Skocz do zawartości

Dead Air - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

@Nikt

Jak instalowałeś najnowszą wersję np z tymi dopełnieniami fabularnymi na wersję spolszczoną to te cośtam_cośtam to wynik tego, że te rzeczy były nieprzetłumaczone. Tak samo będzie z jakimiś nowymi opisami giwer, kombinezonów i zadań.

Wrzuciłeś nowy dodatek po rosyjsku czy tam angielsku na moda z pierwszego postu.

 

Co do tej odmowy dostępu przy przejściu, pewnie trzeba znaleźć/kupić jakieś "namiary" na przejścia między lokacjami żeby z nich korzystać.

Jak chcesz mieć normalne opisy z tym dodatkiem to musisz grać bez polonizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko czy Rerum jest jeszcze gdzieś indziej wrzucone oprócz torrenta i tego yandexa, bo na nim trzeba najpierw zapisać na swoje konto, nie ma bezpośredniego downloadu. może jakiś google drive albo inny yandex? Chodzi o mod i fix1.

 

No i czy ktoś patrzył jak wygląda to maszynowe angielskie tłumaczenie, zęby nie chcą wypaść z bólu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rerum jest tylko na yandeksie i torrencie niestety.

Co do tłumaczenia - zrozumiałe, da się grać. Co najwyżej gramatykę można podszlifować ale jak na projekt jednego ochotnika to i tak sporo.

dla chętnych i odważnych których nie zrazi brak perfekcyjnej gramatyki - oto link

Co do moda - głównie szwędanie się po laboratoriach, a te unikałem podczas grania w mody z tej serii (Call of Chernobyl, Call of Misery i jej odmiany jak Dead Air czy Anomaly). Nowe wątki nie pojawiają się w PDA - trzeba czytać notatki, dialogi i samemu notować. Prócz rozmowy z Doktorem musimy przemierzyć każdy zakątek podziemnych placówek.

● "Łatwy Szmal" - wątek przedstawiciela handlowego.
● "W butach szakala" - wątek nieznanego stalkera w Kotlinie.
● "Uwięziony w schronie" - wątek wolnego człowieka.
● "Ten który zna odpowiedzi" - wątek w Limańsku.
● “Nieznany obserwator” - różne lokacje.
● “Poszukiwacz zguby” - wątek trzech stalkerów w instytucie badawczym.
● "Dzieci Lochów" - wątek zjaw w X-18.
● "Świadek" - wątek Wolności.
● "Znak" - wątek w wiosce pijawek.
● "Król lochów" - wątek stalkerów w podziemnym przejściu.
● "Rodzinna pamiątka" - wątek Łowcy i Poddasza.
● "Sowa" - wątek Zatonu.
● "Zbawca" - wątek Żołnierza.
● "Zaginiony oddział" - wątek ludzi lojalnych.
● "Strzelec" - generatory, Prypeć.
● “Esencja” jest w Warlabie.
● “Były najemnik” to Martwe Miasto.
● "Cień Monolitu" - wątek członków tego ugrupowania.
● "Porzucone dzieci" - wątek Kontrolerów.
● "Sekret Oazy" - wątek na Jupiterze.
oraz inne nawiązania do innych postaci

Do tego zmiany i dodatkowa zawartość w rozgrywce.
Możemy znowu zdobyć Gaussa, detektor Niedźwiedź, pancerz Monolitu, możliwość wymiany na Pchlim Targu osobistych notatek, wymiana broni z jakąś ważną postacią (Żwawy?), zmiana w czasie który potrzebują sprzedawcy na zmiany w asortymencie.

Wróciło rabowanie naszych schowków, bujanie celownika, zdobycie hełmu od Sacharowa będzie wymagało więcej roboty, 
 

18b301ec896e075.jpg

Edytowane przez ZapomnialemLoginu
problem z klawiaturą
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego w dziczy jak i w laboratorium X16 pasek życia sam spada?

Jestem wyposażony w w kombinezon ekologów, maskę gazową zmodyfikowaną pod ochronę psioniczną, oraz posiadam hełm do obrony psionicznej od naukowca w jantarze.

W grze nie wyświetla się żadna informacja co mi zagraża gdy wchodzę na niebezpieczny teren, pasek życia po prostu spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Bieleyerozy napisał:

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego w dziczy jak i w laboratorium X16 pasek życia sam spada?

Jestem wyposażony w w kombinezon ekologów, maskę gazową zmodyfikowaną pod ochronę psioniczną, oraz posiadam hełm do obrony psionicznej od naukowca w jantarze.

W grze nie wyświetla się żadna informacja co mi zagraża gdy wchodzę na niebezpieczny teren, pasek życia po prostu spada.

Czy w tym modzie można kupić butle z tlenem? Z tego co kojarzę w modach gdzie takie można nabyć laboratoria można odwiedzać tylko w kombinezonie z zamkniętym obiegiem powietrza (te naukowe, zielone, czerwone czy żółte) oraz SEVA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ZapomnialemLoginu napisał:

Czy w tym modzie można kupić butle z tlenem? Z tego co kojarzę w modach gdzie takie można nabyć laboratoria można odwiedzać tylko w kombinezonie z zamkniętym obiegiem powietrza (te naukowe, zielone, czerwone czy żółte) oraz SEVA.

A to w tym tkwi problem, dzięki serdeczne. Aczkolwiek nie widziałem abym mógł kupić u kogokolwiek taki kombinezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bieleyerozy Kombinezon SEVA, choć teoretycznie pojawia się u handlarzy, to najłatwiej (choć łatwo i tak nie jest) zebrać jest go z trupa Stalkera, chyba najlepiej monolitu. Musi być on, oczywiście, w takim stanie, aby móc przeprowadzić na nim naprawy za pomocą najlepszego zestawu do naprawy kombinezonów.

Co do ran na zwłokach, nie mam pojęcia, czy na razie znajduje się jakiś prowizoryczny sposób na poprawę tego aspektu. Przypuszczam, że autorzy modyfikacji zauważyli już ten problem i w przyszłości zostanie on naprawiony.

Edytowane przez stalker1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, stalker1997 napisał:

@Bieleyerozy Kombinezon SEVA, choć teoretycznie pojawia się u handlarzy, to najłatwiej (choć łatwo i tak nie jest) zebrać jest go z trupa Stalkera, chyba najlepiej monolitu. Musi być on, oczywiście, w takim stanie, aby móc przeprowadzić na nim naprawy za pomocą najlepszego zestawu do naprawy kombinezonów.

Co do ran na zwłokach, nie mam pojęcia, czy na razie znajduje się jakiś prowizoryczny sposób na poprawę tego aspektu. Przypuszczam, że autorzy modyfikacji zauważyli już ten problem i w przyszłości zostanie on naprawiony.

Gram w Dead Air już tydzień i nie zauważyłem ani razu abym mógł zdjąć kombinezon od jakiegokolwiek trupa, do tego mod jest bardzo niestabilny i podczas grania zawiesza się dość często. Do tego fabuła praktycznie nie istnieje, a szkoda, na bagnach od jakiegoś doktora otrzymałem zadanie aby znaleźć schowek Streiloka w prypeci i po znalezieniu schowka zadanie się po prostu kończy i nie wiem co dalej robić. Mechanicznie i graficznie Dead Air wymiata, ale brakuje mi fabuły z którejkolwiek części. Bez tego to zwykłe zbieractwo i unikanie śmierci, która czai się wszędzie dosłownie bo tak naprawdę w tym świecie nic się nie dzieje, broni jest niesamowicie mało, a jak znajdzie się coś fajnego to amunicji nie kupi się nigdzie, a ze zwłok wypada dość mało. Znalazłem PKM z 30 pociskami i podróżując po świecie nie natrafiłem nigdzie na naboje do niego co czyni z PKM broń jednorazowego użytku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Bieleyerozy napisał:

od jakiegoś doktora

Hejże, nazywanie jednej z ważniejszych postaci uniwersum "jakąś" to trochę przesada :P

Z niestabilnością moda nie miałem problemów, ale reszta wad wymienionych przez Ciebie to bolączka wszystkich projektów na platformie CoC - z samym CoC włącznie. Wszyscy mieli nadzieję, że będzie to nowa podstawka, pozwalająca tworzyć mody na niespotykaną dotąd skalę, ale... skończyło się, jak się skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bieleyerozy Możesz spróbować Rerum jeżeli chciałbyś nadal zostać przy Dead Air a brakuje Ci aspektu fabularnego. Co do kombinezonów, możliwe, że po prostu pomyliłem mody albo pobrałem jakiś dodatek odpowiedzialny za takową funkcję. W każdym bądź razie, możesz pobrać dodatek z ModDB, który przywraca ciężkie kombinezony i SEVA dla handlarzy. Ogółem, po Dead Air w stanie, w jakim jest aktualnie, nie można dużo oczekiwać. Jest tutaj wiele do wyszlifowania: balans, brak fabuły, itp. Jeżeli oczekujesz czegoś w stylu Dead Air ale bardziej zbalansowanego i z jakimkolwiek wątkiem fabularnym, to polecam Ci zajrzeć do Anomaly. Nadal jest to STALKER w wydaniu hardcore, jeżeli zażyczymy sobie tak grać. Są również zadania główne, które mogą zająć trochę czasu, ale nie ma co się spodziewać jakiegoś wyrafinowanego scenariusza. Aż takich fajerwerków graficznych jak w Dead Air również nie ma, ale modyfikacja nadrabia większą stabilnością ze względu na przesiadkę na 64-bitową wersję silnika.

@Sierioża Tak jak kolega wyżej wspomniał, ja również miałem wyloty. Ale w jakichś uprzykrzających życie ilościach mi się to nie działo.

Swoją drogą to naprawdę, nie wiem jak to działa, ale gdziekolwiek grałem i w jakąkolwiek modyfikację STALKERa, to wylot musiał mi się przytrafić chociaż raz i nie wiem jak to jest naprawdę grać w STALKERa bez wylotów.

Edytowane przez stalker1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bieleyerozy  Piszesz, że brak fabuły. Widocznie niezbyt dokładnie, albo i wcale nie czytałeś opisu Dead Air. Przecież to nie jest mod do grania, lecz surowa baza dla twórców modów, którą mogą wykorzystać ją w 100% lub wybiórczo dla zrobienia moda fabularnego. Przejść się po lokacjach w Dead Air można tylko na niektórych opcjach wyboru. A tylko po to, aby autor moda mógł się zapoznać z lokacjami i ich możliwościami. A kto nie ma zamiaru robić moda na bazie Dead Air, tylko marnuje swój czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Co do Dead Air, ograniczyłbym się na razie do stwierdzenia, że fabuły nie ma póki co. Nie wiem, co jest napisane na rosyjskojęzycznych forach, ale na stronie ModDB zaznaczono, że modyfikacja ma poruszyć wszystkie aspekty rozgrywki, więc przypuszczać raczej można, że fabułę w końcu też. Sam Dead Air nie jest modyfikacją gotową i wiele jej na tym etapie brakuje, żeby nią była. Rzeczywiście, sama modyfikacja jest platformą i to również na stronie jest zaznaczone; co niestety sprowadza do dwuznaczności, czy jako platforma swoją własną fabułę posiadać będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stalker1997  Autorzy tej modyfikacji, ani słówkiem nie zająknęli się o jakiejkolwiek fabule. Za to sporo było o jej możliwościach dla stworzenia wersji fabularnej, na niej opartej. Autor ewentualnego moda ma do dyspozycji sporo frakcji i jeszcze więcej lokacji. Ale będzie musiał wybrać frakcję. Bo jeśli zrobił by moda z możliwością wyboru frakcji przez gracza i aby ta frakcja miała logiczną fabułę, powstałaby gigantyczna kobyła tylu modów w jednym, ile jest frakcji. No bo sam pomyśl, na jakich zasadach bandyci czy monolitowcy mogliby pokojowo działać w Rostoku, wejść do baru czy bazy powinności. A wojskowy stalker nie ma racji bytu dalej niż Wysypisko. Zrobiono już mod dla bandyty ( Historia Dzika ), praktycznie to mod jednej lokacji. A spróbowałem w Dead Aira zagrać jak tylko się pojawił. Można poczytać moją opinię, bo z nią się podzieliłem. A chyba prędzej będzie można się doczekać Stalkera 2, niż do tego moda porządnej fabuły.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stalker1997 W modach na CoCu jeśli pojawia się temat fabuły, to najpewniej chodzi o odtworzenie kilku prostych zadań z podstawek, względnie jakieś proste "przynieś, wynieś, podaj, pozamiataj", dotyczące czegoś więcej niż losowo generowanej pukawki. Na taką fabułę jak dajmy na to w Fotografie już dawno przestałem liczyć, bo to się nigdy nie wydarzy.

Kolejna sprawa - mówisz, że Dead Air nie jest modem gotowym. A wymień mi tak chociaż ze dwa projekty na CoC, które są rzeczywiście gotowe ;) Wszystkie są rozwijane wiecznie, a po upragnionej wersji 1.0 przychodzi 1.1, 1.2, 2.4, 2.9... I tak dalej. Akurat omawiany przypadek ma tę zaletę, że gra się w niego naprawdę przyjemnie - podobnie jak w Hybrida czy Legends Returns. O, a skoro o LR mowa - to będzie chyba jedyny projekt, który rzeczywiście ma aspirację stać się czymś więcej niż tylko nakładką z paroma bajerami, ale niestety kosztem usunięcia niektórych rozwiązań z poprzedniej odsłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie @Sierioża i @kondotier. Nie ma nawet jak się nie zgodzić z tymi argumentami. Streszczając to w bardzo ogólnikowym, tym bardziej wybiórczym komentarzem - modyfikacje te mają bardzo szeroki potencjał i są również rozwijane w miarę dynamiczny sposób. Bardzo mnie cieszy, że są stale rozwijane. Chociaż w dużej mierze jestem fanatykiem S.T.A.L.K.E.R.a w podejściu jak najbardziej realistycznym i hardkorowym, to większość modyfikacji skupiających się na tych aspektach mają ten właśnie mankament, który niestety jest, chyba, dla każdego nie do przeoczenia; jest to oczywiście jakiś ciekawy lub rozwinięty wątek fabularny, który nadałby klimatu i sensu modyfikacji, w którą gramy. Sam uznaję, że jest to jeden z ważniejszych aspektów rozgrywki, który w dużej mierze uzupełnia doświadczenie z gry i jest karygodnym wręcz to zaniedbać.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwijanie CoC i DA na ich nieszczęście idzie nie w tę co należy stronę. Bo to są tylko kolokwialnie mówiąc, zmiany teksturowe pór roku, albo pomieszania rodzajów pancerzy pomiędzy ugrupowaniami, lub dołożenie paczek z bronią. Moim zdaniem, trudno to nazwać modyfikacją.

Jedynie LR jest czymś takim. To jest już mod z wykorzystaniem potencjału CoC. Akurat tyle, ile trzeba było aby fabuła trzymała się kupy, na scenariuszowych lokacjach coś się działo i na koniec był logiczny finał.

I dopóki nie pojawi się coś podobnego na DA, szkoda strzępić języka.

A jak ktoś nie chce zrozumieć, że CoC i DA to tylko szkielet budynku wymagający dodania ścian i reszty, to będzie narzekał że są przeciągi, deszcz na głowę leje i można niechcący spaść.  Ale to już jego osobista sprawa. Na upór nie ma lekarstwa.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z was wie lub orientuje się czy istnieje mod lub złączona paczka modów do którejkolwiek części, który nie zmienia fabuły ani jej nie usuwa, ale dodaje lepszą grafikę i lepsze modele, tekstury i animacje do broni? Albo czy na bazie Dead Air możliwe jest przywrócenie oryginalnego wątku fabularnego? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kondotier napisał:

A jak ktoś nie chce zrozumieć, że CoC i DA to tylko szkielet budynku wymagający dodania ścian i reszty, to będzie narzekał że są przeciągi, deszcz na głowę leje i można niechcący spaść.  Ale to już jego osobista sprawa. Na upór nie ma lekarstwa.

Z tą budowlanką to trochę inaczej to widzę. Moim zdaniem cała chałupa stoi, włącznie z dachem i rynnami, umeblowana, nawet wyposażona w sprzęt RTV i AGD, natomiast nie ma pieca. Da się żyć, ale nie na dłuższą metę w naszym klimacie. Przydałaby się iskra, jaką jest fabuła ze swoimi bohaterami i historią. Moim zdaniem Dead Air ten brak nadrabia po części atmosferą a po części samą potrzebą przetrwania. Przemierzanie Zony jako ostatni ocalały było dla mnie przyjemnością i nic tego nie zmieni. Przeszedłem moda również z listą zadań znaną mi z COCa i na tym na razie koniec.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2019 o 20:14, Bieleyerozy napisał:

A może ktoś z was wie lub orientuje się czy istnieje mod lub złączona paczka modów do którejkolwiek części, który nie zmienia fabuły ani jej nie usuwa, ale dodaje lepszą grafikę i lepsze modele, tekstury i animacje do broni? Albo czy na bazie Dead Air możliwe jest przywrócenie oryginalnego wątku fabularnego? 

 

Przywrócenie oryginalnego wątku fabularnego byłoby na wyśrubowanym poziomie trudności Dead Air'a masochistycznym samobójstwem. Myślę tutaj o wszystkich laboratoriach i sarkofagu, które już przy samym najwyższym poziomie trudności w podstawce dawały wycisk graczowi. Ale jest to masochizm, którego byłbym sam skory się podjąć. Jednakże takich modyfikacji na dzień dzisiejszy nie ma. Są jednak alternatywne linie fabularne w paczce Rerum, do której poświęcony post znajdziesz trochę wyżej, u naszego kolegi.

Jeżeli chodzi Ci o paczki modów do podstawek (Cień Czarnobyla, Czyste Niebo, Zew Prypeci), o typie o którym mówisz, to jest ich pełno. Możesz rozejrzeć się tutaj po forum i na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Edytowane przez stalker1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dodatku Rerum do moda Dead Air jest postać bandyty na wysypisku, która jest nieśmiertelna.

Spotkał się może ktoś z was z tym przypadkiem? Jest to jakiś błąd czy ten bandyta pełni jakąś ważną rolę w fabule i na początku przygody uśmiercenie go jest niemożliwe?

Podczas dalszej rozgrywki odkryłem więcej nieśmiertelnych postaci. Dostałem zadanie od Sidorowicza aby zabić bandytę w dolinie mroku, lecz to zadanie jest niemożliwe do wykonania bo bandyta o imieniu Kulka jest nieśmiertelny. Wcześniej próbowałem odbić Agroprom od wojskowych i wybiłem wszystkich trepów z wyjątkiem jednego porucznika ponieważ na niego nie działają żadne granaty ani ilość pocisków. Wie może ktoś jak naprawić ten problem?

Edytowane przez Bieleyerozy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.