Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W pliku text/rus/string_table_abc znalazłem dwie identyczne linie:

Spoiler

    <string id="neytral_novice_outfit_m1_name">
        <text>"Жилет"</text>
    </string>
    <string id="neytral_novice_outfit_m1_description">
        <text>Обычный тонкий жилет, один из многих. Дает небольшую защиту от слабых поверждений. Не защищает от аномалий и артифактов.</text>
        </string>
    <string id="neytral_novice_outfit_m1_name">
        <text>"Жилет"</text>
    </string>
    <string id="neytral_novice_outfit_m1_description">
        <text>Обычный тонкий жилет, один из многих. Дает небольшую защиту от слабых поверждений. Не защищает от аномалий и артифактов.</text>

Mam skasować jeden dubel, czy zostawić? Jeśli to nie ma wpływu na grę, to zostawię. Niech by było po myśli twórców moda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W pliku Szramy 2 text/rus/string_table_amk_arts_desc, na linii 158 są dwa wykrzykniki - <string id="enc_zone_artifact_dik_3">!!
Ciekawe, czy to ma wpływ na działanie pliku w grze. Usunąłem je, ale chcę potwierdzenia, że to był błąd w skrypcie. Jakby co, mogę to przywrócić. Proszę speców od skryptów o opinię w tejże sprawie. Nadmieniam, że pierwszy raz takie coś spotykam, a niemało plików przetrawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest problem z grą ze spolszczeniem. Chodzi o wyświetlanie nazw NPC, czyli takich zwykłych, łażących po Zonie. Dotyczy to chyba wszystkich frakcji. Mimo, że mamy wszystkie pliki pl, to jednak po rozpoczęciu nowej gry, pojawia się taki opis NPC:

Spoiler

ss_metek_09-30-21_05-53-37_(l02_garbage).jpgss_metek_09-30-21_05-53-25_(l02_garbage).jpgss_metek_09-30-21_05-52-24_(l02_garbage).jpg

 

Jak to zrobić lub co zrobić, by nazwy wyświetlały się normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepoprawnie wyświetlające się frazy to imiona i nazwiska lub dwuczłonowe ksywy zwykle znajdujące się w plikach

stable_generate_fnames oraz stable_generate_snames

Nie znam układu i zawartości plików w PSz2, więc nie mogę dokładnie powiedzieć ci gdzie szukać tych fraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton GorodeckiWłaśnie w fnames i snames jest wszystko ok i te frazy name_bandit_30 i lname_bandit_55 czy name_sergeant_0 lname_sergeant_125 są w plikach fnames i snames, ale mod mimo to u Metka tego nie czyta - tak samo jak ksywki Szramy czy Sidorowicza i zamiast tego ma esc_trader_name - ja zaraz będę po raz pierwszy uruchamiał świeżo postawionego Szramę 2 więc sprawdzę czy u mnie się prawidłowo wszystko wyświetli :063:

  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyjaśniona. @Szczepan9205wykrył brak w text/pol pliku string_table_includes. Ja go nie dawałem, bo wstawiany był z innego moda i wywalało do pulpitu. Jednak po interwencji @Szczepan9205, przyjrzałem się bliżej sprawie i po usunięciu odpowiednich linii z pliku string_table_includes (te linie wskazywały nazwy plików, które Szrama 2 nie używa), gra kacza i wyświetla nazwy NPC.

Koniec polonizacji moda jest bliski... Zapewne @Sieroża już czeka na niego. :)

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego, ale tej tekstury gra nie pokazuje, mimo jej zrobienia w pl. Wydaje mi się, że zrobiłem to prawidłowo. Co z tą pl teksturą jest nie tak?

finish_àctor_sam_nub.dds finish_àctor_sam_nub — kopia.dds

Zapomniałem dodać, że tekst w grze wyskakuje inna czcionką, niż na tych pokazanych teksturach. Może jest jeszcze inna tekstura, której nie oglądałem? Sprawdzi się to jeszcze raz. To pytanie do @Szczepan9205. Czy wszystkie tekstury wylukaleś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Tekstura wydaje się być w porządku, u mnie otwiera się tak samo jak ta z napisem po rosyjsku.
Pozwolę sobie tylko się przyczepić - mała literówka "zułek" zamiast "zaułek" oraz wygląda na to, że przy przenoszeniu ostatniej linijki tekstu trochę pikseli od litery "i" zostało w poprzednim wersie, ale to taki szczególik 😅
Spróbuję przerobić ponownie tę teksturę rosyjską i zapiszę dwoma różnymi pluginami, może coś się grze nie podoba z kodowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Zastosowałam do tekstury 3 rodzaje kodowania, 2 przez Photoshop, a ten 3. programem GIMP. Trzeba tylko usunąć numer na początku i można popodmieniać i zobaczyć, czy któraś się wyświetli.
Co ciekawe w GIMPie pobrana tekstura mi się nie chciała otworzyć, ale już mi się to zdarzało i mimo to nie było problemów z wyświetlaniem. Zastanawia mnie też użycie litery "à" w wyrazie "actor".
Jeśli żadna z tych podesłanych się nie pojawi w grze, to może nie być wina samych tekstur. Ewentualnie jeszcze pobiorę moda i sprawdzę jak to u mnie wygląda, bo nie jestem w temacie jeśli chodzi o "Powrót Szramy".

1finish_àctor_sam.dds 2finish_àctor_sam.dds 3finish_àctor_sam.dds

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynka i dwójka odpala gra, ale nie ma pl napisu, a przy trójce wywala bez loga. Dałbym screena z tego momentu wyświetlania się rus napisu, mimo przyciśnięcia F12 (inna wcześniej robi), gra nie pozwala go zrobić przez F12, ani przez print screen też nie da się zrobić. Ki diabeł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Już pobrałam moda, trochę zajmie zanim zainstaluję, muszę przełączyć język na rosyjski, bo mam w instalatorze krzaczki, a do tego trzeba będzie zrestartować kompa.
Ta tekstura gdzieś daleko w grze występuje? Jeśli tak, to jak pisałam, przyda mi się plik zapisu z tego momentu :)

Ekspertem nie jestem, ale może uda się ten problem jakoś rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, metek58 napisał:

Zapomniałem dodać, że tekst w grze wyskakuje inna czcionką, niż na tych pokazanych teksturach. Może jest jeszcze inna tekstura, której nie oglądałem? Sprawdzi się to jeszcze raz. To pytanie do @Szczepan9205. Czy wszystkie tekstury wylukaleś?

Sorki za odpowiedź dopiero dziś @metek58, ale wczoraj już nie miałem możliwości odpisać. Wydaje mi się, że wypatrzyłem wszystko co miało rosyjskie napisy, a wierz mi, przejrzałem każdy folder. No bo chyba nie będziemy się bawili w zmiany napisów na broni czy kombinezonach z rosyjskich na polskie bo to są i tak tak małe rzeczy, że nikt tego nie zauważy. Ale tak to więcej tekstur z napisami nie znalazłem. 

Ewentualnie jeżeli ktoś chce to mogę tu wrzucić narzędzie do rozpakowywania archiwów, wskazać dokładne nazwy archiwów z teksturami i będziecie mogli sami je przejrzeć, ale jestem na 99% pewny, że nie pominąłem niczego ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.