Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ignachinio - one zostały tam zdobyte na bolszewikach i zmieniono im nazwy - co do motywu bitwy o Czernobyl - 27.04.1920  to tak samo nie wzięto do tej pory motywu z 1/3 strefy białoruskiej.

p.s. lubię oglądać jak filmowy stalker bawi się z psem nad Prypecią a za rzeką widać działającą elektrownię - 1978 rok.

p.s. 2 - oczekiwania  na S 2 - brak, co będzie to się zagra i wtedy można porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Diegtiariow

Trailer S.T.A.L.K.E.R. 2 z alternatywnym dźwiękiem (z nowym i z trylogii Stalker):

 

Lokacje z trylogii (ZP, CzN, CCz) mają razem 8 km2, a S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie miał 64km2. Czyli 8 razy więcej niż 3 części razem.

6dBBliUsiPgfnNvbYk5f5jUnaKio_S24eVb7eJiz

 

Porównanie cen na oficjalnej stronie stalker2.com:

Spoiler

*chodzi tutaj o zakładkę Digital

W języku angielskim:

en.JPG

W języku rosyjskim:

ru.JPG

W języku ukraińskim:

ua.JPG

 

Rzadki promo-art S.T.A.L.K.E.R. 2 Serce Czarnobyla, widziany na Xbox & Bethesda Games Showcase i Xbox Games Showcase Extended. Ta grafika jest również używana na końcu gameplay'owego trailera dla strony gry na oficjalnej stronie Xbox

Spoiler

acoxI5CcNBY.jpg?size=1240x699&quality=96Jdhv79KbVhQ.jpg?size=1280x720&quality=96tZTksqPWvd0.jpg?size=1280x720&quality=96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

 

  • Na streamie u Wolfstalkera na YT, GSC odpowiedziało pewnemu użytkownikowi, że będą niektóre rzadkie bronie z unikalnymi charakterystykami. Ale żeby je dostać, trzeba będzie się postarać.
  • Co więcej, specjalnie wyłączono AI na minimum dla trailera. W grze będzie można wybrać, jak często i ile kulek będziemy zdobywać. [OBRAZEK]
  • W Microsoft Store pojawił Season Pass. [KLIK]
  • Morgenshtern zostanie testerem Stalkera 2? [KLIK]
  • GSC o mini-grach - na razie NDA
  • 64 km2 to tylko powierzchnia naziemnych lokacji

 

I kolejny film od Antishnapsa: [KLIK]

  • Gameplay był robiony w rozdzielczości 4K. Jeśli twój komputer spełnia wymagania gry, to możesz pograć w nią w rozdzielczości 4K.

 

#EDIT 23.06.2021r.

I zmienili wyciszone wideo na stalker2.com:

Spoiler

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

«Wszystkiego jeszcze nie odgadliście»: szybki wywiad z PR-managerem S.T.A.L.K.E.R 2 Zacharem Boczarowem o gameplay'owym trailerze.

Cytat

webp

- Najczęstsze pytanie, jakie spotykamy w sieci po wideo z E3: czy była to żywy gameplay, czy nie? Jak blisko jest do tego, co będzie w samej grze?

- Tak, to jest gameplay, i jest bardzo zbliżony do tego, co będzie w grze. Oczywiście do takiego obrazu potrzebny jest dość mocny komputer PC - ale chyba wszyscy już widzieli wymagania sprzętowe.

- Ogólnie jest to ciekawy precedens: na światowej wystawie trailer oczekiwanej gry jest po rosyjsku. Jak to się stało i dlaczego zdecydowaliście się pokazać ścieżkę dźwiękową po rosyjsku, a nie po angielsku?

- Lipsink został nagrany do rosyjskiej mowy. Oczywiście, oglądaliśmy z Microsoftem kilka iteracji trailera. Na pewnym etapie wspólnie postanowiliśmy, że tak będzie bardziej klimatycznie.

Osobno podkreślę tu jeszcze raz, że będzie pełne tłumaczenie (głos i napisy) na trzy języki: angielski, ukraiński, rosyjski.

- Czy głos, który słyszeliśmy w trailerze - jest końcowy czy wybrany do trailera?

- Nie mówię, że został napisany specjalnie z myślą o trailerze, ale oczywiście to się jeszcze zmieni, prace idą pełną parą.

- Kto pisze dialogi? Należy zaznaczyć, że w porównaniu z pierwszą częścią są bardziej… teatralne, czy coś takiego. W duchu Ice-Pick Lodge.

- Piszą scenarzyści i narratorzy - tak jak w innych zespołach.

Czy to komplement na końcu pytania? Dla mnie «Мор» (Pathologic 2) jest bardzo mocny w narracji i dialogach.

e4cb4c6c-04f3-5f40-847c-b3f3c0fd06c8

- Kim jest ten facet na dachu, który jest obecnie porównywany do Leona Kennedy'ego w sieci? Można trochę tła?

- Tak, oczywiście. Powiedzmy - ważny punkt fabularny, ale to nie koniec losowego zadania pobocznego. Postać jest niejednoznaczna. Myślę, że kiedy ludzie zrozumieją pełnię tej sceny, będą zachwyceni – jak z tym momentem na plaży z Death Stranding.

Widziałem już dość ciepłe domysły w Internecie, ale myślę, że nie można w pełni zrozumieć sytuacji z dostępnymi informacjami. Przepraszamy :(

Ma też skrytkę zawierającą dużo szamponu.

Dużo szamponu.

To był żart.

- Wszyscy pamiętamy, jak wiele obietnic było w przypadku pierwszego S.T.A.L.K.E.R. I wojna frakcji, transport i wiele więcej. Potem to wszystko odrzucono. Czy jest coś, co już trafiło pod nóż w drugim Stalkerze?

- Wojna frakcji była w «Czystym Niebie», transport dodano w modach. Szczerze - za półtora roku nie przypomnę sobie, żeby coś zostało wycięte.

- Opowiedz nam o otwartym świecie S.T.A.L.K.E.R. 2. Wiadomo, że będzie bezszwowy - nie będzie ładowania podczas przechodzenia pomiędzy lokacjami. Ale jak duży? Będzie szybka podróż między lokacjami?

- Będzie duży – 64 kilometry kwadratowe bez możliwości podróżowania transportem. Szybka podróż była już w serii i powróci, ale w niestandardowej wersji.

- W trailerach można zobaczyć wiele miejsc z pierwszych części, znanych fanom – bagna z «Czystego Nieba», Prypeć i tak dalej. Ile jeszcze starych lokacji będziemy mogli odwiedzić i czy będą nowe? Pokazano na przykład «Dugę».

- Nie będę wymieniał konkretnych lokacji, ale cała mapa gry - mieszanka nowych i starych. W tym samym czasie stare, jak widać po Bagnach i Wiosce Nowicjuszy, również się zmieniły z biegiem czasu.

Przyjrzyj się Strefie za Nieznajomym na dachu. Jest co najmniej jeden ciekawy budynek, który można rozszyfrować, ale nikt jeszcze tego nie zrobił.

- W grze pojawi się około 30 rodzajów broni z możliwością modyfikacji. Opowiedz nam więcej o tym drugim. Jakie rodzaje ulepszeń będą w grze?

W przyszłości planujemy poświęcić temu tematowi pełny update.

- Czy będzie możliwe dołączenie do frakcji w trakcie fabuły i czy to wpłynie na fabułę?

- Wybór ideologii i frakcji bezpośrednio wpływa na zakończenie.

- Jak wiemy, Siergiej Grigorowicz dał wygląd jednej z postaci w ostatnim trailerze. W S.T.A.L.K.E.R. 2 jest więcej cameo twórców?

- Tak, to jest właśnie Siergiej. Cameo twórców pojawia się zarówno w marcowych dziennikach twórców (tam, gdzie pokazano zęby), jak i w gameplay'owym trailerze.

71d63605-9b56-506b-a8a0-1f42a5d5e678

- Jaka jest inspiracja sequelem? Czy wzięliście jakieś pomysły z kina, serialu lub innych źródeł?

- Wydaje mi się, że gdy w zespole są setki osób, źródła inspiracji, choćby ze względu na liczbę, splatają się w coś nierozłącznego. Myślę, że głównym i powszechnym źródłem inspiracji jest sama Strefa.

- Ile anegdot i opowieści przy ognisku nagraliście w sequelu?

- Tak.

- Czy w grze pojawią się nowe frakcje, mutanty, anomalie? O jakich najciekawszych możesz opowiedzieć? No, chociażby zdradzić kawałek.

- Tak, pod każdym względem. W trailerze zdradziliśmy jedną frakcję - nazywa się «Варта» [Warta] (swoją drogą, to nie są bandyci z fabryki, jak wielu myślało). A jeszcze w pierwszym trailerze pojawiają się nowe potwory, których nikt nie zauważył.

- Uwaga, ważne. Czy karawany można będzie obrabować?

- I ze względu na takie pytania przez rok męczyłeś mnie wywiadem?!

- Czy zmieni się system szukania schowków i artefaktów?

- Trailer pokazuje, że artefakty są początkowo niewidoczne, ale mogą zostać znalezione przez detektor, podobnie jak w poprzednich częściach.

- Strefa wciąż żyje, prawda? Czy ma własny umysł? Czy mogłaby urodzić własną personifikację, powiedzmy, człowieka-anomalię?

- To jest bardzo dobre pytanie. Strefa to zdecydowanie więcej niż tylko obszar, w którym doszło do katastrofy. Jest potężniejsza i niebezpieczniejsza - nawet z przemówienia Nieznajomego jest to zrozumiałe. Mogę powiedzieć, że gracze zrozumieją o wiele więcej o tym, jak Strefa jest zaprojektowana i działa – najprawdopodobniej nawet więcej, niż mogliby przypuszczać.

- Czy drugi «Stalker» jest bardziej nastawiony na Xboxa, czy na PC? Mimo to jest różnica i zawsze możesz od razu zobaczyć, do czego została stworzona gra.

- Dość trudne pytanie, biorąc pod uwagę, że konsole mają teraz Stellaris, Frostpunk i Microsoft Flight Simulator.

S.T.A.L.K.E.R. od zawsze był wydawany wyłącznie na PC, a dopiero teraz debiutuje po raz pierwszy na konsolach. Prawie cała baza fanów jest na PC. Ze względu na partnerstwo z Microsoftem, gracze bardzo martwią się wersją na komputery, ale jest to nierozsądne. Naprawdę chcemy jak najlepszych wrażeń na obu platformach, ale pamiętamy o naszych korzeniach.

 

Podziękowania dla Daniła Korteza za pomoc z pytaniami

#stalker #stalker2

 

Źródło: dtf.ru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Szczegóły:

  • Wszystkie elementy będą jeszcze dopracowywane i doszlifowywane;
  • Fizyczne edycje pojawią się w sprzedaży już wkrótce. O starcie składania zamówień GSC poinformuje w swoich społecznościach;
  • Ilość fizycznych edycji będzie ograniczona;
  • GSC myślą o koszulkach;
  • Włosy stalkerów nie będą czyste :) - wszystkich ubrudzą błotem;
  • Ekskluzywne dodatkowe zadanie opowie unikalną historię, ale nie będzie związane z główną fabułą;
  • Budynek w oddali po prawo w scenie to НИИЧАЗ (Naukowo-badawczy Instytut Czarnobylskiej Anomalnej Strefy). Potwierdził to Zachar Boczarow;
  • Morgenshtern (rosyjski raper) powiedział, że dogadał się z GSC o testowaniu Stalkera 2. GSC jeszcze tego nie skomentowało;
  • Eldar Dzharakhov wyraził ogromną chęć do napisania soundtracka do Stalkera 2. Jest on wielkim fanem tej gry;

 

Szyfr S.T.A.L.K.E.R. 2: https://youtu.be/DlEQvPSukZ4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Ukraiński bloger OldBoi przeprowadził wywiad z GSC Game World.

Film jest po ukraińsku. W skrócie:
• W trybie singleplayer nie będzie towarzyszy w postaci innych stalkerów, psów, dronów, itd.
• Walutą w strefie będą kupony - to pieniądze, które zostały walutą narodową po rozpadzie ZSRR. Hrywny pojawiły się później.
• Morgenshtern nie będzie testował gry. GSC nie dogadywało się z nim. Gra jest testowana przez zespół.

 

Otwarto archiwum z kartowego szyfru S.T.A.L.K.E.R. 2!

Ostatecznym hasłem stało się: LIS3LGGV8W59F46PX27W. Te liczby zostały ukryte w niektórych oficjalnych publikacjach od twórców.

Wewnątrz archiwum znajduje się raport i zdjęcie: [KLIK]

Spoiler
Cytat

Do Szefa Służby bezpieczeństwa Naukowo-Badawczego Instytutu Czarnobylskiej Anomalniej Strefy
Starszy dowódca grupy Nr 7

Raport o wydarzeniach Nr 42

Podczas prac poszukiwawczych na terenie przesiedlonej wioski —— oddział poszukiwawczy natknął się na grupę nielegalnych elementów. Wstąpiwszy w kontakt bojowy, opór wroga został stłumiony. W efekcie 7 członków nielegalnej formacji zostało zlikwidowanych, dwoje rannych zostało wziętych do niewoli i przesłuchanych, po czym również zostali zlikwidowani. W trakcie poszukiwań znaleziono kilka artefaktów i szereg nieznaczących dla operacji rzeczy. Oprócz tego, jeden z przesłuchiwanych więźniów wskazał na schowek, w którym znaleziono część fotografii. (Zdjęcie w załączniku)*. Przesłuchany nie miał informacji o pochodzeniu i przeznaczeniu tego zdjęcia, ale był pewien. że należała do człowieka, który w przeszłości wiedział o «obiekcie».
Na obecną chwilę nie można z całą pewnością stwierdzić, czy ta informacja jest prawdziwa, ale trzeba przyznać, że to pierwsza wskazówka od ponad 7 lat.
Proszę także wyrejestrować dwóch żołnierzy siódmego oddzielnego oddziału poszukiwawczego i zgłosić ich do nagrody «Za zasługi». Pośmiertnie.
1) Пушкарик Алексей Викторович
2) Непомнящий Денис Николаевич

* Na drugiej stronie fotografii jest odręczny napis «Реверс: » (Reverse).

 

ICWR0T1q0FA.jpg?size=800x1080&quality=96W8QUwsoUmzU.jpg?size=1280x758&quality=96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Pełny obrazek z otwartego archiwum:

-q__Fhboo3A.jpg?size=1280x758&quality=96

Nad przystankiem autobusowym znajdują się 2 literki: "NE".

 

Jak go otrzymano?:

Spoiler

1) Otworzyć oryginalne zdjęcie
2) Skopiować obraz (CTRL+C lub przez menu kontekstowe)
3) Otworzyć Paint
4) Wstawić za pomocą CTRL+V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

vwDU1NIOimg.jpg?size=1253x505&quality=96

⁉ Rozwiązywanie kartowego szyfru S.T.A.L.K.E.R. 2 jest kontynuowane!

Agenci (czyli uczestnicy gry) otrzymali na pocztę list od nieznajomego o następującej treści:

Cytat

Cześć. Nie znamy się osobiście, ale oboje znamy stalkera o pseudonimie Szyfr. Moi ludzie w ostatniej chwili wyciągnęli go z jego ogromnych tarapatów. Z wdzięczności, opowiedział nam wszystko i podał twój kontakt. Powiedział, że można ci zaufać. Nie wiem, po co się tym wszystkim zajmujesz: z ciekawości czy na coś licząc. Tak czy inaczej, rzeczywistość jest taka, że jesteś teraz na rozdrożu. Albo będziesz pomagał dziwakom, którzy pod przykrywką NIICHAZ (Naukowo-Badawczy Instytut Czarnobylskiej Anomalnej Strefy) próbują przejąć kontrolę nad całą Strefą (i zrobić wiele innych, znacznie straszniejszych rzeczy), albo pomożesz nam. My - ci, którzy chcą ich powstrzymać. Jeśli los Strefy i całej ludzkości nie jest tobie obojętny, to wszystko, co znajdziecie wśród „media seedów”, wyślij nie do Kuratorów, ale bezpośrednio do nas. Mając niezbędne informacje, będziemy mogli skutecznie stawić im opór. Grupa „Przebłysk” (Проблеск).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupię chyba kompa by w to zagrać.  Choć trochę nie przemawiają do mnie facjaty bohaterów. Ale każda dupa ma swój gust. 

ed...

I wiadomo, kasa musi się zgadzać dlatego rozumiem, że być może będzie jak z netflikstowskim wiedźminem. Niby ogół zakrzyknie iże jest dobrze a starzy wyjadacze, fani pełni wkurwie...nia uderzą pięścią w stół.  

Edytowane przez Zawisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

#szyfr_Stalker2

Pierwsze -> 12 lipca - w panelu agentów na stronie Naukowo-Badawczego Instytutu Czarnobylskiej Anomalniej Strefy pojawiła się nowa wiadomość od kuratora:

Cytat

Ostatnio spisałeś się świetnie! Z twoją pomocą wreszcie ruszyliśmy z miejsca. Nie powinieneś wiedzieć więcej. Teraz kierujemy wszystkie nasze wysiłki na znalezienie „części fotografii”. Niektóre plony będą rozprowadzane przez agentów terenowych, ale istnieje możliwość, że nasza organizacja nie jest osamotniona w poszukiwaniach. Bądź czujny, sprawdź absolutnie wszystko.
Koniec sesji.

 

iPNO5tOl4gc.jpg?size=739x1080&quality=96

 

Drugie -> W poście GSC Game World z dnia 15.07.2021 (https://vk.com/wall-15844953_590492) ukryto link do części tajemniczego obrazu.

OY3yGnxKTKM.jpg?size=1280x1092&quality=9

 

Trzecie -> Agenci na pocztę otrzymali zaszyfrowaną wiadomość od grupy Przebłysk:

Cytat

- Witam ponownie. Mamy dla Ciebie pracę. W tym tygodniu przeprowadzimy mały atak na ich stronę. Naszym celem jest przebicie się przez ich obronę i przełamanie struktury serwisu, w nadziei, że pojawią się tam luki. Ale my możemy tylko przebić się przez ich obronę. Aby coś dostać, trzeba osoby, która jest już w systemie. Tak, takiej jak ty. Musisz wykopać wszystkie możliwe informacje. Działaj.
plik base32

 

jJr8CTbE5lw.jpg?size=1280x492&quality=96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

☢ 15 pytań do twórców S.T.A.L.K.E.R. 2 - tłumaczenie pytań z odpowiedziami:

Spoiler

1) Od momentu ogłoszenia aż do chwili obecnej, obowiązuje umowa o zachowaniu poufności na temat S.T.A.L.K.E.R. 2. Dlaczego wybrano tak surową politykę? Czy to dlatego, że firma nie chce pokazywać publiczności tego, co jeszcze nie jest gotowe, czy są inne powody? Czy brak NDA oraz publikacja regularnych raportów i materiałów na temat prac nad grą (jak robią to na przykład twórcy gier indie), utrudniłyby czy wręcz przeciwnie, uprościłyby prace?

Zdecydowanie utrudniłyby. A twórcy gier indie, o których mówisz, również nie dzielą się wszystkim. Niemal zawsze informacje są podawane porcjami, a wszystkie inne firmy również mają swoje własne umowy NDA o różnym stopniu ważności.

 

2) W marcowym dzienniku rozwoju po raz pierwszy zademonstrowano wygląd członków frakcji Powinność i Wolność. W oryginalnej trylogii, siły tych frakcji były w przybliżeniu równe, ale na wideo Powinnościowiec był wyposażony znacznie lepiej niż Wolnościowiec. Czy ma to związek z koncepcją gry, w której układ sił, celów i lore frakcji może się zmienić, czy może przedstawiony Wolnościowiec okazał się nowicjuszem?

Nie, nie był to ślad zmiany układu sił w Strefie. To są naprawdę różne rangi. Nie powinieneś wyciągać wniosków o sile frakcji, porównując tych dwóch członków frakcji i ich wyposażenie.

 

3) Czy w S.T.A.L.K.E.R. 2 zostały wykorzystane jakieś pomysły lub prace z anulowanej gry z 2011 roku? Z pewnością pozostało po niej wiele różnych modeli 3D i innych zasobów.

Wersja S.T.A.L.K.E.R. 2 z 2011 roku - to część historii serii, ale niczego z tego nie zapożyczyliśmy.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - to zupełnie nowa gra.

 

4) Wiadomo, że nad S.T.A.L.K.E.R. 2 pracuje Dmitrija Jasieniewa - jeden z programistów, który brał czynny udział w pracach nad pierwszą trylogią. Czy możesz zadowolić nas kilkoma bardziej znanymi nazwiskami ze swojego zespołu?

Pytanie jest kontrowersyjne, bo nie każdy lubi dużo uwagi. Dla niektórych wzmożony zainteresowanie niesie więcej stresu niż pozytywnych emocji. Niewiele mówimy o pracownikach zatrudnionych w zespole, wyłącznie w trosce o nich. Co do Dimy Jasieniewa - tak, jest z nami, a my jesteśmy z nim.

 

5) O ile nam wiadomo, pracownicy zespołu regularnie odwiedzają Czarnobylską Strefę, wspólnie jeżdżą na poligon strzelać z broni. Niewątpliwie, bardzo odpowiednie zajęcia, biorąc pod uwagę, że studio tworzy strzelankę ze miejscem akcji w Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia! Może są jakieś inne wspólne wydarzenia, o których nie wiemy? Czy w biurze studia ukształtowały się pewne tradycje, wewnętrzne eventy, itd.? Chciałabym poznać choć ziarno tego, co dzieje się w kuchni twórców.

Świetne pytanie! Mamy bardzo przyjazny zespół i wiele robimy, aby być w kontakcie ze sobą i z projektem. Wszyscy okresowo jeździmy do Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia, chłopaki jeżdżą na strzelnice, grają w piłkę nożną, w piątki i weekendy gramy w różnego rodzaju gry planszowe, rozmawiamy o filmach i grach komputerowych, schodzimy się do telewizora pograć w FIFĘ 1x1 lub 2x2 po dniu pracy. Generalnie mamy dużo wspólnych spotkań, zajęć i podobnych rzeczy. Oczywiście w tym trudnym roku, kiedy cały świat jest wciąż na różnych poziomach społecznego dystansu, niektóre aktywności, takie jak wyjazdy na wystawy gier i różne spotkania z graczami, musiały zostać odłożone na lepsze czasy, ale wciąż staramy się okazji do wzajemnego wspierania się i rozpraszania się, gdy jest to potrzebne.

 

6) Level-designer S.T.A.L.K.E.R. 2 powiedział w wywiadzie, że inspiruje go muzyka z modyfikacji «Dead Air», którą umieszcza w tle podczas pracy nad lokacjami. Czym jeszcze motywują się programiści? Czy są jakieś konkretne przykłady wpływającej kreatywności, bo pomimo tego, że nowe gry z serii nie były wydawane od dawna, modding, cosplay, filmy wciąż są bardzo aktywne, pojawia się wiele prac graficznych i muzycznych.

Nie dziwi, ale tylko dlatego, że jesteśmy już trochę przyzwyczajeni do tego, że nasza społeczność jest super kreatywna. I wiele rzeczy inspiruje, w tym sama Strefa. Nasza społeczność tworzy wiele fajnych treści, dzięki którym praca w pracy jest jeszcze przyjemniejsza. Nawet niektóre reakcje i pozytywne komentarze są bardzo fajne i bardzo motywują. Ale generalnie pod tym względem, wszystko jest indywidualne i każdy może mówić tylko za siebie, a tutaj wydaje mi się, że jestem odpowiedzialny za cały zespół. Osobiście najbardziej inspirują mnie wideo z reakcjami. Oczywiście wolę te, w których ludzie cieszą się :) 

 

7) Ilu twórców w studiu, może śmiało uważać się za zaangażowanych w społeczność stalkerów? Komu nie trzeba tłumaczyć, czym jest buildomania, kto zna wewnętrzne historie zachodzące w społeczności. Kto zna doskonale historię stalkerskiego moddingu, zna blogerów i ich pracę i tym podobne?

Jest ich wiele. Ci, którzy słusznie mogą uważać się za hardkorowych fanów uniwersum S.T.A.L.K.E.R., szukają modyfikacji, książek, teorii, buildów i tyle.

 

8) Jak bardzo pandemia wpłynęła na prace nad S.T.A.L.K.E.R. 2? Czy sytuacja z kopaniem kryptowalut ma na ciebie jakiś wpływ, co doprowadziło do braku kart graficznych do gier? Wielu graczy nie ma nic przeciwko ulepszeniu sprzętu, aby mieć pewność, że uruchomią drugą część na maksymalnych ustawieniach, ale opcje zakupu, delikatnie mówiąc, są teraz ograniczone.

Pandemia zmusiła wszystkich do przystosowania się i nauczenia się życia w nowym świecie. Spotkania robocze, imprezy, rozrywka - przez Zoom. Praca biurowa przeniosła się do domu, a spacery ograniczają się do drogi do najbliższego sklepu. Pojawiają się nowe rozrywki, nowe hobby: gry planszowe, gry online ze znajomymi, puzzle, rysowanie, filmy, seriale – nie ja powinienem opowiadać, jak każdy z nas szukał i nadal szuka wyjścia z tej sytuacji. Wygląda na to, że ceny kart graficznych zaczęły spadać i u fanów PC pojawiła się nadzieja. W każdym razie do premiery gry jest jeszcze czas, i większość chcących ulepszyć komputer będzie miała czas na złożenie wymarzonego zestawu.

 

9) Słowa jednego z community-menedżerów S.T.A.L.K.E.R. 2 o tym, że twórcy będą próbować przebić pułap branży, tak jak zrobił to Wiedźmin, wywołało wielki rezonans w społeczności. Wygląda na to, że teraz gracze tak łatwo o tym nie zapomną, a i tak już wysoka poprzeczka oczekiwań podniosła się jeszcze wyżej. Czy możesz trochę rozszyfrować to stwierdzenie? Czy to twój cel, czy polegasz na wyniku swojej pracy, który wydaje ci się tak ogromny?

Nasze zadanie - stworzenie gry w wysokiej jakości, która zainteresuje zarówno doświadczonych graczy, jak i nowych, którzy dopiero zapoznają się z marką. A to niezwykle trudna misja, bo uniwersum S.T.A.L.K.E.R. - to nie tylko strzelanka czy survival w najczystszej postaci, dla wielu jest to... Cóż, coś w rodzaju biletu do nostalgii, biletu do twojego dzieciństwa/wczesnej młodości/młodości, kiedy trawa była bardziej zielona, gdy uruchomiłeś grę na swoim pierwszym komputerze, który wydawał z dysku takie świszczące dźwięki, podczas gdy wszystkie zmartwienia wydawały się mikroskopijne. Dlatego staramy się, aby gra była ciekawa i bardzo zależy nam, aby spodobała się zarówno starszym, jak i neofitom. Sformułowanie o "przebiciu sufitu" jest dziarskie i może być odbierane niejednoznacznie, ale w rzeczywistości jest poprawne. Naprawdę dokładamy wszelkich starań, aby gra była świetna. A fraza to tylko fraza. Jesteśmy ludźmi, a ludzie czasami chcą żartować.

 

10) Kiedy możemy spodziewać się rozpoczęcia sprzedaży oficjalnych koszulek i rzeczy S.T.A.L.K.E.R.? Czy to wszystko zbiegnie się w czasie z premierą drugiej części, czy możemy spodziewać się wcześniejszej daty?

Uruchomienie oficjalnego sklepu internetowego jest omawiane. Nie będziemy jeszcze publikować żadnych ogłoszeń, ale istnieje możliwość, że się pojawi.

 

11) Na chwilę obecną, coraz częściej pojawiają się publikacje starych materiałów odwołanego S.T.A.L.K.E.R. 2 z 20011 r. Jaki jest twój stosunek do tego? Jak te dane wyciekły z murów zespołu? Czy ma to jakiś wpływ na obecne prace?

Cóż, jeśli o to pytasz, to niczego nie wysyłaliśmy. Jeśli gracze, modderzy i techniczni specjaliści są tym zainteresowani - pozwólcie im z tego skorzystać! To część historii i nie ma w tym nic złego. Ogólnie rzecz biorąc, nie ma to absolutnie żadnego wpływu na naszą obecną pracę. Nie szukaj podobieństw między obecnym S2 a S2 z 2011 roku.

 

12) Czy przeanalizowałeś zapotrzebowanie graczy na fanowskie mody? Na przykład, modyfikacje broni i projekty z survivalem są bardzo popularne. Zgodnie z tym, w S.T.A.L.K.E.R. 2 można było zwrócić szczególną uwagę na te komponenty, ponieważ gracze są na nie szczególnie wrażliwi.

Oczywiście, że tak. I ciągle się tym zajmujemy. Wiemy, co kochają fani uniwersum, ale musimy pamiętać, że niektóre rzeczy, bez względu na to, jak fajne są, nie zawsze pasują do lore gry lub mogą po prostu nie działać w połączeniu z podstawową mechaniką. Na przykład, wiele osób chciałoby zobaczyć pojazdy w Strefie, ale bardzo wpłynęłoby to na atmosferę i tempo gry. Musimy brać pod uwagę opinie wielu graczy, także tych, którzy grają tylko w podstawki. W zasadzie staramy się być jak najbliżej społeczności i mamy nadzieję, że to widać. To samo «Bractwo Strefy», w którym zostałeś pierwszym uczestnikiem, jest naszym kolejnym krokiem w kierunku społeczności i twórców treści. Nie jest to pierwszy i ostatni krok.

 

13) Było kilka przykładów, kiedy modmaker próbował swoich sił w tworzeniu modyfikacji do «S.T.A.L.K.E.R.», a potem zaczął pracować w branży gier na poziomie zawodowym. Jeśli któryś z modmakerów postawi sobie za cel dostać się do «GSC Game World», to czy jest to możliwe? Jakie są główne wymagania, które trzeba spełniać?

To całkiem możliwe! Nie trzeba dodawać, że kandydat musi mieć nie tylko miłość do uniwersum i własnego moda, lecz także umiejętności niezbędne do pracy i przejść rozmowy kwalifikacyjne z naszym znakomitym działem HR. Jest taka możliwość. Są też osoby, które już z niego korzystały. To klasyka, aby zaczynać od modmaker'stwa swoją drogę w gamedev.

 

14) Istnieje wiele projektów, które są tworzone na podstawie «X-Ray Engine», ale jednocześnie ucieleśniają koncepcję Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia i oryginalnego Stalkera. W szczególności, istnieje mod na temat apokalipsy zombie, istnieją mody, które opowiadają o Strefach poza CSW. W niektórych przypadkach oryginalna koncepcja zostaje rozrzedzona nowymi pomysłami, w których przeplatają się mistycyzm, podróże w czasie (nawet podczas II wojny światowej), kosmici i światy równoległe. Jakie jest stanowisko «GSC Game World» w tej sprawie? I czy istnieje możliwość, że «S.T.A.L.K.E.R. 2» dostanie coś podobnego?

Przede wszystkim, jak już wspomniano powyżej, modyfikacje to swobodna lub fanatyczna reprezentacja i wizja Strefy, którą tworzy tylko jedna osoba lub grupa fanów. W modach wszystko jest możliwe - dlatego są modami. Ze względu na to, czy S.T.A.L.K.E.R. 2 coś takiego... No cóż, kosmici i słonie bojowe atakujące stalkerów mieczami - zdecydowanie czekać na to nie warto.

 

15) Czy biuro GSC Game World pracuje w nocy? :D Czy któryś z twórców zostaje dłużej w miejscu pracy z powodu silnej chęci stworzenia bardzo fajnej gry?

Biuro często jest otwarte w nocy, w weekendy i święta. Ktoś ma najbardziej produktywny czas - wcześnie rano, a ktoś może pilnie potrzebować dokończyć sesję w planszówce. W piątki, chłopaki często siadają i rozmawiają na tarasie. Po prostu staramy się zapewnić jak najbardziej komfortowe warunki do pracy i wypoczynku. Generalnie nie każdy ma okazję powiedzieć, że pracujesz nad projektem, nad którym paliłeś się na długo przed tym, zanim mogłeś sobie wyobrazić, że będziesz pracował w tym obszarze. I to jest jedna z najważniejszych motywacji: nie zawieść ani tych, którzy wierzą w grę, ani siebie - tego samego, z odległego 2009 roku, kiedy właśnie dokonał wyboru za Diegtiariowa. Od czasu do czasu zainteresowanie tym, co będzie dalej, nie słabnie, a jedynie się rozgrzewa. Dlatego czasami chcesz zostać trochę dłużej i zrobić trochę więcej.

 

Oryginalne zdjęcia:

Spoiler

M8EocbKTPVI.jpg?size=960x1080&quality=96

v9x3tJclj4I.jpg?size=960x1080&quality=96

R3prm1Iwzg0.jpg?size=960x1080&quality=96

fgHzzkvuJvQ.jpg?size=960x1080&quality=96

szDDg3HjOU0.jpg?size=960x1080&quality=96

9GNFmpozkbY.jpg?size=960x1080&quality=96

siEETPK83lI.jpg?size=960x1080&quality=96

xHMS8gc3nvg.jpg?size=960x1080&quality=96

_aV-p5yf2h8.jpg?size=960x1080&quality=96

_aV-p5yf2h8.jpg?size=960x1080&quality=96

cJ38aojPMEI.jpg?size=960x1080&quality=96

RhoLtR9zAoA.jpg?size=960x1080&quality=96

yNtHSrh6sPw.jpg?size=960x1080&quality=96

4_6gyxvQVSs.jpg?size=960x1080&quality=96

irRfawOD4xo.jpg?size=960x1080&quality=96

aiFOTGBffvw.jpg?size=960x1080&quality=96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Na oficjalnej grupie GSC Game World pojawił się wpis i fanart'y:

Spoiler

Witajcie, drodzy stalkerzy. Dzisiaj w rubryce #TheZoneArt jest z nami Wanderer i jego wspaniałe szkice mieszkańców Strefy.

Oto na przykład zwykły początkujący, podgatunek samotnika. Do pewnego czasu jego siedlisko ogranicza się do Bagien, gdzie nasz młody przyjaciel szuka artefaktów i rozgania renegatów z krzaków. Regularnie wyrusza na wysypisko, gdzie często poluje na niego złocisty bandyta z rodziny Cziki-Brikowych. A poza nimi imponująco przechadza się, kochający wolność pancernik - z rodziny egzoszkieletowych.

Wspaniały i różnorodny jest żywy świat Strefy. Zostańcie z nami i jeszcze nie raz wyruszymy tam, aby odkryć niezbadane miejsca.

VLirMTUuC1Q.jpg?size=1280x1280&quality=9czaPB-tI0yw.jpg?size=1280x1280&quality=9wIRPMR-hsOc.jpg?size=1280x1280&quality=9DMobh2dXKNQ.jpg?size=1280x1280&quality=9

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

❓ Aktualizacje w rozwiązaniu kartowego szyfru S.T.A.L.K.E.R. 2.

- 22 lipca na stronie Naukowo-Badawczego Instytutu Czarnobylskiej Anomalniej Strefy (НИИЧАЗ) przeprowadzono atak hakerski. Strona była przez długi czas niedostępna, ale po ataku zauważono niewielką różnicę na stronie głównej. W głównym nagłówku strony pojawiła się linijka w alfabecie Braille'a. Po jego odszyfrowaniu stało się możliwe dotarcie pod ten adres: https://niichaz.org.ua/snap567

Przechodząc po linku instaluje się/pobiera się plik, w którym trzeba zmienić rozszerzenie na .jpeg z zawartością na czwartym obrazku.

- 22 lipca odkryto jeszcze jedną tajemnicę, zaszyfrowane alfabetem Morse'a w poście na oficjalnym kanale discord, gdzie ogłoszono przyłączenie blogera Nikolai do Bractwa Strefy. Tłumacząc kod Morse'a otrzymujemy: 067108056073067057111, co z kolei można przetłumaczyć jako Cl8IC9o. Gdy na początku dopisaliśmy "imgur.com/" i potem dokleiliśmy kod to można było otrzymać część obrazka. https://imgur.com/Cl8IC9o (Obrazek nr 5). Pozostałe części obrazka można było znaleźć w wideo od youtube-blogerów - BartGameTV i Nikolai.

 

Nikolai (0:20): https://youtu.be/lxAiiPgLoEg

BartGameTV (2:58): https://youtu.be/H4JykhaoLf0

 

 

 

- Przeszukując adresy strony internetowej Naukowo-Badawczego Instytutu Czarnobylskiej Anomalniej Strefy (НИИЧАЗ) dopatrzono się następnego archiwum z dokumentami! W archiwum, hasło które odkryto już wcześniej (Jacob2007) zawiera 2 dokumenty, w jednym z których figuruje dziennikarz Алексеенко В.З (Chodzi o tego: [KLIK])!

Link: https://niichaz.org.ua/downloads

Obrazki:

Spoiler

DQeIwhTawZo.jpg?size=495x208&quality=96&KKmjhgFfaYE.jpg?size=467x401&quality=96&RYaozx_nOJE.jpg?size=670x487&quality=96&TI4jD2AuE04.jpg?size=546x1080&quality=96V-ekCfCeaR4.jpg?size=1280x1020&quality=9wdv0AAmOx5k.jpg?size=1280x591&quality=96QFuGo01LCjg.jpg?size=1116x772&quality=96nEId3pANIfs.jpg?size=764x1080&quality=96sVLPaJZ1bgk.jpg?size=764x1080&quality=96

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

x-QID258rwQ.jpg?size=1280x720&quality=96

⚠ W sierpniu będzie kilka wydarzeń, w których weźmie udział Microsoft, partnerzy twórców S.T.A.L.K.E.R. 2:

10 sierpnia - Xbox i Twitch znowu przeprowadzą show z indie-grami w ramach programu ID@Xbox. Początek transmisji o 19:00 czasu moskiewskiego (czyli o 17 czasu polskiego). Podobny pokaz odbył się w marcu tego roku, a pokazywane były tam dzienniki rozwoju S.T.A.L.K.E.R. 2.

Od 25 do 27 sierpnia w formacie cyfrowym odbędzie się wystawa Gamescom 2021. Wśród uczestników ogłoszony jest Xbox.

Wcześniej zespół GSC Game World podkreślił, że w tym roku planowane jest wiele różnych nowości odnośnie S.T.A.L.K.E.R. 2. W szczególności, Zachar Boczarow obiecał poświęcić jeden z dzienników rozwoju tematowi broni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

W najnowszym poście na Twitterze od GSC Game World znaleziono nową część obrazu z kartowego szyfru S.T.A.L.K.E.R. 2!

Link do zdjęcia został ukryty w zakładce książki Linia ognia - https://imgur.com/GoT77IP

Obraz zawiera nowe wskazówki, a także logo Dharma Initiative - fikcyjnej organizacji naukowej z serialu Lost. Skrzyżowania z tym projektem spotkały się już kilkakrotnie w trakcie rozwiązywania szyfru. Ponadto na ścianie prawdopodobnie przystanku są słowa: "Гни свою линию" (Zegnij swoją linię).

Tak wyglądają na razie połączone kawałki. Czyżby był to screen ze S.T.A.L.K.E.R. 2? I co trzyma w ręku postać?

Spoiler

Posevy_P283ViRE.png?extra=a1J-Nm3w-b-d-q

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dystrybucję wersji pudełkowej będzie odpowiadać Koch Media, które było wydawcą Czystego Nieba, w którym użyto nie za ciekawych zabezpieczeń DRM (Tages Solidshield) więc raczej Denuvo jest pewne.

https://www.kochmedia.com/en/2021/08/11/koch-media-and-gsc-game-world-partner-up-for-the-physical-release-of-s-t-a-l-k-e-r-2-heart-of-chernobyl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ZapomnialemLoginu napisał:

w którym użyto nie za ciekawych zabezpieczeń DRM (Tages Solidshield) więc raczej Denuvo jest pewne.

No nie przecież jak człowiek miał oryginalną grę to czasem po 10 razy uruchamiał bo ten ich drm był taki fajny. A jak wyszly systemy 64 bitowe czy w ogóle win 7 to trzeba było ściagać sterowniki nowe tages bo w ogóle oryginalnej gry nie odpaliłeś. Także lepiej niech Koch z tych swoich "sprawdzonych" rozwiązań nie korzysta :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.