Jump to content

Recommended Posts

ogsr_gunslinger_stalkerteam.jpg

Tytuł oryginalny: Old Good S.T.A.L.K.E.R. Remastered: Gunslinger Addon
Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 27.04.2022 r.
Autorzy: xrKrodin, I am dead, laucer, Zander, dsh
Autor spolszczenia: @Szczepan9205


OPIS:

Spoiler

OGSR + Gunslinger Addon to adaptacja znanego z Zewu Prypeci Gunslingera do jednej z najbardziej rozpoznawalnych i wciąż cieszącej się dużym zainteresowaniem modyfikacji na silniku Cienia Czarnobyla - OGSE 0.6.9.3.


Lista nowości w modzie względem zwykłego OGSR:

Spoiler
  • stary pakiet broni został całkowicie wycięty i zastąpiony arsenałem z Gunslingera;
  • skryptowy system dodatków do broni został całkowicie wycięty, zamiast niego zastosowano system multi-celownikowy;
  • mod posiada około 90% nowych animacji korzystania z broni, jedzenia, leków z Gunslingera;
  • dodano obsługę latarek taktycznych i celowników laserowych;
  • celowniki 3D można wyłączyć w ustawieniach, a także dostosować FPS gdy się z nich korzysta;
  • zaimplementowano podział obliczeń dla rąk GG w stylu Anomaly - dla przedmiotów w lewej i prawej ręce;
  • zaimplementowano nowy system kolizji rąk GG i broni z przeszkodami, a także reakcje rąk i broni na ruchy GG;
  • Dodano efekt trzęsienia się rąk w stylu moda SFZ przy trafieniu w psi-aurę mutantów (kontroler, psi-burer), psi-aury tych mutantów zostały również zaktualizowane, a psi-burery będą częściej spotykane;
  • Do paczki broni standardowej dla Gunslignera dodano nowe bronie:  karabin AK Alpha kalibru 7,62x39, strzelbę MP-133, karabin M4 oraz jego wariant taktyczny i nowe celowniki do niego (jeżeli będziemy grać od nowa to ów karabin będzie posiadać jeden z wrogów questowych);
  • PDA w 3D, które można włączyć lub wyłączyć (jeżeli wolimy klasyczne PDA w 2D) w ustawieniach;
  • przeprojektowano interfejs, a także czcionki;
  • dodano nowe dźwięki i tekstury;
  • naprawiono wykrywacz min;
  • wycięto francuską lokalizację - dostępna jest angielska oraz rosyjska;
  • naprawiono błędy elitarnego detektora, podmieniono tekstury, dodano podświetlenie ekranu, zwiększono limit wyświetlanych anomalii i artefaktów do 24;
  • Od teraz widoczne będą zakłócenia na ekranie detektora + będzie on się wyłączać w ostatnim etapie emisji;
  • PDA, wyświetlacz egzoszkieletu, celowniki kolimatorowe i celownik karabinu Gaussa także będą reagowały na emisję zakłóceniami i wyłączą się przy emisji;
  • własne znaczniki na mapie Zony w PDA są teraz edytowane przez pojedyncze kliknięcie lewym przyciskiem myszy zamiast prawym (umieszczane są przez podwójne kliknięcie, jak dotychczas);
  • przeprojektowano wygląd UI (okien dialogowych, ekwipunku itd.) oraz czcionkę (spolszczenie posiada czcionkę z Zewu Prypeci);
  • okno opisu przedmiotu jest wywoływane po kliknięciu na obiekt i usuwane po kliknięciu, jeśli nie ma obiektu w centrum uwagi. Przycisk do wywoływania konfiguruje się w opcjach (domyślnie - środkowy przycisk myszy);
  • maski kombinezonów lub hełmów będące wcześniej teksturami nakładanymi na ekran zastąpione zostały przez shadery;
  • zastąpiono wiele dźwięków;
  • zastąpiono niektóre cząstki;
  • wymieniono wiele tekstur;
  • zintegrowano z modem na stałe letni wygląd roślinności;
  • przeprojektowano logikę NPC. Pozbyto się starych schematów AI, zintegrowano dodatki AI 2.0f4;
  • dodano uczucie pragnienia GG;
  • dodano skryptowe dźwięki duszności i ciężkiego zranienia;
  • dodano system szybkich zapisów czyli - quicksave_1,2,3 i tak dalej.... Opcja "Ostatni zapis" załaduje jednak ostatni wykonany twardy zapis, a nie ostatni wykonany quicksave;
  • dodano możliwość zapisu z dowolną nazwą przez naciśnięcie klawisza. Ustawienie to konfiguruje się w opcjach;
  • naprawiono chimerę - teraz atakuje gracza, a nie tylko skacze wokół;
  • naprawiono problemy ze teksturami mutantów w geometrii poziomów;
  • zmniejszono wagę wieżyczki z PKM;
  • naprawiono problemy z Powinnością i Wolnością na Magazynach Wojskowych;
  • ponownie zrekonfigurowano presety ustawień graficznych;
  • dodano ustawienia wysokości trawy, paralaksy na terenie i wolumetrycznego oświetlenia NPC do menu ustawień grafiki;
  • dodano przełączanie między broniami za pomocą kółka myszy i opcje celowania wciśnij lub przytrzymaj przycisk do menu ustawień gry;
  • przeniesiono przejście z Parowu do Kordonu, aby umożliwić przejazd autami z lokacji na lokację - wcześniej było to niemożliwe ze względu na stojący we wjeździe do tunelu autobus. Pozostawiono też możliwość odmowy przejścia z lokacji na Kordon co umożliwi wjazd do tunelu;

SCREENY:

Spoiler

SaZMM.jpg

SaZMH.jpg

SaZMK.jpg

SaZMQ.jpg

SaZMU.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest formie Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane do gry. 

  • Pobieramy wszystkie potrzebne pliki, a następnie instalujemy mod uruchamiając instalator za pomocą Install.exe, po zakończeniu instalacji można grać.

WAŻNE:
Przed instalacją każdego patcha do moda z folderu moda usuwamy folder bin_x64, w każdym patchu dołączona jest jego nowa poprawiona wersja.


INSTALACJA SPOLSZCZENIA (czytać uważnie!):

Spoiler

1. Pobieramy spolszczenie.

2. Wypakowujemy pobrane archiwum ze spolszczeniem, a następnie wchodzimy w folder z modem i uruchamiamy OGSR_Configurator.exe - koniecznie w języku rosyjskim, jeżeli wybierzemy w konfiguratorze język angielski to język konfiguratora się zmieni, ale po uruchomieniu z nałożonym spolszczeniem będziemy mieć polskie napisy i angielski dubbing także jeśli komuś zależy na rosyjskim dubbingu to trzeba pamiętać by język konfiguratora był ustawiony na rosyjski.

3. Konfigurujemy wszystkie ustawienia według naszych preferencji (ich opis jest zawarty w pliku notatnika dodanym do spolszczenia, dodałem także obrazek z ponumerowanymi opcjami by z pliku notatnika odczytać, która opcja robi co i który ma numerek na obrazku). Po skonfigurowaniu wszystkiego klikamy przycisk Применить, a następnie wyłączamy konfigurator klikając Закрыть. Po zamknięciu konfiguratora najlepiej już go więcej nie włączać.

4. Z folderu z wypakowanym spolszczeniem kopiujemy do katalogu z modem folder gamedata i jeśli Windows poprosi nas o zgodę na podmianę plików to wyrażamy zgodę. Aktualizację spolszczenia wrzucamy dopiero po wrzuceniu samego spolszczenia!

5. Po wrzuceniu spolszczenia wchodzimy w folder bin_x64 i tworzymy skrót do xrEngine.exe po czym przenosimy skrót na pulpit, nadajemy mu nazwę taką jaką chcemy po czym klikamy na skrót prawym przyciskiem myszy i z okna "Rozpocznij w:" kasujemy końcówkę \bin_x64, zatwierdzamy zmiany i możemy uruchomić mod.

6. Jeżeli ktoś chciałby zagrać z polskim lektorem to pobieramy opcjonalną paczkę z lektorem do Cienia Czarnobyla, rozpakowujemy ją i kopiujemy z niej folder sounds po czym wklejamy go do folderu gamedata i gotowe.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod: 

  • GoogleDrive - [KLIK]

Patch: 

  • GoogleDrive - [KLIK]

Spolszczenie v1.0 (do łatki z 08.06.2022): 

Aktualizacja spolszczenia (do łatki z 24.08.2022):

Opcjonalny polski lektor: 


Źródła: AP-PRO_LOGO.png.5af8a41dd682d74089b58cc2dd2edcbd.png  SiNIXZB.png
 

  • Super 2
  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zainteresowany modem bardzo, pograłem troszkę i przyznam, że wygląda super z tymi shaderami. Ale trochę się musiałem nakombinować, żeby osiagnąć w miarę przyzwoite 60 fps na gtx950 i i7 2600k. Gunslinger- 1 klasa jeśli chodzi o bronie. Naprawdę teraz trzeba umieć się nią obsłużyć, większa bezwładność i czuć ten cieżar i kopa, już tak nie poszalejemy w akcji. W kwestii spolszczenia dużo jest roboty, żeby podpasować stare z ogse z forum? Tu pytanie do @Szczepan9205. Bo też się zabierałem kombinujac, ale coś mi nie pykło. 

Link to comment
Share on other sites

@Charciarz Jak już to lepiej podpasowywać spolszczenie z OGSR bo mod jest na bazie OGSR, które trochę się od OGSE różni.

Z naszego spolszczenia OGSR jedynie bez żadnych konfliktów i wylotów jesteś w zasadzie w stanie przenieść foldery z config: text, gameplay i ui, ale nie jestem pewien czy wszystkie pliki w ui są identyczne no i możesz nie mieć tego tekstu, który został dodany w tym modzie, ale jakieś 95% moda będziesz mieć po polsku. Z folderu textures pasuje folder ui i warto go przenieść, żeby mieć przetłumaczone tekstury notatek i książek (folder ui/bookpages) + czcionkę z Zewu Prypeci - jak plików czcionki nie przeniesiesz to też nic się nie stanie, ale wyświetli się stara, klasyczna czcionka z wczesnych wersji Cienia i buildów i moim zdaniem brzydsza. Folder gamedata/scripts to już zupełnie inna bajka bo skrypty ze spolszczenia OGSR nie pasują i musiałem je przerabiać, żeby wszystko działało, a bez nich niektóre rzeczy będą wyświetlać się w "kwiatkach".

Ogółem mam złożone spolszczenie do tego moda, jestem w trakcie powolnych testów, ale po Radiophobia 3 mój zapał do kolejnego przechodzenia Cienia Czarnobyla jest dość... kiepski... Więc zastanawiam się nad wrzuceniem spolszczenia w wersji beta.

I tu pytanie do zainteresowanych zagraniem w tego moda - jakbym wam wrzucił spolszczenie to mógłbym liczyć na odzew z waszej strony jeśli chodzi o ewentualne błędy i poprawki? Mam na myśli wstawianie przez was zrzutów z brakami/błędami jeśli jakieś w trakcie gry napotkacie?

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Pewnie, wrzucaj. Coś się poduma. Jak coś to ja z chęcią będę badał zawiłości bo lubię na spokojnie przechodzić i badać wszelkie opcje. Mam pytanie. Ogólnie foldery database, żeby się dobrać do gamedaty otworzę programem jak wszystkie inne części stalkera?

Link to comment
Share on other sites

@CharciarzJak mnie pamięć nie myli to żeby wypakować poprawnie pliki z archiwów .db to trzeba użyć Universal Extractora 2.0 - jak wypakowywałem extractorem wziętym z moddb to miałem hieroglify i kwiatki w plikach więc lepiej użyć tego pierwszego.

Zobaczę jeszcze co reszta zainteresowanych forumowiczy na to, jak nikt więcej chętny do testów się nie zgłosi to podeślę Ci pliki na PW, a jak chętnych będzie więcej to wrzucę ogólny link :P 

Link to comment
Share on other sites

Ok, nie ma problemu. Dlugo już myślałem, żeby sobie odświeżyć shoc bo już coc mi się jednak znudził i tu jest dobra okazja. A lubię solidne, jakościowo zrobione mody w każdym detalu. To jak masz chęć to podrzuć pliki na PW. To już nawet dzisiaj zacznę testowanie. @Szczepan9205 z góry dzięki. 

Link to comment
Share on other sites

Przerzuciłem pliki ze spolszczenia OGSR. Dokładnie każdy plik przejrzałem porównując w winmerge. Tam gdzie nie było tekstów polskich zostawiałem oryginalne pliki szczególnie w scripts folderze. Ale i tak wywala buga przy starcie. Chyba nie podołam, żeby dojść co i jak.

 

[error]Expression    : FATAL ERROR
[error]Function      : CInifile::r_string
[error]File          : e:\repos\ogsr-engine\ogsr_engine\xrcore\xr_ini.cpp
[error]Line          : 371
[error]Description   : Can't find variable files in [string_table]
 

Link to comment
Share on other sites

@Charciarz Ok w takim razie, albo mi zaszwankował wczoraj internet, albo nasze forum jest winne, ale wysłałem Ci wczoraj PW z linkiem do spolszczenia. No, ale ok :P Najwyżej wyślę jeszcze raz bo nadal nikt poza Tobą się nie zgłosił jako chętny do testów....

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

bo nadal nikt poza Tobą się nie zgłosił jako chętny do testów....

Nie wiedziałem, że szukasz testerów. Jeżeli jeszcze potrzeba, to ja się zgłaszam.

Link to comment
Share on other sites

@Szczepan9205 no właśnie nic nie dostałem. Teraz wrzuciłem sam folder text ze zmianą w linijkach string table i jakoś zaskoczyło. Większość tekstu fabularnego jest po polsku. Wiadomo, bronie i inne pierdoły typu czat stalkerów dalej po angielsku. Potestuje, obadam co dalej. @Zwinny Sam mod wydaje się nie zmieniać podstawy a ją wzbogacić o nowe zadania, najbardziej dla gunslingera chciałbym przetestować, choć oryginalnego shoca z pierwszymi modami i tej nostalgii to już chyba żaden mod mi nie przywróci.

Link to comment
Share on other sites

Tak też zrobiłem @Charciarz - link do spolszczenia jest publiczny dlatego prośba do każdej osoby, która zdecyduje się grać - jeżeli znajdziecie jakieś błędy ortograficzne, literówki, zdania w dialogach lub opisy, które według was nie mają sensu lub brakujący tekst to proszę o wstawianie zrzutów z ów błędami tu w temacie. I bierzcie też pod uwagę to, że sam mod cały czas jest otwartą betą wydaną do testów więc wyloty lub bugi to rzecz normalna.

Dodatkowo, bierzcie proszę pod uwagę, że spolszczenie jest adaptacją spolszczenia OGSE 0.6.9.3 do OGSR i z OGSR do OGSR+GA, więc jest pisane trochę w "starszym stylu" ;) 
Od siebie dodam jeszcze, że wolałbym wam wrzucić przetestowaną i sprawdzoną wersję spolszczenia, ale przez ostatnie miesiące ograłem tyle modów z Gunslingerem lub na platformie Cienia Czarnobyla, że na prawdę brak mi chęci kolejny raz przerabiać to samo :P Sam doszedłem grając do momentu gdzie wychodzimy z Laboratorium X-18 i do tego momentu nie miałem problemów z modem.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael pinned and featured this topic

Takie pytanie. Jest ktoś komu jest ciężko i nie chce używać spawnera lub trybu boga a chce mieć zmniejszone obrażenia ? Jeśli tak to mogę podesłać plik ze zmienionymi obrażeniami.actor.ltx

Edit A tak dodam bo mi się dopiero przypomiało. Każdy poziom trudności ma te same wartości.

Edited by Szramowski
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity