Skocz do zawartości

Anomaly 1.5.2 - Dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

@Dr_Sztychowka Ewentualnie można sprawdzić Anomaly Sky Bloom Fix, którą @Pancerniak77 wstawił info o tym. Możesz to sprawdzić. Dotyczy to naprawy nieba u Anomalii, ale w razie czego, możesz wcześniej skopiować potrzebne pliki, by potem wrzucić z powrotem, gdyby się schrzaniło. Nie wiem, czy to też podziała u wersji Anomaly 1.5.1. 

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dr_Sztychowka napisał:

Witam. 

Ostatnio zainstalowałem sobie addona graficznego "Expedition 1.1". Wszystko gra elegancko, tylko mam jeden duży problem. Chodzi o bloom. Bloom to jest coś takiego że jak się popatrzysz na niebo to wszystko robi się ciemniejsze, po prostu jakby grafika reguluje jasność od punktu w który się patrzy. Chciałem ten bloom wywalić, bo to draństwo jest jakieś zepsute. Jak się włącza burza, to po walnięciu piorunem wszystko robi się białe. Jest to dlatego że burzę aktywuję przez weather editor w debug mode, wiem, ale i tak jak jest zwykła burza to wszystko się na 1 sekunde białe staje i to paskudnie wygląda. Nie ma żadnej opcji w ustawieniach dot. blooma. Był pewien fix na tego blooma, tyle że autor chyba coś pomylił się i wsadził do pliku standardowe ustawienia blooma. Nic się nie zmienia po poprawnym wykonaniu instalacji. Dlaczego myślę że to nic nie powinno zmieniać? Po porównaniu zwykłych ustawień blooma i tych z addona, one są identyczne. 

Na internecie również pisało żeby wpisać 3 komendy. 

  Ukryj zawartość
  • r2_tonemap_lowlum 0.3

  • r2_tonemap_middlegray 1.0

  • r2_tonemap_amount 1.0

Jedynie co one zmieniają to parametry ustawień światła, bloom dalej jest.

Ma ktoś jakieś pomysły, jak tego blooma się pozbyć? 

A gdybyś zrobił backup i tych ustawień spróbował:

r2_ls_bloom_fast on
r2_ls_bloom_kernel_b 0.05
r2_ls_bloom_kernel_g 0.5
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.01
r2_ls_bloom_speed 25.

r2_sun_lumscale 3.
r2_sun_lumscale_amb 0.
r2_sun_lumscale_hemi 1.

Możesz też spróbować dograć plik img_corrections.h (r2 oraz r3) z innego moda, np. Enhanced Shaders.

Edytowane przez FairFight
  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam proste pytanko - do czego służy KS-23 ,,ekolog'' z BaS ? Ma minimalne uszkodzenia, 1 pociskowy magazynek i pocisk z ,,Roztworem'' który raczej nie działa ( testowane w praktyce ). Kompletnie nie nadaje się do walki - jaka jest korzyść posiadania go ?!

 

Edytowane przez Grigorij_2019
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś z Was miał może tego typu problem, że po włożeniu artefaktów do pojemników ołowianych nie da się ich potem wyjąć? Kiedy wybieram opcję "otwórz" gracz wywala pojemnik pod nogi jakbym dał "wyrzuć". Wcześniej działało dobrze, w pewnym momencie (nie wiem kiedy dokładnie) przestało. Artefakt da się sprzedać razem z pojemnikiem, traci się pojemnik. To samo dotyczy modułów aplikacji artefaktów, próba wyciągnięcia z nich kończy się wyrzuceniem z ekwipunku modułu wraz z artefaktem. Coś się da na to poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2022 o 20:46, Vladmir napisał:

Czy ktoś z Was miał może tego typu problem, że po włożeniu artefaktów do pojemników ołowianych nie da się ich potem wyjąć? Kiedy wybieram opcję "otwórz" gracz wywala pojemnik pod nogi jakbym dał "wyrzuć". Wcześniej działało dobrze, w pewnym momencie (nie wiem kiedy dokładnie) przestało. Artefakt da się sprzedać razem z pojemnikiem, traci się pojemnik. To samo dotyczy modułów aplikacji artefaktów, próba wyciągnięcia z nich kończy się wyrzuceniem z ekwipunku modułu wraz z artefaktem. Coś się da na to poradzić?

A jakie logi są przy crashu? Hmm. Albo wrzuć jakiegoś moda który modyfikuje artefakty, bo najczęściej takie mody zmieniają też co nieco w kwestii pojemników oraz wyjmowania i wkładania artefaktów do pudełek. Albo jeśli instalowałeś już jakiegoś moda, który kombinuje z artefaktami, to może sam mod jest problemem i trzeba go wywalić.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po pokonaniu Grzechu sidor wezwał mnie do siebie żeby sprawdzić na zatonie dziwne przekazy czy coś takiego. Był tam protagonista zewu prypeci. pomogłem mu rozprawić się z tą organizacją i co dalej? Powiedzieć sidorowi co się tam stało czy powiedzieć, że nic specjalnego. Wcześniej wybrałem obie opcje ale różnią się tylko gotówką. Jak pociągnąć dalej ten wątek? Bo wątpię żeby ten wątek kończył się na dwóch zadaniach. Ktoś coś?

Edytowane przez jaguar9669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • jaguar9669 zmienił(a) tytuł na Anomaly mod

Czy można, mody lub  ingerencja w pliki, ustawić  AI coby; przeciwnicy nie walili headszotów zza krzaków.  Rozumiem w krzakach siedzieć ale zza krzaków, ciężko bawić się gdy AI - ludkowie mają radar w dupie i oczach .  Podobnie towarzysze  protagoniści, zawsze celują w kierunku przeciwników, choćby w szopie byli . Cheat radar.  Można to jakoś ogarnąć ? 

 

Niedzielnym graczem jestem. 

Edytowane przez Zawisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy polecacie jakieś fora i podobne miejsca (w dowolnym języku), gdzie obecnie działa społeczność moderska od Anomaly lub CoC? Mam problem z logiką NPC którego od paru dni nie mogę rozwiązać.

http://forum.epicstalker.com/ oraz http://sdk.stalker-game.com/ są chyba od lat martwe, a na ModDB tuż po rejestracji dostałem auto-bana za linki do modów którymi się inspiruję i kod xml w pierwszym poście XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem na takie video:

 

Naszło mnie takie pytanie, czy to jeszcze stalker? Z apokaliptycznej, horrowej gry, pełnej nędzy, ubóstwa, smutku i spustoszenia po emisjach i radiacji, modderzy pomału zaczynają z tego robić kolorową cukierkową kraine. Jeszcze jednorożców i tęczy tam brakuje -_-

  • Dodatnia 1
  • ? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sin member horrorowa, pełna nędzy, smutku i ubóstwa? To ja chyba w inną grę grałem :)

Ale na tym polega moddowanie, robisz z grą co ci się podoba. A to jest w sumie dostosowywanie gry do dzisiejszych standardów graficznych co w tym złego? Tak samo jakieś mechaniki, które teraz są dodawane, a np wtedy też może by chcieli, a nie dało rady.

Twórcy gry też chcą żeby ich gra wyglądała ładnie i robili co mogli w tamtych czasach. A czysty Stalker wcale nie był jakoś bardzo szarobury, to dopiero mody np Autumn Aurory, Misery itp wprowadziły jakieś klimaty jesienne itp.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tom3kb napisał:

@Sin member horrorowa, pełna nędzy, smutku i ubóstwa? To ja chyba w inną grę grałem :)

Ale na tym polega moddowanie, robisz z grą co ci się podoba. A to jest w sumie dostosowywanie gry do dzisiejszych standardów graficznych co w tym złego? Tak samo jakieś mechaniki, które teraz są dodawane, a np wtedy też może by chcieli, a nie dało rady.

Twórcy gry też chcą żeby ich gra wyglądała ładnie i robili co mogli w tamtych czasach. A czysty Stalker wcale nie był jakoś bardzo szarobury, to dopiero mody np Autumn Aurory, Misery itp wprowadziły jakieś klimaty jesienne itp.

Nie zrozumiałeś, nie chodzi tutaj o lepszą grafikę. a o zepsucie klimatu stalkera, poprzez robienie z niego tęczowej krainy. 

Dobrze że twórcy gry nie poszli w tym kierunku i dalej zostali przy spustoszałym klimacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sin member 
Niby kwestia gustu, ale ja również uważam, że Zona na tym filmiku jest zbyt "kolorowa". 

Ja jestem przyzwyczajony do bardziej przygnębiającej atmosfery stalkera - mrocznej, ponurej, przepełnionej beznadzieją i silną obojętnością. Tutaj na przykład mamy Anomaly z EFP + Dead Zone: 

Spoiler

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ruszyły otwarte beta testy Anomaly 1.5.2 RC3 :)
 

Podczas gdy Anomaly 1.6 pozostaje w ciągłej w fazie rozwoju i nie zostanie ukończony zbyt szybko, w ciągu ostatnich kilku miesięcy zebraliśmy poprawki błędów i ulepszenia dla wersji 1.5.1.

Będzie to mniejsza aktualizacja skupiająca się na naprawieniu problemów ze stabilnością odkrytych w wersji 1.5.1 oraz dodaniu kilku poprawek QoL, a także paru funkcji zwiększających możliwości dodatków.

Zamiast skomplikowanej nazwy wersji, zdecydowaliśmy się nazwać nadchodzącą aktualizację wersją 1.5.2 i już dziś rozpoczniemy otwarte beta testy Anomaly 1.5.2-RC3.

Instalacja:

  • Najpierw rozpakuj 'waniliową' wersję 1.5.1 do nowego, pustego katalogu.
  • Następnie rozpakuj aktualizację 1.5.2-RC3 do tego samego katalogu i nadpisz pliki, jeśli zostaniesz o to poproszony.

Pomoc przy testach: 

  • NIE UŻYWAJ ŻADNYCH DODATKÓW
  • W zgłoszeniu błędu wyraźnie zaznacz 1.5.2-RC3 - bez dodatków.
  • Dodaj log błędu, a w przypadku poważnej awarii plik .mdmp w archiwum .zip i wyślij go razem z raportem o błędzie.

Gra z dodatkami:

  • Nope
  • Cóż, nie jestem twoim rodzicem, więc nie mogę ci mówić, co masz robić.
  • Tak naprawdę, to nie ma sensu - rozgrywka nie różni się od tej z 1.5.1, ale wiele dodatków nie będzie działać.
  • Jedyną różnicą jest to, że vanilla jest bardziej stabilna i jest pozbawiona pomniejszych błędów. 
     

Link magnet do pobrania: 

magnet:?xt=urn:btih:e5e4a312f0b42bd183577041e516a5e3a1602df4&dn=Anomaly-1.5.1-1.5.2-RC3.7z&tr=udp%3a%2f%2ftracker.opentrackr.org%3a1337%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2fbt1.archive.org%3a6969%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2fbt2.archive.org%3a6969%2fannounce&tr=udp%3a%2f%2ftracker.torrent.eu.org%3a451%2fannounce

Poniżej znajduje się również lista zmian, aby każdy, kto stworzył i rozwija swój dodatek, mógł sprawdzić, czy jest w pełni kompatybilny i czy nie musi w przyszłości zaktualizować swoich addonów, aby były zgodne z wersją 1.5.2.

Changelog_1.5.2.txt

 

Źródło: SiNIXZB.png

 

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.