Guest Diegtiariow Posted August 20, 2019 Report Share Posted August 20, 2019 Tytuł oryginalny: Old Good Stalker Remastered Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 20.08.2019 r. Autor: KRodin Autor spolszczenia: @Szczepan9205 - adaptacja spolszczenia OGSE do moda (oraz zmiany dostosowujące do działania z OGSR). Wykorzystano oryginalne spolszczenie OGSE 0.6.9.3 Final 2.0 autorstwa @Gatzek, @gawron, @kondotier, @metek58, @smox & @yellow Śr. długość rozgrywki: ok. 30 godzin OPIS: Spoiler Modyfikacja została oparta na OGSE 0.6.9.3. Główną zmianą jest przeniesienie gry na 64-bitowy silnik z obsługą renderów z Zewu Prypeci. Zwiększono poziom trudności, dzięki czemu rozgrywka stała się znacznie bardziej wymagająca. Pojawił się także nowy pakiet broni oraz dopracowano niektóre zadania. Spis pomniejszych zmian: Naprawiono błąd, który sprawiał, że artefakty zapadały się pod ziemię. Rozwiązano problem z zawieszaniem się questowych NPC. Dodano możliwość pozostawienia własnych znaczków na mapie, które aktywuje się podwójnym kliknięciem na mapie w PDA. Podczas biegu oraz wchodzenia po schodach głód GG nasila się. Zoptymalizowano moduł dynamicznego HUD-a. Zwiększono odporność BTR-ów. GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Mod jest formie Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane. Instalacja: Rozpakować pobrane archiwum z modem. W folderze należy znaleźć plik OGSE_Configurator.exe. Prawym przyciskiem myszy wywołać menu i utworzyć na pulpicie skrót dla włączenia konfiguratora. Uruchomić konfigurator, skonfigurować ustawienia i nacisnąć klawisz Uruchomić (x64) - "Запустить (х64)". Na pulpicie pojawi się okno gry. W razie potrzeby klawiszami alt+tab można aktywować kursor w oknie gry. Naciśnijcie przycisk Ustawienia - "настройки". Należy ustawić rozdzielczość swojego ekranu. Nacisnąć przycisk Zastosuj - "Применить". Należy dostosować sterowanie, dźwięk, a następnie wyjść z gry, aby ustawienia zostały zapisane. Ważne! Jeżeli gracie w najnowszą wersję, tj. z Fixem Finalnym, to nie naciskajcie w menu klawiszy F1-F4 (są to pozostałości po wbudowanym spawnerze, który został usunięty, ich naciśnięcie powoduje wylot do pulpitu). Zmiana języka: Zmiana języka w konfiguratorze spowoduje odpalenie moda w tejże wersji językowej. Należy ustawić opcje, zaaplikować je, a następnie zmienić język w konfiguratorze z powrotem na rosyjski i dopiero włączyć grę. Instalacja spolszczenia: Instrukcja instalacji spolszczenia jest dość obszerna, ponieważ mamy możliwość gry z: - rosyjskim dubbingiem i polskimi napisami, - angielskim dubbingiem i polskimi napisami, - polskim dubbingiem i polskimi napisami. Instrukcja, jak i objaśnienie poszczególnych opcji konfiguratora są zawarte w paczce ze spolszczeniem. Wstawianie ich tutaj zabrałoby zdecydowanie za dużo miejsca. W razie problemów z instalacją spolszczenia piszcie w temacie moda Aby spolszczenie działało w 100% poprawnie, wymagana jest NOWA GRA. Jeżeli ktoś jest aktualnie w trakcie przechodzenia moda, to sugerujemy dokończenie go na posiadanym dotychczas spolszczeniu (v1.2 lub v1.3) - oczywiście można wrzucić finalne spolszczenie na stare, ale wtedy będą widoczne jedynie zmiany w dialogach, opisach misji itd., które na osi czasu moda/fabularnie są dopiero przed Wami. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Yandex - [KLIK] GoogleDrive - [KLIK] Torrent - [KLIK] Dodatkowe oprogramowanie - zainstaluj, jeśli nie masz na komputerze tych wersji (paczka jest potrzebna w razie problemów z uruchomieniem moda i komunikatach z błędami z bibliotekami .dll dotyczącymi VC++, OpenAL i DirectX). GoogleDrive - [KLIK] Finalny Fix: Yandex - [KLIK] GoogleDrive - [KLIK] Finalna wersja spolszczenia: Nasz Serwer - [KLIK] Link zapasowy (MEGA) - [KLIK] Autor/rzy spolszczenia moda NIE WYRAŻA/JĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl Spolszczenie finalne zawiera wszystkie zmiany, które wnosiły poprzednie wersje. W finałowej wersji zostały dodane przetłumaczone notatki oraz przerobione dialogi z Rusznikarzem, a także poprawione inne pomniejsze błędy znalezione przez @kondotier. Wielkie podziękowania należą się wszystkim osobom, które pomogły znaleźć błędy, braki i drobne rzeczy, które wymagały poprawy. Szczególne podziękowania dla @smox za poprawki w skryptach oraz @kondotier za pomoc, jeśli chodzi o "warstwę graficzną" moda i pomoc w wychwyceniu innych pomniejszych drobnostek. Źródła: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Diegtiariow Posted August 21, 2019 Report Share Posted August 21, 2019 Początek gry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 21, 2019 Report Share Posted August 21, 2019 Także z : http://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/ten_chernobylja_mody/ogsr_mod/19-1-0-6109 Pobrane, odpalone, zagrane: 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 21, 2019 Report Share Posted August 21, 2019 Mechanik z Odessy - miasto czy organizacja? : 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Diegtiariow Posted August 22, 2019 Report Share Posted August 22, 2019 Świeży fix: Yadi.sk Spis zmian: Spoiler Tutorial na przeciążenie pojawia się przy pierwszym przeciążeniu, a nie przy nowej grze. Aczkolwiek wylotu z powodu niego przy początkowym wideo nie powinno być. Poprawiony wylot przy włączeniu silnika na niektórych kartach graficznych: [21.08.19 12:16:35.031] !!Unhandled exception stack trace: ! Module: [D:\Games\OGSRmod\bin_x64\xrEngine.exe], AddrPC.Offset: [000000013F77720C], Fun: [CNvReader::MakeGPUCount()] + [52 byte(s)], File-->Line: [f:\ogsr-engine\ogsr_engine\xr_3da\nvgputransferee.cpp-->57] Tryb pełnego okna włączony domyślnie przy pierwszym włączeniu gry. Znowu włączony tryb pełnego przechwytywania klawiatury/myszy przez grę. Został wyłączony. Jeśli włączony - w grze blokowane są multimedialne klawisze na klawiaturze. Właściwie to przez to się wyłączyło go. Ale jak się okazało na konfiguracjach z wieloma monitorami, kiedy jest on wyłączony - mysz w pełni nie znika i jest widoczna na innych monitorach. W przyszłości zrobi się konfigurację konsolowej komendy. Poprawiony model Stalina od ed_rez. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 22, 2019 Report Share Posted August 22, 2019 W/w fiks: https://drive.google.com/file/d/1buCFHUa3o1DpH0aPsU3m_4qpvsCLO3cZ/edit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 24, 2019 Report Share Posted August 24, 2019 W skrócie - mod jest kompatybilny z OGSE 0.6.9.3 tak na 30 %, reszta jest nowa, inna jak dla mnie lepsza. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 28, 2019 Report Share Posted August 28, 2019 Fiks w/w: https://drive.google.com/file/d/126T-mkx-mWkQvTbThTM3X7iO48FbWR4O/view Opis zmian: Spoiler Туториал на перегруз выдаётся при первом перегрузе, а не при НИ. Соотв. вылета из-за него при начальном ролике быть не должно. Исправлен вылет при запуске движка на некоторых видеокартах: [21.08.19 12:16:35.031] !!Unhandled exception stack trace: ! Module: [D:\Games\OGSRmod\bin_x64\xrEngine.exe], AddrPC.Offset: [000000013F77720C], Fun: [CNvReader::MakeGPUCount()] + [52 byte(s)], File-->Line: [f:\ogsr-engine\ogsr_engine\xr_3da\nvgputransferee.cpp-->57] Полноэкранный режим включен по умолчанию при первом запуске игры. Снова включен режим полного захвата клавиатуры/мыши игрой. Был выключен. Когда включен - при игре блокируются мультимедийные клавиши на клавиатуре. Собственно поэтому и отключался. Но как оказалось на многомониторных конфигурациях когда он выключен - мышь полностью не пропадает и видна на других мониторах. В будущем сделаю настройку консольной командой. Исправленная модель Сталина от ed_rez ------------24.08.2019------------: Поправлен диалог с информатором Косметическое изменение в меню настроек графики - настройка под ограничителем фпс не перекрывает выпадающий список. Сделано принудительное отключение r3_minmax_sm, чтобы фпс не дропался при долгой игре. Поправлен вылет при манипуляциях с противогазами и костюмами в инвентаре. Фикс диалога с Кульгавым (были перепутаны фразы) Добавил в диалог с бандитом в ТД описание, где искать тайник с уникальной СВД Исправленный файл иконок от ed_rez. Осветлённая текстура миникарты. ------------27.08.2019------------: Бюреры и прочие мутанты больше не должны раскидывать квестовые предметы. Документы в X-18, например. Попытка исправить глюки со скрываемыми костями на оружиях после загрузки сейва со стволом в руках. DOF не применяется, когда активен 3D-прицел. Поправлен вылет при нажатии на Контакты в ПДА. Поправлен баг в квесте Кульгавого. Попытка убрать фризы/вылеты при ошибке "[CScriptPropertyEvaluatorWrapper::evaluate] Fatal Error in object ...". Поправлены скроллы в окнах обыска и торговли. Теперь скроллбар должен появляться только когда в окне действительно много предметов. А то ранее скроллбар отображался постоянно, мог уезжать вниз и некоторым казалось, что предметы в окнах пропали/не отображаются. Расширил регулировку плотности травы консольной командой r__detail_density до [1, 0.6]. В настройках графики в меню сделал лимит до 0.1, чтоб не выкручивали на самый максимум, ведь трава адово сажает фпс. 0.1 за глаза достаточно, даже слишком. Текстуры камней от ed_rez. Пличко, Пуле, Черепу и многим другим прописаны правильные секции оружия. (ранее им были прописаны кривые секции, фикс сработает с НИ). Фикс, чтоб Чухан спавнился в любом случае. Поправлен диалог с Захарычем о Болтуне. Поправлены полосы на стенах во время дождя при включенном намокании. Поправлена текстура патронов у Тоз-34 охотника. Поправлен прицел ПСО у СВД. Поправлен вылет при манипуляциях с ремкомплектом. Поправлена метка в задании "Принести украденные у бармена документы Борову" Поправлен диалог о Громобое (который теперь сделан на базе СКС), так же теперь к нему выдаются подходящие патроны. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 30, 2019 Report Share Posted August 30, 2019 Strefa nie tylko zabiera ale też wie jak zadbać o tych którzy są w jej rękach i zachowali człowieczeństwo: 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 31, 2019 Report Share Posted August 31, 2019 Klondajk artefaktów w Mieście 32: Klucz, lokalizacja, wygląd sfery do której wystarczy wejść z kluczem który jest w Podziemnej Kolei: p.s. zalecany twardy zapis przed wejściem w sferę gdyż artefakty jakie są w tzw. Klondajku są losowe i za każdym razem inne - wybrać zestaw jaki wam najbardziej odpowiada: Spoiler 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 31, 2019 Report Share Posted August 31, 2019 Koniec i alternatywa: albo wolna gra albo nuklearna zima: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted September 1, 2019 Report Share Posted September 1, 2019 Bagna: Spoiler 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted October 8, 2019 Report Share Posted October 8, 2019 Do prawidłowego uruchomienia tego moda, trzeba dograć na komputer jakiś ALoalinst.exe. Co to jest i jak może wpłynąć na jego pracę przy innych modach i ogólne działanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted October 8, 2019 Report Share Posted October 8, 2019 @kondotier Chodzi o Open AL, to jest jakiś programik/sterownik/interfejs czy coś odnośnie dźwięków w grach. Pewnie już masz zainstalowanego był np w Lost Alpha i pewnie w wielu innych rzeczach co instalowałeś na kompie. @edit O tu jakiś opisy mądre co to https://openal.softonic.pl/ https://pclab.pl/art17707-10.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted October 8, 2019 Report Share Posted October 8, 2019 @tom3kb Dzięki. Jeśli to jest dla koneserów muzyki, to i tak mnie to nie jest potrzebne. Moje bębenki w uszach dostały popalić dźwiękami wybuchów mniejszych i większych, liczonych na setki. Potwierdziły to badania audio i żaden ulepszacz nie pomoże. A jak może ruszę z modem, to doinstalować zawsze można. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted November 10, 2019 Report Share Posted November 10, 2019 Spawner: Spawner для OGSR and OGSE 0.6.9.3. Final v 1.7 (1.7 Mb) http://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/ten_chernobylja_mody/spawner_dlja_ogsr_and_ogse_0_6_9_3_final_v_1_7/19-1-0-6941 https://modsbase.com/ef4luxonia9i/spawner_for_ogsr_and_ogse_0.6.9.3_2.12_by_pahan7722_v1.7.rar.html Spoiler Spawner для STALKER OGSR and OGSE 0.6.9.3 Final за авторством Pahan7722. Версия 1.7 Установка: Копировать файлы из архива в папку с игрой. Резервное сохранение заменяемых файлов игры обязательно! ВАЖНО! Не забудьте прочитать "Помощь" во всех менюшках, где такая кнопка есть , иначе существует вероятность поломки сохранений/вылета игры/иных проблем! Вы предупреждены! Использование: Во время игры в главном меню жмем следующие клавиши: F1 Дополнительное спавн меню F2 Основное спавн меню с предметами, и еще целой кучей функций! Есть в меню на F2, но так же есть и на кнопках: NUMPAD0 - Починить все снаряжение, находящееся в слотах. NUMPAD5 - Вкл. Бесконечное здоровье, броня, патроны, выносливость. NUMPAD6 - Откл. Бесконечное здоровье, броня, патроны, выносливость. T - Телепорт на 5 метров вперёд V - Получить Ниву C - Получить Уаз B - Получить Багги U - Телепортироваться ко входу пещеры "Хозяина" в Мертвом Городе (Помогает быстро найти пещеру, и также быстро слинять из нее ) Работоспособность проверялась на патче 2.12 + fix3(OGSE 0.6.9.3).И на версии OGSR v. 1.0.6 (с фиксом от 11.10.2019) Основан на спавнере за авторством naxac. Отдельное спасибо AGxx за идеи и помощь в разработке версии 1.6! Приятной игры! Изменения в 1.7: -Добавил кнопку "Показать/Скрыть HUD". -Исправил баг, из-за которого происходил вылет при взятии квеста у Захарыча на самогонный аппарат. -В спавн монстров добавил электро-химеру. В спавн НПС - сталкера-ветерана. -Исправил баг, из-за которого происходил вылет при использовании детектора "Поиск" -Сделал небольшую пересортировку в спавн-листах. -Добавил в спавн-листы недостающие предметы: -Целая куча оружия, -Канистра с бензином(чтобы заправлять авто), -Гитара Сидоровича. -Мог забыть какие-нибудь предметы, пишите о них. -Сделал бета версию сборника с анекдотами и саундтреками. Основная версия пока что в разработке. -Советую читать "Помощь/Справку", некоторые функции могут работать не так, как кажется. -Отдельное спасибо тем, кто писал о багах и недоработках! P.S. Планирую обновление 1.8 - есть ещё несколько идей. Для тех у кого старые версии спавнера - установка с заменой всех файлов. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted February 4, 2020 Report Share Posted February 4, 2020 Zakończono wsparcie dla tego moda, ostatniego patcha wypuszczono wczoraj, dodałem do tematu. Choć w modzie mogą występować jeszcze różne mniejsze lub większe błędy da się go ukończyć i więcej patchy już ma nie powstać. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted February 4, 2020 Report Share Posted February 4, 2020 O kurcze, że się będę mógł w Stalkerze przełączać z celownika optycznego na muszkę i szczerbinkę to nie myślałem. Pograłem trochę, największy problem, że wersja angielska jest bardzo dziurawa, jeszcze brak opisów broni czy przedmiotów to mały pikuś ale brak dialogów tylko: dialog_healer_1 dialog_healer_2 itp dyskwalifikuje tą wersję moda. Także jak już coś to grać po rosyjsku albo w pierwotną wersję OGSE 2.0 Final po polsku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted July 14, 2020 Report Share Posted July 14, 2020 38 minut temu, kamil190 napisał: co zmienia np. ten детальный рельеф Szczegółowe wypukłości. Opcja powoduje uwypuklenie drobnych detali i chropowatości na obiektach. 38 minut temu, kamil190 napisał: тональное отображение HDR Mapowanie tonalne HDR. Umożliwia regulację kontrastu i szerokiego spektrum kolorów oraz jasności. Zbyt duża wartość spowoduje odrealnienie obrazu i charakterystyczne "świecenie tekstur". 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sin member Posted July 17, 2020 Report Share Posted July 17, 2020 Da się w to zagrać na statycznym ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guccimucci5 Posted September 15, 2020 Report Share Posted September 15, 2020 Można prosić o spolszczenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 15, 2020 Report Share Posted September 15, 2020 @guccimucci5 Jak zrobisz, to będzie. Po roku pobytu na forum powinieneś już wiedzieć, że jeśli jest spolszczenie, to informacja o nim jest w #1. Jest jednak informacja, że stawiając moda, możesz wybrać również język angielski. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted September 15, 2020 Report Share Posted September 15, 2020 Guccimucci5 - jak w/w Kondotier powinno być tzw. info w 1 wpisie, ale zawsze możesz zgłosić mod do spolszczenia w odpowiednim dziale lub zwrócić się do kogoś z działu tłumaczy, jest tam 6 twarzy: https://stalkerteam.pl/search/?type=core_members&group[16]=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 23, 2020 Report Share Posted September 23, 2020 @guccimucci5 Cziki Briki i Twoja prośba spełniona. Podziękuj @Szczepan9205 , że tak szybko zareagował na prośbę. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guccimucci5 Posted September 23, 2020 Report Share Posted September 23, 2020 4 godziny temu, kondotier napisał: @guccimucci5 Cziki Briki i Twoja prośba spełniona. Podziękuj @Szczepan9205 , że tak szybko zareagował na prośbę. o kurde dzięki chłopaki <3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.