarczy postępować zgodnie z jego zaleceniami i zainstalować modyfikację w dowolnym miejscu. Najlepiej poza patrycję systemową. Dodatkowo wersja samodzielna posiada już zintegrowany z modem AtmofFear 3, a więc nie trzeba go instalować. 

Instalacja spolszczenia:

  • Pobieramy archiwum ze spolszczeniem i rozpakowujemy w dowolne miejsce.
  • Kopiujemy wypakowaną zawartość archiwum ze spolszczeniem i wrzucamy do katalogu z modem ze zgodą na zamianę plików. Jeżeli posiadamy w katalogu głównym folder localization, to najpierw go usuwamy, a potem wrzucamy spolszczenie.
  • Gotowe, można grać - spolszczenie pasuje zarówno do wersji "klasycznej", jak i do wersji "samodzielnej".

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Wersja "samodzielna" - rekomendowana: 

Spoiler

Mod + wszystkie niezbędne poprawki:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Torrent - [KLIK]

Wersja "klasyczna":

Spoiler

AtmosFear 3:

Labirynt:

Łatka w przypadku zainstalowania Nano-HUD w AtmosFear 3:


Spolszczenie v1.0 (do obu wersji moda):


Dodatki do obu wersji moda:

Spoiler

Paczka zawiera następujące dodatki (opcjonalne):

  • FOV Switcher - mod pozwalający na zmianę pola widzenia GG, aby zmienić FOV odpalamy plik fov_switch.bat, a następnie wpisujemy numer odpowiadający danej wartości FOV (wartości są podane w okienku). Ja zalecam numer 55 = FOV 75, oczywiście numerki bierzemy z linii dla COP 1.6.02, aczkolwiek switcher działa też z Czystym Niebem i Cieniem Czarnobyla).
  • Tekstury wyższej rozdzielczości (2K) dla drzew (dla obu wersji moda) oraz nieba (tylko dla wersji "klasycznej") - jeżeli gramy na wersji "samodzielnej" to wrzucamy do folderu z modem (gamedata/textures) tylko folder trees, ponieważ wersja "samodzielna" zawiera już zintegrowany z modem AtmosFear 3.
  • Zwiększony obszar renderowania trawy w okręgu wokół GG wstawiony przez @qlkin

Link:

 Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia:

 

Źródło: appro.jpg
 

  • Cool 2
  • Positive 4
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Ładna wstawka @Agrael. Jak mi tylko mignęło 'makdm, Механик, Policai, Пилот' ... Nawet fajnie atmosferę budują z tą, w sumie, zapowiedzią. Z tego co piszą sobie na ap-pro - np. Pilot, to warto czekać. A i AtmosmFear 3 to obowiązkowo trzeba wstawiać i dla tych co mają słabsze 'żelazka' jest/będzie wybór, tekstury wyższej rozdziałki też można będzie sobie 'wyjąć' i dołożyć później, jakby co. No - ja sobie poczekam. Nie-byle-jakie nicki tutaj firmują produkcję............................................ - tak czekam, lol

Link to comment
Share on other sites

Po ciszy w temacie wnioskuję, że nikt nie gra. U mnie mod bez odrobiny walki z nazwami plików to się niezbyt pisał na współpracę, ale, koniec końców, działa. Jak to kogoś blokuje na wstępie z np.

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle)
[error]Function      : FileDownload
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
[error]Line          : 169
[error]Description   : can't open file : 
[error]Arguments     : d:\s.t.a.l.k.e.r. call of pripyat\gamedata\textures\detail\detail_grnd_leaves — ?????.thm

detail_grnd_leaves — копия - plik do usunięcia (normalnie skasować)

[error]Expression    : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle)
[error]Function      : FileDownload
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
[error]Line          : 169
[error]Description   : can't open file : 
[error]Arguments     : d:\s.t.a.l.k.e.r. call of pripyat\gamedata\textures\act\mutants\???13_werewolf_eye_bump.thm

tutaj tę część " ??? " - czyli w plikach to jest " ace " - trzeba zastąpić " àñå " I tak wszystkie te 'werewolf' co tam są w tym katalogu np. tak  to ma być: àñå13_werewolf_eye_bump#  

 Pierwsze koty za płoty.

Spoiler

2.thumb.jpg.323fff27e68e69baae830f4d1c665544.jpg1.thumb.jpg.05bc5daced56290cceead09d2ca241fa.jpg

 

Edited by qlkin
  • Positive 3
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Tak do, być może, wzięcia pod uwagę przed instalką moda. Czyli jeszcze raz. 

1. AtmosFear 3 jest konieczny, jako 'baza' moda. To jest, po prostu, ogólnodostępny AF 3, wiadomego autora

Spoiler

CrommCruac

Różnice w wielkości to chyba tylko od spakowania zależą i ten z yandex'a jest cięższy trochę, bo spakowany do .rar, a na moddb - do archiwum .7Z.

2. To jest mod na rus-wersję CoP, czyli...

3. Dobrze na początek zrobić porządek ze ścieżką do 'userdata' w fsgame. Save'y, logi itd. 'pod ręką'.

Co do 'ulepszeń' to można trochę 'poprawić' odległość rysowania trawy (jest ubogo) - przez podmiankę renderów. Trochę uwagi (i, być może, odwagi) tutaj nie zaszkodzi. Zabezpieczyć gdzieś te 'oryginalne' i wstawić te tutaj. Rozpakować itd...

фикс травы.zip

link od Fantom_ z Ap-pro: https://disk.yandex.ru/d/8pmTzogp7Ah1Bg

PS. tutaj z tytułem to może nie będzie zbędnych szopek, lol

Po ed. Różnica na screen'ach w spojlerze.

Spoiler

8.thumb.jpg.6e756743d27d9046c2e4b44dcb7e7ee1.jpg9.thumb.jpg.985692fe67e90b22264bf87863f44a8f.jpg

 

Edited by qlkin
  • Positive 1
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Usiłuję postawić tego moda, ale nie chce ruszyć. Skorzystałem z porady @qlkin i od razu zmieniłem nazwy plików teksturowych i osunąłem kopie,

Bez tytułu.jpg

to mod nadal ma problem z odczytaniem nazw plików

[error]Line          : 169
[error]Description   : can't open file :
[error]Arguments     : e:\mody\labirynt\gamedata\textures\act\mutants\ana13_werewolf_bump.thm
 

@qlkin możesz wrzucić tu do tematu ten poprawiony katalog Mutants na którym mod u ciebie ruszył?

Link to comment
Share on other sites

Wariantywność . Wrzuć mi taki plik ze swojej gamedata\meshes\monsters\deathclaw

deathclaw_white.ogf

albo sam to otwórz w N++ i tam znajdziesz tego Św. Gra -ana - la do plików .werewolf.

Tak teraz zauważyłem, że masz jakby jeden ten. 'werewolf type' plik za mało, a i jak w logu 'chce', żeby się tak nazywało - to i niech tak będzie. (ana13_werewolf_bump)itd.

Po ed. Tak jakby jeszcze raz, po tym pliku ogf. Solidnie się spisał AntiCitizen w  Dlaczego, albo i jak... Krótko - ten model potrzebuje tych tekstur. W tym tutaj to tak:

Spoiler

Find Willie, easy level.

  ,    wjº¿9Cñ¼F¡x¾‡k¹?˸@¥ž? ð~»EÖ‰?¸!ÿ>69ü?   ‡   c:\program files (x86)\x-ray cop sdk\editors\import\converter gui\deathclaw_white.object \\911-ÏÊ\911     unknown     \\911-ÏÊ\911 ³Ý×W       æ‚     ¼   ,    wjº¿9Cñ¼ÌVr¾‡k¹?8    @¥ž? ð~»²-‡?,Z ?’—ú?   (   act\mutants\àñå13_werewolf models\model   È¿   ÿ  - 0 ¥¤¼Ï?b~š?$’¦>-U?tõå>Ûš>¥’?²ó¿NüH¿g;>?>…>…k>E€Ó<ô?I>- 0 º×¼_–Ñ?
L›?puH>j?U]D?ççy>"Ík?¸ŽÖ¾zP¿‘RE??Š>…k>8ÀÌ<`O>- 0 C¹¼wHÐ?oe›?^…¾á¶E½læv?CÞ‰>E‚?¼ì¾ö8y¿[ãk?ã...

Czyli tak. Skopiuj ze ściągniętej 'gamedata' ten folder 'mutants' do tej 'gamedata' w grze i jeszcze raz, po kolei, pozmieniaj w każdym z tych 'type-werewolf' plikach na wersję z "àñå".

Po. ed. Tutaj jest ważne na jaką podstawkę się stawia moda i w zależności od tego jest tak lub tak. O jakiej tutaj u @kondotier mowa to się można domyślać - w wersji prawilnej, czyli rus-CoP, będzie na 'zachodnim' systemie 'chciało' àñå , a jak w logu 'chce' ana - przerobić na ana.

Przed odpaleniem może wywal też user.ltx

Edited by qlkin
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@qlkin To plik z mojego moda o który prosisz.

deathclaw_white.ogf  

I jeszcze mnie uświadom, co wspólnego ten plik .ogf ma z plikami teksturowymi?

 

I po problemie. Inaczej niż u @qlkin , " ace " - nie należało zastąpić " àñå ", lecz tak jak pokazywał mój log przez "ana".

Tak więc koleni stawiający moda muszą zwrócić uwagę, czy mod domaga się " àñå " czy też "ana" . A tu dowód, że "ana" uruchomiła moda.

ss_fred_11-07-22_18-17-27_(mainmenu).jpg  ss_fred_11-07-22_18-19-06_(mainmenu).jpg  ss_fred_11-07-22_18-25-37_(level_escape).jpg      

Teraz tylko dodać te dwa fixy, ustawić pogodę i grać. Ale to chyba dopiero jutro. Na dzisiaj dość przygód.

Link to comment
Share on other sites

@Agrael Do #1 trzeba dodać w spojlerze Instalacja informację, o konieczności zmiany nazw plików zaczynających się na "ace" w kat Mutans, ze zwróceniem uwagi aby zamieniać na taką, jakiej domaga się log, a nie z porady mojej czy @qlkin . Oczywiście, że jedno i drugie może się powtórzyć. Oraz o usunięciu pliku detail_grnd_leaves — копия

Link to comment
Share on other sites

@kondotier Dodałem taką informację. Mam nadzieję, że niczego nie pomieszałem. 

Spoiler

Może się zdarzyć błąd, który wymaga konieczności zmiany nazw plików zaczynających się na "ace" w katalogu Mutans. Nazwę pliki należy zmienić na "ana" - w zależności od tego, co wskazuje wykaz błędu. Ponadto należy usunąć plik detail_grnd_leaves — копия.

Wymieniłem też linki do Yandexa i dodałem dwa nowe, które się pojawiły na ap-pro. Zawierają podobno moda i niezbędne poprawki. 

Link to comment
Share on other sites

@Agrael No i niedobrze. Trochę zbyt pochopnie\pospiesznie.

A teraz z mojej 'toczki zrienia'.

Opisałem konkretny przypadek konieczności zmiany nazw plików, ale nikomu nie radziłem, 'z automatu', nic zmieniać. @kondotierto, jak zwykle i nie pierwszy-a-i-pewnie-nie-ostatni raz, popełnia jakąś nadinterpretację treści moich postów, może czas zacząć czytać ze zrozumieniem i nie szukać tam niczego 'domyślnie' pod jakąś swoją hipotezę -mniej tego będę musiał prostować w przyszłości?.

Co do instalacji. To chyba oczywiste - skąd pochodzi mod i na jaką wersję jest zrobiony? Dla wszystkich oczywiste? Może jednak w opisie instalacji wspomnieć?

W pliku deathclaw_white.ogf jest - co jest i nie ma sensu tu dyskutować z treścią pliku- i na rus CoP to będzie w logu "???13_werewolf..." i wtedy to będzie "àñå ", ale jak komuś na np. worldwide log wyrzuca "ana13_werewolf" - to będzie zmiana na "ana". (Jak system sobie odczytuje zgodnie z 'tabelką' strony kodowej znaków - tak i trzeba zmienić - to sobie znajdzie).

Jak komuś nie uśmiecha się borykanie ze stawianiem moda 'od podstawki' to Brat90 zrobił zgrabny repack na rus-wersji CoP.

Repack od Brat90. Kompletna gra/mod, wszystkie potrzebne poprawki dodane.

Drugi link do repack od Brat90

Dostępna jest też wersja AF 3 od Stern-13.

AtmosFear 3 od Stern-13

Dla tych co jednak zainstalowali Nano-HUD w AtmosFear 3.

Wrzucać na końcu

Jeśli ktoś zdecydował się na instalację na podstawce to:

1. pod każdym z linków do "Labirynt" jest cały mod - nic tu nie jest podzielone, po prostu wiele źródeł 'tego samego'.

2. pojawiły się pierwsze fiksy

kulmulatywny fiks na różne boleści

drugi fiks

A i taka malutka rzecz na koniec. ? 

Jedni potrzebują jakiś przewodników i 'objaśniacieli', inni lubią nieznane i eksplorację. I może warto to uszanować przez stosowanie spojlerów/ukrywanie fabularnych 'zakrętów'.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.