Skocz do zawartości

DYSKUSJA OGÓLNA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

z góry przepraszam jeśli pytanie jest zbyt "techniczne" ale nie znalazłem żadnego innego wątku gdzie mógłbym je zadać.

Mianowicie chciałbym zapytać o możliwość wyłączenia polskiego lektora. Jak dla mnie czasami za bardzo odstaje on od oryginalnych kwestii wygłaszanych po rosyjsku.

No i takie "dublowanie"  dialogów psuje mi immersyjność ;)

Jednocześnie chciałbym podziękować serdecznie Antonowi Gorodeckiemu za polską wersję moda i fantastyczne tłumaczenie w którym jak sadzę zawarł też cząstke własnej duszy ...

Przy okazji mała dygresja - wędruje po Zonie już od wielu lat i miałem okazje przeżyć tu wiele przygód w wielu modach i wersjach językowych: po angielsku, niemiecku, rosyjsku, po polsku.

Dlatego mając taki "materiał porównawczy" ;) mogę jednoznacznie stwierdzić, że polskie tłumaczenia oferowane przez stalkerteam.pl należą zdecydowanie do najlepszych.

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Svart - zazwyczaj to są pliki w folderze sounds - pliki .ogg .

Co do lektoratu to jak szłyszę np. (fonetycznie "czike brike" to wiem, że to znaczy szast prast.

Moje ulubione: ... hreń z taboj, idi na ...  .  ;)   :biggrin:

Edytowane przez vidkunsen
  • Dzięki! 1
  • ? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Agrael napisał:

Oddałem. Według poradnika powinien udać się do Jelita Zony, a tymczasem wciąż siedzi na przystanku autobusowym na Wysypisku z dwoma kumplami. 
Natomiast Ignacy ma dialog z wyprawieniem skór mięsaczy.

Tak się niestety może zdarzyć, że Orzech przyspawa się do przystanku autobusowego, może nawet tam zginąć. Nie wiem jak w takim przypadku przedstawia się sprawa ze Stiepanyczem w NLC 7 3.0. W "Ja Naznaczony" Stiepanycz wędrował pomiędzy Zapomnianą Wsią a Bagnami. Na Bagnach lokował się za lokomotywą z wagonami na małej przystani koło jeziorka. Jeśli Orzech się nie ruszy, zawsze można sprawdzić na Bagnach, a jeśli u Ignacego pojawił się dialog ze skórami, to najpierw zacząłbym od pomocy właśnie jemu.

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Svart napisał:

Mianowicie chciałbym zapytać o możliwość wyłączenia polskiego lektora. Jak dla mnie czasami za bardzo odstaje on od oryginalnych kwestii wygłaszanych po rosyjsku.

Nie wiem jak wyłączyć polskiego lektora, ale aby przywrócić rosyjskiego lektora skopiuj zawartość tego pliku do katalogu gry. 

6 godzin temu, gawron napisał:

Nie wiem jak w takim przypadku przedstawia się sprawa ze Stiepanyczem w NLC 7 3.0.

Na dwie moje gry był zawsze w domu w Zapomnianej Wsi. 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale Orzech na dobre zadomowił się na przystanku. 

Spoiler

20200921222216_1.jpg

Ignacy poprosił mnie o sól oraz kwas. Właśnie dostarczyłem mu ( trochę to zajęło, bo musiałem uzbierać wódkę dla Szerstiuka ) to o co prosił i pobiegłem na Wysypisko sprawdzić, czy może Orzech w końcu się ruszył - nic z tego. Ogólnie to zauważyłem, że jest coś nie tak zaraz po oddaniu strzelby Orzechowi. Niedoszły bandyta wciąż przesiadywał pod przystaniem. Nie mam pomysłu, czemu tak się dzieje. Sądziłem, że może coś '' zaskoczy " po wyjściu z X-18.
 

Spoiler

20200921213947_1.jpg

Sprawdzę jeszcze, jak się mają sprawy z Stiepanyczem. Przydałoby się w końcu zainteresować Bagnami, a wyczytałem w poradniku, że Stiepanycz sprzedaje info. na temat przejścia między lokacjami Agroprom - Bagna. 

Na domiar złego dziki pożary Jurika na Kordonie. Oczywiście wcześniej zrobiłem zadaniem na HK MP-5. 

Coś ostatnio Zona mi nie sprzyja. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Mi gra idzie bardzo powoli, głównie przez powolne chodzenie :)

Żeby coś konkretnie zrobić to trzeba mieć trochę czasu na pogranie. 

Jak do niego zasiadam to mam takie nastawienie jakbym OPka odpalał, to jeszcze kupę czasu potrwa i w ogóle się nie śpieszę ;)

No i na pewno nie pomaga mi, że ostatnio wyszło kilka modów i znowu człowiek gra w kilka na raz, ja chyba znowu z 6 mam rozgrzebane bo każdy fajny i pasuje trochę pograć.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Gra zawsze będzie wolno szła, nie ważne jak bardzo znasz grę. Spowolniony chód jest dosyć optymalny jak na grę która chcę jakoś pokazać realizm i być jednocześnie hardkorem, choć wiadomo każdy ma swoje gusta i guściki, ale nie można czasem ponarzekać na Kurierowość NLC (więcej chodzisz niż strzelasz itd...) 


Grę przeszedłem dawno dawno, końcówka nowa jest zaskakująca, i zostawia mi parę pytań (spoilerować nie zamierzam) chyba że ktoś będzie chciał. Prypeć przy pierwszej wizycie strasznie zaskakuje (lepiej mieć spas niż karabin ponieważ po15 sekundach od wkroczenia na lokację zaskoczą cię chimiery jak i było w NLC 6.5, ratunek to wskoczyć na pień drzewa i odstrzelać ich, jeszcze pijawki itd... Full wypas. W NLC 6.5 była możliwość szybszego dostania się do Prypeci z Iwankowskiego Centrum a niżeli iść po lini fabularnej. Nie ważne w jaki sposób się dostałeś, miałeś przyjemne przywitanie od mutantów  

Edytowane przez moongate
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

 

25 minut temu, Agrael napisał:

@JesterMad Dzięki za zgłoszenie błędu. Zaraz mu się przyjrzymy i spróbujemy naprawić. 

Zainteresowałeś się bardzo dobrym modem, a jak już uda ci się go pobrać i zainstalować, to daj znać, co o nim sądzisz :) 

Lubię strasznie takie realistyczne, utrudniające mody. Podobał mi się kiedyś taki do Far Cry 2, ultrarealizm. Szło dostać siwych włosów, ale warto :) Ocenię, jak pobiorę (i uda mi się zagrać, z czasem ostatnio krucho).

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Aktualizacja opinii - mod rewelacyjny. Wciągający, pełen niespodzianek, trudny. Rzeczywiście każdy krok może oznaczać śmierć. Wada? Nieobliczalny. Znaleźć kontener na samym początku to istne szaleństwo, piąty sejw był tym wygranym. Już byłem na wysypisku po rozmowie z Biesiem, kiedy wywaliło Sidorowicza z bunkra. Teraz odpaliłem grę na zapisie @Anton Gorodecki z pierwszej strony forum, na razie bez szwanku. Ocena ogólna - 4,0/5,0 , bo mam cierpliwość. Drugi by to rzucił w cholerę przy pierwszym podejściu. Bugi i błędy w skryptach odstraszają niemiłosiernie. Ja jednak bardzo lubię wyzwania i zostanę. Przy udanym odbiciu Żwawego, kamizelce taktycznej i sprawnym początku idziemy na wysypisko. Jednak mam niedosyt. Przy inwestycji czasu dawno powinienem być za barem, a tak odgrzewam kotlety przez błędy. Trzyma mnie klimat i poziom trudności. Przy GTX 660 i tak Stalkera 2 nie odpalę jeszcze przez jakiś czas :)

Edytowane przez JesterMad
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JesterMad Trzeba po prostu lubić takie mody, ale cierpliwość w tym przypadku odgrywa kluczową rolę. 

Rozumiem, że zabiłeś bandytów na STS ? Warto się zastanowić, czy nie lepiej wybrać opcję pokojową. 

@tom3kb Zgadza się. Sidor czasami wyjeżdża w interesach. Oto jego harmonogram pracy:
Sidorowicz - nieobecny: 6,7,13,14,20,21,27,28, w pozostałe dni handluje;

Proponuję skorzystać z Poradnika. Bez niego będzie bardzo ciężko ukończyć NLC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Agrael napisał:

@JesterMad Trzeba po prostu lubić takie mody, ale cierpliwość w tym przypadku odgrywa kluczową rolę. 

Rozumiem, że zabiłeś bandytów na STS ? Warto się zastanowić, czy nie lepiej wybrać opcję pokojową. 

@tom3kb Zgadza się. Sidor czasami wyjeżdża w interesach. Oto jego harmonogram pracy:
Sidorowicz - nieobecny: 6,7,13,14,20,21,27,28, w pozostałe dni handluje;

Proponuję skorzystać z Poradnika. Bez niego będzie bardzo ciężko ukończyć NLC.

To nie to. Kordonowski grubas zniknął po przypadkowym zapisie w bunkrze. Wkurza to niemiłosiernie, ale idzie się nauczyć. Szczerze im dłużej siedzę przy modzie tym bardziej wciąga i zmusza do myślenia. Są sytuacje bardzo losowe, ale poczucie ciągłej beznadziejności jest bardzo dobrym motywem w świecie Zony. Przypomina mi to trochę polskiego indyka o nazwie Dark Wood. Jeżeli ktoś lubi takie ciężkie, trudne tematy to polecam. Autentycznie horror z perspektywy lotu ptaka może naprawdę wystraszyć. No nic, mam już całkiem niezłe zaopatrzenie, po ciągłych wątkach pobocznych jeszcze nie dotarłem do bandytów na wysypisku, jednak solidne podstawy są. Mod jest jednakże czasochłonny i boję się, że nie będę miał chwili na chłonięcie prawdziwej, chłodnej Strefy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JesterMad Trzeba pamiętać o takich " drobnostkach " i nie zapisywać gry w bunkrze Sidora lub piwnicy Michałycza.

Znam tylko dwie osoby, które ukończyły NLC, a to jedynie świadczy o wręcz masochistycznym poziomie trudności moda. Dobrze, że się nie poddajesz, bo jeżeli lubisz takie wyzwania, to masz szansę na przejście gry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.