Gatzek Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Tak jak napisałeś, każdy ma swoją ulubioną metodę. Ważne żeby efekt końcowy był zadowalający Jeszcze taka jedna porada - podczas tłumaczenia Wariantu Omegi wystąpił problem, który Metka doprowadził do siwych włosów. Podczas dialogu z npc następował bezlogowy wylot. Tagi były zamknięte, wszystko wyglądało ok, a gra się wywalała. Rozwiązanie było proste - wyświetlana fraza była za długa, wystarczyło ją skrócić albo rozbić na dwie części i wszystko działało. Czemu tak było tylko w tym jednym miejscu, skoro w innych sytuacjach bez problemu wyświetlał się o wiele dłuższy tekst? To tajemnica Stalkera i xrEngine 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 3 godziny temu, Szczepan9205 napisał: Masz na myśli tą wersję Тайные Тропы 2 + OGSR Engine + графика? Nie da się ukryć, że wygląda całkiem fajnie. Owszem. A dokładniej mówiąc to: https://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/tajnye_tropy_2_ogsr_engine_grafika/5-1-0-4618 BTW - @vidkunsen powinien pamiętać dlaczego brzydko mówiąc kacapy blokują IP z Polski, prawda V? Co prawda w powyższej wersji jest o wiele więcej zmian niż w nazwijmy to czystym TŚ2 OGSR (odrzut broni jest naprawdę spory, można zapomnieć zarówno o długich seriach jak i o krótkich długich seriach). 2 godziny temu, Gatzek napisał: Podczas dialogu z npc następował bezlogowy wylot. Tagi były zamknięte, wszystko wyglądało ok, a gra się wywalała. Rozwiązanie było proste - wyświetlana fraza była za długa, wystarczyło ją skrócić albo rozbić na dwie części i wszystko działało. Czemu tak było tylko w tym jednym miejscu, skoro w innych sytuacjach bez problemu wyświetlał się o wiele dłuższy tekst? To tajemnica Stalkera i xrEngine Niestety ja również miałem okazję przekonać się o tym na własnej skórze. Miałem taki przypadek w spolszczeniu NLC i jeszcze drugim modzie, którego nazwy niestety już nie pamiętam. W każdym razie to cenna wskazówka od starego doświadczonego lisa jakim w temacie spolszczeń jest nasz @Gatzek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anatolij Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Czy mogę jakoś pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 @Anton Gorodecki Zauważyłem właśnie, że ta wersja z lepszą grafiką jest nawet troszkę inaczej skonstruowana, a w zasadzie jest popakowana w archiwa zamiast "otwartej" gamedaty, jak pobierałem tą, do której linki są w poście #1 i tamta miała otwartą strukturę. Ale to w sumie mało ważne. Może jak @kondotier ukończy tą wersję i pochwali się wrażeniami to ktoś się podejmie polonizacji tej "hybrydy" OGSRa z TŚ Ja choćbym bardzo chciał to ze względu na rosyjski język moda odpadam bo o ile opisy przedmiotów, broni czy artefaktów jako takiego problemu nie stanowią tak kwestie zawarte w dynamicznych newsach itd. to już dla mnie wyższa szkoła jazdy bo to jednak rozbudowane zdania, które często wykorzystują też rosyjski slang więc... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 2 godziny temu, Szczepan9205 napisał: to ktoś się podejmie polonizacji tej "hybrydy" OGSRa z TŚ Już mnie trochę znasz @Szczepan9205 i wiesz, że zawsze chodzę swoimi ścieżkami... A ostatnio bynajmniej nie są to nomen omen Tajne Ścieżki 2 OGSR, a dodatki do Borderlands 3 Mogę zdradzić, że przyglądam się uważnie pewnemu projektowi, ale jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć coś konkretnego o jego spolszczeniu. Jak zwykle czas pokaże. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 @Szczepan9205 Moda pobrałem z odsyłacza w #1 na Google i mam go z normalną gamedatą. Nie miałem instalatora, tylko paczkę .rar No i mam dla ciebie ciekawą wiadomość. Mod jest również po angielsku. Daję zrzut z katalogiem text\eng i otwartym plikiem po angielsku. Tak, że problem plików tekstowych masz z głowy. No i podpinam plik wapons, abyś sobie sprawdził co w nim siedzi. string_table_enc_weapons.xml No i z wyprzedzeniem życzę powodzenia. A to zrzut "dekoracyjny". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 18 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 @kondotier O ile nie myli mnie pamięć to ta wersja z posta #1 ma też folder pol z naszymi plikami spolszczenia TŚ2, a jeśli nie ta to ta do której link wstawił @Anatolij i wstawka o której wspominał @Anton Gorodecki też ma folder pol Problem polega na rzeczach, które mod czyta z poza katalogu text czyli np. ze skryptów - przeglądałem kilka skryptów i znalazłem ściany tekstu, ale wszystko po rosyjsku - dlatego się nie przymierzam do adaptacji spolszczenia do tej wersji moda bo gdyby te skrypty były też w wersji angielskiej to bym dał sobie jakoś radę może, a tak to wiesz... Tym bardziej, że na próbę przepuściłem kilka linijek przez translator i wyszedł mi taki nonsens, że dałem sobie spokój. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 19 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 @Szczepan9205 Zajrzałem też do tego katalogu. Jest to jakieś nieporozumienie, bo zawiera tylko treści z podstawki. Przynajmniej w tych plikach, które otworzyłem. Przypuszczam, że to z jakichś przymiarek do stawiania poprzednich wersji na polską podstawkę, albo w celu uniknięcia tłumaczenia plików które przez moda są automatycznie wykorzystywane. Jednak to są tylko przypuszczenia. Jego zawartość różni się od kat eng. Ale jest dobre wyjście. Nasz forumowicz @scigacz1975 , brał mocny udział w powstawaniu ST2AA . Ostatnio rzadko bywa, ale jest osiągalny na stalker.pl Można by go zapytać, skąd ten katalog pol się wziął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 19 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 @kondotier Raczej nie nazwał bym tego nieporozumieniem - prędzej autor/autorzy, którzy pochodzą zapewne z Rosji zdają sobie świetnie sprawę z tego, że my w Polsce też ogrywamy ich mody i pewnie dlatego dorzucili polskie pliki tak samo jak angielskie, ale tak w pełni przystosowane do działania z modem są tylko rosyjskie - to taki sam zabieg jak przy Anomaly - tam też masz do wyboru rosyjski i angielski choć gdyby autorzy chcieli to angielskiego pewnie by mogło nie być. Także jak dla mnie nie warto pytać nikogo o nic Po prostu autorzy dołączyli te pliki od tak z "dobrego serduszka" i tyle No bo w jakim innym celu rosjanom miały by być potrzebne polskie pliki? Plus dla nich bo dla potencjalnych osób, które chciały by dostosowywać spolszczenie do tej wersji to już część roboty z głowy bo mają pliki na których mogą pracować i uzupełnić je o ewentualną nową zawartość, ale z tego co widziałem to największe różnice są w pliku odpowiedzialnym za broń, a reszta jest praktycznie identyczna jeśli chodzi o treść jak rosyjskie pliki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 19 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 @Szczepan9205 Poszperałem na stronie moda i okazuje się, że to co pobrałem, to OBT. Błędy które wykazali tamci forumowicze, miałem i ja. Wydano dwa dodatkowe patche, z czego ostatni dzisiaj. Dodałem je już u siebie, ale na efekty muszę poczekać. A to co pisałem o "prawie nieśmiertelności" się potwierdziło od autora moda. Przez pomyłkę wsadził wersje testową z g_god . Ale tego nie ruszam, niech będę "wiecznie żywym" jak Siemiecki. Tak, że jeśli ktoś by przymierzał się do spolszczania, powinien jeszcze poczekać, aż napiszą, że to koniec grzebania, a wersja jest finalna. "Ilustracje" do wpisu😉 DODANO wtorek 23.02 Dodane patche zaczęły działać u mnie dopiero kiedy uruchomiłem moda jako nową grę, a następnie ostatni zapis. Usunęły patche nieśmiertelność i dokonały kilku zmian. Ale nadal jest sporo niedopracowań i pojawiły się problemy. Mod przestał mi zapisywać zrzuty ekranu, choć katalog dla nich zrobił. Są problemy z celownikami optycznymi ( wygląd znaku celowniczego ) i teksturą niektórych broni ( fioletowa ). Za wyjątkiem zapisywania zrzutów, wszystkie problemy u mnie potwierdzono na stronie moda i autor powiadomił o robieniu nowej łaty. Czyli, że kompletność moda jeszcze daleko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 1 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 PODBICIE TEMATU. Z grą w tego moda trzeba poczekać, aż skończy się jego patchowanie. Patche gryzą się z poprzednią grą. Po dodaniu patcha z 28.02, wyszło na to, że trzeba by zacząć nową grę, bo do wgrania był tylko zapis z początku moda, a po krótkiej grze, wylot przy pierwszym spotkaniu z Merwinem. Ciągle mod nie mógł czegoś znaleźć w skryptach. W poprzedniej grze byłem bliski końca, więc nie chce mi się zaczynać znów od początku. Jeśli jednak ktoś się zdecyduje już teraz zagrać, to trzeba na DX11, bo inaczej jest problem z teksturami. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sin member Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Jest opcja gry na statycznym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 @Monolithalian Na stronie moda nie ma wskazówek dotyczących oświetlenia. Ale radziłbym się jeszcze wstrzymać z pobieraniem. Nadal są błędy i robione poprawki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Najnowszy patch sprzed pół godziny. https://disk.yandex.ru/d/F0WKNLKGYP1LEQ Przed wstawieniem usunąć starą gamedatę. Widziałem rozmowę na czacie. Grałem w moda kawałek czasu temu i miałem sporo problemów. A ta łata pokazuje, że nadal są problemy. Dlatego radzę jeszcze się wstrzymać z pobieraniem i grą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 @kondotier Ja dla odmiany tym razem się pozytywnie zaskoczyłem - postawiłem dziś ten mod z patchem z marca i doszedłem bez problemów do Prypeci, ale skoro wyszedł nowy patch to będę musiał go pobrać i zobaczymy - póki co wrażenia są takie, że autorowi chyba się udało uporać z błędami, które trapiły poprzednie wersje, ale nie będę jeszcze się zachwycać bo wiadomo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gatzek Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 W opisie ostatniego patcha autor wspomina o usunięciu błędów zgłaszanych przez graczy. Jednak nadal były narzekania i dzisiaj wyszedł nowy patch. (pół godziny temu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Przy każdym patchu pisze, że usunął zgłoszone błędy. Ale było tak, że zmiany wywoływały kolejne. No i informacja, że nowa gra nie jest potrzebna, też nie była prawdziwą, bo nawet musiałem cofać się o kilkanaście zapisów, a raz nawet zacząć nową grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gatzek Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 @kondotier w moim podpisie są 3 zasady programowania, jest jeszcze czwarta: każdy usunięty bug generuje dwa nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Ja aktualnie gram już na najnowszym patchu i jestem już w CEA - jedyne co musiałem poprawić to niedopatrzenie autora w jednym pliku bo przy grze z Dynamicznym HUDem był wylot przy zakładaniu jednego z kombinezonów - zmieniłem w kilku linijkach dosłownie 1 literę i wszystko jak na razie śmiga bez wylotów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Mnie po kilkunastokrotnym zaczynaniu moda, trudno byłoby teraz zdobyć się na kolejne. A zaszedłem w grze gdzieś tak do 1/3, a może nawet do połowy. Ale jak tu grać, jak brak jest tekstur siatek celowników optycznych i sporej części ziemi na Jantarze, w miejscach wykonywania zadań. Były łaty to zmieniające, ale nieskuteczne i co innego spieprzyły. Życzę sukcesów w grze. Ktoś musi moda przecież zweryfikować, czy już się do grania nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 mam pytanie - jest do tego jakiś spawner? - wciągnąłem moja młodzież w granie w stalka ale czasem im trochę zbyt trudno jeżeli jest to jak go uruchomić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 @scigacz1975 W trakcie gry wciskasz ESC i będąc w menu klikasz S lub F1 (już dokładnie nie pamiętam) i odpali się spawner (przetłumaczone ma kategorie, ale same rzeczy, które można zespawnować już przetłumaczone nie są bo nie dało się ich przetłumaczyć). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Ścigacz1975: "S" Od lewej (u góry): naboje (patrony), broń, artefakty, amunicja( tu taj chyba różne bambetle są a nie amunicja), odzież. Na dole od lewej - po zaznaczenie dajesz 1 z lewej czyli zrobić potem 2 czyli wyjść z opcji spałnera. p.s. co do tłumaczenia to da się to przetłumaczyć ale ci co mogą nie mają czasu lub ochoty ;) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 dobra, fajnie, dzieciory się ucieszą dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 @vidkunsen Ale te kategorie, które wymieniłeś plus przyciski od spawnowania i wyjścia ze spawnera przetłumaczyłem - chodziło o to, że przedmioty nie są wypisane po nazwach czyli np: kombinezon SEVA nie jest na liście wypisany jako np. kombinezon SEVA tylko jako scientific_outfit - taki spawner chyba... wyświetla nazwy przedmiotów w takim stylu, ale nie wyświetla konkretnych nazw takich jakie jak się wyświetlają już w samej grze jak sobie najedziesz w oknie ekwipunku na broń czy kombinezon. Nie próbowałem zmieniać nazw w samym pliku skryptowym bo uznałem, że skoro jest wpisane scientific_outfit to tak ma być i zmiana tej nazwy na kombinezon SEVA spowoduje wylot, ale może i jakby się wpisało normalną nazwę to by działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.