smox Opublikowano 10 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 To promieniowanie na Bagnach jest bardzo uciążliwe. Lekarstwem na to jest kombinezon chociaż z jednym slotem na artefakt i Meduza. Meduza jest tak jak w podstawce, niedaleko wieży. Nie sprzedajcie Meduz, będą potrzebne 3 do zadania w DM. Za Kotlet i inne arty (zadania) b. dobrze płaci naukowiec na bazie CN. Kilka słów o poradnikach. Ja używam poradników. Korzystałem z oficjalnych do wszystkich części Stalkera. Korzystałem z poradników Kobala i korzystam z poradników Cichego. Wcale się tego nie wstydzę. Nie czytam ich od deski do deski, zaglądam do nich jak mam problem z którym sobie nie mogę dać rady. Dopiero gdy tam nie znajdę odpowiedzi - piszę na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedyt Opublikowano 10 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Pisałem wcześniej, dziś coś u mnie internet nie tego :( Witam wszystkich :) Przechodzę HW trzeci raz, dwa poprzednie po rosyjsku :) Jeśli mogę doradzić- 1. Detektorem dla Susłowa nie .ma się co przejmować- dostaniecie za to tylko 3 apteczki 2. Badajcie dokładnie wszystkie !!! trupy- szczególnie te, które są widoczne na mapie na szaro! Mają cenne dokumenty i fleszki do modernizacji broni i pancerzy- przydadzą się. 3. Warto na początek znaleźć broń na bazie CS- jak ktoś chce po podpowiem dokładnie :) 4. Róbcie zapisy przed dialogami z ważnymi NPC- można wiele zyskać, ale też stracić :) Raz podjęta decyzja wiele zmienia w grze 5. Zbierajcie Meduzy- będą potrzebne do fabuły i do kombinezonów :) 6. Nie unikajcie zadań z podstawki- niektóre są KONIECZNE ! do popchnięcia fabuły !!! Tyle na początek- jazda się zacznie po wyjściu z Bagien :P Jeśli ktoś ma pytania szczegółowe- proszę na PW:) 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 10 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Do spolszczenia wkradł się błąd. Odkryłem go dopiero podczas gry. Zadanie od naukowca na bazie CN, zdaje się Kałańczy, brzmi - Przynieść rękę kontrolera, a powinno - Przynieść rękę poltergeista. Przepraszam, poprawię w patchu. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 10 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Dlatego że, wziąłem zadanie eskorty Pragmatyka i żywego doprowadziłem do celu, dowiedziałem się o tej dziwnej przyczynie utraty zdrowia. Kiedy przechodzimy przez mostek na głównej drodze, wpadamy w anomalię i dostajemy jej opis i opis jej działania. Jednym jest właśnie nieświadomość napromieniowania i powolna śmierć, pozornie bez przyczyny. Ta anomalia jest tam na stałe i kto chce, może ją sprawdzić. Widocznie i w bazie taka się spawnuje. Ja ją miałem koło Susłowa.Są już udokumentowane cztery miejsca pojawiania się detektora ( na podstawie postów ).1. W baraku koło łóżka i szafki.2. Z boku baraku, za stolikiem z radiostacją (scren #54)3. Za barakiem, na końcu podestu w wodzie.4. Patrząc z drzwi baraku, krzaki po prawej stronie.Skoro potrzebna jest ręka poltergeista, to jest on przy tej wieży. Szkoda że, nie wiedziałem o tym wcześniej, jego łapę już bym miał - ale jak to jest, skoro części mutantów się nie pojawiają?A skoro wiem, że do bazy wrócę jeszcze sporo razy, z oddawaniem detektora się nie spieszę.W targach z Pragmatykiem o zapłatę, warto zgodzić się na mniejszą kasę, ale więcej apteczek. Te ostatnie są bezcenne, a kupno kosztowne.Sądzę, że zrobiłem mniej niż połowę zadań z Bagien, a już miałem sporo zadań, a wiele jeszcze zostało.Czytam nowe PDA i dzięki niemu, przynajmniej na razie nie mam problemu z kolejnością fabuły, robiąc przy okazji zadania dodatkowe. Nie będzie łatwo z tym modem. Wątpię, aby udało się komukolwiek iść idealnie tokiem myśli autora moda. Tym bardziej że, są niedopracowania ( np. brak widoku helikoptera w lornetce gdy się patrzy z wieży "detektorowej" ). Wiem gdzie jest, a mimo to go nie widziałem. Balans handlu też jest przegięty. Dostać od handlarza 10% wartości dobrej broni, to nie ciekawe. No i ta anomalia radioaktywna, gdy nie mamy detektora i szans na jego posiadanie ( zakładając że znaleziony oddamy ).No i jeszcze kilka innych "zaskoczeń" co jak na początek moda, nie jest wcale mało. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Dzięki @Kondotier za informację o tej anomalii, która nas napromieniowuje. W początkowej fazie gry, może sprawić sporo problemów. Tak jak pisałem wyżej, lekarstwem na to jest kombinezon chociaż z jednym slotem na artefakt i Meduza. Nawet grając z fixem 13.08.2013 (zawartym w spolszczeniu) części mutantów się pojawiają, tylko jest ich mniej. Ja znalazłem min. rękę kontrolera, a poza tym części mutantów można spotkać w schowkach. Wstaw sobie pliki z wersji full, a części mutantów będziesz miał więcej. Pisałem o tym w poście 50- tym. Mod nie jest łatwy, ale to chyba dobrze. Najtrudniejszy jest początek, ale stosunkowo szybko, bo podczas pierwszej wizyty w Agropromie, można znaleźć w schowku pancerz SKAT-9. Wszystko zależy od tego jak gramy, czy wykonujemy misje poboczne, czy nie. Mnie mod bardzo się podoba, a "niedopracowań" jakoś nie zauważyłem. Handel jak handel, jeden handlarz płaci mniej, drugi więcej. Zapewniam, że w miarę postępów w grze, pieniędzy nie będzie Wam brakować. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czernobyl10 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Zainstalowałem CS potem moda. Co zauważyłem to muzyka została zmieniona, nie grałem ale napotkałem inny problem. Używam steama również dla gier z poza steam więc postanowiłem dodać do biblioteki steam swojego CS. Potem próba odpalenia gry i co błąd ponieważ steam wyświetla błąd pliku fsgame.ltx jest nieprawidłowy. Dziwne gra nie może zostać włączona. Straciłem półgodziny na próbach włączenia gry. Oczywiście gra nie ruszyła. Gra rusza z własnego skrótu i mod działa. Dziwna sytuacja ponieważ do biblioteki steam dodałem CoP razem z modem na przekór śmierci igra działa. Spotkał was taki przypadek. Dlatego steam że za pomocą jednego programu można zarządzać całą biblioteką gier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malakas Opublikowano 11 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Wychodzi na to, że moje problemy z modem nie wynikają z angielskiej podstawki i nie są natury technicznej to dobrze, cieszę się bo miałbym trochę problem. Utrata zdrowia bez powodu to anomalia o której pisał @kondotier. Renegaci na mapie jako czerwone kropki zmieniają się na neutralnych gdy GG jest w pobliżu obozowiska jest tak jak pisał @gawron. // Duże piwo dla tłumaczy i podziękowania za spolszczenie. Mod bardzo trudny (zawsze gram jako mistrz) i zapowiada się ciekawa zabawa. ///Kilka słów o poradnikach. Ja używam poradników. Korzystałem z oficjalnych do wszystkich części Stalkera. Korzystałem z poradników Kobala i korzystam z poradników Cichego. Wcale się tego nie wstydzę....@smox przyjacielu niema się czego wstydzić, a poradniki @Kobala i @Cichego są potrzebne. Po prostu ilu graczy tyle sposobów grania...jedni korzystają, a inni nie . Ostatnie co by mi przyszło do głowy to krytykować kogoś kto z nich korzysta, lub kogoś kto je pisze. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czernobyl10 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Dzisiaj wieczorem zacznę grać bo widzę że jest ciekawie i bardzo trudno. Jaki poziom trudności polecacie bo zawsze zaczynam na poziomie stalker. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk38832 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 (edytowane) Na Agropromie można nieżle się dozbrojc przeszukując ciała a w szczegulności za budynkjem ''B''.Jak ktoś mjałby problem z najemnikami po wejściu na Agroprom to można boczkiem pobiec w kierunku budynku ''A'' i tam za barykadą na nich zaczekac, a wtedy to my mamy ich jak na widelcu.Pustelnik za budynkiem ''B'' płaci chyba najlepiej za artefakty bo za Kotlet, daje 3,5 tyś. a Meduza 3,3 tyś.Przeszukujmy ciała bo warto i tak trzeba !!! Edytowane 11 Września 2013 przez patryk38832 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Wczoraj od początku ruszyłem z HWM i w żadnym z wczesnej wskazanych miejsc nie było detektora dla Novikowa.Po dłuższym czasie znalazłem go w tym miejscu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 No i ta anomalia radioaktywna, gdy nie mamy detektora i szans na jego posiadanie ( zakładając że znaleziony oddamy ). Detektor artefaktów można znaleźć w tunelu, tam gdzie jest Prowodyr. W podstawce CS był tam (za materacem) detektor Wieles, a w tym modzie jest Echo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czernobyl10 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Jak jest z walką w modzie. Przeczytałem że trzeba uważać do kogo się strzela. Podczas wojen frakcji możemy się przyłączać do danej frakcji podobnie jak to miało miejsce w podstawce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 gawron - dobrze że wstawiłeś screena. To są krzaki o których piszę w pkt. 4. Ale też już ktoś wcześniej, dał screena z wieży na krzaki. Stąd wziołem wiedzę o lokalizacji czernobyl10 - na początku gry, walczymy tylko z zabójcami Beka i z nim samym. Renegaci są wrogami CzN i nas na razie nie ruszają, a wręcz, nawet mogą być przydatni. Wybicie ich może skomplikować grę gdy zaczniemy zadania z podstawki. smox - ale zanim dotrzemy z zadaniem do Prowodyra, to ileś tam razy zaliczymy tę anomalię i nie tylko. Choćby wychodek w bazie. Jest taki który jej nie zaliczył? Prowadząc Pragmatyka nie wchodzimy na mostek. Podchodzimy tylko tak daleko, aby on siadł za mostkiem. Wtedy cofamy się, obchodzimy stawek i idziemy do drugiego mostka ( z lewej ). Po nim na drugą stronę i do Pragmatyka. Wtedy on idzie do wioski, do chałupy ze skrzynią. Nie idźmy za nim, a w lewo i przez dziurę w płocie koło ziemianki. To metoda na ominięcie anomalii promieniotwórczej.I jeszcze raz rada. W targach o zapłatę, wybierzmy tą opcję z trzema apteczkami. Najkorzystniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Kondotier-krzaki o ,których pisał patryk38832 w poście 48 są blisko wieży , mnie udało się namieżyć detektor mniej więcej 50m od tego miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Ja jakoś pomału idę do przodu, aktualnie wybieram się na Agroprom. Na początku warto robić za ochroniarza jednego stalkera, odprowadziłem go na Południowe Gospodarstwo i troszkę zarobiłem. Mam takie pytanko, czy opłaca się wziąć kwesta na zabicie Prowodyra oraz Szewy ? Jeżeli tak to w jakim momencie gry najlepiej to załatwić ? Kuszą mnie pieniądze. I jeszcze jedna rzecz, jak będę na Agropromie, to gdzie jest ten kombinezon SKAT- 9 o którym wspomniał smox ? Trzeba wykonać jakieś zlecenie aby go dostać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 SKAT 9M - aby go zdobyć kup od dowódcy stalkerów na Agropromie,na 2 piętrze pierwsze dane na schowek za 2400 rubli - będzie on znajdował się w zatopionym busie w bajorze gdzie w barakowozie był dezerter. Zadanie na zabicie Szewy warto wziąć ale wcześniej rozlicz z nim zadanie na wintorez i PDA Beka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czernobyl10 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Robi się strasznie pogmatwany ten mod, bardzo dużo zadań ale jak wcześniej napisano wiele wyjaśnia nam pomocnicze PDA. Sprawdzę dziś wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Znalazłem ten kombinezon, opłacało się. Teraz jest troszkę lżej, ale za to mam inny problem. Mianowicie wziąłem zadanie od rusznikarza na Agropromie, bodajże Ajdar miał na imię na znalezienie jego brata, ponoć jego sygnał z PDA zaniknął gdzieś w rejonie tunelu kolejowego. Ale prócz bandytów których zabiłem, to żadnych zwłok stalkera ani poszlak nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Ja też nic nie znalazłem, ale nie zbyt szukałem. Główny nacisk kładę na szukanie błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk38832 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 (edytowane) Ciało brata leży na wieży obok wagonu, tylko jest tam duże promieniowanie. A na zabicie bandytów w tunelu można dostac zlecenie od dowódcy Stalkerów . Edytowane 11 Września 2013 przez patryk38832 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Polecam wszystkim połączenie tego moda z modem Mystery 2.0 - http://stalkerteam.pl/topic/6017-%C5%82%C4%85czenie-mod%C3%B3w-hardwarmod-v32-full-mystery-20/Mod Mystery 2.0, to nie tylko zmiany graficzne, ale przede wszystkim świetna optymalizacja. Mnie pozwoliło to na przejście z niskich ustawień i oświetlenia statycznego na wysokie i dynamiczne. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Ciało brata leży na wieży obok wagonu, tylko jest tam duże promieniowanie. Gdyby nie ta podpowiedź, nie znalazłbym tego trupka w okolicy tunelu, gdyż próbowałem wejść tam na górę (promieniowanie takie, że jajka na twardo i kiełbaska też), ale zrzucało mnie na szczycie drabiny o parę stopni lub całkowicie na dół. Gdy przeczytałem tą podpowiedź, upewniłem się, że jednak tam można wejść. Dopiero udało mi się, jak bardziej na prawo wychodziłem na górze. Trupek spokojnie sobie leżał za osłoną wieży. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk38832 Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Też miałem problem z tą drabinką. :yes:. Nie czytałem poradnika więc nie wiem czy jest wzmianka o tym,ale przed powrotem na bagna trzeba załatwic czwartego najemnika i zabrac mu PDA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 No właśnie gdzie ten czwarty z PDA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Ja już jestem z powrotem w bazie CN, znalazłem fleszkę i wszystkie potrzebne PDA, na Agropromie nie bierzcie na razie kwesta od powinnościowca na mapę która jest w podziemiach Agropromu, nie można teraz tam zejść, próbowałem. Najgorzej chyba było na Kordonie, trzeba tam wyciąć sporo wojaków, gdyby nie te SWD które dostaliśmy w prezencie od Prowydyra to nie wiem czy dałbym radę.@gawronSam miałem problem z tymi PDA, już się pogubiłem i brałem wszystkie jakie znalazłem :whistling: Przy helikopterze na bagnach, ma jakieś PDA martwy jajogłowy, kolejne przy przejściu na Agroprom od strony Bagien, też jakieś znalazłem, bo zaciukałem tam najemnika. W samym zaś Agropromie musisz znaleźć 2 PDA, jedna grupa najemników jest zaraz obok punktu skąd przyszedłeś, druga obok bandytów na wzgórzu, niedaleko tego bagna gdzie w SHOC był w barakowozie dezerter. Później lecisz z tym do Prowodyra, on cię jak ja to nazywam - ''teleportuje'' na Kordon, gdzie .. zabijasz najemnika, zabierasz co tam miał, dalej wycinasz posterunek z wojaków, przeszukujesz ciała i przy którymś z nich jest zaszyfrowana fleszka. Z tym lecisz z buta znów do naszego Prowodyra. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.