Skocz do zawartości

Nowe wieści o S.T.A.L.K.E.R. 2


kobal

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Sierioża napisał:

UE jest prosty jak budowa cepa, skoro ogarniają Xraya, to UE już pewnie mają w małym palcu ;)

Skąd pomysł że UE jest łatwy w modowaniu? Z moich obserwacji wynika że jest przeciwnie bo UE bardzo dużo zawartości kompiluje do kodu maszynowego a nie bazuje na skryptach jak XRay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za głęboko wnikasz - chodziło mi o ogólną łatwość obsługi UE w porównaniu do takiego LE Xraya. Poza tym masz chociażby blueprinty, co nie wymaga ogromnej wiedzy. Tutorial "jak dodać broń do Stalkera 2" będzie bardziej idiotoodporny niż "jak dodać broń do SoC".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Sierioża napisał:

Za głęboko wnikasz - chodziło mi o ogólną łatwość obsługi UE w porównaniu do takiego LE Xraya. Poza tym masz chociażby blueprinty, co nie wymaga ogromnej wiedzy. Tutorial "jak dodać broń do Stalkera 2" będzie bardziej idiotoodporny niż "jak dodać broń do SoC".

Właśnie nie będzie. Widziałeś kiedyś masę modów do innych gier opartych na UE? Albo jak wygląda struktura plików "cooked"? XRay ma bardzo otwartą strukturę i po wypakowaniu sporo zrobisz już notatnikiem. To że są blueprinty to wcale nie oznacza że po prostu "importujesz" sobie grę do edytora UE i już masz piękny edytor. Chyba że GSC da źródła całego projektu co jest mało prawdopodobne. Zresztą poważnie myślisz że Stalker 2 to będzie po prostu plik projektu do edytora UE? Chciałbym żyć w takim świecie gdzie nie musisz spędzić najpierw pół dnia na konfiguracji środowiska żeby skompilować jakiś profesjonalny duży projekt - tylko za co by mi wtedy płacili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, portals napisał:

Zresztą poważnie myślisz że Stalker 2 to będzie po prostu plik projektu do edytora UE?

Nic nie myślę, bo się na tym nie znam - nie jestem specjalistą, mówię ze swojej perspektywy, że MNIE będzie łatwiej się nauczyć UE, niż Xraya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Sierioża napisał:

Nic nie myślę, bo się na tym nie znam - nie jestem specjalistą, mówię ze swojej perspektywy, że MNIE będzie łatwiej się nauczyć UE, niż Xraya.

Nauczyć nie znaczy modowac. To są totalnie inne sprawy. Łatwiej jest nacisnąć pedal gazu w samochodzie niż zrozumieć co za sobą to pociąga. Zresztą UE nie jest prosty tylko bardzo rozbudowany. Prosty to jest excaliburjs. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E do niektórych gier na UE to modów było w ciul, szczególnie jakieś pierwsze Unreale albo UT :D no ale to raczej gry robione 15-20 lat temu :D

A w sumie nawet nie wiem co później za gry na tym silniku powstawały, które pozwalały na tworzenie modów? I co miały dużą ich ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, portals napisał:

Nauczyć nie znaczy modowac.

No oczywiście, że tak, ale jeśli znasz zasady działania tego w praktyce, a edytor jest na tyle prosty, że się w nim odnajdujesz, to jesteś na dobrej drodze do modowania. Ile osób w skali ostatniej dekady odbiło się od modowania Stalkera przez trudność w opanowaniu LE i brak dokumentacji? Dużo. Ile osób odbije się od UE? Dużo, ale imo mniej niż od Xraya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Sierioża napisał:

No oczywiście, że tak, ale jeśli znasz zasady działania tego w praktyce, a edytor jest na tyle prosty, że się w nim odnajdujesz, to jesteś na dobrej drodze do modowania. Ile osób w skali ostatniej dekady odbiło się od modowania Stalkera przez trudność w opanowaniu LE i brak dokumentacji? Dużo. Ile osób odbije się od UE? Dużo, ale imo mniej niż od Xraya.

Cały problem polega na tym że nie możesz po prostu użyć edytora do modowania dużych gier na UE. W najlepszym razie trzeba mieć do tego źródła projektu. Oficjalna dokumentacja mówi o możliwości dodawania hooków dla moderów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, portals napisał:

nie możesz po prostu użyć edytora do modowania dużych gier na UE

Boczarow mówił o ułatwieniach dla moderów. Nie wiem co miał na myśli, ale to przecież oczywiste, że będą starali się maksymalnie uprościć dodawanie nowej zawartości. Grigorowicz nie popełni drugi raz tego samego błędu olewając moderów, bo tylko dzięki nim jest w ogóle sens tworzenia S2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sierioża napisał:

Boczarow mówił o ułatwieniach dla moderów. Nie wiem co miał na myśli, ale to przecież oczywiste, że będą starali się maksymalnie uprościć dodawanie nowej zawartości. Grigorowicz nie popełni drugi raz tego samego błędu olewając moderów, bo tylko dzięki nim jest w ogóle sens tworzenia S2.

Nikt nie wiem pewnie oprócz niego ale UE nie jest silnikiem łatwym do modowania. Jak go mocno przerobią to może tak ale nie będzie to zasługa magicznych edytorów z UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie rozumiem waszych rozmyślań na temat co będzie lepsze ;) osobiście wole stabilny silnik bez modów, niż takie gówno które jest odświeżonym silnikiem z początków lat 2000. Po za tym GTA 5 też ma zamknięty kod źródłowy, a jakość modów "FiveM" bije na łopatki wszystko co widziałem w innych grach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj to nie jest w sumie kwestia tego, co będzie lepsze dla nas, tylko co będzie lepsze dla GSC - jak nie chcą, żeby gra poszła w kąt po 2 miesiącach, muszą dać wsparcie i ułatwienia dla modderów, bo inaczej to ci co robili, wrócą na X-Raya, nowi nie przybędą, i tyle z tego będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Allen napisał:

A ja nie rozumiem waszych rozmyślań na temat co będzie lepsze ;) osobiście wole stabilny silnik bez modów, niż takie gówno które jest odświeżonym silnikiem z początków lat 2000. Po za tym GTA 5 też ma zamknięty kod źródłowy, a jakość modów "FiveM" bije na łopatki wszystko co widziałem w innych grach :)

Tak tylko GTA ma dość modowalny kod. UE4 zazwyczaj nie. Gra bez modów po roku będzie martwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info z fejsbuka:

 

Bez tytułu.jpg

 

"Szczerze mówiąc, chcieliśmy wstrzymać tę informację trochę dłużej. Ale nasi koledzy z Epica przez przypadek zrobili wszystkim noworoczną niespodziankę, wliczając nas.

 

GSC ekipa stale poszukuje najlepszych technologi do pracy, i UE był najlepszym wyborem dla nas.

 

Daj3 to możliwość zrobienia gry na jaką czekacie z atmosferą napięcia i tajemnicy- ciało i krew z uniwersum stalkera. Dodatkowo UE harmonizuje się dobrze z naszym celem by gra była modowalna łatwo. Fanowskie modyfikacje pomagają światowi Zony żyć, kiedy my będziemy zajęci robiąc sequel, i nie możemy być bardziej wdzięczni.

 

Tak, wiemy ze myślicie o nas, ale to ogłoszenie nie ma nic wspólnego z platformami i dystrybucją cyfrową. Pomówimy o tym później.

 

Coś jeszcze? A, zeszłoroczny chleb. Stalkerski przysmak i słowiański humor.

 

Szczęśliwego nowego roku!"

Edytowane przez sedoro
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to pierwsza wersja chlebka do premiery jeszcze sporo może się zmienić, a jak zmienią na razowy :)

Takie efekty jak w tym demie technologicznym w emisji były by niezłe. Problem jest tylko taki, że to co można stworzyć na tym silniku i jest pokazywane w takich demkach nigdy praktycznie nie pojawia się w grach. :)

No i, że silnik pozwala robić cuda nie znaczy też, że ci co robią na nim grę też potrafią go w takim stylu wykorzystać. Bierzmy też poprawkę, że komputery graczy mają nie eksplodować.

 

Jeszcze tak odnośnie modowani widziałem ciekawą ale pesymistyczną wypowiedź.

Pamiętacie Gothic-ki, 1 i 2 silnik przestarzały wygląda jak drewno a jednak modów powstało i powstaje masa.

Gothic 3 przesiadka na nowy bardziej nowoczesny silnik i modów jak na lekarstwo.

 

UE jest wykorzystany w wielu grach ludzie modują na nim na całym świecie więc jeśli gra będzie sukcesem baza moderów potencjalnie może być dużo większa. Więc jestem optymistycznie nastawiony.

Xray, silnik wykorzystany tylko w Stalkerach, popularnych głównie na wschodzie i tylko tam w nim dłubią.

W najgorszym razie ogramy S2 a potem wrócimy do grania w SGM 3 na Zewie albo jakiegoś OP 3 na Cieniu :D

 

"Jako, że niechęć jest tylko jednostronna"

No. Dlatego zawsze pokazujemy co tylko się pojawia nawet jak sam zapomnisz wstawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2019 o 20:24, Monolithalian napisał:

 

Gdyby pokazali jakieś modele postaci, lokalizacje, screeny z rozgrywki, lub podali fabułe to moderzy ( nie wszyscy ) napewno by podpieprzyli ich pomysły, GSC wtedy by ucierpiało, a oni chcą wprowadzić coś totalnie nowego, unikatowego i zrobić jak największy efekt "wow". Dlatego nic nie pokazują i nic nie mówią. 

Gdyby nie było modów itp to napewno by nam ujawnili fabułe, jakieś szkice i tak dalej, ale w takiej sytuacji muszą trzymać język za zębami.

No i muszę zwrócić honor ;) bo wiadomo, nie jest aż tak źle jak tu kolega pisał ale jednak trochę racji w jego toku rozumowania było :)

Z stalkerskiego moda do Fallout 3 "Nostalgia"

vKtktMboEXA.jpg

Coś czuję, że to nie jeden bochenek jaki pojawi się w modach w najbliższych dniach :D

Przynajmniej ja bym taką akcję dla jaj zorganizował :P 

Takie "Make Bread not War" :) a nie to hasło już ktoś wymyślił.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.