Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@gawron

Z podziękowaniem za plik, nawet jak nic z tego nie wyjdzie.

To logiczne, że użyto klawiszy których przy WSAD raczej nikt nie używa. Ale lepiej by było, gdyby wzięli klawisze z klawiatury numerycznej.

Ten plik wsadzić od razu do kat scripts z moda, czy ma inną ścieżkę?

@qlkin  Tu nie rozchodzi się o usunięcie tych opcji, a przypisanie ich dla innych klawiszy. Bez nich się nie da grać.Dla mnie podstawowymi zamiast WSAD są TGRH. A użyj to J.  A to dlatego, że po lewej stronie od kierunkowych, mam więcej klawiszy na przypisanie funkcji. I ergonomicznie mogę je obsłużyć lewą ręką.

I dobrze, że zwróciłeś uwagę na to, że nie tylko w pliku skryptowym, ale również i w user trzeba będzie pozamieniać.

DODANO

Ale wystąpił pewien problem. Osobisty. Po ukończeniu Źródła, wystąpiła u mnie jakaś blokada, awersja do gry w mody. Tak więc nie wiem, kiedy za zmianę klawiszologii się wezmę.

Chyba muszę zrobić przerwę, aby znów wróciła ochota. Ale moda równego Źródłu, szybko się nie doczekamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek do moda "Wspomnienia" tez daje radę :), w miarę mało znana lokacja ( bardzo rzadko się można z nią spotkać ). 

Jak zwykle na początku biednie, w trakcie rozgrywki możemy zdobyć nowego przyjaciel, który zdecydowanie się przydaje. Możemy mu wydawać komendy, ale też trzeba dbać o niego :).

ss_duch_08-24-22_12-52-49_(wild_forest).thumb.jpg.979b597728aec8c60e076179568503da.jpg 

Na razie jest ciekawie, co dalej się okaże, na pewno "gra warta świeczki" :)

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem zmian w plikach rządzących klawiszami H J K M, ale niewiele to dało. Albo trzeba pozmieniać jeszcze w innych plikach, lub musiałbym zaczynać grę od nowa, bo zapisy niosą pamięć o wcześniejszych przypisaniach. Np. przy stawianiu przyrządów ( sprawdziłem to grą ) po zmianie klawiszy, nadal wyświetla mi się napis informacyjny dotyczący poprzedniego ustawienia. Czyli w grę wchodzi plik z informacjami. Na moim ustawieniu mogę już np. podnosić przedmioty, ale nie mogę otwierać drzwi. Mimo zmiany, dalej jest aktywy poprzedni klawisz. Tę zmianę klawiszologi skryptowej, nieoblatanym w grzebaniu, będzie chyba trudno dokonać.

@qlkin  Napisałeś, że to działa po usunięciu tych linii w user.ltx. Na razie tego nie robiłem, więc zapytam. Czy dobrze zrozumiałem to stwierdzenie?

Bo można by zrobić taki mały łopatologiczny poradnik, dotyczący tych klawiszy i dołączyć do tematu. W Ocalałym też było coś podobnego i sprawiało grającym problemy.

DODANO.

Sprawdziłem to usunięcie z user. Zadziałało tylko na drzwiach, ale mod nie widzi zmiany przy ustawianiu skanerów. Dalej info o użyciu H, a że na nim mam swoje ustawienie, brak jest ustawienia skanera, a jest moje przypisanie ruchu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier  Tutaj obrazkowo.

Spoiler

Na uproszczonym przykładzie 'nowe' gorące klawisze to Q,W,A,S - pierwsze-lepsze z lewej strony klawiatury, TGRH jako "wsad", J jako "użyj" itd., brak podwójnych bind'ów dla wybranych ww. 'gorących'.

RetrievalKeyBind.thumb.png.1b858704916657b754dce6323ab3d705.png

No i lekarstwo na wątpliwości - screenshot.

Spoiler

Retr_JasF.thumb.jpg.d491ef59e10d800b25cdf88f2c1aae5e.jpg

No i na "J" mi to tu działa.

Powodzenia w testowaniu.

Edytowane przez qlkin
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qlkin  Dziękuję. Ale pisałem, że po usunięciu z user tych czterech linii ( bez usunięcia nie było zmiany ) i zmianach w pliku script, opcje przypisane w modzie dla WSAD F, zaczęły działać na moich ustawieniach. Napisałem to w Dodano. Tych klawiszy jakie są u Ciebie i tak nie mógłbym zastosować, bo one również mają moje przypisy.

Ale czy sprawdzałeś ( robiłeś już zadanie ) na ustawianie skanerów? Bo przy nich po zmianach nie ma akcji. Jest stare info z H, a skaner z nowego przypisania się nie stawia. Z H też nie. Ja przypisałem klawisze z klawiatury numerycznej, aby mieć pewność, że nie trafię na już wykorzystane. Z Ocalałego pamiętam, że również z klawiszologią były problemy. Klawisze kierunkowe były chyba inne dla pieszego i pojazdu (strzałki). A mnie się nie chce już wyszukiwać tych "cudeniek".

Jak ktoś chce się z modem borykać, niech to robi - wolna wola, ja go odpuszczam. Jak zobaczyłem te masę zestawów naprawczych oddzielnych dla każdej pierdółki i handlarza-rusznikarza, którego trzeba przemieszczać w zależności od tego czy handlujemy, czy naprawiamy, dostałem dzwonek ostrzegawczy. No i ta broń, tracąca właściwości po kilku wystrzałach.  Gruba przesada. Nie mam zamiaru tak się męczyć, jak to było w Ocalałym.

DODANO

@gawron Twój wpis pojawił się dopiero jak dałem odpowiedź. Czyli te skryptowe klawisze mają więcej lokalizacji.

Na razie wyszło H, ale czy dla pozostałych JKM nie ma też czegoś takiego?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron @qlkin  Sprawa chyba się wyjaśniła. Żeby zrobić własne ustawienia i pozmieniać te skryptowe przypisania, trzeba by poświęcić kupę czasu.

Też wymyślił autor dziwoląga. Ale ma takie prawo.

Dziękuję wam obu za pomoc. Inaczej bym się natrudził niepotrzebnie. Dam sobie z tym spokój i mod zostaje koszykarzem.

@Pancerniak77  Ale sądzę, że w #1 dobrze by było dodać informację, że gdy robimy własną klawiszologię, nie należy wykorzystywać tych czterech znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier  Zmieniasz w tym jednym skrypcie (module_key_binding.script) te klawisze 'hjkm' na swoje (na dowolne cztery, sekcja w pliku zaznaczona na obrazku), zmieniasz w user.ltx (w zaznaczonych liniach na obrazku) analogicznie do przykładu i poza tymi - teraz już nowymi - czterema klawiszami, reszta ustawień dowolna, ale bez tych czterech klawiszy. Tyle skrypt i user.ltx. Sprawdź tak.

@gawron wali między oczy plikami, a Ty swoje. Skrypt i konsola robi robotę, a w opisie (w string'ach) to już tam będziesz miał to co jest, ewentualnie, jak chcesz, możesz i masz czas, to zrób jakiś dobry alternatywny set do sterowania z opisami i będzie gotowe dla innych nie-WSAD-owców.

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qlkin  Nie odpowiedziałeś, czy z tymi zmianami robiłeś zadanie na stawianie skanerów. Bo to przy nich wyskoczył problem po zmianach. A jak z nimi jest problem, to prawie jest pewność, że z pozostałymi też będzie.

No i czytaj dokładniej, to co piszę. Kiedy zrobiłem zmiany w user.ltx i skryptowym nie zadziałało, Usunąłem z user.ltx linie. Zadziałało. Doszedłem do skanerów, brak reakcji i niewłaściwy opis dla czynności.

Nawet jak ktoś wstawi swoje zmiany inne niż WSAD, to niewielu z tego skorzysta bo przecież każdy zmienia sterowanie pod swoje upodobania. A zmiana choćby jednego klawisz, to robota od nowa. A ja na to nie mam najmniejszej ochoty.

A czy ja muszę zagrać w każdego udziwnionego moda? W jego pierwszy rozdział już grałem jakiś czas temu i widocznie nie byłem nim zachwycony, skoro niewiele pamiętam i chyba nie produkowałem się w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1.jpg

Przetrwanie, czyli ostatni rajd. Dość długo przybierałem się do przejścia tej modyfikacji. Myślałem, że jest to tylko czasówka, gdzie po zaliczeniu określonej liczby wypadów zostajesz mistrzem... czyli nuda. Teraz gdy poniekąd byłem zmuszony do przejścia trybu Przetrwanie, przekonałem się, że jest tam niewielka, ale pełnoprawna i ciekawa fabuła, a wypady są głównie po to (oczywiście nie tylko), by wykonać zadanie i pchnąć fabułę do przodu. No i nie ma mowy o nudzie, czego nie mogę powiedzieć o nerwach.

Co, po co i dlaczego, talizmany, przeciwnicy, legendarni stalkerzy itd... Dużo można by jeszcze pisać, ale mija się to z celem, ponieważ zainteresowani będą mogli dowiedzieć się wszystkiego, czytając zawartość komputera w schronieniu naszego bohatera. Żeby nie przedłużać, dodam tylko, że jeden z talizmanów zapewnia nieocenioną pomoc, mutantów. Jest też ciekawe odniesienie do Złotej Kuli, dla mnie było zaskoczeniem.

Parę screenów z mojej gry:

Spoiler

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomnienia jakiś czas temu ukończone :).

ss_duch_08-30-22_13-52-32_(wild_forest).thumb.jpg.1811ad64348e12d41018c1055705794f.jpg

 

Kolejny kawał dobrego dodatku w modzie "Powrót do strefy" z solidną fabuła i nową lokacją, wbrew pozorom nie jest to krótka rozgrywka. Sporo ciekawych zadań pobocznych, fabuła mocno wciąga jak narkoman prochy :), będą też trudne wybory od których zależeć będzie kierunek postępów w głównej linii fabularnej i jakie będzie zakończenie moda (w moim przypadku były dwa), ale można było w połowie wybrać inną drogę, więc zakończeń pewnie jest więcej. 

Takie małe podpowiedzi dla grających, a nie mające wpływu na główną fabułę. 

W zadaniu na egzoszkielet nie ekscytujemy się za bardzo jego zdobyciem i nie topimy kasy w jego usprawnienia (należy zachować obecnie posiadany pancerz i go nie sprzedawać). Przy pierwszym starciu, egzo zostaje nieodwracalnie uszkodzony i niezdatny do użytku (z automatu przeniesiony do plecaka, zostajemy bez ochrony i możliwości używania artów). Teoretycznie technik informuje o możliwości znalezienia schematu i naprawy, ale mnie się takowego nie udało znaleźć, najlepiej w ramach rekompensaty u niego wymienić na anomalną broń. 

Większość schowków znaleziona na lokacji najczęściej ma właściciela (przed sprawdzeniem zrobić zapis) kradzież takiego schowka skutkuje w najmniej spodziewanym momencie atakiem na nas właściciela schowka, najczęściej oczywiście ginie właściciel :), ale to ma swoje negatywne konsekwencje dla nas czyli brak możliwości wejścia do baru i kontynuacji fabuły. Rozwiązaniem jest pośrednik w poprawie naszych stosunków ze stalkerami, ale ceną jest lepszy artefakt, a tych za wiele niema i trudno je zdobyć.

W moim odczuciu to jeden z lepszych modów od dłuższego czasu, spory powiew świeżości w lokacjach, bardzo dobra fabuła i kilka ciekawych rozwiązań w rozgrywce, zdecydowanie polecam.

Ps.

Próbowałem rozgrywki w drugim dodatku przetrwanie, ale na razie zniechęcił mnie brak zapisów w dowolnym momencie (jedynie bodajże zapisu można dokonać  swoim lokum).

  • Dodatnia 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mkk7 napisał(a):

Próbowałem rozgrywki w drugim dodatku przetrwanie, ale na razie zniechęcił mnie brak zapisów w dowolnym momencie (jedynie bodajże zapisu można dokonać  swoim lokum).

To prawda, w Przetrwaniu zapisy można robić tylko w schronieniu bohatera. Dodatkowo po każdym rajdzie tracimy całe wyposażenie (oprócz artefaktu i przedmiotów questowych). Każdy kolejny wypada plus zadanie fabularne, zaczynamy od szybkiego przeszukania najbliższych schowków w celu zdobycia wszystkiego, co jest potrzebne do przeżycia. Tak że łatwo nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kondotier napisał(a):

A czy podobnie jak w pierwszej części, nie ma w terenie jakich punktów, przy których też można dokonać zapisu?

W Przetrwaniu nie ma. Bohater robi wypady, w trakcie których przede wszystkim ma wykonać zadanie fabularne. Może też uratować legendarnego stalkera, za co dostanie elegancki artefakt. Wszystko należy wykonać w ściśle określonym czasie. Zegar zaczyna tykać od chwili opuszczenia bazy wypadowej do momentu kulminacji emisji. Każdy rajd dzieli się na fazy, po każdej fazie zawęża się bezpieczny krąg, poza którym panuje sina radiacja. Ostatnia faza to ewakuacja, trzeba dotrzeć do wyznaczonego punktu, z którego GG zabierze śmigłowiec. Po pomyślnej ewakuacji bohater ląduje w swoim punkcie wypadowym i teraz można zapisać grę. 

p.jpg

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Powrót do Zony

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.