Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ten dziwny stalker zamienił Ci się w połamańca, to w miejscu przeistoczenia będzie leżeć gitara.  W trupie Muzykanta dysk cd. Połamańca można zabić, ale nie jest to konieczne. On raczej nie atakuje, tylko ucieka.

Z Lisem pogadałeś, czy Ci zginął. Lepiej aby przeżył, bo dostaniesz fajne zadanie, a za nie kasę.

Byłeś w przepuście z elektrami pod torami? Jeśli nie, idź koniecznie. W środku ważny truposz. I przekonasz się, że przejść tam jest łatwo.

Kuzniecow jest tyko dla wymuszenia przejścia przez ten przepust. Bierze tylko 500, a to nic w porównaniu z tym, co musiałem zapłacić Praporowi za wejście do Baru. Ale nie wiem, czy wojsko nie obsadzi znów tego posterunku. Są aktywni. No i jak masz mało amunicji, to się za tych pod mostem nie bierz. Mocno żywotni.

Po rozmowie z Lisem i znalezieniem trupa Muzyka ( połamańca i gitary ), idź do tunelu kolejowego. Potrzebna śrutówka i sporo amunicji na mutanty. Nawet jakbyś poszedł tam później, tyko dla tego zadania. Przy zwalonym drzewie zażyj ten środek na zapobieżenie napromieniowaniu. I skorzystaj z podpowiedzi z notatki.

A dopiero po tym, wróć do kociarni.

Czy przy pierwszej rozmowie z Tolikiem, przeprowadziłeś rozmowę o bimbrze w wiosce? Ta rozmowa musi być zrobiona przy baraku. Później jej nie ma. Jak Ci ucieknie strzelać do psów ( tak miałem ), trzeba powtórzyć ratunek. Ciąg dalszy tej rozmowy, ułatwi dalszą grę. Nie trzeba się niepotrzebnie nabiegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuźniecow nie jest potrzebny. Co do amunicji, to masz spawner i możesz śmiało z niego korzystać. Nawet jeżeli weźmiesz sobie od razu egzoszkielet i dobrą broń, to rozgrywka na tym nie straci. Będziesz ginął tak jak dawniej. Dopiero arty czwartej kategorii i transmutanty od Sacharowa pozwolą trochę odetchnąć.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadanie dla Tolika z bimbrem zrobiłem bezproblemowo, po wzięciu kwesta na szczęście idzie od razu do wioski kotów. 

Znalazłem też notes Fiedki, porozmawiałem z Sidorowiczem i każe znaleźć jakiegoś bandytę w Dolinie Mroku ale to pewnie później się trzeba będzie tym zająć. 

Kuzniecowa i wojaków pod mostem zabiłem i idę odnieść gitarę Muzyka. Zgodnie z radą byłem także w tunelu z eletrami znalazłem naszego kolegę smoka  :D

Dołączona grafika

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agrael. W Twoim inwentarzu nie widzę gitary i płyty CD. Masz je? Bez nich nie wracaj.

A co z wycieczką do tunelu kolejowego? Znalazłeś Siwego? Jak jesteś u Lisa, łatwo się tam dostać. Od ATP nie przejdziesz.

Radzę też Ci, kupuj śpiwór. Jest wiele momentów gdy słyszymy "poczekaj, aż cię zawołam" i wtedy najlepiej pospać. A do czasu kupna latarki, jest nieoceniony.

 

I jeszcze taka porada. Kiedy wejdziemy na Wysypisko, mamy dwa zadania. Jedno na Agro - dokumenty, a drugie w Dolinie Mroku - towar Sidora. Nie należy pod żadnym względem zaczynać od Doliny Mroku. Mod na to pozwoli, ale za karę stracimy jedno ciekawe zadanie od Mamaja  z Baru.

 

Można natomiast iść od razu do Baru na zakupy, pomijając Agroprom, ale przejście kosztuje ogromną kasę. Ja zapłaciłem za tę przyjemność aż 100 000.

Lepiej więc po zrobieniu zadań na Wysypisku, na samym końcu dopiero wejść do hangaru ( choćbyśmy wcześniej słyszeli wołanie o pomoc) , udzielić pomocy i od razu na Agro. Nie mamy latarki, więc będzie tak, jak to niektórzy lubią, klimatycznie mroczno.

Na Agro są te automatyczne kaemy. Trochę trzeba pogłówkować i można je załatwić bez draśnięcia.

Ale do Baru pójdziemy darmo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screena robiłem przed pójściem do ciała Muzyka, już wykonałem tego kwesta i w końcu mam latarkę ;)

Siwego znalazłem, w swoim notatniku opisał swój schowek pod sosną niedaleko ATP, rzeczywiście był schowek, nie było w nim może najlepszych rzeczy ale na start mogą być.

Zaś od Lisa dostałem zadanie na odzyskanie walizki, która jest w bazie wojaków w wychodku z tego co zrozumiałem, mam zamiar się tam od razu udać. 

Na sam śpiwór mnie na razie nie stać ale jak tylko będę miał kasę to go kupuję.

 

Co do Doliny Mroku to nie zamierzam tam iść przed wykonaniem głównego zadania na Agro, dopiero po Barze, tak planowałem. Ale czytałem że można zadania w tym modzie robić na różne sposoby, jest możliwe np. zbratać się z bandytami ? ;) Czyli np. zamiast oddać walizkę Sidowi to można jakoś dogadać się z bandytami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam ani zmiany adresata, ani nie trzymania się kolejności zadań.

Ja tak zrobiłem grając po rus i tym sposobem straciłem kupę zadań. W pewnym momencie nawet myślałem, że zawaliłem moda. Ale mogłem grać łącznie z freeplayem, w mocno okrojoną wersję.

Z bandytami się nie zbratasz. Raz tylko możesz kupić ich przychylność. Ale nie u bandytów, tylko od kogoś innego. Na razie nie mówię od kogo.

 

Ale za to dla wszystkich informacja.

 

Były problemy ze znalezieniem schowka Uszatego z Wysypiska. W końcu go znalazłem.

Oto screeny naprowadzające.

http://www.sendspace.pl/file/pic/a7f79f72ed026b37c040639/1

http://www.sendspace.pl/file/pic/e547c8f69a94d1064f098c6/1

http://www.sendspace.pl/file/pic/7338010bde25a5130c61ff9/1

 

Ale za to nie powiem o innych niespodziankach, aby nie było za łatwo, jakie przy szukaniu go czekają.

Gram bez liści, więc niech to innych grających nie zmyli. Przynajmniej go jakoś widać.

Dodano:

Proszę administratorów o utrwalenie linków do screenów, bo staną się za jakiś czas nie aktywne.

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kfiat

jeśli chodzi o artefakt "Czarny Magnes" - jego konfigurację znajdziesz w pliku items.ltx [gamedataconfigmisc]. ID przedmiotu: [black_magnetto]. W linijce 1309 masz wpis:

quest_item            = true

zakomentuj ten wiersz dodając średnik przed wpisem, tj.

;quest_item            = true

Generalnie w/w wpis czyni przedmiot questowym, aby nie można było go wyrzucić czy przypadkowo sprzedać. Sprawa druga - w tej samej sekcji przedmiotu w linijce 1299 jest wpis odpowiedzialny za model przedmiotu:

visual                = equipmentsitem_zapiska.ogf

niestety nie znalazłem go ani w modzie, ani w swoich plikach Shoc. Jeśli przedmiot nie ma właściwego modelu, ponieważ nie był przeznaczony do wyrzucenia, wówczas może powstać błąd związany z brakiem modelu. Na wszelki wypadek zmień wpis (z wiersza 1299) na:

visual                = physicsanomalyartefact_rusty_hairs.ogf

tym samym artefaktowi Czarny Magnes przypiszesz model Kulebiaka. Zrób kopię pliku items.ltx przed wprowadzeniem zmian.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Emperor za odpowiedź. Twój post naprowadził mnie nieco na rozwiązanie. zamiast parametru " ; " przed "quest item" wpisałem po prostu "false" nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, kiedyś też tak usuwałem nieusuwalny quest item w innym modzie :) a co do visual... zrobiłem jak kazałeś i miałem wylot z logiem "can't find object artefact_rusty_hairs" tak więc zamieniłem ten artefakt na item questowy: "item_guitar" z tego samego pliku items.ltx. Po wyrzuceniu tego durnego artefaktu mam jakiś liścik, ale wszystko działa jak należy :) Najważniejsze że znalazłeś mi config dla tego itemu bo błądziłem po gamedacie ze 30 min....

Edytowane przez kfiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kfiat, czy ten "liścik" jest po polsku? Jeżeli nie, to podeślij mi go proszę. Przyznam się, że nie miałem problemu z tym Czarnym Magnesem, bo wiedząc co mogę znaleźć, nie brałem artów z trupów. 

 

Przy okazji dodam, że ten mod plasuje się w ścisłej czołówce najlepszych modów (wg. mnie) w jakie grałem. Jest niesamowicie stabilny, dopracowany zarówno od strony technicznej jak i fabularnej. Dodaje dwie nowe linie zadań: "Śladem grupy nieznanych" i "Poszukiwanie zaginionej ekspedycji". Oprócz tego dodaje całą masę nowych, dodatkowych zadań połączonych w logiczną całość. Ma też dużą wadę lub zaletę (zależy to od gracza) - jest trudny! Może to zniechęcić początkujących graczy. W razie problemów proszę pisać do mnie na PW. Podpowiem jak ułatwić sobie rozgrywkę.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox - ja mam tylko model liścika jak wyrzucam artefakt, ale jak patrzę na tekst jak leży na ziemi to jest  po rosyjsku. Nie wiem czy jest przetłumaczony tekst listu (w formie opisu przedmiotu) bo w inwentarzu dalej mam model artefaktu. Napisz może na forum jak można sobie ułatwić rozgrywkę - będzie dla potomnych :) Spawner mnie nie interesuje, chyba że jakiś kwestowy item mi się zapodzieje. W gruncie rzeczy fajnie by było jakby udało się zlikwidować to chybotanie broni, albo chociaż zmniejszyć te wartości bo nie idzie celować - npc nie mają z tym problemu więc czuję się oszukiwany :tongue:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kfiat

dziwna sprawa z tym modelem, jest to obiekt występujący w oryginalnej grze w pliku artefacts.ltx [af_fuzz_kolobok]. Może źle ustawiłeś ścieżkę, albo w samym modzie została ona zmieniona? Akurat nie mam okazji grać na tym modzie, zatem rozwiązania nie sprawdziłem - dobrze że udało się je znaleźć. Możesz w pliku z moda znaleźć inny model artefaktu, a mówię o artefaktach żeby przedmiot nie przypominał puszki po piwie tylko miał wygląd adekwatny do opisu. Inna ścieżka do modelu, plik artefacts.ltx [gamedataconfigmisc], wiersz nr. 288 (możesz skopiować dowolną ścieżkę z tego pliku)

visual                = physicsanomalyartefact_blackdrip.ogf

chodzi i zastąpienie całej ścieżki. Jeśli zastąpimy tylko sam model zmieniając wpis item_zapiska.ogf na artefact_blackdrip.ogf, wówczas na pewno pojawi się błąd. Ścieżka ma być zastąpiona całościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam opracowanie kolegi @scigacz1975 na "uspokojenie" optyki. 

 

To się ustawia w pliku configmisceffectors.ltx

teraz jest:
 
[zoom_inertion_effector]
camera_move_epsilon = 0.03
disp_min = 0.0
speed_min = 0.001
zoom_aim_disp_k = 0.18
zoom_aim_speed_k = 0.00
delta_time = 1350
 
a w defaultowych ustawieniach:
 
[zoom_inertion_effector]
camera_move_epsilon = 0.03
disp_min = 0.00
speed_min = 0.000
zoom_aim_disp_k = 0.0
zoom_aim_speed_k = 0.00
delta_time = 2000
 
więc albo sobie ustaw default albo zmień na takie:
 
 
[zoom_inertion_effector]
camera_move_epsilon = 0.03
disp_min = 0.00
speed_min = 0.0005
zoom_aim_disp_k = 0.09
zoom_aim_speed_k = 0.00
delta_time = 1750
 
to będzie chybotanie o połowę mniejsze

 
Kto nie chce, nie zagląda. Proszę napisać, czy poskutkowało. Powinno działać na wszystko, tzn. i na muszka-szczerbinka też. Jak bardzo doskwiera zbyt długie przemieszczanie się po lokacjach, mam sposób na przyspieszacz. 
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @metek, wziąłem ten ostatni config i jest tylko lekkie bujanie :)

@Emperor - z tym visuals to był mój błąd nie zauważyłem że jest inna ścieżka i na początku wpisałem : equipmentsartefact_rusty_hairs.ogf i dlatego miałem wylot. Teraz wpisałem poprawnie - co prawda nie mam wylotu ale inne dziwna rzecz się dzieje. Niezależnie jaki visual wpiszę to zawsze po wyrzuceniu tego artefaktu mam tą kartkę zamiast innego modelu np artefaktu kulebiak. Jeśli modelu nie będzie w bazie czyli wpiszę złą ścieżkę to wylot, a jak wpiszę dobrą to i tak jakby omija ten model i podejrzewam, że korzysta z modelu item_zapiska.ogf Teraz zostawiłem parametry domyślne, zmieniłem tylko parametr quest item na false. Mówiłeś że nigdzie nie znalazłeś modelu item_zapiska.ogf jednak musi gdzieś być i to jest ta kartka.

 

edit : okazało się że to działa z tym, że muszę podnieść nowy artefakt by miał nowy model.

Edytowane przez kfiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała informacja dotycząca Kloszarda na drodze do baru. Prowadzimy z nim rozmowę tylko raz na początku, albo wcale, kiedy nie mamy tego wrednego artu. Inaczej mamy dialog o wódce, z jednym możliwym rozwiązaniem i wtedy nasz NPC zmienia się w połamańca. Najlepiej więc przed każdą rozmową z nim zrobić zapis, na wszelki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pro ty kteří nemají rádi okruží masek:

v configtuningogse_config.ltx

 

suithud_enable =0

 

0=vypnut hud masek

1=zapnut hud masek

 

 

A ještě pro ty kterým nevyhovují textury optik jako mně.S V94-sniper bereta by na vetší dálku se stávajícími mířidly netrefil nic,celý cíl by byl za šipkou zaměřovače.

Nakopírovat do hry:

 

http://ulozto.cz/xFTMbGKw/gamedata-zip

 

Nevím z které zbraně jsem je převzal ale asi ze Scaru od Jurka Polaka

 

Je upravena pouze V94.

Edytowane przez Hobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kfiat - nie wiem jak daleko zaszedłeś w modzie, ale jak to jest zaraz po zabraniu nesesera z zadania od Lisa, tego przy płocie koło wychodka, to masz dwie możliwości. Albo powtórzyć do zabrania tej Lisowej i pójść z nią do Sidora ( co zalecam), bez wchodzenia na posterunek, a jak poszedłeś dalej to decyzja trudniejsza. Dźwigać ją ze sobą ( a ona troszkę waży), albo jednak zagrać na nowo po zabraniu nesesera. Jeśli nie daj boże, zabiłeś dcę posterunku, choć był na żółto i nie groźny, to ponowna gra obowiązkowa. Bo dca jest potrzebny do późniejszych zadań.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.