DaarMoo Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 @Agrael rozmawiałem z czterema zarażonymi i jestem zdrowy. Przed rozmową robisz sejwa i w razie zarażenia wczytujesz. Zauważyłem, że ważna jest strona z jakiej rozpoczynasz rozmowę. Jeżeli się zarazisz, rozmowę po wczytaniu sejwa, zaczynasz ze strony przeciwnej. Nie warto, jak zauważyłeś, zbyt szybko łapać wirusa bo mamy blokadę na wejście, a kilka questów przed zachorowaniem trzeba zrobić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Mam problem z zadaniem „Zaginiony stalker” na Cmentarzysku pojazdów. Wszedłem na wieżę, PDA przeczytałem, ale co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 @Agrael Nie wiem czy o to chodzi zadanie, ale znalazłem taki poradnik i skopiowałem link z podświetleniem: https://showgamer.com/prohozhdeniya-igr/190-prohozhdenie-stalker-vozvrashhenie-v-zonu-gayd-po-igre#:~:text=ящик с ключом-,«Вышка».,-Поднимитесь на соседнюю Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 @Wojownik Dzięki. Wychodzi na to, że świeczki na wieży trzeba zapalić nocą. W sumie logiczne.. Swoją drogą, to fajny poradnik. -- Czy da się jakoś anulować zadania cykliczne? U postaci, które je zlecają nie ma takiej możliwości. I drugie pytanie, bo na Cmentarzysku pojazdów uaktywniło mi się zadanie związane z zabiciem przywódcy karlików. Pobiegłem za nim, ale tyle ich wybiłem i nic, ciągle się spawnują nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 @Agrael Chyba tylko da się zignorować. Odnośnie przywódcy karlików/Karlito. Jego trzeba ubić, tak jak w tym filmie: [UWAGA SPOILER!] Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 W dniu 6.04.2023 o 17:32, Agrael napisał(a): Czy da się jakoś anulować zadania cykliczne? Jest taka możliwość, przynajmniej na Pograniczu. Trzeba wrócić się na lokację, wykonać wszystkie zadania i przejść z powrotem na poprzednią mapę. Wszystko należy wykonać sprintem, aby zadania nie zdążyły aktywować się na nowo. Nie wiem, jak ta sprawa przedstawia się na innych lokacjach, bo już wiedząc, z czym to się wiąże, nie brałem questów tego typu. Spoiler 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 @gawron Dzięki, ale niestety u mnie ta metoda nie zadziałała. Wróciłem na Pogranicze, zacząłem od 1. miejsca, które zaznaczyłeś, ale już po zlikwidowaniu mutantów w drugim i drodze do trzeciego, zadania pojawiły się na nowo. Trudno się mówi. Za to zobaczcie kogo znalazłem na Zatonie Koliana mieliśmy okazję poznać w poprzednim modzie autorstwa Jek@na - Ocalały: Ucieczka z Zony. Co prawda nie ma dla nas żadnego zadania, ale możemy sobie z nim porozmawiać. Ogólnie, to stalkerzy i sam Kolian przybywają na Zaton po wykonaniu fabularnego zadania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 23 minuty temu, Agrael napisał(a): Dzięki, ale niestety u mnie ta metoda nie zadziałała. Mnie sprawdziła się dwukrotnie, inaczej bym o tym nie napisał. Ale taki problem to nie problem, da się z tym żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 @gawron Wierzę na słowo, ale tak jak napisałeś - to nie jest problem. Po prostu zadania cykliczne sobie "wiszą" i nikomu nie wadzą, choć osobiście lubię mieć przejrzysty ekran z nimi, więc ciekaw byłem, czy da się je anulować. Póki co mod mnie tak wciągnął, że świata poza nim nie widzę A co do karlików i jego przywódcy, to trzeba najpierw jego zlikwidować. Problem polega na tym, że jest ich dużo i ciężko skurczybyka namierzyć. Mam pytanie. Kto ma nasz ekwipunek stracony w cementowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkk7 Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Rzeczy utracone w cementowni można odzyskać przy okazji zadania detektywistycznego w barze, tylko trzeba je właściwie poprowadzić (niewłaściwe oskarżenie i nie spotkamy postaci, która zna lokalizację schowka). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Ekwipunek odzyskany, dzięki. Swoją drogą, to gdzie trzymaliście broń na Janowie? Wsadziłem do zwykłej skrytki, to zniknęła później, a do baru nie da się wejść z bronią, aby ją zostawić w skrzynce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Godzinę temu, Agrael napisał(a): Swoją drogą, to gdzie trzymaliście broń na Janowie? Wsadziłem do zwykłej skrytki, to zniknęła później, a do baru nie da się wejść z bronią Najlepiej w skrzynce na wierzy u Tropiciela. Tam nic nie zginie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Kojarzycie może, gdzie jest ten schowek? Przeszukałem cementownię, ale niestety nie znalazłem. Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Godzinę temu, Agrael napisał(a): Kojarzycie może, gdzie jest ten schowek? Schowek jest pod Cementownią, a dokładnie tutaj: Spoiler 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prozmus84 Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Rozmawiając ze jednym Stalkerem złapałem wirusa. Przyniesienie do naukowców lekarstw nie rozwiązuje problemu. Pisaliście wyżej że z wirusem da się żyć, a co trzeba zrobić aby się wyleczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2023 @prozmus84 Niestety nie wiem, bo wczytałem wcześniejszy zapis, gdy złapałem wirusa. W każdym razie wykonałeś główny wątek na Zatonie i możesz przejść na następną lokację? Wydaje mi się, że musi istnieć jakiś sposób, aby się pozbyć wirusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2023 4 godziny temu, prozmus84 napisał(a): Rozmawiając ze jednym Stalkerem złapałem wirusa. Przyniesienie do naukowców lekarstw nie rozwiązuje problemu. Pisaliście wyżej że z wirusem da się żyć, a co trzeba zrobić aby się wyleczyć? Lekarstwa jako takiego nie ma. Tylko odpowiednio poprowadzona fabuła może uleczyć zarówno Inżyniera jak i cały Zaton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Udało mi się ukończyć tryb „Przygoda”. W Powrocie do Zony mamy tak naprawdę trzy mody w jednym - pierwszy zadebiutował w 2019 r. i ukazuje historię Inżyniera, który zdecydował się wrócić do S. Wykluczenia. Nie będę pisał, dlaczego to zrobił, ale warto zaznaczyć, że jego historia jest smutna. Po wydarzeniach z O. Ucieczka z Zony popadł w alkoholizm, został "okaleczony" przez Zonę i ogólnie nie wiedzie mu się zbyt dobrze, choć chyba tli się w nim resztka nadziei na dobry zarobek, a pieniądze w pewnym sensie mogą zagwarantować ucieczkę od przytłaczających zmartwień, aczkolwiek moim zdaniem jest to niemożliwe. Nie po tym, co przeszedł. Wszystko rozpoczyna się na Pograniczu - nowej lokacji, której nie widziałem w żadnym innym modzie. Notabene całkiem klimatyczna mapa ze sporą ilością radioaktywnych miejsc, polem chemicznej anomalii, starą cerkwią i skrywanym laboratorium. Pomijając ciekawe miejsca, to najpiękniejsze historie piszą postacie. Na szczególną uwagę zasługuje kaleka na wózku inwalidzkim, który pragnie odzyskać to, co rzekomo odebrała mu sama Zona. Możemy mu w tym pomóc i ja właśnie tak postąpiłem, a co później się z nim stało? Cóż... Tego chyba nie wie nikt. Nasz tajemniczy inwalida, to nie odosobniony przypadek - postaci o różnych historiach jest znacznie więcej i co najważniejsze nie wszyscy są ludźmi. To warto podkreślić, że w Powrocie do Zony mamy do czynienia (w sumie na każdej lokacji) z mieszkańcami Zony, lecz nikt nie powiedział, że poznajemy jedynie ludzi. No i polecam stać się właścicielem bardzo pomocnego artefaktu, bo dzięki niemu łatwiej nam będzie zlokalizować schowki. Trzymałem go na pasie do końca gry. Po przygodach na Pograniczu możemy je opuścić i w tym momencie poznajemy szczegóły dot. naszego głównego celu: wytropić i następnie wyprowadzić z Zony młodego mężczyznę. Szczegółów nie będę zdradzał oraz opisywał każdej lokacji, czy też wydarzeń na nich. Za to w moim odczuciu na uwagę zasługuje Zaton z tajemniczym wirusem w roli głównej, opuszczonym Skadowskiem i ogromną falą mutantów, która przetoczyła się przez tę część Zony. Było sporo mistycyzmu, szczególnie na Cmentarzysku pojazdów, ale też ludzkich dramatów, głupich pomysłów na zysk oraz żeby nie było zbyt pesymistycznie - nutki śmiechu z Nawigatorem w roli głównej. Bardzo mi się podobała rozmowa z mieszkańcami Zony - bez względu na to, czy dana osoba jest bandytą, powinnościowcem, czy też zwykłym stalkerem, to z przyjemnością czytało się to, co mieli nam do powiedzenia. Niektórzy byli wylewni, a inni nie, ale w trybie „Przygoda” z każdym tak naprawdę przyjemnie się rozmawiało. Drugą stroną medalu jest możliwość dokonania wyboru. Nikt nas nie powstrzyma przed zastrzeleniem bezbronnego stalkera i przywłaszczeniu jego - dajmy na to - wartościowego artefaktu. Tak samo zresztą, jak nikt nam nie zabroni odebrać życia niegroźnemu już mutantowi. To jest właśnie fajne, że Jek@n (autor moda) dał nam wybór. W końcu to nasze sumienie. Warto też zwrócić uwagę na bar mieszczący się na Jupiterze. Też bardzo ciekawe miejsce, do którego przybywają miejscowi stalkerzy, włóczędzy, albo członkowie różnych frakcji. W tym barze poczułem prawdziwą atmosferę Stalkera. Minusów jest niewiele, ale są. Niestety nie da się anulować zadań cyklicznych. W teorii można kombinować, jak się ich pozbyć (np. na Pograniczu), ale sami powinniśmy zdecydować, czy chcemy te zadania ciągnąć. Trochę też narzekałem na snajperów z monolitu na Jupiterze. Co jakiś czas następował ich spawn, a jak już nas postrzelili, to najczęściej trzeba było wczytywać grę. Wylotów miałem dosłownie kilka, a więc nie jest źle. Jeżeli miałbym ocenić „Przygodę” jako moda, to na pewno znalazłby się w mojej ścisłej czołówce. Tak właściwie, to nie wiem, czy nie na pierwszym miejscu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrześZGrzechu Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Witam, jestem aktualnie na cerkwi, znalazłem maske, pda i schowek za deską przy dzwonnicy. Nie ogarniam co dalej XD, sprawdziłem groby i nic. jakieś porady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 @GrześZGrzechu Sprawdź mogiły obok cerkwi, a dokładniej, to krzyże. Przy jednym z nich powinien być klucz, którym otworzysz kłódkę w cerkwi. Następnie weź młotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 GrześZGrzechu - jak spojrzałeś/podje maske to pada podpowiedź (przynajmniej w oryginalnej wersji) żeby poszukać krzyża na którym brak maski. Gdy wyjdziesz z cerkwi i patrzysz na małą bramę vis a vis dzwonnicy to po twojej lewej stronie szukaj krzyża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 5 godzin temu, GrześZGrzechu napisał(a): Nie ogarniam co dalej Moim zdaniem optymalna kolejność działań w tym zadaniu: 1. Rozbite PDA na podłodze koło ołtarza (będzie potrzebne). 2. Maska na drzwiach. 3. Klucz w krzyżu. 4. Młotek (przyda się później w innym zadaniu). 5. Zombi is dead. 6. Na koniec trzeba obejrzeć dzwon (koniecznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Tryb „Przetrwanie” uważam za zaliczony. Przyznam, że po „Przygodzie” ciężko mi było się przyzwyczaić do nowych zasad, bo nie ma "standardowej" historii, a coś na zasadzie krótkich wypadów do Zony. W tym trybie przenosimy się aż do 2025 roku. Okazuje się, że miała miejsce III wojna światowa, a w ruch poszły nawet głowice atomowe, choć ludzkość po raz kolejny przetrwała. Zona w sumie też, ale wiele się zmieniło - nie ma już stalkerów czy frakcji za to od groma wszelkiej maści szumowin, które najprawdopodobniej działają na rzecz wrogich państw. Jakby tego było mało, to z powodu bardzo częstych emisji nie da się bezstresowo eksplorować Strefy. My wcielamy się w weterana wojennego, który posiada niezwykły dar i nawet będziemy mogli z niego skorzystać podczas poszukiwania zaginionej ekspedycji naukowej. To jest właśnie nasz główny cel - przeniknąć do Zony i odnaleźć jakiekolwiek informacje nt. ów ekspedycji. Tryb został podzielony na zadania i w trakcie wykonania każdego z nich wyruszamy na Zaton, Jupiter lub do Prypeci. Czas na ich wypełnienie jest liczony w fazach emisji, a po każdej z nich obręb działania na mapie zmniejsza się. Mało tego, to na starcie dostajemy tylko pistolet i garść amunicji, więc trzeba szukać schowków, które są zaznaczone na mapie. Po wypełnieniu celu sprzęt znika. Żeby nie było zbyt ciężko, to na lokacjach zostali rozmieszczeni tzw. "legendarni stalkerzy". Jeżeli się do takowego udamy i wręczymy apteczkę, to będzie nam pomagał w walce z mutantami i szabrownikami, którzy są niestety strasznie uciążliwi, a po zakończeniu zadania podaruje nam artefakt o niezwykłych właściwościach. Mnie udało się zebrać 6 sztuk (na każdą misję można wybrać tylko 1), ale na pewno jest ich więcej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghostoperator Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Witam, mam jedno pytanie Jak wrócić do Jupitera z Okolic Czarnobyla? Nie widzę nigdzie znacznika na Zatonie, a na Cmentarzysku jest droga tylko do Zatonu i Prypeci. Chciałem nazbierać na opłatę za Barmaleya, tylko teraz wypadałoby jakoś wrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 @ghostoperator W sumie, to będąc na Jupiterze, nie próbowałem wracać na inne lokacje, a więc nie wiem. A przy cementowni obok zawalonego mostu nie ma przejścia? Kasę można pozyskać w łatwy sposób sprzedając artefakty lub powalczyć w czarnym pokoju. O samego Barmaleya też można powalczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.