Gość Diegtiariow Opublikowano 15 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 Tytuł oryginalny: Объединённый Пак OGSR Engine Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 11.02.2021 r. Autorzy: Proper70, Buusty, Akill | Autorzy adaptacji: Manool, prophet Śr. długość rozgrywki: (do kilkuset godzin) OPIS: Spoiler Adaptacja silnika OGSR do OP-2, czyli jednego z najdłuższych modów do Stalkera. Główne zmiany: poprawiona grafika OGSE z renderami z Zewy Prypeci; adaptacja najnowszej wersji STCop Weapon Pack 3.4; celowniki 3D. na jednej broni można zamontować kilka różnych celowników; nowe animacje, dźwięki niepełnego przeładowania, nowe modele rąk podczas zmiany kombinezonów; całkowita zmiana dostępnego arsenału: wycięto wiele pistoletów (głównie tych rzadko używanych lub tzw. "cheatowych"), resztę zastąpiono podobnymi z STCoP i BaS; nowy inwentarz z nowymi slotami na nóż, lornetkę, latarkę, bioradar, psi-hełm, wykrywacz artefaktów, akumulatory. Podświetlane ikony przedmiotów, wskaźnik stanu przedmiotów na ich ikonach; strona techniczna: wyeliminowanie błędów, optymalizacja skryptów, configów, usunięcie zbędnego kodu, naprawa błędów, które występowały w OP-2 oraz CCz; lekkie odstępstwo od koncepcji OP-2. Zmiany w spawnie i balansie, ograniczenie ilości bitew, ułatwienie niektórych zadań oraz zmiana ich dotychczasowej logiki; całkowite zrównoważenie obrażeń, które zadaje protagonista: nawet zwykły AK-74 jest w stanie poradzić sobie z dobrze opancerzonym przeciwnikiem z monolitu; bardziej wytrzymalsi questowi NPC z wyjątkiem protagonisty; artefakt Brukowiec zwiększa udźwig; rozwiązano problem z przepełnieniem zapisów gry; plecak, który można wykorzystać do założenia osobistego schowka jest nieoznakowany na mapie. Ponadto gra nie zlicza przedmiotów, które się w nim znajdują. celownik i tłumik można założyć/zdjąć za pomocą klawisza na klawiaturze; naprawiono wpadanie pod tekstury przedmiotów. Również w przypadku, gdy wypadają ze skrzy. Przedmioty questowe nie są poruszane przez zdolności burerów, poltergeistów; uproszczony system schowków: wskaźniki większości bonusowych i fabularnych schowków, wbudowana kamera teleportu oraz zwiększono wysokość skoku w kombinezonie grawitacyjnym; niektóre aspekty rozgrywki można zmienić, aby dostosować je do konkretnego stylu gry: wygodna zmiana opcji bez opuszczania gry. Pełna lista zmian w silniku OGSR - [KLIK] Podziękowania i uwagi: Spoiler Twórcy silnika OGSR: KRodinn dsh2dsh joye-ramone KD87 Georgiy-Timoshin Graff46 @LVutner ForserX Nemrtvi Xottab-DUTY tiger-vlad Twórcy OP-2: Proper70 Buusty Akill Александрыч Resident Evil FenRiR volazar kot_begemot bubulyka БороДа! ШиЗ Artem_K. jgar Grisli Twórcy Narodnaja Solianka: Arhara lsclon sapsan Хабарыч n6260 SergeT Dennis_Chikin Shadowman Twórcy STCoP WP: Ga2z Mortan Niektóre zmiany: KRodinn dsh2dsh Haarhus phorumer xStream Modyfikacje, z których zaczerpnięto niektóre materiały: OGSE OGSR DSH Mod Nowy Arsenał OP-2.1 | OP-2.2 STCoP Weapon Pack Shoker Weapon Mod Gunslinger Mod Boomsticks and Sharpsticks Wersję moda można sprawdzić w lewym dolnym rogu ekranu, w menu głównym Wygląda to tak: CP-2 + OGSR Engine + upd. 11Feb2021 Ostatnie cyfry to data wydania najnowszej nieoficjalnej aktualizacji. Autor korzysta, ale nie czerpie na własność prac innych twórców i przyznaje, że w większym stopniu jest tylko swego rodzaju "kolekcjonerem" przydatnych innowacji i modów. W przypadku wszelkich pytań, problemów i sugestii skontaktuj się z autorem tej adaptacji. Kontakty i jego sposoby znajdują się poniżej. Podczas napotkania warto przesłać pełny log i dokładny opis działań prowadzących do problemu. Jeśli brakuje na liście podziękowań jakiegoś z autorów wykorzystanych opracowań - napisz, dodamy. Miłej gry! --=6.07.2022 r.=-- GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Zalecana kolejność instalacji: 1. Modyfikacja jest w wersji samodzielnej i nie wymaga instalacji podstawowej wersji gry. Wystarczy wypakować archiwum z modem do wybranego folderu. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Yandex - [KLIK] TeraBox - [KLIK] Yandex (Torrent) - [KLIK] TeraBox (Torrent) - [KLIK] Źródła: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 25 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 Dubel. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 26 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 Ciekawe dlaczego zdecydowali się na OP 2 zamiast przenieść OP 2.1 na OGSR? @edit A dobra już wiem w 2.1 jest nowy silnik, inne skrypty i konfigi dla niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 26 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 3 godziny temu, tom3kb napisał(a): A dobra już wiem w 2.1 jest nowy silnik, inne skrypty i konfigi dla niego. @tom3kb - jesteś pewien? W wersji 2.2 mamy silnik x64, ale w OP-2.1 jest dalej na 32 bity i mamy CTD w sylu "out of memory". Szczerze - wolałbym takiego OP-2.2 w wersji na OGSR'rze. Gra byłaby płynniejsza i dawała większe możliwości moddingu...jest do tego więcej modeli i wiele dobrych animacji. Nie wiem czemu ekipa tworząca OP-2.2 nie zdecydowała się na nowy silnik?, w dobie dzisiejszych możliwości - używanie leciwego X-Ray'a to trochę "strzał w kolano"...Wiadomym jest, że łatwiej przenieść z moda z wersji 32 bity na 64 zamiast na nowy silnik, ale powrót do wersji 2.0 - podczas gdy grało się w 2.1 to trochę odbieranie sobie nowych zadań i wątków fabularnych. Nie wiem czy skusiłbym się na tą wersję po grze w OP-2.2? Raczej bym spasował... Ciekaw jestem opinii graczy, ja raczej zostanę w wersji 2.2 Był już temat z tym OP-2 na OGSR, a tutaj widzę "Opublikowano 10 godzin temu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 26 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 @AntiCitizen to była odpowiedź twórców tej adaptacji, nie dali sobie rady ze zmianami w OP 2.1 i zaadaptowali OGSR na wersję 2.0. Taka trochę sztuka dla sztuki, w przypadku OP 2.1 byłyby większy sens takiej modyfikacji tak jak piszesz. No ale nikomu nie można zabronić, chcieli, zrobili, na pewno znajdą się tacy co pograją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 26 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 2 godziny temu, AntiCitizen napisał(a): Był już temat z tym OP-2 na OGSR, a tutaj widzę "Opublikowano 10 godzin temu". To prawda, mój błąd. Nie zauważyłem, że mieliśmy już tego moda na forum. Wstawka @Pancerniak ma pierwszeństwo, bo była pierwsza Połączyłem oba tematy i wprowadziłem drobne poprawki do #1 postu, a wcześniej zrobiła to @Meta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlkin Opublikowano 26 Listopada 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 (edytowane) Pojawił się pierwszy 'hotfix'. Spoiler Хотфикс. Ссылка на скачивание: https://disk.yandex.ru/d/xt7JztW1sIWT_w Изменения (Скрыть контент) Движок обновлён до версии 2.1.394: исправлен критический баг, когда файловая система пыталась открыть файл по физическому пути, но при этом файл находился в db-архиве. Тесселяция теперь работает на худовых моделях. Добавлена доп. отладка по шейдерам. Изменённые файлы: bin_x64 I takie małe doprecyzowanie. Wstawiony link jest do modyfikacji - czyli tak jak w opisie instalacji - najpierw OP 2, patch\łatka jak w opisie, opisywana tu modyfikacja OGSR z link'u, itd. Dopisek o oryginalnej grze dotyczy gry Stalker. Chciałbym się mylić... A pkt.5 proponowałbym przeredagować na: 5. Instalując aktualizacje działaj tak jak przy wersji podstawowej. Upewnij się tylko przed instalacją, że nie ma żadnych zbędnych plików/folderów. Edytowane 26 Listopada 2022 przez qlkin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 16 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 Demonstracja nowych shaderów. Nowa wersja tego modzika ma się podobno ukazać w pierwszej połowie br. Spoiler Źródło: [KLIK] 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 17 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2023 Czy ktoś już uruchomił tego moda? Pobrałem go z odsyłacza w #1, ale już podczas pobierania miałem wątpliwości, że względu na nikły jego rozmiar. Po zrobieniu ( porada z forum moda ) skrótu pulpitowego i uruchomieniu, dostałem taki komunikat. Albo w #1 brak jest jeszcze odsyłacza do podstawowego OP2, bo to wygląda mi tylko na ostatni patch. No i gdzie to OP2 można znaleźć? Mamy na forum. Jest sens dalej próbować? @Pancerniak Co Ty na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 17 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2023 @kondotier Na rosyjskojęzycznym forum w opisie instalacji jest napisane aby zainstalować najpierw OP-2.09 z fixem 2. Pobrać z tej strony: https://stalkerportaal.ru/load/teni_chernobylja_repack/obieedinennyi-pak-2-repack-ot-serega-lus/131-1-0-2062 Tylko że to torrent. I zainstalować. A potem dopiero wrzucić ten OGSR. I uruchamiać go z bin_x64. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 17 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2023 @Pancerniak Pobieram to OP2 jakie jest dostępne z wstawki na naszym forum. Na tej stronie "SeregA-Lus" na odsyłaczu wyświetla się dodatkowy napis że materiał jest nieaktualny. A szkoda, bo aktualizacja dzisiejsza. Chyba jednak przerwę to pobieranie i poczekam aż się to wszystko uporządkuje. Na razie więc spokój z tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FunkyKoval Opublikowano 27 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 (edytowane) Pobrałem wszystko tak jak napisał Pancerniak czyli OP-2 do tego patch plus fix i na to ten mod. Gra działa tylko jedyny problem dla mnie to język rosyjski Edytowane 27 Stycznia 2023 przez FunkyKoval Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 12 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Linki zostały zaktualizowane. 12 maja, a więc w rocznicę premiery OP-2 rozpoczną się beta testy moda. Takową wersję otrzymało już kilka youtuberów. M.in. TheWolfStalker i Kramer. Prezentacja na streamie Kramera: Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 12 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 Wymagania systemowe: System wyświetlania kul/HUD Visual Bullets: Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 30 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2023 Mod jest już dostępny w otwartych beta testach. Linki w #1 poście zostały zaktualizowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 24 Września 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Filmik z animacjami dla przecierania maski p-gaz podczas deszczu, włączania latarki i noktowizora. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 28 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2023 Kilka fotek z nowej wersji moda. Nowa aktualizacja zostanie wydana 12.05.2024 r. Spoiler Szczerze? Nie sądziłem, że OP kiedykolwiek będzie tak ładnie wyglądał. Źródło - KLIK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Desolate Opublikowano 17 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Da radę zaadaptować jakoś spolszczenie od zwykłego OP-2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 17 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia A zwykły OP 2 nie miał spolszczenia gotowego? Jeśli zmienili tylko grafikę a nie zadania to powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 17 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia @Desolate możesz wrzucić i zobaczyć jak wygląda ale już wiadomo, że całkowicie zamienione uzbrojenie więc choćby w tym ile masz zmian pewnie do tłumaczenia. No i ciekawe jak z wszystkimi zadaniami zbierackimi czy nie trzeba by zmieniać opisów bo być może szukać trzeba innych giwer. Jak zajrzy @Szczepan9205 to może podpowie ci w czym szybko można porównać czy są zmiany w plikach, dialogach, zadaniach to byś wiedział czy dużo tego czy mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 17 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia @tom3kb, @Desolate Jako, że ja przy OP 2.2 nie pracowałem to za wiele tu nie pomogę, ale na pewno plik z nazwami i opisami broni nie będzie pasował z racji, że autorzy wymienili paczkę broni - na jaką to nie mam pojęcia bo OP nigdy za bardzo nie był w moim kręgu zainteresowań jeśli chodzi o Stalkera. No, ale... tak jak pisałem - na pewno plik z opisami i nazwami broni nie będzie pasować, obstawiam, że jeszcze na pewno ui_st_mm i ogólnie pliki z początkiem ui pewnie będą się miejscami różnić treścią bo silnik OGSR dodaje na przykład wiele nowych opcji graficznych itd., których w zwykłym OP na pewno nie ma. Wiadomo, jeżeli bardzo chce się mieć to po polsku i potrafiło się będzie przymknąć oko na brakujący miejscami tekst to można spróbować najprostszą możliwą metodą - wziąć spolszczenie OP i wrzucić je do gamedaty OP-2 OGSR (kwestia tylko czy autorzy bazują na OP 2.1 czy 2.2 - w zależności od tego trzeba wybrać odpowiednie spolszczenie) czy tam gdzie się podczas instalacji spolszczenia je wrzuca, ale trzeba się liczyć z tym, że to co jest nowe nie będzie mieć tekstu, więc jak są jakieś nowe dialogi, nowe zadania lub nowe przedmioty to nie będą mieć ani nazw, ani opisów, ale to co jest identyczne między starymi OP i tą wersją powinno być po polsku. Z kolei najprostsza metoda na sprawdzenie co jest nowe, a co będzie na pewno pasować to pobranie sobie Notepada++, ściągnięcie mu wtyczki Compare lub ComparePlus i porównywanie każdego pliku z wersji OGSR z jego odpowiednikiem ze spolszczenia OP - wtedy trzeba głównie patrzeć na to czy w obu plikach występują te same linijki <string id="xxxxxxxx"> gdzie x to nazwy kodowe (nie wiem jak dokładnie się to nazywa, ja je sobie tak nazywam) dialogów, broni itd. Wtedy można sobie zrobić "odsiew" tego co jest identyczne i to można wrzucić do wersji z OGSR, a te pliki, które się różnią skopiować z wersji OGSR i np. wrzucić na forum to może ktoś je dostosuje Ja aktualnie pracuję nad True Stalkerem, więc nie pomogę Ale, żeby nie być gołosłownym to chodzi o to co oznaczone na zrzucie: Spoiler Te "nazwy kodowe" muszą mieć identyczną "nazwę" w porównywanym pliku z OP OGSR i pliku ze spolszczenia OP w każdej linijce - jeżeli nie mają to wtedy to co jest między <text>, a </text> nie będzie się wyświetlać w grze jako tekst do czytania tylko wyświetli się jako ta "nazwa kodowa". No i oczywiście jeżeli gdzieś w OP OGSR w środku, na początku czy na końcu pliku pojawiają się "nazwy kodowe" z tekstem, których nie ma w spolszczeniu OP to po tym można stwierdzić, że to jest nowo dodana treść. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 9 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego Nowy wygląd Abakana. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 13 Maja Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja Kilka nowych zrzutów. Spoiler Premiera nowej wersji, która była planowana na 12 maja, została przełożona na czas nieokreślony z powodu trudności związanych z brakiem ludzi w ekipie. Źródło - KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 21 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca Pojawił się nowy film z zamkniętych beta testów kolejnej wersji moda. Dostępny na VK. W centrum uwagi jest szturm na ATP. Co ciekawe ATP na Kordonie zostało przemianowane na КСП "Автомобилист" (nie wiem, jak tę nazwę odpowiednio przetłumaczyć, żeby uniknąć błędu). Dodatkowo jest już lokacja w modzie o nazwie ATP - fanatycy OP lub NS zapewne o tym wiedzą. Oprócz tego na nowym filmie można zobaczyć kilka dodatkowych funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 22 Lipca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca Moim zdaniem, nazwa (nie wiem po jakiego kija zmieniali) КСП "Автомобилист", to Контрольно-счётная палата "Автомобилист". Mniemam, że jest to coś ja u nas związane z kontrolą pojazdów z dodatkowym sprawdzaniem pochodzenia. Ciężko dosłownie to przełożyć na nasze. Zakładam, że z racji potrzeby nazwania drugiej lokacji (o której wspomina @Agrael) tak frywolnie postąpiono, albo ktoś z piszących scenariusz do moda, nagle uległ pomroczności jasnej i nie mając wiedzy o znaczeniu ATP, zmienił na KSP. Jak dobry mod, to niech będzie jak tam sobie chcą - da się rady to przełożyć na nasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.