metek58 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 W pliku text/rus/string_table_abc znalazłem dwie identyczne linie: Spoiler <string id="neytral_novice_outfit_m1_name"> <text>"Жилет"</text> </string> <string id="neytral_novice_outfit_m1_description"> <text>Обычный тонкий жилет, один из многих. Дает небольшую защиту от слабых поверждений. Не защищает от аномалий и артифактов.</text> </string> <string id="neytral_novice_outfit_m1_name"> <text>"Жилет"</text> </string> <string id="neytral_novice_outfit_m1_description"> <text>Обычный тонкий жилет, один из многих. Дает небольшую защиту от слабых поверждений. Не защищает от аномалий и артифактов.</text> Mam skasować jeden dubel, czy zostawić? Jeśli to nie ma wpływu na grę, to zostawię. Niech by było po myśli twórców moda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 @metek58 Zostaw. Mogą do tych linii być różne odwołania. A skoro mod na takim czymś nie wylatuje, to widocznie nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 20 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 W pliku Szramy 2 text/rus/string_table_amk_arts_desc, na linii 158 są dwa wykrzykniki - <string id="enc_zone_artifact_dik_3">!! Ciekawe, czy to ma wpływ na działanie pliku w grze. Usunąłem je, ale chcę potwierdzenia, że to był błąd w skrypcie. Jakby co, mogę to przywrócić. Proszę speców od skryptów o opinię w tejże sprawie. Nadmieniam, że pierwszy raz takie coś spotykam, a niemało plików przetrawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Allen Opublikowano 20 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 Jeśli to plik XML, to jest to jakaś pozostałość, przypuszczam że komentarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 20 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 Dziwna sprawa, że jakieś komentarze mogli dodawać przy instancji artefaktu. Na wszelki wypadek wywaliłem te dwa wykrzykniki. Tak, to plik XML. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Allen Opublikowano 20 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 Nie twiedzę, że to komentarz ale jeśli to plik XML to te znaki nie mają znaczenia przy parsowaniu XML dla silnika stalkera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 30 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2021 Jest problem z grą ze spolszczeniem. Chodzi o wyświetlanie nazw NPC, czyli takich zwykłych, łażących po Zonie. Dotyczy to chyba wszystkich frakcji. Mimo, że mamy wszystkie pliki pl, to jednak po rozpoczęciu nowej gry, pojawia się taki opis NPC: Spoiler Jak to zrobić lub co zrobić, by nazwy wyświetlały się normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 30 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2021 Niepoprawnie wyświetlające się frazy to imiona i nazwiska lub dwuczłonowe ksywy zwykle znajdujące się w plikach stable_generate_fnames oraz stable_generate_snames Nie znam układu i zawartości plików w PSz2, więc nie mogę dokładnie powiedzieć ci gdzie szukać tych fraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 30 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2021 @Anton GorodeckiWłaśnie w fnames i snames jest wszystko ok i te frazy name_bandit_30 i lname_bandit_55 czy name_sergeant_0 lname_sergeant_125 są w plikach fnames i snames, ale mod mimo to u Metka tego nie czyta - tak samo jak ksywki Szramy czy Sidorowicza i zamiast tego ma esc_trader_name - ja zaraz będę po raz pierwszy uruchamiał świeżo postawionego Szramę 2 więc sprawdzę czy u mnie się prawidłowo wszystko wyświetli 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 1 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Sprawa wyjaśniona. @Szczepan9205wykrył brak w text/pol pliku string_table_includes. Ja go nie dawałem, bo wstawiany był z innego moda i wywalało do pulpitu. Jednak po interwencji @Szczepan9205, przyjrzałem się bliżej sprawie i po usunięciu odpowiednich linii z pliku string_table_includes (te linie wskazywały nazwy plików, które Szrama 2 nie używa), gra kacza i wyświetla nazwy NPC. Koniec polonizacji moda jest bliski... Zapewne @Sieroża już czeka na niego. 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Mam prośbę do speców od przeróbek tekstur. Tego za chusteczkę nie potrafię przerobić, by ładnie wyszło. Da się ten napis w pl zrobić? wm_pl_3.dds Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 A w textures\ui nie ma przez przypadek tego znaczka bez napisu? Sądzę, że ten poniższy z napisem dwujęzycznym spełni swoją rolę. wm_pl_3.dds 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 (edytowane) @metek58 Ja teraz sporo tekstur przerabiam, jeśli nadal trzeba lub jeszcze coś się trafi, to chętnie pomogę. wm_pl_3.dds Edytowane 6 Października 2021 przez Metastophalius 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 No, klasa światowa. O to mi chodziło. Jeśli kiedykolwiek będę coś miał do przeróbki, zgłoszę się do Ciebie. A tak z innej beczki... gify też robisz? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 @metek58 Takie zwykłe gify czy pod Stalkera, gdzie każda klatka to osobna tekstura? Coś tam już umiem w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Nie wiem dlaczego, ale tej tekstury gra nie pokazuje, mimo jej zrobienia w pl. Wydaje mi się, że zrobiłem to prawidłowo. Co z tą pl teksturą jest nie tak? finish_àctor_sam_nub.dds finish_àctor_sam_nub — kopia.dds Zapomniałem dodać, że tekst w grze wyskakuje inna czcionką, niż na tych pokazanych teksturach. Może jest jeszcze inna tekstura, której nie oglądałem? Sprawdzi się to jeszcze raz. To pytanie do @Szczepan9205. Czy wszystkie tekstury wylukaleś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 @metek58 Tekstura wydaje się być w porządku, u mnie otwiera się tak samo jak ta z napisem po rosyjsku. Pozwolę sobie tylko się przyczepić - mała literówka "zułek" zamiast "zaułek" oraz wygląda na to, że przy przenoszeniu ostatniej linijki tekstu trochę pikseli od litery "i" zostało w poprzednim wersie, ale to taki szczególik 😅 Spróbuję przerobić ponownie tę teksturę rosyjską i zapiszę dwoma różnymi pluginami, może coś się grze nie podoba z kodowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Pomyłkowo dałem nie te tekstury. Jak znajdziesz przyczynę, to inne też mogą mieć ten sam problem. Chodzi o folder, w którym znajdują się te tekstury z kosą. finish_àctor_sam.dds finish_àctor_sam — kopia.dds Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 6 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 @metek58 Zastosowałam do tekstury 3 rodzaje kodowania, 2 przez Photoshop, a ten 3. programem GIMP. Trzeba tylko usunąć numer na początku i można popodmieniać i zobaczyć, czy któraś się wyświetli. Co ciekawe w GIMPie pobrana tekstura mi się nie chciała otworzyć, ale już mi się to zdarzało i mimo to nie było problemów z wyświetlaniem. Zastanawia mnie też użycie litery "à" w wyrazie "actor". Jeśli żadna z tych podesłanych się nie pojawi w grze, to może nie być wina samych tekstur. Ewentualnie jeszcze pobiorę moda i sprawdzę jak to u mnie wygląda, bo nie jestem w temacie jeśli chodzi o "Powrót Szramy". 1finish_àctor_sam.dds 2finish_àctor_sam.dds 3finish_àctor_sam.dds 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 7 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 Jedynka i dwójka odpala gra, ale nie ma pl napisu, a przy trójce wywala bez loga. Dałbym screena z tego momentu wyświetlania się rus napisu, mimo przyciśnięcia F12 (inna wcześniej robi), gra nie pozwala go zrobić przez F12, ani przez print screen też nie da się zrobić. Ki diabeł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 7 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 @metek58 Ajaj, to ściągnę moda w wolnej chwili w takim razie i bym prosiła o jakiś zapis w momencie gdzie się ta tekstura pojawia, żeby zaoszczędzić czasu. Hm, a może w ustawieniach jest zmieniony przycisk od robienia screena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metek58 Opublikowano 7 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 Zmieniony przycisk nie jest, bo już robiłem w grze screeny. Pisałem, że trzecia wersja pliku wywala, a to z mojej winy, bo nie zmieniłem nazwy. Po ujęciu "3" z nazwy, gra odpala, ale nadal nie ma pl napisu, tylko po rosyjsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meta Opublikowano 7 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 @metek58 Już pobrałam moda, trochę zajmie zanim zainstaluję, muszę przełączyć język na rosyjski, bo mam w instalatorze krzaczki, a do tego trzeba będzie zrestartować kompa. Ta tekstura gdzieś daleko w grze występuje? Jeśli tak, to jak pisałam, przyda mi się plik zapisu z tego momentu Ekspertem nie jestem, ale może uda się ten problem jakoś rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 7 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 @metek58 Bo jest możliwym, że ten obrazek został zapisany przy uruchomieniu gry w allspawn, tak jak są zapisywane ksywki i tylko nowa gra może to zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 7 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 16 godzin temu, metek58 napisał: Zapomniałem dodać, że tekst w grze wyskakuje inna czcionką, niż na tych pokazanych teksturach. Może jest jeszcze inna tekstura, której nie oglądałem? Sprawdzi się to jeszcze raz. To pytanie do @Szczepan9205. Czy wszystkie tekstury wylukaleś? Sorki za odpowiedź dopiero dziś @metek58, ale wczoraj już nie miałem możliwości odpisać. Wydaje mi się, że wypatrzyłem wszystko co miało rosyjskie napisy, a wierz mi, przejrzałem każdy folder. No bo chyba nie będziemy się bawili w zmiany napisów na broni czy kombinezonach z rosyjskich na polskie bo to są i tak tak małe rzeczy, że nikt tego nie zauważy. Ale tak to więcej tekstur z napisami nie znalazłem. Ewentualnie jeżeli ktoś chce to mogę tu wrzucić narzędzie do rozpakowywania archiwów, wskazać dokładne nazwy archiwów z teksturami i będziecie mogli sami je przejrzeć, ale jestem na 99% pewny, że nie pominąłem niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.