Jump to content

Recommended Posts

Nie jest to problem w przechodzeniu gry, ale niespotykane dotąd zachowanie moda.

Sprawa dotyczy Żwawego.

Po ustaleniu z Wilkiem pokojowego rozwiązania problemu z bandytami, pozbawiony broni, pancerza - wyruszyłem. Schodząc z górki na której stoi Pietrucha, usłyszałem zaniepokojone głosy bandziochów. Zrobiłem jeszcze kilka kroków i dostałem się pod ostrzał. Pełne zdziwienie. Powinni być co najmniej obojętni. A tu ostrzał. Zero dialogu.

Więc -wczytanie save'a - bo chciałem załatwić sprawę pokojowo. 

Ledwo zbliżyłem się do Pietruchy, a usłyszałem, że dostał wiadomość od Wilka i rusza na bandziochów. Znowu kicha.

Ponowne (któreś) wczytanie i w końcu bandyci chcą gadać.

Zaznaczam jeszcze raz, że te wszystkie "mutacje" rozpoczynały się od tego samego save'a , w którym zapisane było pokojowe rozwiązanie problemu.

Nie wiem jak inni, ale ja jestem zdziwiony.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kilkakrotnie to samo. Dlatego w poradniku napisałem, żeby uważać podczas rozmowy z Pietruchą, ponieważ potrafi wyczyniać cuda, tak jakby gra na wczytanym zapisie się zapętlała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam to samo tylko raz udało mi się wywołać okno rozmowy i widziałem ten pokojowy dialog ale i tak pobiegli ;) a u mnie słaby refleks i nie zdążyłem kliknąć :) A tak to ile razy grę wczytywałem to w różnych kombinacjach ruszają do szturmu.

Także chyba trzeba sobie darować i robić klasyczną wersję pić paf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, tom3kb napisał:

A tak to ile razy grę wczytywałem to w różnych kombinacjach ruszają do szturmu.

I to jest właśnie sygnał, że trzeba wczytać zadanie od rozmowy z Wilkiem (już po dialogu z Sidorem). 

A propos pif-paf:) w grze zabiłem dosłownie kilku bandytów i to z powodu błędów samej gry. To mój pierwszy mod do stalkera, gdzie nie trzeba było nikogo zabijać (oprócz mutantów).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak właśnie jest. Najlepiej od rozmowy z Wilkiem do rozmowy z bandytą nie robić zapisów. Później wcale nie jest łatwiej, bo Naznaczonego czeka "czasówka" do Jelita i z powrotem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem z Tolikiem i grupą Pietruchy. 

Po odebraniu zadania by uratować Żwawego wyżej wymienieni zostają rozniesieni przez falę dzików (8 sztuk). Próbowałem wyeliminować je przed wzięciem zadania, ale te są okrutnymi gąbkami na pociski - nie starczy mi amunicji na wybicie wszystkich... Próbowałem też przenieść się do wcześniejszych zapisów, ale dziki za każdym razem przemierzają kordon zabijając wszystko na swojej drodze.
Miał ktoś traki problem?

Edited by PainChiller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem coś wywalczyć. Po wczytaniu zapisu sprzed pójścia spać dzików respi się tyle że nie mam problemu z obronieniem Tolika. Niestety problem jest jeszcze inny... teraz gdy podchodzę do Tolika, grupa Pietruchy natychmiast rusza do natarcia na baze bandytów(aby było śmieszniej - dzieje się to równiesz na starszym sejvie)...

 

Załączam ostatni zapis, na chwilę przed wzięciem zadania od Sidorowicza. Za każdym razem to samo :/

02 06.01-kordon.sav

Edited by PainChiller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem że nie miałem problemów z tym, szybko i gładko akurat dialog wczytał, ale nie ukrywam że przeprawa przez jelito zony mnie zaskoczyła na mistrzu, stanowczo odradzam iść drogą (ulicą) jak zwał tak zwał tylko od razu udać się na lewo i iść powoli omijając mutanty chociaż i to nie czasem jest możliwe.
Żaden mod nigdy nie powodował że wysłuchuje wszelkie dźwięki otoczenia, by nie zostać zaskoczonym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PainChiller poniżej znajduje się autozapis z Jelita i zapis sprzed przejścia do Jelita (Tolik uratowany, siedzi w wiosce kotów, zlecił znalezienie 5 ogonów ślepaków, grupa Pietruchy siedzi na pagórku, wybrana opcja pokojowa załatwienia sprawy ze Żwawym): Zapisy.7z

Do wszystkich: na jakich poziomach trudności gracie? 

BTW - jeśli ktoś chce się podzielić swoimi spostrzeżeniami z rozgrywki, to zapraszam do dyskusji. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Anton Gorodecki Dzięki za pomoc :v

Btw: Wiesz co mogło być powodem takiego zachowania grupy Pietruchy? Odpaliłeś zapis i u Ciebie działało, czy trzeba było coś naprawiać?

Ja gram na najniższym, ze względu na zalecenia jak i błąd przez który nie mogę wyłączyć celownika i kołysania kamery na wyższych :P 

 

Edit: @Anton Gorodecki Dobrze, wczytałem Twój zapis i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to data zapisu(oraz to że ze względu na zmęcznie naznaczony porusza się jak astmatyk po potężnym posiłku). 

Czy dobrze rozumiem że powodem moich problemów było to że zgodnie z zaleceniami Doktora i Sidorowicza... poszedłem spać przed rozpoczęciem wykonywania zadań? xD

Oraz szybkie pytanie - zauważyłem że grasz na wyższym poziomie trudności niż ja. Specjalnie by mi to nie przeszkadzało gdyby nie celownik... można go jakoś wyłączyć? Próbowałem wszystkiego, łącznie z odebraniem uprawnień do edytowania user.ltx wszystkim grupom w systemie... Jedyne co zadziałało to poziom trudności "nowicjusza". Celownik moim zdaniem strasznie zabija immersje, a w modzie pokroju NLC to grzech bardzo ciężki :v

Edited by PainChiller

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, PainChiller napisał:

Wiesz co mogło być powodem takiego zachowania grupy Pietruchy? Odpaliłeś zapis i u Ciebie działało, czy trzeba było coś naprawiać?

Prawdopodobnie problem tkwi w wadliwym skrypcie. Odpaliłem ze 30 razy twój zapis i za każdym razem dwóch stalkerów z grupy Pietruchy od razu po gadce z Wilkiem atakowało bandytów z STS.

Odpaliłem nową grę i przeszedłem dany fragment.

4 godziny temu, PainChiller napisał:

Czy dobrze rozumiem że powodem moich problemów było to że zgodnie z zaleceniami Doktora i Sidorowicza... poszedłem spać przed rozpoczęciem wykonywania zadań?

Według mnie to nie miało związku z problemem.

4 godziny temu, PainChiller napisał:

zauważyłem że grasz na wyższym poziomie trudności niż ja

Przeszedłem dwa razy grę na Mistrzu. Twój zapis był "robiony" na poziomie trudności Stalker. 

4 godziny temu, PainChiller napisał:

gdyby nie celownik... można go jakoś wyłączyć?

Wejdź w ...gamedata\scripts\params\params.script, odszukaj linię 937 i zmień ją na sak.get_command("hud_crosshair off")

4 godziny temu, PainChiller napisał:

Celownik moim zdaniem strasznie zabija immersje, a w modzie pokroju NLC to grzech bardzo ciężki :v

Moim zdaniem sytuacja, w której nie mogę "trafić" w przedmiot i go podnieść z powodu braku kursora/celownika zabija immersję gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gram na mistrzu, jak już napisałem wyżej, trochę już spędziłem na wysypisku i szykuje się na walkę z bandytami z Biesem. Jest trudno, ale nie do przesady, kajecik/notatnik w dłoń i idzie się powoli do przodu. To moje drugie podejście do NLC, więc trochę wiem, ale jednak są pewne zmiany które mnie zaskoczyły ;) o dziwo nie ma już pancerza najemników w skrzynce, a można było go zdobyć. Co jest na + bo niszczył balans na początku gry praktycznie. Nie długo bagna i walka z mutantami :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

Gdzie dokładnie i w jakich okolicznościach można było znaleźć ten "pancerz najemników"?

Może chodzi o wioskę kotów w skrzynce na poddaszu co trzeba było przeskoczyć z domu co stoi przy nim Wilk, tak ja w czystej grze i wielu modach? Może w NLC też tam był?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W NLC 6.5 i początkowych wersjach NLC 7 pancerz najemników znajdował się w hangarze na wysypisku w skrzyniach, przypadkowa skrzynia, nie zawsze się pojawiał, ale jak już się na niego trafiło, miało się spore ułatwienie. Prawdopodobnie jest zmieniony mocno balans, i wyrzucili ten pancerz żeby nie było za łatwo. Chodzi mi o skrzynki które niszczy się nożem żeby nie było.
A to co napisał Tom3kB, to zamiast pancerzu wrzucili tam parę butelek wódki które były przydatne na start. Trzeba dość prędko nazbierać 15 butelek wódki dla Kuzniecowa, za 10 wykonać misję, a za 5 kupić ładownicę (dlaczego niby? Skoro sidorowicz daje po ukończeniu misji ze żwawym) no a temu że jeżeli zdobędziemy ją szybciej to Sidorowicz zwróci nam 5 butelek wódki i wynagrodzi nas nabojami do ak :)

Edited by moongate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , zacząłem grać w moda ,ale często ginę jestem mało odporny na obrażenia. Da się podnieść odporność gracza i wytrzymałość w jakich plikach to zrobić . Chyba że jest antyczit i jak można go wyłączyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym modzie nie można ustawić permanentnej nieśmiertelności, nawet pomimo "zwyczajowych" zmian w pliku actor.ltx w sekcjach [actor_immunities_gd_XXX] i [actor_condition].

Gra nie posiada typowego zabezpieczenia przeciw oszustwom, ale autorzy poczynili daleko idące zmiany w skryptach utrudniające zwiększanie odporności GG.

@kanon1022 Rozumiem, że zmiany w actor.ltx nie przyniosły spodziewanych rezultatów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NLC 7 3.0 posiada bardzo wysoki poziom trudności i mam świadomość, że przez to może nie przypaść do gustu wielu z was. 

W przeciwieństwie do serii OP nie walczymy tutaj z hordami niebotycznie silnych wrogów, tylko z własnymi (GG) słabościami. Zagrożenie stanowią jedynie mutanty i nasza nieostrożność lub nieprzygotowanie do wypadu w Zonę. Każde utrudnienie w grze jest w logiczny sposób tłumaczone przez NPC-ów.

Proszę się nie dziwić, że z mutantów "wypada" tak mało części ich ciał lub że większość znajdowanych PDA nie działa lub jest rozładowane. Zona w NLC 7 za każdym razem pragnie nam przypomnieć, że to my jesteśmy największą anomalią na jej obszarze i że nie powinno nas być tutaj w ogóle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kanon1022

Trochę poszukałem po necie i znalazłem spawner do NLC 7 3.0.
Działa z wersją którą wczoraj pobrałem stąd:

i dla chętnych wrzuciłem do pobrania tutaj:

https://drive.google.com/file/d/1vO5hhXIE0L5ituYNShyrsuaNsouaIczV/view?usp=sharing

207554637_ss_nlc3.0ep_05-31-20_12-54-20_(l01_escape).thumb.jpg.6d3a6ac5a3c9471053f88738fb228745.jpg

Jeśli ktoś chciałby używać spawnera  to z paczki z plikami (oczywiście trzeba zrobić kopię swoich plików bezpieczeństwa) 
do gamedata nie wypakowujemy pliku system.ltx (jest w folderze config) bo mod się nie uruchomi.
Mam trochę czasu i posiedzę dzisiaj nad tym.

Paczka ze spawnerem:

spavner_dlja_nlc_7.rar  

Spawner uruchamiamy po wczytaniu zapisu gry potem ESc a potem F1 

Spawner nie działa idealnie coś się dzieje z menu ale za to nazwy przedmiotów są po polsku:201897424_ss_nlc3.0ep_05-31-20_13-08-44_(l01_escape).thumb.jpg.8d9276217bed80a59cf1561e4a920c10.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity