AntiCitizen Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 @Gh0sTp - mam nadzieję, że wiesz jak to zrobić. Podpowiem, w jakimkolwiek pliku .xml zawartym w gamedata\config\gameplay dodaj ten dialog, zachowując szyk drzewa dialogowego. <dialog id="backup_dialog1"> <phrase_list> <phrase id="0"> <text>backup_dialog1_0</text> <next>1</next> </phrase> <phrase id="1"> <text>backup_dialog1_1</text> <next>2</next> </phrase> <phrase id="2"> <text>backup_dialog1_2</text> <action>dialogs.break_dialog</action> </phrase> </phrase_list> </dialog> To drzewo pozbawione odwołań do skryptu i w takiej wersji je dopisz. Nie kopiuj go z moich plików, gdzie masz odniesienia do skryptów, więc te też musiałbyś dodawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gh0sTp Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 4 minuty temu, AntiCitizen napisał: @Gh0sTp - mam nadzieję, że wiesz jak to zrobić. Podpowiem, w jakimkolwiek pliku .xml zawartym w gamedata\config\gameplay dodaj ten dialog, zachowując szyk drzewa dialogowego. <dialog id="backup_dialog1"> <phrase_list> <phrase id="0"> <text>backup_dialog1_0</text> <next>1</next> </phrase> <phrase id="1"> <text>backup_dialog1_1</text> <next>2</next> </phrase> <phrase id="2"> <text>backup_dialog1_2</text> <action>dialogs.break_dialog</action> </phrase> </phrase_list> </dialog> To drzewo pozbawione odwołań do skryptu i w takiej wersji je dopisz. Nie kopiuj go z moich plików, gdzie masz odniesienia do skryptów, więc te też musiałbyś dodawać. Nie robiłem tego nigdy, ale spróbuje, zawsze zostaje najprostsza opcja by wgrać twoją modyfikacje od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 @Gh0sTp - jakbyś sobie nie poradził, to wstaw jakikolwiek plik .xml z gamedata\config\gameplay i przerobię go. Wgrywając mój mod, sprawdź czy nie ma kolizji w plikach. Mój mod robiłem pod czystą wersję OP-2.2. Prawdopodobnie odpiszę jutro, bo mam masę pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gh0sTp Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 @AntiCitizen proszę, dziękuje z góry za pomoc. dialogi_dd.xml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anatolij Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 Modyfikacja tez zmienia zadania od NPC. Może to być brak przetłumaczenia dialogów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gh0sTp Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 @Anatolij zmienia wiele przeróżnych. U każdego NPC pojawia się jakieś zadanie z wylotem. Na forum skąd pochodzi modyfikacja nie ma żadnych fixów na te wyloty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 8 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2022 (edytowane) @Gh0sTp - to co mi wysłałeś to plik z mojego moda a ten mam na dysku. Miały być pliki z twojej paczki. Zrób inaczej, plik wstawiony jako załącznik w twoim poście: 1. Umieść w folderze gameplay 2. W pliku system.ltx - o ile go masz, dopisz dialogi_dd w sekcji [dialogs]. Ma być po wpisie dialogs_oksana579 W oryginale OP-2.2 masz to w linijce nr. 96 tegoż pliku: Jest tak w podstawce OP-2.2 [dialogs] files = dialogs, dialogs_storyline, dialogs_escape, dialogs_bar, dialogs_military, dialogs_kostya, dialogs_amk, dialogs_new, dialogs_wawka, dialogs_arhara, dialogs_buusty, dialogs_snp, dialogs_volazar, dialogs_oksana579 ma być tak : [dialogs] files = dialogs, dialogs_storyline, dialogs_escape, dialogs_bar, dialogs_military, dialogs_kostya, dialogs_amk, dialogs_new, dialogs_wawka, dialogs_arhara, dialogs_buusty, dialogs_snp, dialogs_volazar, dialogs_oksana579, dialogi_dd Gra musi mieć podłączone pliki dialogów. Zobacz jak masz w pliku system.ltx wpisaną sekcję. Jakbyś tego pliku nie miał, to tu masz wersję przerobioną, ale pod OP-2.2, nie wiem jednak czy twoja paczka nie ma takiego pliku, jeśli ma to przerób jak masz podane w przykładzie. system.ltx w/w plik ma się znaleźć w gamedata\config Edytowane 8 Października 2022 przez AntiCitizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 10 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2022 Ponieważ premiera polonizacji (dzięki wielki za robotę) zbliża się wielkimi krokami to chciałbym ustalić parę rzeczy. 1. Czy mod jest grywalny czy są jakieś wyloty? 2. Czy istnieją dodatki do moda? -nie niszczący się nóż -więcej artów na pasie -naprawa wszystkiego od zera -większy udźwig -więcej amunicji z trupów (jeśli nadal jest to taka lipa jak była wcześniej) Takie moje drobne pytanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 10 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2022 @Ignachinio - dodatki do moda znajdziesz →Tu← oraz →Tu← Premiera polonizacji może się przeciągnąć, ponieważ przeoczono wydanie nowego patcha. Poczytaj ten wątek (oczywiście nie tylko ten wpis ale kilka postów wstecz - również). Dodatki nie są ze sobą kompatybilne, ale w tych tematach jest dużo przydatnych ułatwień jak udźwig. Broń białą można dostosować do wersji ulegającej powolnej degradacji, bądź braku jakiegokolwiek zniszczenia. Zobacz co masz w tych tematach - powinny pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 12 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2022 Ok popatrzę poszukam. Jak czegoś nie znajdę będę pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 14 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 (edytowane) Czytałem komentarz forumowicza @Pure z tego tematu - "Opinie o OP 2.1" i pozwolę sobie zacytować to co napisał w minusach tej modyfikacji: W dniu 11.07.2019 o 21:40, Pure napisał: - Największy minus moda i do teraz waham się czy słuszny czy nie. Ale jako, że grę już skończyłem to wyleje swoje żale. Nowe questy/lokacje. Od paru dni jest dość mocno poruszany temat wątpliwych nowych zawartości w OP 2.1 w postaci lokacji. Niby jest aż 64 lokacje w tym modzie z czego większa połowa bodajże jest właśnie tą nową zawartością. No ale NIE...! Pisałem już wielokrotnie będąc już na samym końcu moda odkryłem chyba z 5 czy 6 nowych lokacji. Gdzie jest cała reszta??? Jak wspominałem na wstępie tematu, bardzo dokładnie wszystkie zadania wykonywałem, czytałem dialogi, eksplorowałem każdy zakątek zony i nic... żadnej drogi na nowe lokacje, żadnych zleceń od npców kompletnie nic. Po za tym na tych nowych lokacjach jest może tylko jeden npc który z nami pogada... o jakim my tu zaludnieniu mówimy, bo tak twierdzą twórcy. Czy pod tym względem w OP-2.2 wprowadzono jakieś zmiany? Czy nowe lokacje zostały zasiedlone w pełni czy też są tylko tam pojedynczy NPC? Testując zmodyfikowaną przez siebie wersję teleportów za free dla gracza - odwiedziłem nowe lokacje i nie było tam praktycznie nikogo - prócz kilku osób, które jednak nie miały nic do zaoferowania, żadnych zadań, handlu czy ciekawej rozmowy...Może być tak, że po wypełnieniu określonych zadań pojawią się tam nowe postacie i mutanty?, ale to tylko spekulacja. Czy ktoś przeszedł OP-2.2 na tyle, by powiedzieć jak wygląda to zagadnienie zasiedlenia lokacji w nowej odsłonie moda? Edytowane 14 Października 2022 przez AntiCitizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 14 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 W opku 2.1 dodano od groma lokacji na wschodniej stronie Prypeci które nie miały żadnego sensu. Nie widziałem jeszcze mapy 2.2 ale obstawiam, że za dużo to się tam nie pozmieniało. To tylko plotka oczywiście ale ktoś mówił że dopiero w nowej totalnie wersji moda miało tam nadejść życie. Pytanie do bywalców forów twórców czy są prowadzone prace albo chociaż ktoś wspomina o OP 2.3 albo OP 3.0?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 14 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 Gram teraz w OP 2.1, bo mi brakło innych modów. Jak w moda grający wiedzą, ustalić jak daleko jest się w grze, jest bardzo trudno. Ja już byłem na CEA1 i 2, zniszczyłem szyłki, zabrałem schowek Striełoka z reaktora, wziąłem pierwszy schowek Tubylca. W zadaniach Kostii zbieram już mapy Alpinisty. I przy tak rozbudowanym modzie ocenić go można tylko i wyłącznie porównując z podobnym. A takim mogą być tylko Duplikaty, które ukończyłem finalnie. I tu nie ma porównania. W OP dotarcie do tych "bonusowych" lokacji jest bardzo restrykcyjne i zależne od duperelowatych i upierdliwych zadań dodatkowych, wymagających bezsensownego biegania z początkowych lokacji na końcowe, zabrania schowka i powrotu na początek i kolejnego biegu na koniec. A ilość jednorazowych teleporterów jest mocno ograniczona. Pod tym względem mod jest albo niedopracowany, albo celowo wprowadzono taką złośliwą upierdliwość. W Odrodzonym gracz ma możliwość przy pomocy skoczków poruszać się prawie dowolnie po lokacjach, a w połączeniu z jawnymi i ukrytymi teleportami, docierać wszędzie tam, gdzie ma coś do wykonania, zwiedzić inne lokacje ( z wyłączeniem kwestowych ). Tak więc nie ma co się napalać na nowe lokacje w kolejnych wersjach OP. Lepiej by się twórcy moda wzięli za dopracowanie nieśmiertelności niektórych ważnych dialogowych enpeców ( np. Borowa ), aby ich śmierć nie blokowała innych otrzymywanych zadań. Jak na razie, moje odczucia w sprawie OP są ambiwalentne. Ma jedną niepodważalną zaletę. Można w niego grać i grać, bardzo dłuuuugo. Ale innych zalet raczej nie znalazłem dla tego zlepka różnych modów służących tylko do wydłużenia gry. No i zwolennicy OP, dajcie mi prawo ocenić go tak jak go czuję i odbieram. Takie jest moje prawo, jak i wasze się modem zachwycać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 14 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 Szanuję twoją ocenę jednak pamiętaj, że w tym modzie istnieje system teleportów pozwalający w szybki sposób przemieszczać się pomiędzy lokacjami. Musisz także w nim wybrać czy akurat idziesz robić zadanie czy zbierasz sobie coś po lokacjach. Dla mnie ten mod nie jest tylko do przechodzenia fabuły na szybko ale także do życia w Zonie. Potężna liczba zadań powoduje, że nie jest to drewniana gra byle do przodu tylko interesująca gra zadań i życia codziennego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 14 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 (edytowane) Trochę off-topu... Ja jestem zachwycony (prawie) tym modem, mówię o OP-2.1...gdyby nie wyloty "out of memory" - pewnie przeszedłbym dalej niż tylko do Zatonu, miałem jednak zaliczonych ponad 2000 samych zadań cyklicznych (nie wspominam o questach głównych, po 1000 dostaje się osiągnięcie Stachanow) i odpuściłem sobie grę, a grałem niemal rok - oczywiście nie po 8-10 godz./dzień, ale z różnymi drobnymi przerwami, średnio 8 godz./tydz. Żaden inny mod nie pozwolił mi na tak drobiazgowe odkrywanie lokacji, żaden nie pozwolił mi spojrzeć (m.in dzięki fabule Kolekcjonera, schowkach dźwiękowych czy Wolazara) na Zonę z nowej perspektywy. Dzięki OP-2.1 udało mi się "odkryć Zonę na nowo"...nigdy w Stalkerze nie skakałem po balkonach w Prypeci, nie wspinałem się po drzewach czy budynkach z taką determinacją, nie właziłem pod pociągi w poszukiwaniu plecaków, nie sprawdzałem pojazdów pod błotnikami czy krzaków na lokacji (lokalizacje podstawowych schowków w grze gracze znają dobrze) , w żadnym modzie nie balansowałem na liniach wysokiego napięcia (schowki dźwiękowe na Generatorach), nigdzie nie chodziłem po słupach elektrycznych czy innych konstrukcjach jak anteny w Limańsku czy wieże chłodnicze elektrowni jądrowej na CEA....mod prowokował do odkrywania tajemnic Zony, prowokował do odkrywania tajemnicy ukrytej niemal na oczach gracza i dlatego mam do niego duży sentyment. OP-2.1 pozwoliło mi nieszablonowo patrzeć na Zonę i wszędzie widzieć czającą się zagadkę. Gdy patrzyłem przykładowo na paletę na której stoi skrzynia, to wcześniej badałbym jej zawartość, po OP-2.1 dodatkowo zwracałem uwagę na szczelinę między deskami palety - a może tam jest ukryty schowek? Oby OP-2.2 nie zawiodło moich oczekiwań...niech to będzie mod dla wymagającego gracza... Edytowane 14 Października 2022 przez AntiCitizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gh0sTp Opublikowano 14 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 @AntiCitizen pomimo że w ciągu 2 tygodni podchodziłem do OP 2.2, trochę z własnego zaniedbania, pomimo tego że działa mi na nerwy ten mod. Daje on jednak trochę frajdy, na modyfikacji z która gram obecnie ilość wylotów przy zadaniach nie odbiera całej frajdy. Szukanie schowków kolekcjonera, które są nieraz tak schowane że gimnastyka totalna. Czekam na spolszczenie chyba jak większość. Oby tylko nowa gra nie była wymagana 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 15 Października 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 Gra sie fajnie, jest co robić, nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 15 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 Ten mod to tak naprawdę jedna wielka osobna historia. Fabuła Cienia to nawet nie 5 procent fabuły gry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gh0sTp Opublikowano 15 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 O co chodziło z tymi teleportami w x10 podczas szukania ekspedycji i schowka kosti? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 15 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 No to normalne zabezpieczanie. Musisz trochę pochodzić i trafisz w końcu do schowka Kostii bo to z tym jest połączone. Na forum jest filmik jak to przejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 15 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 (edytowane) Dobra Panowie @Ignachinio, @Gh0sTp, @vidkunsen, @kondotier i Ja...wszyscy sobie zrobiliśmy lekki off-top, ale to o co zapytam ponownie, to zasiedlenie lokacji w OP-2.2...niech wypowiedzą się osoby, które w modyfikacji są na końcu fabuły albo ukończyły moda, bo tak naprawdę nasze komentarze dotyczą wersji OP-2.1, dlatego znawców wersji 2.2 pytam - czy zasiedlono wszystkie lokacje w NPC'ów i mutanty? Spekulacje czy wersja 2.1 przypomina w tym kontekście wersję 2.2 mamy w postach powyżej, ale z nich nic konkretnego nie wynika...tak że podtrzymuję swoje pytanie z tego posta i proszę o konkrety... Edytowane 15 Października 2022 przez AntiCitizen dodany link w tekście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 15 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2022 Skoro nikt Ci nie odpisał znaczy, że pewnie nikt tam jeszcze nie doszedł albo po prostu nie są zainteresowani podzieleniem się taką wiedzą Obstawiam, że pewnie nadal są one puste. Bo zasiedlenie Wschodniego Kordonu (tam byli ludzie w OP 2.1 tylko nic się nie działo) to dodatkowe ,,tony" dialogów i zadań. Ale to wiedzą tylko Nasi Tłumacze. Może oni w plikach coś znajdą i odpowiedzą na Twoje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 16 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2022 @AntiCitizen z tego co kojarzę to w OP 2.1 lokacja Dolina Szeptów np była pusta, znaczy się kilku randomowych npców. Teraz niby dzieje się tam jakaś linia fabularna. Pozmieniane są też miejsca/lokacje gdzie np szukamy przedmiotów czy wykonujemy część starych zadań z solianki czy opka, więc pewnie też jakieś poleciały na te puste lokacje. No ale to wszystko wyjdzie dopiero w praniu jak zaczniemy grać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntiCitizen Opublikowano 16 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2022 @Ignachinio - obstawiam przeoczenie posta z pytaniem. Wiem że @vidkunsen dość aktywnie udzielał się w temacie, chwaląc się grą w OP-2.2, a że zna język rosyjski, to nie jest mu potrzebna polonizacja...może trafi na ten post albo napiszę mu PW i udzieli się w tym temacie. Widziałem też posty @boberm, ale jest aktualnie nieaktywny na forum. Też w temacie pisał @carlopapa, @tybet64 oraz @Anatolij. @tom3kb - OP-2.2 to długi mod, możliwe że żadna z w/w osób nie doszła po prostu na nowe lokacje? Byłem tam z wizytą (teleporty ręczne dla testów mojego małego usprawniacza gry), ale jestem rozczarowany bezmiarem pustki...lokacje dobre - jak szuka się miejsca z dala od ludzi i klimatycznego ambientu... Jakkolwiek by nie było - będę grał, nie wiem tylko czy z datą premiery polonizacji czy trochę później...to już życie zweryfikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignachinio Opublikowano 16 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2022 A ja obstawiam przerost formy nad treścią. Wymieniasz osoby które tam nie doszły bo nie dawno zaczęły przygodę z modem. Opek to nie mod, że w jeden dzień przelecisz cały świat. Zresztą sam napisałeś, że już tam byłeś i były pustki. Nie liczyłbym na jakieś wielkie zmiany. Do Kurczatowa też wchodzi się dosłownie na malutką nitkę fabularną a potem wieje tam nudom. Chodź istnieje możliwość, że pojawili się zdublowani handlarze co Ci coś zaproponują. Pogramy Będziemy wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.