Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.2 - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

Część @Czuper

Anomaly został stworzony na podstawie Call of Chernobyl, a więc sama rozgrywka polega na powolnym eksplorowaniu Zony. Jak sam zauważyłeś, możesz wykonywać proste zadania poboczne lub zainteresować się wątkiem głównym, całość została wzbogacona o masę nowych przedmiotów, które można nawet stworzyć za pomocą warsztatu, ale do tego niezbędna jest wiedza. Możesz również rozbierać broń lub kombinezony. 

Świat gry dynamicznie się zmienia. Oznacza to, że pod mostem kolejowym możesz teraz spotkać żołnierzy, samotników, bandytów lub mutanty ( albo nikogo ). Inaczej jest w przypadku stałych baz stalkerów. W Barze rządzi Powinność, a na Magazynach Wojskowych Wolność zaś Bagna '' kontroluje " Czyste Niebo itd. 

Jeżeli nadciąga emisja, to każdy szuka schronienia, ale to wcale nie oznacza, że je znajdzie. Być może mutanty zostały wybite przez okolicznych stalkerów, a skoro tak, to zadanie zostało wykonane. Same emisje możesz ( o ile mnie pamięć nie zawodzi ) wyłączyć w opcjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś może przyczynę crashowania podczas loading screenu, przy próbie wejścia na Jupiter lub użycia szybkiej podróży do Zatonu?
Wyłączyłem mózgozwęglacz oraz mam włączoną opcje accesible zone.
Na żadnych innych lokacjach nie mam takiego problemu, tylko przy próbie dostania się na północne tereny zony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grimm Ja jak grałem to też mi raz taka sytuacja zdarzyła 
zrobiłem tak:
Odpaliłem gre w Dx8 i ustawiłem domyślne ustawienia i mi przestało się tak dziać
Jeśli to nie pomoże to spróbuj zrobić quicksave przed wejściem do Jupitera i go wczytaj i przejdź na Jupiter

 

 

@Grimm 
Jeszcze możesz spróbować usunąc moda (Oczywiscie sobie save'y skopiujesz), wypakujesz moda na nowo bez tego addona, wrzucisz save i jak będzie wszystko działać to wrzucisz tego addona na modelami npc. Ale najpierw sprawdź to co ci napisałem albo na necie poszukaj, jeśli nic nie pomoże to możesz spróbować zrobić to co ci napisałem.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, 0kedlaw napisał:

Witam. Szukam, szukam i nie mogę nigdzie znaleźć narzędzi podstawowych, zaawansowane mam 2 szt. Czy może ktoś pomóc z lokalizacją?

Hej

Jak wybiłem żołnierzy na południowym posterunku w Kordonie, to przy jednym z nich były chyba podstawowe. Z kolei nie pamiętam gdzie znalazłem zaawansowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier dlaczego wprowadza w błąd? @Szczepan9205 dał taki numerek co sugeruje, że może w nim być jeszcze coś do poprawy, że do wersji 1.0 czy tam finalnej  trochę mu brakuje ;)

A spolszczenie przecież jest do Anomaly, jest w jego temacie więc wszystko ok.

@edit. 

"i w zasadzie jedyną rzeczą, która dzieli wersję 0.9.8 od wersji 1.0 są dynamiczne wiadomości, a dokładniej to, że czasami wyświetlany tekst może nie brzmieć w pełni sensownie - za wyświetlanie tych wiadomości odpowiada skrypt i zasady działania ów skryptu nie jesteśmy w stanie zrozumieć by przerobić go tak by wyświetlał wiadomości poprawnie przez co czasem mogą pojawić się wiadomości typu "Widzę grupę przeciwników. To najmus na południe od osady na południu." gdzie wiadomo powinno być - "Widzę grupę przeciwników. To najmusy na południe od osady." więc nie zwracajcie na to po prostu uwagi."

Mogą się też pojawić ewentualne błędy ortograficzne lub gramatyczne i właśnie dlatego nowa wersja otrzymała oznaczenie 0.9.8."

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Nie ja wprowadzam w błąd. Do tej pory zawsze spolszczenie było opisywane wersją moda. Tym bardziej, że jak uruchomiłem jego pobieranie, to opis już jest prawidłowy 1.5.1 Dlaczego nie może tak być i w #1?

Takie nadawanie numeru wersji spolszczenia, modowi który stale jest rozwijany, jest prawem autora spolszczenia, ale nie uważam za właściwe. Owszem, aby miał kontrolę nad tym co jest już zrobione, a co jeszcze trzeba zrobić, może sobie numerować. Natomiast pobierającego to nie obchodzi i musi mieć jasność, co pod odsyłaczem się kryje. Jeśli ta numeracja zmyliła mnie, to co dopiero początkujących.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Spolszczenie ma taki właśnie numerek czy tam nazwę w sensie 0.9.8 ponieważ po konsultacji z Voldim w kwestii spolszczenia wyszło na to, że te dynamiczne wiadomości, których działania nie daliśmy rady zrozumieć plus ewentualne błędy ortograficzne, literówki itd nie pozwalają na nazwanie tej wersji wersją 1.0 czyli w pełni ukończoną. Druga sprawa to to, że ostatnia wersja spolszczenia wydana do Anomaly 1.5.0 miała numerek 0.92 lub 0.9.2, właśnie po to żeby każdy wiedział, że to nie jest w pełni ukończone spolszczenie tylko taka jakby wersja beta/OBT.

No i trzecia kwestia to to, że oficjalna nazwa najnowszej wersji Anomaly to 1.5.1 - fakt - archiwum, które ściągamy nosi nazwę 1.5.1.2 i takie nosiło w dniu premiery, ale zauważ, że jak wejdzie się na moddb i w pobieranie to według ich nazewnictwa ta wersja 1.5.1.2 to 1.5.1 i pod tą wersję dostosowane jest spolszczenie. Jeśli pojawią się jakieś hotfix'y jak w przypadku 1.5.0 gdzie ostatnia wydana przez autorów wersja nazywała się 1.5.0 update 4 hotfix 8 to jeśli jakieś łatki będą się pojawiać i do tej nowej wersji to postaram się aktualizować spolszczenie pod nowsze wersje, aczkolwiek nie zanosi się, żeby miało się ukazać coś nowszego - prędzej spodziewał bym się Anomaly w wersji 1.6.

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 ja rozumiem przyczyny dla jakich daliście nr spolszczeniu, ale bez "wykładni" żaden z pobierających tego nie zrozumie. Gdybym od razu zajrzał do pobieralni i zobaczył jaki nr ma paczka, to nie postawił bym pytania o to gdzie jest spolszczenie do 1.5.1, ale od razu sygnalizował, że opis w #1 jest niezgodny i sugeruje jakąś wcześniejszą wersję moda. 

Proponuję, aby odsyłacz do spolszczenia opisać jednak wersją moda, z uzupełnieniem np. w nawiasie, że jest to wersja rozwojowa zależna od nowo pojawiających się wersji moda. Lub jakimś innym wyjaśnieniem.

Nie wszyscy siedzą w Anomaly od początku i są na bieżąco z zachodzącymi zmianami tak w modzie jak i spolszczeniach.

A przy okazji postawię pytanie. Wsadziłem latarkę do gniazda w hudzie, ma 76% naładowania, w klawiszologii ustawiona, ale nie mogę włączyć.

Pytanie już nie aktualne. Uruchomiłem ją przyciskiem detektora, z którym dzieli gniazdo.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na tyle blisko, aby usłyszeć tajemnice zza następnych drzwi.
ss_daniel_03-02-21_16-09-02_(zaton).jpg

Odwiedziłem laboratorium X-16 oaz X-19, a więc nadszedł czas na eksplorację północnych lokacji. Uzbierałem nawet milion rubli, ale praktycznie wszystkie pieniądze zainwestowałem w ekwipunek, który raczej zostanie ze mną do końca gry. Egzoszkielet nowej generacji Głosiciel Wolności, OC-03A SWU-A dawniej należący do Maksa, pistolet Orzeł Stepowy i bardzo skuteczny SPAS-12. 

Jedyne na co mogę ponarzekać to brak szczęścia w szukaniu artefaktów. Owszem, jakieś tam znajduję, ale same bezwartościowe sztuki. 

Ps. 
Czasami warto czytać opisy przedmiotów. Ciekawe nawiązanie do polskiego filmu:

Spoiler

ss_daniel_03-02-21_15-49-06_(l07_military).jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, tu Voldi, zgubiłem hasło do profilu, więc piszę z nowego konta 😅

Co do tego easter egga z Franzem - w wersji angielskiej w tym ostatnim akapicie było jakieś odniesienie, które ani dla mnie, ani dla ekipy nie było w ogóle zrozumiałe, mimo dość mozolnego riserczu, kim mogła być wspomniana tam postać. Co więcej, wersja rosyjska w ogóle pozbawiona była jakiegokolwiek nawiązania. Uznałem, że wspomnienie postaci z Psów będzie ciekawym "puszczeniem oczka" dla graczy z kilku względów.

Po pierwsze - ten swoisty "one-liner", jak już zaznaczył wyżej Agrael jest całkowicie kultowy i zdecydowanie wszedł do potocznego języka polskiego.

Po drugie - Desert Eagle sam z siebie jest memiczną bronią, wręcz prosi się o jakiś żarcik na jego temat. Uznałem, że tak "badassowy" pistolet zasługuje na jakieś połączenie go z jednym z największych badassów (przynajmniej według mojej opinii) naszego rodzimego kina. Tym bardziej, że unikatowy Orzeł Stepowy pojawia się w samej grze raczej rzadko, przynajmniej przy pierwotnych ustawieniach spawnu. Inna rzecz, że do postsowieckiego klimatu pasuje jak pięść do nosa.

Po trzecie - w zasadzie wszystkie unikatowe bronie w Anomaly są tak czy siak zaczerpnięte z innych modów, czy vanillowych Stalkerów. Doszedłem do wniosku, że taka ingerencja w lore gry może zostać źle odebrana i powodować dysonans. Nie wiem, jak Wy, ale ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić tego, że któryś z kałasznikowów Striełoka nagle stałby się kałasznikowem Franza Maurera.

Jakby nie było, na razie z DEagla strzela Franz i tyle 😆 Prace nad dalszym dostosowywaniem i poprawianiem spolszczenia w zasadzie całkowicie przejął Szczepan, więc wszelkie uwagi proszę kierować do niego :)

 

A tak na marginesie, mógłbym prosić kogoś z administratorów o kontakt w sprawie odzyskania hasła? Po formacie komputera straciłem dane logowania, a mail, na który zarejestrowałem konto już dawno został zablokowany przez Interię.

Edytowane przez Voldi-2
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.