Skocz do zawartości

DYSKUSJA OGÓLNA


Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Anton Gorodecki napisał:

Nie zamierzam NLC 7 3.0 tutaj ani zachwalać (i być później osądzonym o stronniczość)

A ja wręcz przeciwnie, uważam, że NLC jest czymś najlepszym, co się mogło przydarzyć STALKEROWI. Taka jest moja w stu procentach nieobiektywna opinia, właściwie nie opinia, tylko refleksja, która mnie naszła pod koniec gry, a nie na jej początku. Tak sobie myślę, że negatywne opinie o tej modyfikacji mogą płynąć tylko od ludzi, którzy nie wysunęli nosa dalej niż Wysypisko, ale w końcu nie każdy musi...

Z tego, co mi wiadomo, artefakty spawnują się po dwa na lokację po każdej emisji.

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdybym miał ocenić, też NLC 7 trafia pode mnie i to bardzo. Takie refleksje naszły mnie podczas mojej pierwszej styczności z tym modem, gdzie dotarłem do radaru, (brak kontynuacji) z racji że to była wersja Sjaka, a nie 2.5 już ze zrobioną końcówką na szybko. Odczucie hardcore/ i realizmu jak na tamten czas odbiło się na mnie mocno, ale to i dobrze, wiele spędzonych godzin przy planowaniu, kombinowaniu gdzie zdobyć amunicje, + szukanie odpowiednich osób a żeby zadanie ruszyło było trochę frustrujące ale i satysfakcjonujące z drugiej strony. 

Są wady i zalety, ale brakuje mi bardzo Izloma, szkoda że nie przeszedł do koncepcji świata NLC ale cóż. 


A co do przechodzenia, już zadamawiam się w barze powoli, wykonując pierwsze zadania które mogę, jedynym problemem który (jeszcze mnie nie będzie dotyczył) to przechowywanie swoich rzeczy u Woronina, w końcu przyjdzie moment kiedy będzie trzeba wszystko przenieść z pomocą (grawi kostiumu) ;) 

Edytowane przez moongate
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam i samemu sobie, że modyfikacja NLC7 3.0 jest jednym z projektów, które mimo wręcz masochistycznego podejścia do gracza, w tym realizmu, nietuzinkowego podejścia gry, do którego wcześniej się przyzwyczailiśmy w innych grach, nie tylko w serii S.T.A.L.K.E.R-a, jest wart uwagi. Zachęcam każdego do "posmakowania" danego moda, nawet w jednej lokacji jakim jest Kordon. Dlaczego? Otóż tak, modyfikacja wymaga ostrożnego, wręcz chodzenia na palcach, podejścia do gry, w tym racjonowania żywności, używania apteczek, których jest jak ich na lekarstwo oraz oszczędnego używania amunicji, czy też inaczej, "pestek". W tej modyfikacji gracz czuje się w istocie jak sam prawdziwy stalker. Musi dokładnie oszacować, pilnować każdego kroku, musi ocenić swoje szanse na przeżycie z banditosami a ka Cheeeki Breeeki, czy mutantami i innymi przeciwnikami, z którymi będziemy musieli się zmierzyć. Przede wszystkim będziemy mogli, wręcz trzeba będzie wyłapywać artefakty w anomaliach i modyfikować je dla siebie, bądź przechować je na sprzedaż, by móc przeżyć. Przeżyć dzięki właściwościom artefaktów, bądź dodatkami od NPC-ów, z którymi napotkamy na swojej drodze. Takich modyfikacji mi bardzo brakowało ostatnio. Może to wynika z tego, że bardzo lubiłem wracać do serii gier z uniwersum Dark Souls, gdzie tam też jeden błąd ze strony gracza równał się śmiercią na miejscu i utratą dusz. W NLC7 3.0 bardzo daleko mi do końca gry, ale pierwsze wrażenie oceniłbym pozytywnie i dążyłbym do ukończenia tejże modyfikacji. :) 

Edytowane przez seb-stryl
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu sztolni, nie sprawdzałem tego w tej wersji, może ktoś już to robił z Testerów albo i nikt.
Można dostać się tam innym sposobem (nielegalnym według gry) wskoczenie przez tekstury, idąc w prawo od sztolni w pewien punkt można wskoczyć (Jak jest wagon, dosłownie jego środek gdzie widać że jest otwarty, należy wtedy skoczyć, przed siebie. Jest spora szansa że to naprawili, nie testowałem tego osobiście na tej wersji. Screen słabej jakości i ze starego NLC, ale może komuś się przyda zdobycie dość wcześnie unikalnego artefaktu :) Jednak jest mały problem. Poza zużyciem antyradów to jedna rzecz. Druga Kostium i anomalia galareta. Prawdopodobieństwo że kombinezon zniszczy się do takiego stanu podczas próby wydostania się jest wysoka ponadto przydadzą się energetyk 1-2 i wyzbycie się przedmiotów gdzieś, jeżeli dobrze pamiętam niedaleko pijawek jest skrzynia, a obok sztolni ognisko więc save można zrobić. Ale wracając około 10 bandaży jak nie więcej pójdzie na ratowanie się z oparzeń + apteczki.

nlc 6.5 sztolnia.png

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, moongate napisał:

wskoczenie przez tekstury, idąc w prawo od sztolni w pewien punkt można wskoczyć (Jak jest wagon, dosłownie jego środek gdzie widać że jest otwarty, należy wtedy skoczyć, przed siebie

Tego akurat nie próbowałem, ale wiem, że można wpaść "pod mapę" (kończy się to wczytaniem zapisu gry) w okolicy małego stawu na podejściu do sztolni (już za dziurą w płocie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, moongate napisał:

Można dostać się tam innym sposobem (nielegalnym według gry) wskoczenie przez tekstury

Z ciekawości sprawdziłem, niestety, tak jak napisał Anton, zobaczyłem tekstury od spodu.

Natomiast jest myk, dzięki któremu można zaoszczędzić na medykamentach. Jeśli mamy sprawę do Chudego lub Docenta, zrzucamy plecak z boku Garika, przeskakujemy mu przez ramię i nie mu musimy płacić za przejście.

Spoiler

1.thumb.jpg.558b7bd62742095358c21ed0471bc306.jpg

2.thumb.jpg.021d0fa806f1fbaa685c84e0ebfc86bd.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieudacznik w zamian za energetyka powie, gdzie dokładnie zgubił kontener. Swoją drogą to gdy już odniesiemy kontener Sidorowiczowi, to znika nasz nieudolny nowicjusz. Ciekawe gdzie go wywiało.
 

@Anton Gorodecki Dzisiaj Zona się do mnie uśmiechnęła. Rozpocząłem nową grę i wszystko jakby szło w dobrym kierunku. Poszedłem do STS porozmawiać z bandytami, gdy nagle ci właśnie Myśliwi ich zaatakowali. Problem polega na tym, że ciągle podchodzą pod ATP. A byłem tak blisko opuszczenia Kordonu. Jutro spróbuję wczytać zapis sprzed rozmowy z Sidorem o Żwawym. A nóż Myśliwi pójdą inną drogą i dadzą spokój bandytom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawdziło się info z poradnika o okradaniu schowków. Trzy im skasowali. Co prawda w drugim coś tam zostało, ale... Pierwszy założyłem na przeciwko rozwalonego młyna (Kordon), w wagonie ze znanym schowkiem. Jest tam spora radiacja więc myślałem, że... Choć ten trzymał się stosunkowo długo. Drugi - Wysypisku - hałda na przeciw wejścia do hangaru. Krótko wytrzymał. Trzeci - Wysypisko - bajorko chemiczne koło lasku. Nie wiem jak ktoś tam wlazł. Idę więc do Stacha i pogadam. Choć, z tego co pisał @Anton Gorodecki , schowki chronione nie zawsze są skutecznie chronione. Czyli wypadałoby taszczyć wszystko ze sobą. 

A, mam jeszcze czwarty. Bajorko na Agro. Tam cały czas wrzeszczy Dezerter więc może odstraszy nieproszonych gości.       

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo w poście https://www.amk-team.ru/forum/topic/13335-pravki-i-modifikacii-dlya-nlc-7/?do=findComment&comment=1053538 został opisany sposób na zniwelowanie kradzieży.

Nie wiem (nie próbowałem) czy sprawdzi się to w wersji 3.0. Przed zmianami wskazane jest wykonać kopię zapasową modyfikowanego pliku.

Odnajdujemy plik ...\gamedata\scripts\amk\amk_offline_alife.script i zmieniamy wartości na te wyróżnione czerwonym kolorem.

local rel_enemy,rel_friend
local look_radius=0 -- kradzież wszystkiego, co znajduje się na powierzchni, włączając w to arty
local search_intensivity=30
local max_rounds = 10
local health_wound = 0.1
local health_wound_set = 0.02
local base_fp = 1400
local dist_coeff = 8
local sell_limit = 15000
local rate_kill_base = 50
local rate_art_found = 15
local to_actor = 100
local look_radius_box = 0 -- całkowite ignorowanie skrzynek przez NPC-ów
local look_radius_ruksak = 0 -- całkowite ignorowanie plecaków przez NPC-ów
local look_radius_hide1 = 10
local look_radius_hide2 = 20
local body_blow_id = nil

Co dają te zmiany? NPC nie będą rabować schowków (skrzynek, plecaków, itd.). Jeśli ktoś będzie z tego korzystał, to niech napisze czy to w ogóle działa.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nigdy nie maszerowałem tak wolno w stalkerze żeby sprzedać kilka giwer :D z pierwszego kompleksu na Agropromie do Sierija i jego ludzi w hangarze na Wysypisku przemieszczałem się licząc w głowie powoli od 1 do 10, potem tyle samo trwało odpoczywanie, i znowu spacer do 10. ;) A to wszystko z przeciążeniem do 60kg. 

W sumie to jak już taszczyć giwery to praktycznie w idealnym stanie ale takie się prawie nie trafiają, to już lepiej sprzedać jakiś artefakt albo części mutantów. No ale jak na początku każdy grosz się liczy to takie na 50% też biorę :)

Ps. Dziki w tym modzie są radioaktywne? Albo ich kopytka? Bo w trakcie kilku walk załapałem niezłą dawkę i teraz nie wiem czy to ich wina czy może wlazłem w jakąś strefę radiacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same dziki są radioaktywne ale kopytka nie. Najlepiej Taszczyć Giwery jeżeli udało się Tobie dostać do Śmieciarza w Sanatorium dość dobrą sumkę można u niego zarobić. Nawet zbyt dużą moim zdaniem i psuje ona w pewnym momencie ekonomie gry, ale to moja tylko ocena ;) W ogóle widzę niektóre schowki są pozmieniane (chodzi o zawartość) te które w nagrodę dają NPC z misji, i trochę się zdziwiłem ale jednak coś zawsze zaskakującego. Powoli robię poboczne zadania na które mogę sobie pozwolić, pozwiedzałem inne terytoria i modle się, aby zdobyć łapkę kontrolera. A co do taszczenia giwer, jeżeli masz w pobliżu ciało trupa, wsadź w nie złom i przenoś ciało.

Edytowane przez moongate
  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku i z problemami, ale do przodu. Niedługo będę się wybierał na Wysypisko, a to już coś. 

Udało mi się rozwiązać problem Żwawego pokojową metodą i wykonuję parę zadań pobocznych ( mam tylko nadzieję, że bandyci spokojnie dotarli do Sanatorium lub któryś nie władował się w anomalię ). Między innymi wybrałem się do Jelita Zony po kiełbasę dla Sidora. Dobrze, że mamy wybór w rozwiązaniu zadań. Ignacy ( szef myśliwych ) da nam kiełbasę, ale w zamian chce artefakt ( II poziomu - czyli jak na początek gry dość cenny ) lub mamy dostarczyć przesyłkę jednemu z jego ludzi. Wybrałem tą drugą opcję, a po drodze zabrałem artefakt jako nagrodę od Żwawego za kurtkę. 

Trzeba było się wybrać aż pod przejście do Doliny Mroku. Po drodze sporo kombinowania jak uniknąć mutantów. Przy małym moście natknąłem się na dwa burery, ale na szczęście miałem granat. Celny rzut i mutant nakrył się nogami. W nagrodę za cierpliwość Zona postanowiła nagrodzić mnie artefaktem, gdy już wracałem do Ignacego:
20200610211450_1.jpg
Na samym środku drogi, kto by pomyślał :) 

A tutaj rozszyfrowanie znalezionych PDA. Ciekawa sprawa:
20200609163806_1.jpg
 

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.