Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Кордон.png.fd71ffe716f794e88201cf5c77b55cd5.png

Tytuł oryginalny: Золотой Шар. Завершение + Autumn Aurora 2.1
Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 29.10.2018 r.
Autorzy: Jek@n, Charsi (Złota Kula) | sergei27shus - (Adaptacja z AA 2.1)
Autor spolszczenia: @yellow @Gatzek, @kondotier, @metek58, @smox | Adaptacja do wersji z AA 2.1 - @Szczepan9205
Śr. długość rozgrywki: (ok. 20 godzin)
 

warning_icon.png.de5b24a7e4d7f927af1ca89f4ff0ce90.png Spolszczenie modyfikacji nie zostało dokończone. Ponadto w adaptacji występują błędy, które mogą uniemożliwić jej ukończenie.
Zainteresowanych modem zachęcamy do zapoznania się z jej
podstawową wersją lub adaptacją na silniku OGSR.


OPIS:

Spoiler

Połączenie jednej z najlepszych modyfikacji fabularnych na platformie Cienia Czarnobyla z niezwykle popularnym Autumn Aurora 2.1. Adaptacja stanowi świetną alternatywę dla graczy, którzy szukają intrygującej historii w połączeniu z dobrą oprawą graficzną. 

GALERIA:

Spoiler

e23e7561fdeb.jpg  844c127b5e5f.jpg

4f6e7ce202ba.jpg  207fb8df59e8b52e6cf30576a621b365.jpg


Prezentacja rozgrywki:

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Modyfikacja jest w wersji samodzielnej, a więc nie wymaga posiadania i instalacji podstawowej wersji gry. Mod posiada instalator - wystarczy postępować zgodnie z jego zaleceniami i zainstalować modyfikację w dowolnym miejscu. Najlepiej poza patrycję systemową.


2. Kopiujemy wypakowaną zawartość archiwum ze spolszczeniem i wrzucamy do katalogu z modem ze zgodą na zamianę plików
 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Spolszczenie:


Źródło: s_portaal_logo.png.f42daa5cb77f65554c2d292797e22551.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hadam Autumn Aurora to niby mod graficzny więc możesz zaryzykować.

EDIT:

Autumn Aurora dodaje też bronie, detektory więc może brakować opisów, dialogów  albo nawet wywalać grę szczególnie, że ta wersja jest na nieoficjalnym patchu zrobionym do Zlotej Kuli 3.5.6.  A spolszczenie zrobione do oficjalnej wersji ZK 3.3.

Więc jednak w każdej chwili coś się może porypać.

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, też mam to ZK na dysku bo stwierdziłem, że chciałbym przejść no i powiem tak - u mnie spolszczenie działa, aczkolwiek nie porównywałem plików, ale po wrzuceniu go na tą wersję musiałem usunąć tylko pliki ui_hud i maingame.xml oraz maingame_16.xml z folderu configs/ui bo miałem rozjechane paski zdrowia i wytrzymałości i minimapa była białym kwadratem, ale po tych korektach wszystko działa choć fakt - pokręciłem się tylko z 40min po Kordonie, dostałem zadanie na upolowanie dzika i zrobienie z niego zupy czy czegoś tam i wyłączyłem bo aktualnie pracuję nad czym innym i ogrywanie modów zostawiam na później.

Ale pomijając to to mod się uruchomił bez żadnego wylotu i nie widziałem nigdzie brakujących napisów więc kto chce to na własną odpowiedzialność może sobie wrzucić spolszczenie, wywalić te dwa pliki, które wymieniłem i próbować grać, ale nie gwarantuję, że później nie traficie na jakieś problemy.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Szczepan9205 napisał:

kto chce to na własną odpowiedzialność może sobie wrzucić spolszczenie, wywalić te dwa pliki, które wymieniłem i próbować grać, ale nie gwarantuję, że później nie traficie na jakieś problemy.

Ja przejrzałem changelog i jest niby sporo zmian począwszy od naprawiania błędów moda, błędów zadań, dodawania nowych tekstów, poprawki w dialogach, zmiany w zadaniach, zmiany w opisach zadań i broni, opisach artefaktów i przedmiotów.

Dla chcących się zapoznać changelog 3.5.6 po rosyjsku, jak coś to translator.

Spoiler


Золотой шар - Завершение

УСТАНОВКА
---------------------------------

патч включает в себя все предыдущие версии патчей  ставить только на чистый 3.3 
или на любую предыдущую версию, новая игра не требуется.

скопировать содержимое архива в папку gamedata с заменой файлов. Если папки нет то создать её в корне папки игры.
Новая игра не требуется

(3.5.6-beta_1)
---------------------------
Небольшая правочка для заканчивающихся Болтов


В скрипте заканчивающихся болтов есть 2 значения:
1. Заканчиваются и подбираются
2. Только подбираются

Так вот по просьбе и заинтересованности многих людей изменил значение на 2 (Только подбираются).
Это означает что Болты теперь бесконечны, и для этого новая игра не нужна
Для удобства убрал иконку и количество из инвентаря, чтоб глаза не мозолили.

by sergei27shus

(3.5.6-beta)
---------------------------
адаптирован "обновлённый переход из бара на свалку" от Sharomet


(3.5.5.1) исправлено
---------------------------
1) теперь должно уменьшится количество поломки сохранений, если логика игры сломается то
будет выдано сообщение в игре что сохранения недействительны и нужно переиграть.
2) музыка в автобусе в баре теперь играет немного громче

(3.5.5) исправлено
----------------------------
1)добавлено два недостающих значка, которые были прописаны в казарме (там где лежит погон(ы)) и в сейфе
грузовика по дороге в бар (где лежит пкм) но по неизвестным причинам (поломанный в хлам мод, который пилился с 2011 года)
не спавнились. Теперь эти два значка можно получить по квесту Изгоя в деревне новичков.
2)удалено надоедливое звуковое сопровождение появления артефактов в аномальных зонах
3)исправлен визуал Рэда на Агропроме
4)исправлен баг когда кукла давала подсказку на персонажа, а потом далее по сюжету уже нет. Исправлены все персонажи, особенно
это было заметно с Абдулем, который сопровождает игрока почти всю игру.

(3.5.4) исправлено
-----------------------------
добавлен "болт мод"
Исправленная версия болт мод под Золотой шар.
Внимание! Следует сохраниться перед разговором с Абдулем, при попадании в плен к агентам в Темной долине.
Исправления:
теперь не должен застопорится квест в темной долине.

(3.5.3) исправлено
------------------------------
ошибки, опечатки и другие баги во всех диалогах, описаниях предметов и текстовых окнах

(3.5.2) исправлено
------------------------------
ошибки предыдущего патча

(3.5.1) исправлено
-------------------------------
ошибки предыдущего патча
удаление мусора
оптимизация скриптов

(3.5) исправлено
-------------------------------
Подчищено много мусора, удалены неиспользуемые файлы
Удален кривой спавнер, теперь главное меню работает как в версии 3.3
Ошибка когда удалялся только один кровосос из деревни на милитари после завершения квеста
Убраны ВСЕ или почти все фризы, оптимизация >80% от всех удалений-спавнов обьектов, npc, предметов
Небольшая ошибка в логике псевдогига на арене, фризы
Фризы во время битвы с боссом на ростке
Фризы во время битвы с минибоссом в тёмной долине
Фризы клиентов заказывающих артефакты через ноутбук
и т.д. 
Полная переработка и исправление ошибок текстового описания предметов, костюмов, оружия (by Hoperise)  

(3.4.4.1) исправлено
-------------------------------
баги предыдущего патча, отсутствие диалога на получение секретного хабара у персонажей


(3.4.4) исправлено 
--------------------------------
1) все типы патронов 9х39 теперь подходят под все типы оружия
2) включение правок от Hoperise
3) фикс правок Hoperise (стабильный вылет когда при разговоре с торговцем военных или контарабандистов в предбаннике игрок предлагает им купить разный хлам)
4) список изменению патча Hoperise:

версия 1
-исправлен багоюз металлолома у мойши;
-добавлен вес ипурпрофену, налобному фонарю, зажигалке, спичкам и гидропериту;
-уменьшен вес бинта;
-подправлена грамматическая ошибка в описании тайника Джека на кордоне в пда;
-подправлены иконки солдат на крыше НИИ;
-убрана возможность торговли "через меню" с клиентами (Пильман и пр.) во избежании багоюза: если одеть уникальный комбез и
 продать артефакт через меню покупки, появляется возможность покупать тот же арт за меньшие деньги, не говоря о том что зайдя
 в диалог и выбрав артефакт можно продать в меню, а затем через диалог уже не существующий арт и получить деньги. 

версия 2
-исправлена анимация от 2-3 лица у костюма с электрозащитой; 
-исправлено отсуствие названия налобног фонаря;
-исправлено отсуствие названия арбалетного болта;
-подправлены грамматические ошибки в дневниках;

версия 3
-подправлены диалоги;
-изменен визуал Дилона на более логичный(имхо);
-Изменен визуал Рэда (спорная модель);
-исправлена надпись при получении тайника у вагончика на кордон с сухарики на картошка;
-правки на удаление кусоков видео из меню от kamray27;
-правка на квестовые предметы от drCarabas.

версия 4
-для начала квеста на развалинах ТД, нужно закрыть линейку квестов "шершеляфам" и "ворпал";
-уменьшена дистанцию к удара ножей;
-убрана из продажи Куртка контрабандиста;
-исправлен момент когда Изгой должен был меняться с гг трофеями, но не делал этого;
-незначительно повышены цены осортимент торговцев;
-изменен визуал зомби в баре;
-продажа некоторого количества хлама Мойше или Джеджуле;
-добавление отображение изученных книг в ПДА;


(3.4.3) Исправлено 
--------------------------------
1) Исправлена ёмкость магазина дробовика кс-23 с 4 до 3, согласно вики (в реальности калибр этой пушки 23мм)
2) Исправлено всё оружие которое стреляет калибром 9х39, ВСС, Вихр используют только (сп-5, сп-6) Гроза, Вал могут
использовать все три типа патронов (сп-5, сп-6, паб-9). В реальности паб-9 не реккомендуется испльзовать с ВСС, т.к.
оружие быстро изнашивается в игре нет возможности просто сделать эту фичу поэтому то оружие которые имеет преимущуства
над обычным автоматом (Вихрь подходит в слот для пистолета, ВСС снайперское оружие) не используют паб-9.
3) Сайга и другие гладкоствольные дробовики могут использовать все типы патронов 12 калибра которые есть в игре
нарезной ТОЗ можно зарядить только пулевым типом патронов (дротик, жекан)   
--------------------------------


(3.4.2) исправлено
--------------------------------
1) Кукла теперь реагирует когда игрок пытается скормить ей испорченный сыр 
2) Кукла даёт подсказки только за свежий сыр
3) Добавлен спальный мешок который можно преобрести у торговцев, мешок так же можно заказать через ноутбук, он входит в старткит разведчика
4) Теперь поспать так просто не получится если игрок недавно спал, принимал стимуляторы, рядом ли враги, начинается выброс. 
5) Подправлены диалоги Камерера, вводящие в заблуждение, на самом деле никаких двух дней ждать не нужно, после диалога с Камеррером когда мы отдаём куклу это конец квеста,
  добавлена реакция куклы на один из вариантов квеста
6) Пофикшены досье на некоторые нпс, кукла давала подсказки на одной локации, а на другой уже нет на одного и того же нпс


(3.4.1) исправлено
--------------------------------
1) невозможность использовать уникальную фляжку по клавише быстрого доступа f2, если игрок имел обычную фляжку и уникальную клавиша быстрого доступа использовала только обычные 
2) добавлена быстрая кнопка для телепортации в Т костюме, если игрок определил точку телепортации то он может как и раньше использовать акамулятор в инвентаре или же нажать f8
3) кукла не видит некоторые сейфы к которым есть подсказка с датами, добавил около 8 пропущенных сейфов, теперь кукла должна давать подсказку на каждый сейф с паролем - датой в игре
4) убрал дикий ФРИЗ когда кукла даёт подсказки для сейфов и игра зависает на секунду или две, причина - говнокод который работал в 40 раз медленее чем мог бы, переписал это место полностью
теперь кукла даёт подсказки к сейфам моментально как и должно быть.
5) кукла лечит только когда в рюкзаке у героя только регулярная аптечка, не работало с научной и военной, теперь кукла может лечить игрока любыми аптечками которые есть в наличии
6) добавил дефолтную реакцию куклы на нпс (человек) по таб клавише, когда на нпс нет досье
7) вылет когда герой выбирает сторону армии в квестах на военных складах, теперь эти квесты можно пройти за любую сторону с любым вариантом, хорошим или плохим
8) когда герой стреляет по нпс из псигана то в нпс не спавнятся квестовые предметы и невозможно пройти дальше - теперь квестовые предметы спавнятся в зомбированных после смерти. Примечание
нельзя сохранятся и загружатся когда герой зомбировал нпс, нужно убить их всех после зомбирования, иначе после загрузки все предметы пропадут.
 Это не сломает другие сохранения, только в этом случае поведение игры будет как в предыдущем патче.

(3.4) исправлено
--------------------------------

1. Исправлено сообщение компьютера на военной базе в предбаннике, на самом деле комп не требует пароля для использования (нужно только включить питание на базе)
2. Теперь при прохождении всей цепочки квестов Ворпала (тёмная долина) мы получаем артефакт с более адекватными свойствами чем прежде.
	Для того чтобы попасть в фуру, вход в которую заблокировала аномалия желательно пройти этот квест до конца.
3. Починил артефакты Маска Порчи и Мозг, теперь они работают так же как указано в описании. Внимательно читайте описание.
4. Починил квест поехавшего на военскладах, теперь его можно пройти как по хорошему, так и по плохому варианту. Для того чтобы активировать хороший вариант в диалоге
используйте расшепление артефактов (как и было раньше, кто не знал)
5. Теперь лазерган невозможно использовать без Т костюма, как и псиган, что логично т.к. у лазергана прицел такой как будто мы в Т костюме.
6. Небольшой нерф лазергана и псигана, (меньшее количество зарядов, чуть больше вес, более правдоподобно)
7. УДАЛИЛ ГАЛЮНЫ ПРИ ПРОБУЖДЕНИИ для тех кто устал блевать в монитор, остался только минорный постефект, но теперь больше никаких "вертолётов".
8. исправлен баг при котором можно было создать метку телепортации в Т костюме, снять костюм, и воспользоватся меткой. Теперь любые манипуляции
с секретными технологиями (ганы, телепортация) только в Т костюме.
9. исправил баг с невозможностью использовать телепортацию в улучшенном Т костюме (находится в лабе под выжигателем за одной из дверей под паролем)
10. исправил баг на радаре в самом начале когда абдуль ранен и нападают агенты, если убить их из псигана то у абдуля не появлялся диалог
	теперь все квесты по которым нужно убить кого нибудь можно пройти убивая как из огнестрела так и с псигана 
	(исключая те при которых на теле должны быть квестовые предметы см. известные баги)
11. при использовании артефакта мозг на квестовых мутантах задания которые могли быть выданы на их убийство защитываются 
12. напарник не берёт запрещённое оружие, добавил к псигану который уже был, лазерган на всякий случай.




AUTHOR:

13stalker13
------------------------------------------------
использованы правки от: Hoperise, drCarabas, kamray27, nasar75, Sharomet, sergei27shus

ap-pro.ru 2018

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Hmm no ja nie czytałem changeloga, ale jak jest nowy tekst i poprawiano dialogi to spolszczenie może pasować do czasu, a potem mogą pojawić się kwiatki dlatego napisałem, że jak ktoś będzie chciał wrzucić na to polonizację to robi to na własną odpowiedzialność :P Mam zamiar przechodzić ZK jak skończę obecny projekt nad którym pracuję więc zapewne się przyjrzę tematowi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cały mod jest taki sepiowaty jak na wideo w #1, to dużo traci. Kolorystyka w oryginale jest dopasowana do efektów wizualnych, potrzebnych do wykorzystania w grze. Takich jak latające anomalie poprawiające karmę, czy latające śmiercionośne na Wysypisku. Jest jeszcze kilkanaście innych sytuacji, gdzie kolory mają znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do ewentualnych zainteresowanych - popełniłem coś co można by nazwać adaptacją spolszczenia Złotej Kuli do tej tu wersji - sam ogrywam aktualnie ten modzik no i tu moje pytanie - chcielibyście wersję BETA spolszczenia?

Ja w modzie jestem dopiero na Wysypisku więc jeszcze wiele fabuły przede mną, ale wiem, że tekst nie wymaga poprawek bo nie było dużo zmian i jeśli znajdą się chętni, którzy równocześnie ze mną chcieli by pograć w tą wersję przy okazji testując spolszczenie i informując w temacie o ewentualnych błędach to za jakiś czas mogłoby się ukazać pełnoprawne spolszczenie, a póki co mógłbym wam wstawić wersję BETA:)

@kondotier No cały mod taki jest - taki już urok Autumn Aurory choć szczerze to powiem Ci, że te anomalie na wysypisku są tak samo widoczne jak w oryginale, a z włączonym noktowizorem nawet trochę lepiej niż w oryginale bo widać te "chmurki", ale jestem dopiero na Wysypisku więc w późniejszym etapie gry się okaże czy będą problemy z widocznością anomalii, ale są na YouTube serie i streamy z tego moda gdzie ogrywający doszli do samego końca moda więc widocznie nie jest tak źle z kwestią widoczności i da się go spokojnie ukończyć.

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Szczepan9205 napisał:

Pytanie do ewentualnych zainteresowanych - popełniłem coś co można by nazwać adaptacją spolszczenia Złotej Kuli do tej tu wersji - sam ogrywam aktualnie ten modzik no i tu moje pytanie - chcielibyście wersję BETA spolszczenia?

Chyba dobry pomysł, były już tu otwarte beta testy spolszczeń ale musisz się liczyć, że odzew z takich testów jest raczej mizerny ;) sporo ludzi pobierze ale feedbacku za dużo przeważnie nie ma. Chyba, że trafisz takich kilku bardziej zaangażowanych i ogarniętych forumowych użytkowników to wtedy coś z tego będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Zauważyłem dlatego spytałem - jak chętnych nie będzie to nie wstawię najwyżej bo głównie chodzi właśnie o przetestowanie - każdy przechodzi mod na swój sposób, ale też tak jak wspomniałem - strona tekstowa jest w zasadzie nie zmieniona, ale na wszelki wypadek warto przetestować. Ja już zauważyłem pierwsze błędy w tym modzie - w Wiosce Kotów jest NPC zwany Banita - on chyba pokazuje nam jak się zdobywa artefakty itd i nie wiem czy w oryginalnej Złotej Kuli było dla niego takowe zadanie, ale tu pod koniec naszego pobytu na Kordonie pojawia się u niego dialog dotyczący tego, że ów jegomość chciałby zjeść coś nie będącego "okolicznym wyrobem" i teoretycznie Żekan powinien zaproponować mu zrobienie dla niego gulaszu, ale po kliknięciu w dialog gra się wysypuje dlatego lepiej pomijać ten dialog, a druga sprawa - wpadłem wczoraj w jedną z tych ruchomych śmiertelnych anomalii na Wysypisku i wyleciałem z dziwnym błędem.

Przed ewentualnym wstawieniem spolszczenia chcę jeszcze porównać sobie na spokojnie wszystkie pliki które dostosowywałem, żeby mieć pewność, że to nie one powodują wyloty tylko błędy autora tego moda.

@hadam Oki :) To już byłoby nas dwóch :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hadam Tak ten quest to wiem, że jest z podstawki, tylko ten drugi z gulaszem mnie zastanawia bo było też zadanie na ugotowanie gulaszu dla nowicjuszy w obozie, ale to konkretne, które powoduje wylot do pulpitu jest dla Banity i co to tego nie jestem pewien czy ono było w podstawowej Złotej Kuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Możesz konkretniej podać moment, kiedy i gdzie rozmawiałeś z Banitą? Odpowiedź może być tu, lub aby nie śmiecić, na PW.

I jak się on nazywa po rosyjsku.

Oryginalny mod też miał sporo wylotów przy zadaniach i dialogach. Więc się nie krępuj i wstawiaj betę. Wtedy na pewno więcej chętnych się znajdzie. A jak wylecą, to podniosą krzyk i sprawa się wyjaśni, czy to błąd moda, czy przypadkowy wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier @Gatzek Wstawione do postu #1 więc kto chce niech pobiera i testuje :) 

W oryginale gość się nazywa Изгой i siedzi w tym domku przy bunkrze Skidana - tym, który jest przy cmentarzyku. Samo zadanie na ugotowanie gulaszu dla Nowicjuszy daje nam Sania, który siedzi w piwnicy z Malandriusem, a to które powoduje wylot się pojawia później właśnie u Изгойa czyli tak jak to jest w modzie przetłumaczone - Banity. 

@Gatzek takie coś wywaliło mi wczoraj jak wpadłem w tą ruchomą anomalię na Wysypisku - log wskazuje na bind_stalker, ale bind_stalker jest zmodyfikowany tylko w miejscach gdzie musi być polski tekst i to jest oryginalny rosyjski plik z ZK+AA 2.1 tylko zmieniłem tekst tam gdzie było trzeba z ruskiego na polski (żeby ktoś nie pomyślał, że wziąłem z oryginalnego spolszczenia i po prostu wkleiłem, a teraz narzekam na wyloty :D).

xray_szczepan.log

Dziwny w ogóle ten powyższy wylot bo się jeszcze z takim nie spotkałem.

A z Banitą jest coś takiego:

[08.04.21 12:31:26.392] [error]Expression    : no_assert
[08.04.21 12:31:26.392] [error]Function      : CXML_IdToIndex<class CEncyclopediaArticle>::GetById
[08.04.21 12:31:26.392] [error]File          : x:\trunk\xray\xr_3da\xrgame\xml_str_id_loader.h
[08.04.21 12:31:26.392] [error]Line          : 113
[08.04.21 12:31:26.392] [error]Description   : item not found, id
[08.04.21 12:31:26.392] [error]Arguments     : esc_find_good_food_for_izgoy

Z początku myślałem, że może to się dzieje przez to, że mam jakąś złą wersję moda bo na YT widziałem odcinki z wersji ZK+AA 2.1 + patch 3.5.6, ale sprawdziłem przed chwilą i ta wersja z torrenta do której jest link to właśnie wersja 3.5.6 czyli chyba autor czegoś nie naprawił :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 log, który wkleiłeś wskazuje, że gra nie znajduje przedmiotu o id esc_find_good_food_for_izgoy. Ta nazwa wygląda mi raczej na infoportion a nie na nazwę przedmiotu.  Trzeba byłoby spojrzeć w kod tego dialogu, nie tekst, a kod i zobaczyć co tam dokładnie jest w kodzie. Jakie są i co jest w tagach <has_info> <precondition> <action>. Jak możesz to wystaw gdzieś okrojoną gamedatę, tylko katalogi config i scripts. Spróbuję coś popatrzeć.

\gamedata\config\gameplay\tasks_escape.xml linia 2730 i niżej, nie są przetłumaczone opisy tego zadnia.

Linia 2735 w tym samym pliku:

<article>esc_find_good_food_for_izgoy</article>

gdzieś powinien być tekst powiązany z esc_find_good_food_for_izgoy a nigdzie w polonizacji tego nie widzę, podejrzewam, że w katalogu text/rus/ też tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.