Skocz do zawartości

Oblivion Lost Remake 3.0 (OBT)


Agrael
Wiadomość dodana przez Meta,

Dyskusja dotycząca polonizacji została wydzielona tutaj, żeby był porządek.
Temat do zgłaszania braków/błędów w tłumaczeniu znajduje się tutaj.

Rekomendowane odpowiedzi

W Wiosce Kotów w chatce z Kopaczem siedzi stalker o ksywie "nieznany nowicjusz" (w zasadzie jest ich tam takich dwóch), z jednym można pogadać i dostać zadanie. Próba rozmowy z drugim wywala grę z takim logiem.

FATAL ERROR
[24.05.24 15:05:29.864]  
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Expression    : âűçâŕí îáđŕáîň÷čę îřčáęč 'íĺâĺđíűé ďŕđŕěĺňđ' 
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Function      : invalid_parameter_handler
[24.05.24 15:05:29.864] [error]File          : xrDebugNew.cpp
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Line          : 977
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Description   : 

Też tak macie? W sumie raczej nic ważnego.

 

Drugie pytanie, Quicksave, ten mod trzepie je w nieskończoność? Nie ma tak jak np w Lost Alpha, że było 5 slotów i je nadpisywał mod.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 serio? 😛 A w innych modach jak wyrzucasz przedmioty mając je w rękach? Wystarczy, że stoisz mniej więcej tam gdzie leżała teczka czyli przy płocie, wchodzisz w ekwipunek, klikasz PPM na skrzynię, klikasz "Wyrzuć" i heja - powinno zaskoczyć od ręki, a jak nie to wystarczy zajrzeć na YT:

21:58

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

klikasz PPM na skrzynię, klikasz "Wyrzuć"

Ja się nieźle męczyłem, próbując wyrzucić przedmiot (za cholerę nie chciał się kliknąć przycisk "wyrzuć"), a pod przedmiotem jak byk jest duży przycisk "WYRZUĆ". 😛

manco.JPG.91731c5225602581bd6de831b10df230.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LisKot Jedyne co mi przychodzi do głowy, a co już kilka razy zaobserwowałem u siebie - to może być kwestia rozdzielczości ekranu - ja gram na 1920x1080 i w miarę to działa, ale często mam w modach (szczególnie tych do Zewu Prypeci) tak, że jeśli w ustawieniach klawiszy szybki zapis i wczytanie są na samym dole listy to mogę spokojnie przypisać sobie ten od szybkiego zapisu, który na liście jest wyżej, ale nie mogę już kliknąć tego od wczytania, który jest na samiusieńkim dole i zazwyczaj muszę zmniejszać rozdziałkę, żeby zadziałało jak trzeba 😛 

Plus zauważyłem, że na 1920x1080 napisy o których poprawienie prosił @metek58 ( czyli chyba "Odpoczynek" i "Wyjdź")  nie są aż tak bardzo poprzesuwane (na mojej rozdzielczości, plus ich tło jest szersze) jak na zrzucie Metka, który chyba gra na niższej rozdzielczości przez co u niego są tak krzywo.
 

Reasumując - jakby nie patrzeć w przypadku OLR mówimy o modzie, który nadal działa na 32 bitowym X-Ray'u i tym, że w latach 2007-2009 o rozdziałce 1920x1080 można było pomarzyć dlatego domyślnie maksymalna jaką ogarnia Stalker to 1600x ileś tam.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 

Godzinę temu, Szczepan9205 napisał(a):

serio?

serio

54 minuty temu, LisKot napisał(a):

Ja się nieźle męczyłem, próbując wyrzucić przedmiot (za cholerę nie chciał się kliknąć przycisk "wyrzuć")

sam widzisz że nie tylko ja mam ten problem, a filmik filmikiem, po pierwsze nie wiedziałem że jest a po drugie to skąd pewność że jak autor filmiku bez problemu wyrzucił skrzynkę to ja tego problemu mieć nie będę? jak widać problem jest i to nie tylko u mnie, zaraz spróbuję jeszcze raz, może cos się zawiesiło czy jak? nie wiem

Udało się, klikałem nie ten przycisk, nawet nie zauważyłem że jest ten dolny bo klikałem prawym na rzecz i wyrzuć a to trzeba ten dolny wcisnąć i dopiero wyrzuca, jak na screenie @LisKot u mnie to działa

Wgl dziwnie ten mod jakoś chodzi, też tak macie, jakoś ta broń jest tak bokiem, dialogi wywala na ekran, da się to jakoś pozmieniać? to niewygodne, mapa też jakaś z satelity, co to wgl jest? na mini mapce nie pokazuje kierunku w którym masz iść, po drodze leżą jakieś rzeczy i plecaki, nie można tego wziąć i do nich zajrzeć? to po co leżą? nie wiem

Spoiler

ss_cez137_05-24-24_20-34-47_(lvl1_escape).thumb.png.a387d35ba455d456acb9d02c9ea35180.pngss_cez137_05-24-24_20-41-42_(lvl1_escape).thumb.png.64f01d508b37e9b6d429baebfa2c4873.pngss_cez137_05-24-24_20-42-38_(lvl1_escape).thumb.png.802ef4585441409a1b181095d98bbe9d.pngss_cez137_05-24-24_20-57-56_(lvl1_escape).thumb.png.ea91eda85d47655a150869404e0c5ae6.png

 

ss_cez137_05-24-24_20-30-48_(lvl1_escape).png

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, cez137 napisał(a):

Wgl dziwnie ten mod jakoś chodzi, też tak macie, jakoś ta broń jest tak bokiem, dialogi wywala na ekran, da się to jakoś pozmieniać? to niewygodne, mapa też jakaś z satelity, co to wgl jest? na mini mapce nie pokazuje kierunku w którym masz iść, po drodze leżą jakieś rzeczy i plecaki, nie można tego wziąć i do nich zajrzeć? to po co leżą? nie wiem

Wszystko jest jak należy. Musisz pamiętać, że Oblivion Lost Remake to jest Stalker taki jakim pierwotnie miał być Cień Czarnobyla tylko zanim GSC zaczęło wycinać różne rzeczy dlatego pozycja broni jest inna niż w CCz,

Mapa z kolei taka już jest i chyba w OLR 2.5 była taka sama - w sensie, że jeśli chcesz zbliżenie na konkretną lokację to musisz sobie odszukać lokację, której chcesz zbliżenie, kliknąć na nią i wtedy masz zbliżenie na tą którą chcesz, ale nie pamiętam czy się zapamiętuje czy za każdym razem trzeba jej szukać i klikać - za mało na razie grałem w 3.0, a w 2.5 dawno grałem. 
Ogólnie w modach Oblivion Lost Remake większość przedmiotów leżących na ziemi dookoła ma własną fizykę, ale jest "śmieciami" i nie da się z nimi wejść w interakcję, gdzie w Cieniu Czarnobyla byłyby statyczne i nie mógłbyś ich "ruszyć" dlatego (przynajmniej na początku) luźno leżące plecaki raczej się olewa. Nie pamiętam czy w OLR 2.5 były schowki w plecakach, ale jeżeli były i tu też są no to będziesz mógł z nimi wejść w interakcję dopiero kiedy dostaniesz namiar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 nie przeczytałem wcześniej odpowiedzi @Szczepan9205 na twoje pytania więc prawie to samo napisałem poniżej. 😁

No mi też nie działa wyrzuć z rozwijanego menu na niektórych przedmiotach, np chciałem wyrzucić jakiś pistolet i nie ma bata. Musiałem użyć tego żółtego kosza.Gram w 1920x1080.

W ogóle tak samo nie działa chyba przycisk Handluj u npców, u wielu klikam na ten przycisk w wielu miejscach, on "podskakuje" ale nie otwiera się żadne okno handlu. Chyba, że z większością zwykłych npców nie pohandlujemy? No może przez pda?

@cez137 te plecaki to może być dekoracja, a może dopiero się da je otworzyć jak się dostanie na nie namiar jako na schowek? Tak tylko strzelam bo na razie żadnego nie dostałem. 

 

Mapa też jest z dupy, najpierw miałem wszystkie lokacje, klikłem Kordon i nie mogę go teraz na nic innego zmienić, da się jakoś wrócić do mapy satelitarnej wszystkich lokacji.

Nie działa na tej mapie żadne przybliż oddal. Nie ma żadnego przycisku wycentrowania na naszej postaci. 

 

"Broń bokiem" no wtedy było takie głupie jej ustawienie, w ogóle jak nasza postać ma ułożone ręce jak jakiś zombie 😁🧟

No ale tak w tamtych wersjach gry to wyglądało, a to jest Stalker jaki miał być wtedy.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb 

11 godzin temu, tom3kb napisał(a):

Nie działa na tej mapie żadne przybliż oddal.

działa, trza kliknąć prawym czy lewym myszką ale to i tak lipa ta mapa i te obrazki sidora na mapie takie wielkie

E ten mod chyba nie dla mnie, po prostu mi się nie podoba, niewygodny jakiś taki dziwny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się w nim podoba oświetlenie w labach i budynkach i większość zmian gameplayowych.

Jest trudny, w zależności na jakim poziomie się gra, no i w ogóle początek gry trudnawy.

Ja dopiero zaczynam bo jestem na Kordonie ale ja go teraz biorę na tapet i zamierzam przejść.

 

Do grających, właściwości artefaktów to poznamy jakoś fabularnie? Po jakiejś wizycie u naukowców czy coś? Bo na razie co coś podniosę to tyle wiem, że to jakiś artefakt ale co daje lub nie to brak info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb, Może tę informacje trzeba kupić u Ropucha, bo jest opcja kupienia informacji.

W gamedata/scripts jest plik pda_notepad, a w nim od linii 117 do 118 jest ustawienie klawiatury rosyjskiej i środkowoeuropejskiej. Jak to zrobić w pliku, by można było pisać po polsku i ze znakami diakrytycznymi? Próbowałem, ale mi nie wychodzi. Wstawiłem nasz pełny alfabet, ale podczas pisania, wyskakują literki zgodne układem rus klawiatury i jak widać, polskie znaki diakrytyczne są poprawnie wyświetlane.

 

Spoiler

ss_metek_05-25-24_10-40-54_(lvl1_escape).pngss_metek_05-25-24_10-40-51_(lvl1_escape).pngss_metek_05-25-24_10-40-58_(lvl1_escape).pngss_metek_05-25-24_10-40-56_(lvl1_escape).png

Da się temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_daniel_05-25-24_23-58-39_(lvl1_escape).png

Inaczej zapamiętałem OLR 2.5. Przede wszystkim był... Łatwiejszy? Takie odnoszę wrażenie. Mimo wszystko brnę dalej, bo atmosfera buildów pomimo upływu lat wciąż ma w sobie coś niezwykłego - nie do podrobienia. 

Jedno mnie zastanawia, bo o tym modzie było głośno wiele lat temu, a mimo wszystko jego najnowsza wersja została wydana w formie OBT. Czemu? Wizja pierwotnego Stalkera przerosła nawet modderów? 

Na pewno wiem jedno. Po wyjściu z bunkra Ropuchy poczułem się bardzie, ale to bardzo... Staro ;) Pewnie nie tylko ja. 

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Agrael napisał(a):

 mimo wszystko jego najnowsza wersja została wydana w formie OBT. Czemu?

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Jak dla mnie to jest taki trochę dupochron żeby gracze ci nie marudzili, że ło panie tyle lat robili, a tyle błędów i w ogóle.

A tak to dajesz jasną informację, że ok w moda można grać ale są jeszcze rzeczy do naprawienia czy też zmiany. Ci co pobiorą muszą się z tym liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.