Skocz do zawartości

Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzucam łatki jak leci ale tylko te które mi pasują, nie dodałem na godzinę grozy bo mi ta godzina nie przeszkadza, dymienie pijawek także.

Na razie żadnych wylotów, gra płynna, jestem w dolinie po rozmowie z Kulą i czekam na 20:oo by dostać instrukcję co, jak i gdzie co do celu.

To nie jest OBT, koleś - Dimak, po prostu próbuje dodać to co sobie zażyczyli inni w klimacie: chciałeś to masz i rób z tym co chcesz jak ci moja wersja nie pasuje.

;) :)

p.s. jak ktoś bezmyślnie pododaje ten cały szajs z łatek to później wylot na wylocie i stękanie na autora, jest opis łatek, zastanowić się co chcesz poprawić gdyż lepsze jest wrogiem dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, vidkunsen napisał:

To nie jest OBT,

Całkiem możliwe, nawet jak testowali i wydawało im się, że mod jest dobrze zrobiony to jak zaczyna grać w niego kupa ludzi to i błędów może się sporo znaleźć.

20 minut temu, vidkunsen napisał:

p.s. jak ktoś bezmyślnie pododaje ten cały szajs z łatek to później wylot na wylocie

No ale trzeba rozróżnić oficjalne fiksy od autora, a jakieś fiksy robione co chwilę przez Józka czy Wanię i zgadzam się, że wtedy nie ma co sapać do autora jak takie rzeczy wrzucasz.

 

To tak jak tutaj nie raz ktoś wrzuca post z wylotem "ratunku mod mi nie działa", po 10 postach z próbą pomocy nagle okazuje się "a bo ja to sobie grzebałem w plikach bo sobie chciałem zmienić siłę broni i żeby makarow miał 500 kulek w magazynku", a ja wtedy :banghead: to mogłeś to napisać na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy o jednym. Jeśli mod miał jakieś braki, niedoróbki lub sprzeczności, to ten problem mamy utrwalony w naszych zapisach. I nawet najlepsza łata do końca tego nie jest w stanie naprawić, bez wzięcia zadania na nowo po jej wstawieniu. Inaczej w jakimś momencie zawsze coś wyskoczy nie tak.

Na Godzinę Grozy żadnych skarg nie było, a mimo tego jest możliwość jej usunięcia. Musiał być do tego jakiś powód.

Poprawki od Bossa są tego rodzaju, że w żaden sposób nie ingerują w skrypty. Po prostu zadał sobie trud wypakowania plików, co nie każdy gracz potrafi zrobić i udostępnił od razu pliki ze zmianami.

Gorszym jest taka łata autorska, w której pozostaje jego roboczy plik, który stwarza problemy.

Nie widzę nic złego w tym, aby w sytuacjach takich jak miałem, że w pliku zmieniam nazwę klawisza bo w ustawieniach się nie da, a modowy klawisz nie pozwala dać mi swoich ustawień.

Sądzę, że za parę dni z tymi poprawianiami autorskimi będzie koniec i albo dadzą nową paczkę moda, albo jeden, ale naprawdę kumulatywny patch. I dopiero wtedy mod przestanie być OBT, czy się to komuś podoba czy nie.

DODANO

Zamiast ględzenia kilka obrazków.

Widoczki

ss_fred_07-02-21_14-52-35_(aver).jpg   ss_fred_07-02-21_17-08-47_(l04_darkvalley).jpg

Zwierzątka

ss_fred_07-02-21_14-58-13_(aver).jpg   ss_fred_07-02-21_18-32-47_(l04_darkvalley).jpg

 

ss_fred_07-02-21_18-49-35_(l04_darkvalley).jpg   ss_fred_07-02-21_21-15-28_(l04_darkvalley).jpg

   

Borow ( Dzik ) w DM ukatrupiony, na jego miejscu nawrócony Bur, a ja przed drzwiami do X 18. Ponoć ma być tu wesoło.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest cyborg o ksywce czołg, pilnuje pewnych bambetli w X - 10, fajny taki ci on, ale zanim się przedrzemy do niego przez hordy wrogich ludzików jest jeszcze taka fajna, inteligentna wieżyczka na 1 poziomie, cyborg jest na 2 poziomie i cierpi na chroniczny brak poczucia humoru, gbur jakich mało.  ;)  :) 

 

ss_tomahawk_07-03-21_17-34-31_(l10u_bunker).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny fiks kumulacyjny z 03.07.

https://ur-files.com/q2o22wp2xaow/Кумулятивный_патч_03.07.7z.html

Spoiler

1)Правка исчезания баллонов к огнемету в инвентаре.
2)Правка конфликта шейдеров, кнопка T(е) на сброс рюкзака.
3)Правка Кости на Болотах.
4)Правка стабильного вылета в МГ по квесту Ары.

5) Правка недостающего диалога лечения Спецназа Долга.
6)Правка по отсутствующему стволу G36C после появления Призрака в Баре.
7)Уменьшено расстояние звука костров
😎 Улучшены звуки дождя
9) Добавлено исключение для аномалий в ВЛ
10) Испр. возможность не выполнить задание - Поговорить с Танго.
11)Правка генер. прозвища - Бессмертный!
12)Правка выброса на Баре по сейву Вульфа
13)Правка скриптов.
14) Исправлена возможность уйти по сюжету второй части, не освободив Дёгтя.
15)ВДВ предложит посмотреть видео о десантуре, но можно отказаться.
16) Правки мелких очепяток и потерянных букв (респект Артуру)
17)У Сидора теперь Экза Монолита, а не СКАТ-10
18)Гравикостюм теперь соответствует описанию.
19) Нано броник укреплен.
20) Добавлено описание рации в МГ
21) Поправлены облака. Теперь они плывут по небу.
22) GPS маячки стали работать, но могут ограбить (Сам не проверял) Купить маячки можно у Сидора, Сахарова и Выдры.
23)Уменьшен k_импульс патронов
24) Поправлена иконка Гастелло, но позже будет переделана.
25)Выброс теперь примерно раз в двое суток
26)Включена коллизия трупов.

Jak ktoś ma przezroczyste tekstury gruntu np: na Wysypisku to kasuje plik: shaders.xr w folderze gamedata.

  • Dodatnia 1
  • Za szczególną pomoc 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przypomnieć, że @Szczepan9205 rozpoczął prace nad dostosowaniem spolszczenia, wykorzystując PSz 1 - spora część pasuje, ale potrzebna jest pomoc osób, które znają rosyjski. 

@metek58 oraz @smox są zajęci polonizacją Źródła, ale może ktoś inny zechce pomóc ? Większość roboty została wykonana :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael  Czasami szukanie różnic jest bardziej czasochłonne i nużące niż samo tłumaczenie. Gdyby wiedzieć choć mniej więcej co i gdzie zmieniono, to byłoby proste. A tak to trzeba każdy nowy plik porównać ze starym nie przetłumaczonym, znaleźć różnice i dopiero brać się za poprawianie spolszczenia. Albo grać i grą wyłapywać zmiany.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU

Nawiązując do wpisu na SB o polemikach pomiędzy autorem moda a strimerami, chcę dodać, że tak dużo szumu narobiono o modzie i narobiono graczom nadziei na coś nowego, a dostaliśmy stary mod z kosmetycznymi zmianami, nie zawsze wychodzącymi mu na dobre. Już prawie miałem moda porzucić wykonując zadanie z kwestowym enpecem na MW, gdyby nie taki narzekający strimer. Udało mi się enpeca uratować, chyba dopiero za 10 wejściem na lokację. Takie rozwiązanie jak tu zastosowano, to rodem ze Źródła Reborna. Autor moda zarzuca strimerowi, że ma słabą pamięć. Widocznie ja też, bo za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie jest enpec któremu obiecałem przysługę, a on najzwyczajniej mógł zginąć gdy mnie na lokacji nie było. Bo takie zadania nigdzie nie są odnotowywane, a na takie coś pozwala skrypt.

Kupa błędów w uzbrojeniu, opisy dodatkowego wyposażenia (celowniki ) niezgodne z możliwościami. To samo z paliwem do miotaczy. SPAS nie ma animacji przeładowania po strzale i nie wiadomo kiedy jest gotów do następnego. Granaty RG42 i VOG25, mają siłę rażenia małej bomby i przesadzony promień rażenia.

Wiem, że każdy twórca moda będzie bronił moda jak lwica lwiątka, ale nie można potępiać doświadczonych strimerów, że wskazują na nadal istniejące niedoskonałości.

A tu na osłodę kilka zrzutów.

Żaroodporni enpece.

ss_fred_07-07-21_13-20-02_(l05_bar).jpg   ss_fred_07-07-21_13-20-35_(l05_bar).jpg

Na brak mutantów nie można narzekać.

ss_fred_07-07-21_14-21-11_(l05_bar).jpg    ss_fred_07-07-21_16-42-53_(l07_military).jpg

                   Są ładne stalkerki.                                                                     W tym modzie, kot to sojusznik. Pomagają ile mogą.

ss_fred_07-07-21_14-39-13_(l07_military).jpg   ss_fred_07-07-21_17-30-30_(l07_military).jpg

 

                  REASUMPCJA. Choć są niedoróbki, to grać można. Wiele nowych modów takich niedociągnięć ma więcej.

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Hmm czyli raczej zalecał byś nadal poczekanie z jakimikolwiek pracami nad spolszczeniem? Pytam bo z Twojej opinii wynika, że błędy nadal są, a ostatnia kuluminatywna łatka jest z przed 4 dni gdzie wcześniej wychodziły codziennie i zacząłem się zastanawiać czy autorzy już sobie poprawek nie odpuścili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Do niej mi jeszcze daleko. A jak znów natrafię na takie rebornowskie rozwiązanie, to będzie jeszcze dalej. A na wideopodpowiedzi nie chcę patrzeć, aby sobie przyjemności z gry nie popsuć.

@Szczepan9205  Tamte łaty nie dotyczyły dialogów, a spraw technicznych w modzie. I jeśli wyjdą kolejne, to raczej też tego będą dotyczyły. Chyba, że dadzą łatę na opisy broni, aby nie wprowadzały w błąd.

Tak, że jeśli macie zapał, to zaczynajcie tłumaczenie. @yellow będzie wiedziała, od których plików zacząć. A jak ją znam, to nie będzie czekała na patchworka, lecz ruszy pełną parą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Hmm to musiałbym się rozejrzeć za jakimś spawnerem w pierwszej kolejności o ile takowy jest bo jeśli są błędy w opisach broni (jak dobrze pamiętam to chodziło o to, że opisy wprowadzają w błąd mówiąc o celownikach i dodatkach, które można na broń założyć, a w praktyce się nie da bo nie pasują - coś podobnego działo się w zwykłym OGSR) to dzięki spawnerowi mogę to ogarnąć w zasadzie bez zaczynania gry :P 

Ale zauważyłem też, że łatki ingerują w folder gameplay (głównie w pliki z nazwą character_desc), a tam też jest trochę rzeczy do roboty w razie jakiś zmian - głównie ksywki NPCów by było trzeba od nowa za każdym razem przenosić, ale też zauważyłem, że w pierwszych dwóch łatkach zmieniała się broń, którą npc przy sobie mają, amunicja w ich ekwipunku itd - a te pliki właśnie zawierają takie informacje. więc jeśli autorzy cały czas coś grzebią i poprawiają to i te rzeczy się mogą zmieniać i potem z łatki na łatkę będzie trzeba to poprawiać. Z kolei z dialogami może być tak jak pisałem w temacie Źródła - niby wydaje się, że są takie same porównując je do ich odpowiedników ze spolszczenia do Powrotu Szramy cz.1, ale od rosyjskich oryginałów z PSz 1 mogą różnić się kilkoma słowami, które zmieniają wydźwięk całej wypowiedzi bo postanowiono je zmienić do PSz 2 więc trzeba by się temu przyjrzeć, żeby mieć pewność, że jest tak jak być powinno, a nie liczyć, że kopiuj wklej ze spolszczenia PSz 1 załatwi sprawę choć nie wykluczam, że tak też może być. Dużym plusem jest to, że pomijając pliki dialogów i plik odpowiedzialny za broń to reszta rzeczy raczej pasuje, a to oznacza mniejszą ilość rzeczy do zrobienia no bo ten mod to nie kontynuacja tylko stary mod zapakowany w nowy papierek z kosmetycznymi zmianami względem części 1 tak jak napisałeś wyżej. 

W każdym razie - zobaczymy czy coś się pojawi na dniach i może robota ruszy z kopyta jeśli się nie pojawią kolejne łatki, a pliki dialogowe w zasadzie mogę Yellow przekazać choćby jutro, żeby mogła sobie dłubać przy nich bo ja już niestety z tym nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 wypakuj cztery archiwa i powinieneś mieć setup.exe i 5 plików bin (dziwnie jeden plik bin już masz wypakowany nr.5). Uruchamiasz setup i instalujesz moda, możesz wybrać lokalizację, u mnie instalator w krzaczkach, ale po kliku instalacjach już wiadomo który przycisk wybrać.

Tak ma to wyglądać (zaznaczone na niebiesko), reszta plików to dodatki i łatki.

psz2.jpg.0d5d7f25dbc7d2f4f016721c6a5e6ca9.jpg

Mod pobrany i zainstalowany. Jak na razie większych problemów niema, jest trochę udziwnień z balansem obrażeń, granaty zabijają przez ścianę i z dość dużej odległości, NPC potrafi zabić z połowy lokacji strzałem z pistoletu a my potrzebujemy czasami cały magazynek z kałasza na niego (my w egzo on w kurteczce 😃). Fabularnie dość ciekawie, graficznie przyjemnie i śmiga na słabym kompie. 

Takie dwie ciekawostki.

Na Błotach możemy przemieszczać się BTR jak go znajdziemy.

ss_duch_06-29-21_14-22-08_(marsh).thumb.jpg.6575d6538e5525e9a7c04ff53c5d6996.jpgss_duch_06-29-21_14-20-45_(marsh).thumb.jpg.d8d01b7308af2a091d49fc760202145b.jpg

Na kordonie w pewnym momencie czeka nas przelot śmigłowcem.

ss_duch_07-05-21_14-36-20_(l01_escape).thumb.jpg.efac2f388c7dc2b412ab3fab7b358340.jpgss_duch_07-05-21_14-38-41_(l01_escape).thumb.jpg.5da8d5212a01a796b5fbb8203044c4e9.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Ja nic nie wypakowywałem, uruchomiłem ten setap który masz i pojawił się instalator, tyle tylko, że robaczywy. Po jego uruchomieniu, trzeba wybrać w nim opcje instalacji na innym dysku niż systemowy. Trochę kłopotu jest z wybieraniem, gdzie wstawić skrót uruchamiania. Można do menu start, lub na pulpit, lub oba. Po zainstalowaniu dodajemy poprawki stosowne do naszego monitora. Możemy zacząć grać bez ulepszeń od Bossa, bo i tak na samym początku są nieprzydatne. Dopiero jak zacznie nas uwierać pojemność plecaka, wytrzymałość GB, jedzenie psujące się w radiacji i parę innych upierdliwości, możemy je dodawać wg. upodobania. To samo ze snem w określonych miejscach, które nie tak łatwo znaleźć. Np. na Wysypisku dostajemy na nie naprowadzenie, ale zdeptałem tamto miejsce i komunikat o znalezieniu się nie pojawił.

Jest możliwość dodania spawnera, z zawartością ograniczoną do potrzeb moda. Jego zastosowanie wymusiło na mnie zabicie przez scenariusz, handlarza sprzedającego kartacze. I korzystam z niego tylko w tym zakresie. A resztę broni i wyposażenia dostarcza sam mod. Więc kiedy mod nie pozbawi nas handlarzy, spawner jest niepotrzebny.

Jeśli ginie nam enpec kwestowy, np. Kostia na bagnach, mamy informację od moda. Dalsza gra jest wtedy bezcelowa. To samo z innymi kwestowcami.

Wygląda na to, że mod ma kilka wątków i zależnie od naszej gry, wykonania lub nie zadań, dostaje się różne zakończenia.

W miejscach snu naprawiamy też broń, o ile mamy zestaw naprawczy. Ale naprawa uzależniona jest od uzyskanej rangi, a tę sprawdzamy w PDA.

Dobrze jest jak znajdziemy granat RG42, odejść gdzieś na bok i po zrobieniu zapisu poćwiczyć jak daleko musimy go rzucić, aby od niego nie zginąć. To samo z granatami do podlufowych. A one są ratunkiem, gdy spotkamy pseudogiganty.

@Szczepan9205  Czy ty jesteś w stanie zrobić spolszczenie tego instalatora?

PORADA ŚMIGŁOWCOWA.

Do śmigłowca mod przenosi sam, niekoniecznie gdy jesteśmy przy nim. Mnie wsadziło do niego gdy jeszcze łupiłem trupy na czartaku. To my nim sterujemy tylko ruchami myszy prawo - lewo. Robić to należy przy otwartej mapie, bo musimy nakierować go na teleport. Tak na Kordonie, jak i później na CEA. Po doleceniu do teleportu przechodzimy do obrazu i teleport na minimapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Też miałem trochę problemów z instalatorem, ale zrobiłem wszystko raczej "automatycznie i odruchowo" mając już za sobą kilka instalacji modów, które miały instalatory w robaczkach. 

Ok, ale mi nie chodzi o to, żeby mieć spawner, napakować sobie sprzętu i lecieć z nim w Zonę tylko, żeby stanąć sobie w Wiosce Kotów obok skrzynki i zespawnować każdą broń i dodatek do broni dostępnej w modzie, żeby poprawić opisy broni, a skompletowanie każdej broni ogrywając fabułę zajęło by tyle czasu, że szkoda zachodu + że ja dialogi nadal mam częściowo po rosyjsku i taka gra mija się z celem, a rosyjskiego ni panimaju. 

A odpowiadając na drugie Twoje pytanie - niestety nie bo nie jestem w stanie czegoś takiego zrobić bo, aż tak obeznany w temacie nie jestem, żeby potrafić edytować w jakiś sposób aplikację w formacie .exe odpowiadającą za instalator - gdybym potrafił no to konfigurator do OGSR by był po polsku zamiast mieć skomplikowaną instrukcję :P @Agrael mówił mi kiedyś, że do OGSE konfigurator przetłumaczył na polski bodajże @Allen, ale on się chyba już nie pojawia na forum. Także jedyne co mi do głowy przychodzi, żeby jakoś uprościć proces instalacji to znalezienie wideo-instrukcji instalacji na YouTube o ile takowy film powstał i zrobienie zrzutów ekranu każdej po kolei "strony" instalatora, a następnie przetłumaczenie tekstu i dodanie tego na zasadzie poradnika czyli coś takiego :

Spoiler

1.jpg

I pod tym i każdym kolejnym obrazkiem dać przetłumaczony na polski tekst tego co wyżej jest po rosyjsku, tylko te zrzuty co zrobiłem są małe bo film na YT jest w dużej rozdzielczości.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Takie poradniki jak klikać w instalatorze, to już robiliśmy. Ale powinno to być z uruchomionego instalatora moda w robalach, bo inaczej będzie płacz, że nie widać grażdanki. Te Twoje zrzuty pomogą w jego zrobieniu.

Trzeba jeszcze dodać zrzut z wprowadzonymi zmianami wyboru miejsca dla moda, z informacją o przeciwwskazaniu partycji systemowej.

Brak jest też zrzutu, gdzie zezwalamy lub nie, wstawienia startera do menu Start. Aby się móc nie zgodzić, bo jak jest na pulpicie, to tam jest śmieciem.

A oprócz Allena, jeszcze ktoś przetłumaczył instalator.

Jest jeszcze jeden sposób, ale niesie za sobą kupę kombinacji z ustawieniami w WIN. Prze instalowaniem dać w WIN czytanie grażdanki, a po zainstalowaniu wrócić do naszego liternictwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.