Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.2 - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael dzięki za ogarnięcie sprawy z kontem ❤️

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby @Szczepan9205 popuścił wodze fantazji i w następnej wersji spolszczenia przerzucił ten sporny fragment do jakiegoś AK ;) Planów na easter eggi związane z bronią miałem dość sporo, ale finalnie uznałem, że lepiej pozostawić zbieżność z wersją angielską w celu łatwiejszej weryfikacji w przypadku kolejnej dużej aktualizacji moda.

Tak jak pisałem przy publikacji spolszczenia jeszcze do 1.5.0, smaczków ukryliśmy (wydaje mi się) dosyć dużo, aczkolwiek wiele z nich jest bardzo subtelnych i mogą być dość łatwo pominięte. Jak to się mówi - szukajcie, a znajdziecie :D Nie będę ukrywał, że sam czekam na screeny takie jak ten Agraela. To bardzo fajne uczucie, kiedy ktoś przychodzi na forum ze zrzutem twojego easter egga i mówi "patrzcie, co znalazłem!" :D

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, jak spolszczałem sobie addona Dialogue expanded to jako jedną z odpowiedzi na atak mutanta dodałem od siebie "O nie, jesteśmy zgubieni!" 😁

Franz mógłby używać np. AK-74N ze zintegrowanym EOTechem. A Desert Eagle? Pasowałby do Jose Arcadio Moralesa, pułkownika UNISG 🤣

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kondotier napisał:

da mi ktoś odpowiedź na pytanie ( 4. wpis wyżej ), jak zwiększyć udźwig w modzie, skoro tradycyjny sposób nie zaskoczył.

A jakby zastosować inżynierię wsteczną z tego

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/max-weight-changer-100-working

lub z tego?

https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly/addons/max-carry-weight-set-to-500

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Drodzy Koledzy - zmianę mozliwości udzwigu Bohatera  możemy zmienic poprzez edycję "nośnosci"  kombinezonów . Plik za powyższe odpowiedzialny  można znależć  w gamedata/configs/items/outfits.

Gdyby ktos nie posiadał stosownego katalogu :outfits.7z

Edytujemy linijkę: additional inventory weight i additional inventory weight2 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak zacząłem sobie grać w to Anomaly i wiadomo jak na początku to się zbiera wszystko, rozkłada na części i sprzedaje. Ale po chwili do mnie doszło, że to chyba bez sensu :062:wszystko kosztuje grosze, a za wykonanie zadań dostajemy konkretną kasę, po kilka kilkanaście tysięcy. Jest sens w ogóle coś zbierać rozkładać i sprzedawać? Czy opłaca się np zbierać tylko te części do modernizacji broni i pancerzy no i ewentualnie artefakty, a te podzespoły z rozkładanych broni i pancerzy to olać?

No i nie wiem jeszcze czy jest sens bawić się w crafting szczególnie na początku gry. Wytwarzanie amunicji albo modyfikacji do broni/pancerzy czy to już raczej tylko jak będziemy zmuszeni zmodernizować sobie konkretnie jakiś pancerz bo tak to chyba też niezbyt opłacalne zajecie..

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze te części wywalałem i nigdy nic z nich nie scraftowałem :D. Ja robię tak że od razu na początku lecę na jakąś bazę wroga i ich wszystkich rozwalam a rzeczy z nich sprzedaje albo sobie zostawiam, nawet nieźle można na tym zarobić a najlepiej na Monolitach, bo oni często noszą jakieś artefakty albo jakieś rzadkie przedmioty.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak chcecie grać i jaki sobie w opcjach ustawicie mnożnik cen. Jeśli podniesiecie ceny za naprawę i ulepszanie przedmiotów wtedy cały system craftingu ma sens. Ja zawsze wolę zbudować sobie samemu lepszy detektor/nokto/PDA niż wydać na to 100 tysięcy rubli albo i więcej. To samo z bronią, przyjemnie jest naprawić części i sobie je samemu wymienić w pukawce niż po prostu podejść do technika i kliknąć "napraw".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ronnie1910 ma rację, bo wszystko zależy od tego, jak mamy ustawione opcje. Grając w wersję beta Anomaly, skupiłem się raczej na fabule i '' delikatnie " zwiększyłem wysokość wynagrodzenia za wykonane zadania. Dzięki temu mogłem pozwolić sobie na ulepszenie wyposażenia u mechaników oraz samą naprawę sprzętu.

Natomiast teraz gram na ustawieniach domyślnych + zwiększony poziom trudności. Ciężko jest sobie pozwolić na wymaksowanie takiego egzoszkieletu, bo mechanicy strasznie się cenią. Dlatego warto zbierać różne duperele i samemu wszystko robić. Trochę już tych rzeczy nazbierałem i mam 11 schowków - w każdym coś innego:

Spoiler

ss_daniel_03-05-21_11-03-20_(l07_military).jpgss_daniel_03-05-21_11-04-04_(l07_military).jpg

Samodzielny system ulepszania wyposażenia nie jest skomplikowany, ale trzeba mieć odpowiedni zestaw narzędzi i oczywiście schematy:

Spoiler

ss_daniel_03-05-21_11-05-59_(l07_military).jpgss_daniel_03-05-21_11-07-50_(l07_military).jpg

Z tworzeniem przedmiotów jest podobnie. 
Tak czy siak - taki tryb gry zdecydowanie wydłuża rozgrywkę. Jeżeli ktoś nie jest zainteresowany craftingiem a samą fabułą, to powinien go olać i skupić się na głównym wątku. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zabawie w tak rozbudowane naprawianie i robienie przedmiotów, to to coś - bo nie mod, zamienia się w symulator przetrwania w Strefie. Fabuła schodzi na drugi plan, a nawet staje się zbędną. Bo zajrzeć na każdą lokację, to możemy i bez niej.

A tak w ogóle, to ten system napraw jest postawiony na głowie. Rozbiera się jeden typ broni, a z jego części robi inny. Były mody z naprawianiem częściami, ale realnie wymagały takiej samej do rozbiórki.

A naprawa amunicji to już kuriozum.

No i asortyment u handlarzy. Niech mi ktoś kupi w Rostoku kombinezon stalkera. Jego brak wymaga zrezygnowania z ustawienia za "przebierańca". Co z tego że mam kombinezon Powinności z mocno podniesionym udźwigiem, jak w nim do Łukasza nie dotrę. A na dźwiganie dwóch kombinezonów brakuje udźwigu.  A takich wzajemnie wykluczających się absurdów, mimo krótkiej gry znalazłem więcej.

Wiem, że jest sporo forumowiczów, którym odpowiada takie luzackie łażenie po Strefie, więc o tych absurdach rozpisywał się nie będę.

Przypomnę tylko powiedzenie: "Jedni lubią zapach sera szwajcarskiego, a innym wystarczy, że im nogi śmierdzą".

Tak więc tym zadowolonym z rozwiązań, życzę przyjemnej gry.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier to jest naprawianie amunicji? Ja myślałem, że wytwarzanie.

Kupilem sobie teraz kombinezon co dodaje +65kg, tylko nie mozna nosić plecaka no ale z 90kg udźwigu to już w miarę można łazić, plus ma 5 slotów na arty to jeszcze się zwiększy.

 

 

 

Dlaczego moja postać non stop jest napromieniowana? Nie mam żadnych artów, nawet kontener z artem schowalem do skrzynki. 

Niby art Meduza 7msV promieniowania, kontener na pas zabezpiecza do 12 i coś jest nie tak.

Zbijam promieniowanie do zera, za chwile znowu mi zaczyna rosnąć. Coś się zrypało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kondotier napisał:

 

 .......zrezygnowania z ustawienia za "przebierańca". 

 

@kondotier - o ile mnie pamięć nie myli , to podczas zamiany kombinezonu/pancerza winienes  dostac info - luzno cytując ... "ale wszyscy wiedzą że jesteś z grupy Samotników"....... U mnie wystepował taki tekst podczas zamiany "ubranek".

BTW: akurat ta "przypadłość" moda jest w moim rozumieniu identyfikacji NPC całkiem OK.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się robi przy pierwszym zadaniu dla Fanata, nawet jak art jest w zwykłym ołowianym kontenerze i wrzucę go do skrzyni to nie mogę zlikwidować promieniowania.

@edit. 

Chyba rozwiązałem problem, tam był też radioaktywny chleb, wziąłem go też i nie widzę w inwentarzu, więc może go zjadłem 😁

Wczytałem zapis, nie ruszyłem chleba i wygląda, że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.