Skocz do zawartości

Dead Air - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

Pobrałem, sprawdziłem.

Nuda jak flaki z olejem :) Tona szpargałów, mnóstwo sposobności do zejścia z tego świata na każdym rogu. Siekierki nie znalazłem, ale grałem raptem kilkadziesiąt minut. Ostatnie z nich poświęciłem na zwiedzanie i chłonięcie klimatu po dopisaniu -dbg i uniezależnieniu się od niesprzyjających warunków Zony. Za to to, co zrobiło na mnie naprawdę ogromne wrażenie, aż nagrałem w fascynującym, 13-sekundowym wideo:

https://youtu.be/BNYKZVabjjI

Nie wiem, czy ten "ficzer" pojawił się w innych modach (jeśli już, to pewnie w jakiejś Lost Alphie, o której próbuję zapomnieć). Niemalże 15 lat temu coś takiego, ale bardziej dopracowanego widziałem tylko w Thief: Deadly Shadows. Wczuwka w postać zwiększona o 100%. Duuużo lepsze wrażenia z gry, kiedy nie jestem tylko fruwającą, niewidzialną kamerą.

@gawron Gratuluję spolszczenia i podziwiam upór w tłumaczeniu ścian tekstu :)

A co do moda - jeśli kiedyś pojawi się jakikolwiek zalążek fabuły, to chętnie pogram. Na razie to takie bieganie bez ładu i składu jak w Call of Chernobyl. Uczenie się tych wszystkich systemów jakie wprowadza mod to obecnie tylko sztuka dla sztuki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Sierioża napisał:

Nuda jak flaki z olejem

Nie wszystko wszystkim musi się podobać, i dobrze:). Mnie się podobało i to bardzo. Za pierwszym razem przeszedłem Dead Air bez jednego zadania i była to dla mnie przyjemność. Możliwe, że nie wszystko, co powstaje do Stalkera, jest dla graczy, których interesuje tylko gra jako taka, może pewne rzeczy powstają dla tych, którzy po prostu lubią Zonę, nie wiem. Zresztą wszystkie modyfikacje do Stalkera to tylko bezpłatne propozycje.

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2018 o 18:53, kanon1022 napisał:

Witam nie mogę tego odpalić

 

  Pokaż ukrytą zawartość

* Detected CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz [GenuineIntel], F6/M12/S3, 2493.00 mhz, 18-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, 3DNowExt!, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, HTT
* CPU cores/threads: 4/8

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 56549 files cached 30 archives, 8604Kb memory used.
Init FileSystem 1.032003 sec
'xrCore' build 7090, Jul  5 2018

EH: D8524A36AF9B3F32084FDA4649221CFA

-----loading d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\system.ltx
-----loading d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\system.ltx
Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
Loading DLL: xrRender_R4.dll
command line 
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-COP\ in registry
! Player name registry key (InstallUserName) not found !
* [win32]: free[4058664 K], reserved[42860 K], committed[92716 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: process heap[20849 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[16706 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
dir[0]=D:\Program Files (x86)\Dead Air\
dir[1]=D:\Program Files (x86)\Dead Air\
dir[2]=D:\Program Files (x86)\Dead Air\
dir[3]=C:\WINDOWS\system32\
CleanDeviceSpecifierList
CleanDeviceSpecifierList DirectSound Software
devices DirectSound Software
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is DirectSound3D
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. DirectSound Software, Spec Version 1.1  eax[0] efx[no] xram[no]
2. DirectSound, Spec Version 1.0  eax[0] efx[no] xram[no]
3. MMSYSTEM, Spec Version 1.0  eax[0] efx[no] xram[no]
4. MMSYSTEM, Spec Version 1.0  eax[0] efx[no] xram[no]
Executing config-script "d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\default_controls.ltx"...
[d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]
SOUND: Selected device is DirectSound Software
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:10DE]-[device:1392]: NVIDIA GeForce GTX 860M
* GPU driver: 25.21.14.1735
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 4092 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* NVidia MGPU: Logical(1), Physical(1)
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
! Version conflict in shader 'models\helicopter'
! Version conflict in shader 'models\lightplanesself'
! Version conflict in shader 'models\model_puh'
! Version conflict in shader 'models\model_refl'
! Version conflict in shader 'models\xbrainglass'
! Version conflict in shader 'models\xdistortcolorlinv'
! Version conflict in shader 'models\xglass'
! Version conflict in shader 'models\xglass2'
! Version conflict in shader 'models\xlens'
* distortion: used, dev(30),need(14)
* color_mapping: used, dev(30),need(14)
* SSample: 800x600
compiling shader postprocess
!  appdata\shaders_cache\r1\postprocess.ps\0100000
Can't compile shader hr=0x80004005
 

 

Próbowałeś uruchomić na innym oświetleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Masz rację. Nie chodzi mi o zadania w typie przynieś, zabij, wynieś, pozamiataj. Mogłaby to być - nowa w tym świecie - fabuła tekstowa, którą chętni znajdą w dialogach; jakaś konkretna opowieść, która przeplata się z naszą, własnoręcznie pisaną. Nawet nie taka, której kolejne karty uruchamiają nasze działania, a na przykład poruszanie konkretnych wątków w rozmowach.

@kanon1022 Skoro o sterownikach była już mowa, to od siebie dorzucam jeszcze biblioteki VC++, bo bez nich mody się krzaczą. No i uruchomienie jako administrator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irytujące w tym modzie jest trochę jest odwiedzanie różnych miejsc jak laboratoria, albo podziemia. Kupujesz hełm psioniczny od naukowców żeby iść do X16, Jesteś już prawie przy tym mózgu i nie możesz przejść  dalej bo dostajesz ogromne obrażenia, pytasz googla o co chodzi i czytasz co musisz zrobić, czyli ogarnąć i ulepszyć jakąś maskę pod względem ochrony psionicznej. Cofasz się żeby kupić i ulepszyć jakąś maskę, wracasz do laboratorium, mijasz na spokojnie miejsce w którym dostawałeś obrażenia i po przejściu kawałka terenu znowu dostajesz ogromne obrażenia bo w tym miejscu Twoja ochrona psioniczna jest już niewystarczająca. Druga sytuacja: próbujesz wejść do podziemi Agropromu, wchodzisz i od razu Twój kombinezon psuje się do zera, a życie z paska ucieka. Znajdujesz w internecie rozwiązanie: musisz kupić butlę z tlenem i nosić ją na plecach! Super, wystarczy tylko kupić butlę z tlenem i można oddać się przyjemnej eksploracji, będziesz musiał się już martwić tylko hordą mutantów, które są strasznie groźne, niedoborem ammo, psującą się bardzo szybko bronią... Okazuje się jednak, że po zakupieniu butli z tlenem i wejściu do podziemi w Agropromie faktycznie nie ubywa Ci życia, za to kombinezon wciąż się psuje tylko trochę wolniej. Tak czy inaczej nie ma szans, żeby tam pobyć trochę dłużej niż parę sekund i nie rozwalić sobie całego kombinezonu. To już jest trochę męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Duddkov . Autorzy Dead Air raczej mieli zamiar kompletnie utrudnić eksplorację miejsc takich jak labolatoria i podziemia, chociaż mam odczucie, że w ogóle się balansem tych lokacji jeszcze nie zajęli. Jeżeli chodzi o zagrożenie psioniczne w X16 i w innych labolatoriach, to zauważyłem, że minimalna ochrona jakiej potrzeba, to nie mniej niż 60%. Problemem wtedy jest to, że trzeba się nafaszerować dobrymi tabletkami żeby w ogóle dać sobie radę. Stabilny poziom to około 80% ale nie ręczę, że życia przestanie nam ubywać. Problemem są też nie same fale wydawane z mózgozwęglacza a burery, których zasięg obrażeń psionicznych jest po prostu żałośnie duży i sięga nas już w okolicach pierwszego piętra. Jeżeli się nie mylę, to burery są dwa na samej górze. Później jednak, na samym końcu mamy do czynienia dodatkowo z kontrolerem. Tutaj już trzeba się nabawić i bez zestawu granatów nie polecam w ogóle podchodzić, bo nawet przy konkretnej ochronie możemy szybko zginąć. Ewentualną alternatywą są szybkie strzały w głowę z broni z konkretnym kalibrem ale trzeba to zrobić w kilka sekund.

Co do Agropromu - nie próbowałem tam nawet wchodzić z butlą, tak samo w dzicz. Po prostu się nie opłaca, ponieważ butla jest zbyt ciężka a zastępuje miejsce plecaka. Mija się to z celem, bo wiadomo, że schodzi się tam głównie po graty. Do miejsc gdzie potrzebny jest zamknięty obieg tlenowy radzę po prostu poczekać aż znajdzie się SEVĘ w nie najgorszym stanie, zainwestować w naprawę lub ewentualnie łudzić się, że znajdzie się u któregoś z handlarzy. W obu przypadkach szanse są kompletnie mizerne. Najszybciej kombinezon można uzyskać polując na monolitowców lub najemników i oczekiwać, że będziemy mogli wytargać go z ciała. Problemem jednak nadal będzie to, że kombinezon w podziemiach Agropromu szybko się psuje i bez dodatkowych środków naprawy ekwipunku lepiej tam nie schodzić. Podziemia Agropromu w Dead Air to najzwyczajniej miejsce, do którego nie warto wchodzić jeżeli nie ma takiej potrzeby.

Jeżeli chodzi o broń i ekwipunek, który na ogół się szybko psuje w modzie. Polecam po prostu szukać u handlarzy lub stalkerów tubek, smarowania, taśm i innych istotnych przedmiotów koniecznych do naprawy, gdzie handel wymienny jest naprawdę korzystny. Jest to jedna z modyfikacji, w której do poważniejszej wyprawy konieczne są przygotowanie i logistyka. Musimy się zaopatrzyć w narzędzia, których będziemy na pewno potrzebować i przewidzieć, co będzie dla nas użyteczne. Wypady na zbity pysk, czyli bez stosownego zaopatrzenia, to samobójstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając generalnie. Przecież to nie jest mod do grania, a kolejna baza dla moderów wymagająca zmian dodających fabułę. Rozbudowany początek, wybór miejsca startu, losowe dodanie wyposażenia, jest po to, aby taki twórca moda miał możliwość zapoznania się na czym oprzeć fabułę.

Dla zwykłego gracza jest to bezsensowne łażenie po lokacjach, bez jakiegokolwiek zadania lub celu. Tak więc niech oglądający zawartość bazy, nie dziwią się pewnym problemom wynikającym z niedokończenia bazy jako moda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stalker1997 Tylko, że takie zabieranie nie wiadomo ile tubek kleju i innych zestawów naprawczych jest drogie i to nawet nie jest logistyka tylko masochizm, nic się nie na tym nie zyska bo w takim Agropromie nie ma na pewno tyle fantów żeby się zwróciły te zestawy, a co chwilę trzeba kleić kombinezon jakby mutanty i anomalie nie były wystarczającym problemem :D

@kondotier Chyba masz rację, niestety nie wiedziałem, że ten mod nie jest po to żeby w niego grać i zacząłem w niego grać, a wizja włóczenia się bez celu była dla mnie kusząca. Zwłaszcza jak dowiedziałem się o tych dokumentach z laboratoriów, myślałem o tych wszystkich lokacjach, które mógłbym odwiedzić, od samego Kordonu po Zaton, Jupiter, Prypeć i Elektrownię, przy okazji zbierając dokumenty i oddając je różnym frakcjom by pomóc im stanąć na nogi. Chyba się trochę przeliczyłem bo ten mod gnoi gracza na każdym kroku, to chyba nie jest wysoki poziom trudności tylko jakaś masakra, wszystko drogie, ceny rosną cały czas, psy atakują w taki sposób że na każdej lokacji biegam od pniaka do jakiejś beczki czy skrzynki, wskakuję na górę i rozglądam się dookoła czy nic do mnie nie biegnie. Jeśli nic nic do mnie nie biegnie to obieram na cel kolejny pniak lub skrzynkę i próbuję do niego dotrzeć zanim jakaś banda psów mnie dopadnie. Póki co najdalej na północ to byłem w Rostoku i przez chwilę na Magazynach Wojskowych, ale stamtąd musiałem się szybko ulotnić, dalej nawet nie próbowałem. Myślałem, że jako tako przeprawię się przez X16, 18 i Agroprom, będę miał lepsze eq i ruszę zwiedzać północ, ale teraz to już nie wiem czy mi się chce męczyć z tymi butlami z tlenem, które tylko ważą, a tak na prawdę niewiele pomagają, z niszczejącymi kombinezonami w podziemiach i tak dalej. Podobno do Agropromu można zejść mając kombinezon naukowy, który można kupić od Sacharowa po tym gdy oddamy mu dokumenty, ale ja o tym nie wiedziałem więc oddałem dokumenty Woroninowi i teraz nie wiem co z tym dalej zrobić. Zdobyć z innego labu mogę spróbować, ale pewnie okaże się, ze jak tylko wejdę do środka to mnie zabije albo gaz albo brak ochrony psionicznej, ewentualnie jeszcze jakiejś innej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Ekipa tworząca moda pochwaliła się, że nowa wersja może pojawić się już latem. Wiekszość prac została zakończona, nowości zaimplementowane, a błędy naprawione.

KOfHtUgym8k.jpg

Powstała też strona na Patreonie jakby ktoś chciał wspierać twórców ale wpłaty są dobrowolne i nie przekładają się na żadne bonusy i przywileje.

Da się zrobić "1984" ;) :P

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX coś tam - 

https://www.moddb.com/mods/dead-air/news/dead-air-faq

41. How to enable the spawner?

In the properties of the game's shortcut, add -dbg to the path. Example: "D: \Games\Dead Air\xrEngine.exe" -dbg, after loading your save, go to the main menu and press the “S” key.

Tutaj masz z obrazkami, czyli co, jak i gdzie:

http://artstalker.ucoz.net/load/mody_dlja_s_t_a_l_k_e_r_zov_pripjati/spavn_menju_dlja_s_t_a_l_k_e_r_dead_air/3-1-0-26

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

4 nowe filmy z nowej wersji modyfikacji «Dead Air», które zostały nakręcone specjalnie dla ap-pro.ru listy najbardziej oczekiwanych modów.

Spoiler

Zaktualizowany Kordon:

Spoiler

 

Dynamiczne kałuże:

Spoiler

 

Mokre powierzchnie:

Spoiler

 

Wolumetryczne światło:

Spoiler

 

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć

Zainstalowałem moda wraz z Rebalance i mam z zwiazku z tym kilka pytań

-Mam kilka opcji dialogowych ktore wygladaja mniej wiecej tak: _costam_costam_costam.  To po prostu jeszcze nie dokonczone sciezki dialogowe, czy cos zle zrobilem podczas instalacji? 

-Czy Rebalance zawiera fabułe Rerum i czy zawiera "dodatki" z pierwszego posta w tym temacie?

-Gdy póbuje prześć na bagna obok posterunku wojskowego to cofa mnie do poczatku tunelu z komunikatem ze _costam_dostepu_odmowa_.Dlaczego?

-Mam _stalker_graphite_outfit_name jako kombinezon i nie moge przydzielic amunicji do PPszy-41 na pasku poniezej menu szybkiego wybierania (czyli F1, F2 itd). Dlaczego?

Edytowane przez Nikt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.