Skocz do zawartości

Oblivion Lost Remake 2.5


korn06

Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael Zasadniczo jak tak na to patrzę to możliwe, że ktoś sobie skompilował z OLR jakiś mod na tekstury nieba bo reszta - roślinność i drzewa mi wyglądają na standardowe OLR, ale co to za modyfikacja to nie umiem powiedzieć bo dopiero się będę może sam zabierał za OLR, ale jak jest coś takiego to może wyszperam coś w necie choć tak jak napisałeś - dobrze by było jakby @Monolithalian podał źródło tych zrzutów to było by prościej dojść czy to jakiś dodatek czy może ktoś sobie personalnie to zmodował pod swoje gusta :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Szczepan9205 napisał:

@Agrael Zasadniczo jak tak na to patrzę to możliwe, że ktoś sobie skompilował z OLR jakiś mod na tekstury nieba bo reszta - roślinność i drzewa mi wyglądają na standardowe OLR, ale co to za modyfikacja to nie umiem powiedzieć bo dopiero się będę może sam zabierał za OLR, ale jak jest coś takiego to może wyszperam coś w necie choć tak jak napisałeś - dobrze by było jakby @Monolithalian podał źródło tych zrzutów to było by prościej dojść czy to jakiś dodatek czy może ktoś sobie personalnie to zmodował pod swoje gusta :P 

 

Godzinę temu, Agrael napisał:

@Monolithalian A skąd wziąłeś te zrzuty ? Ja gram w '' czystego " OLR. Nie instalowałem żadnych dodatków graficznych, bo chciałem mieć zachowany ten prawdziwy buildowski klimat.

https://www.moddb.com/games/stalker-build-1935/news/stalker-oblivion-lost-remake-25-fixx19

Tutaj zostały oryginalne wstawione i jednak to nic innego jak SS wykonane w dobrych warunkach pogodowych, bo na ostatnim zdjęciu wszystko jest normalnie. Szkoda

 

 

A ten dodatek graficzny od @FeRu nic nie daje, chyba że ja coś źle robie.

 

Screenshot_20201111-225531_Samsung Internet.jpg

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Agrael napisał:

Dodatek od @FeRu sporo zmienia. Oto dwa zrzuty od @smox. Zauważyłem, że grał w OLR rok temu właśnie z tym dodatkiem

Zgadza się @Agrael, jednak nie jestem pewien, czy wygląd broni pochodzi z tego dodatku graficznego od @FeRu. Lubię sam zmienić sobie wygląd broni na ładniejsze :)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian To normalne. Przynajmniej jak nie raz czytam opisy tej strzelby/karabinu w róznych modach to tak powinno być w większości modów, że po kliknięciu PPM wystrzeliwuje 2 pociski na raz, ale w większości jest tak, że PPM powoduje zoom - zależy od moda.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_daniel_11-15-20_17-38-14_(lvl16_generators).jpg
Wygląda na to, że to już koniec moich przygód z OLR. 

Kiedyś już w niego grałem, ale z jakichś powodów go nie ukończyłem. Dopiero teraz nadrobiłem zaległości i śmiało mogę napisać, że jest to mod jedyny w swoim rodzaju. Jeżeli ktoś lubi buildowskie klimaty, to się w nim odnajdzie. Warto zagrać w OLR, bo to jedyny taki tytuł, który przywraca wyciętą zawartość. Oczywiście jest jeszcze Lost Alpha, ale jej autorzy poszli troszkę inną drogą. Przy okazji uzupełniłem całe FAQ na #1 stronie. 

Taka ciekawostka. Zapewne większość ją zna, ale można przypomnieć. 

Po wyłączeniu anten na Radarze warto wrócić do Barmana i z nim zagadać. Odeśle nas do bunkra Żaby na Kordonie, a tam.. :) 

Spoiler

ss_daniel_11-14-20_23-32-12_(lvl4u_darklab).jpg

I dla przypomnienia. Na Kordonie jest nieoznaczona droga do Baru. 

Spoiler

ss_daniel_11-15-20_12-55-40_(lvl1_escape).jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem aktualnie w instytucie i szczerze to trochę zawiodłem się na tym modzie. 

Jest bardzo obcięty, zarówno pod względem NPC, mutantów, schowków jak i misji. 

Błyskawicznie skończyłem misje na kordonie i powędrowałem przez wysypisko do instytutu. 

Dołuje mnie ta pustka na mapach i swobodne poruszanie się. 

Zagrałem w tego moda tylko i wyłącznie z powodu laboratoriów, które podobno są epickie, ale to jeszcze przedemną.

 

Narazie jestem zawiedziony, ale daje mu szanse, bo chociażby z "ostatnim stalkerem" było podobnie. Początek mizerny a później wow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to właśnie ta pustka na mapach i ciągłe uczucie samotności stawia tegoż właśnie moda nad wszystkimi innymi.

Już na czacie kiedyś o tym wspominałem - że klimat w Stalkerze nie powinien być budowany w pierwszej kolejności mutantami, anomaliami i tymi podobnymi - tylko poczuciem odosobnienia w tym martwym świecie. To nie jest Park Łazienkowski, że byle jaka gawiedź może tam iść, tylko Strefa.

Zresztą, niech Czyste Niebo będzie przykładem - w miejscach typu Kordon czy Wysypisko klimatu było tam mało bo człowiek miał wrażenie, że chodzi po centrum handlowym z tą różnicą, że tutaj do niego ktoś czasem postrzela. A potem znowu z drugiej strony, klimatem aż dudniło od lokacji pokroju Czerwonego Lasu czy w dużej mierze Bagien, gdzie bardzo często wędrowaliśmy samotnie ( na Bagnach głównie po skończeniu wszystkich zadań fabularnych na lokacji ) i czuć było ten klimat zaszczucia i odosobnienia.

Tak samo Fabryka Jupiter w Zewie - poza paroma psami to ewentualnie można było co najwyżej do Najemników postrzelać jeżeli spełniło się specyficzne wymogi, a tak poza tym? Nic. Głucho, cicho i samotnie - i klimat był nieziemski. Jak dla mnie to właśnie wyprawa do Jupitera jest pod tym względem najlepszym zadaniem w całej trylogii.

Jedyny problem jaki może powodować taka pustka jest wtedy, jeżeli questy są źle zaprojektowane i każą nam biegać pomiędzy tymi samymi punktami w kółko - wide Lost Alpha i zadanie na Kordonie z Grześkami, lub później ucieczka z Doliny Mroku do kopalni w Darkscape.... tylko po to, żeby od razu się do Doliny wracać. OLR w znacznej mierze tego typu fanaberii unika, częściowo poprzez konstrukcję zadań fabularnych, częściowo poprzez swobodę ich wykonywania.

A co do laboratoriów... lepiej gacie na zmianę przygotuj :D Bo ja to generalnie wiele potrafię znieść, ale ostatnio jak przechodziłem X18, to w pewnym momencie się własnego cienia wystraszyłem i zacząłem napieprzać w niego z Protecty :D A do tego momentu to nawet żywego... zombiaka (?) nie spotkałem.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod to mistrzostwo , przydało by się spolszczenie do najnowszego fiksa , polecam zagrać tym którzy jeszcze nie grali LA miał właśnie taki być .Kiedyś sporo czasu grałem w ten pasztet od dezoawe ale nie wiem co ja w tym widziałem chyba byłem zahipnotyzowany , ponieważ ten mod to właśnie to na co ludzie w tedy czekali . Utracona wersja alfa stalkera to właśnie ten mod czekam na wersje 3.0 która jak mniemam jest finalną wersją tego moda . Kto się zdecyduje na zagranie w tego legendarnego moda niech uważa ten mod jest naprawdę trudny ale niesamowicie klimatyczny , to się wylewa z monitora .Dezoawe  to się powinno uczyć  od nich :)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gatzek ja mam starszą wersję PL z fixem gdzieś tam pewnie nr5. Bo to poprawki graficzne w kolejnych fiksach mi nie były potrzebne, no ale może poczekamy z wrzucaniem bo może ktoś zchomikował tą wersję fix19 PL. A może w googlu znajdziemy.

 

@edit   

@Gatzek a może chcesz porobić za królika doświadczalnego i pobrać z moddb i najwyżej na to zarzucić spolszczenie. 

Temat wraz z zangielszczeniem: https://www.moddb.com/games/stalker-build-1935/news/stalker-oblivion-lost-remake-25-fixx19 

OLR v2.5 fixx 17:

https://www.moddb.com/games/stalker-build-1935/downloads/stalker-oblivion-lost-remake-25-part-1

https://www.moddb.com/games/stalker-build-1935/downloads/stalker-oblivion-lost-remake-2517-part-2

OLR v2.5 z fixx17 na fixx19:

https://www.moddb.com/members/jim1240/downloads/stalker-olr-25-patch-fixx17-to-19

Jakby działało to wrzuciłbym do pierwszego postu ;)

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gatzek z tego co tam jest napisane to mod po rosyjsku, angielskie tłumaczenie jest tam też w temacie do pobrania ale w oddzielnym linku.

Znaczy się mówię o modzie w tej wersji 19.

https://www.moddb.com/games/stalker-build-1935/news/stalker-oblivion-lost-remake-25-fixx19

Bo ta nowsza wersja od ArNie ma już nałożone angielskie tlumaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gatzek, @tom3kb Mógłbym rzucić okiem na tą angielską wstawkę, ale wydaje mi się, że autor tej paczki coś tam pogrzebał jeszcze po swojemu więc nie wiem czy warto się tym interesować. Natomiast przeglądając temat OLR na ap-pro okazuje się, że jest tam link do Fix'a 44 dla repacku OLR 2.5 + FIXX 19 czyli tego w sumie do którego linki mamy na forum i do którego spolszczenie jest zrobione. 

Także sugerując się nazwą wystarczy pobrać ten FIX 44 i wrzucić na wersję z FIXX 19 żeby mieć najbardziej aktualną wersję i ewentualnie dostosować pliki tekstowe polonizacji do tej łatki jeśli jakieś zmiany w tekście w ogóle są (ale, że fix jest po rosyjsku to ja już się tu nie popiszę):) Fix ten powinien też w sobie zawierać też wszystkie poprzednie poprawki od 19-44 więc... Jest tam też link do repacku, który zawiera FIXX 46 z 19.10.2020, ale do samego fix'a już linka nie ma :dry:

Takie rzeczy wnosi ten patch według opisu z ap-pro:

Edycja sekwencji dialogu z Goplitem
Nowa poprawka zmniejszająca pojawianie się Pijawek na urządzeniu Med-Priborze (wymagana nowa gra)
Spawn: usunięto dodatkowy koniec z niektórych obiektów (wymagana nowa gra)
Spawn: 3-krotnie wydłużono czas eksploracji w barze (wymagana nowa gra)
Spawn: poprawka możliwego podłączenia dowódcy zwiadu w Barze na początku wyścigu (potrzebna jest nowa gra)
Spawn: dowódca zwiadu w Barze został przeniesiony na stałe do trybu online (wymagana nowa gra)
Dodano wyświetlanie wiadomości o znalezionych prototypach
Dodano ścieżkę do paska? Może chodzi o pas na artefakty
Poprawiona dokładność PKM
Zmiany parametrów grafiki grawitacyjnej, aby zapobiec potencjalnym wylotom
Dostosowano wygląd artefaktów „Rtęć”, „Płonąca Wata”, „Kula Elektryczna” (potrzebna jest nowa gra)
Edycja emitera? na bagnach
Przywrócono dźwięk projektora w Darklab, Rostoku i Prypeci
Przywrócono odgłosy much w barze
Spawn: edytowano logikę szefa ochrony na drugim piętrze bazy Wolności na MW
Spawn: naprawiono powrót strażnika do bazy Wolności na MW (wymagana nowa gra)
Spawn: logika dla drugiego odbiornika na pasku (wymagana nowa gra)
Spawn: dźwięk do drugiej budki w barze (wymagana nowa gra)
Zwiększona jasność r2_sun_lumscale_amb do r2 domyślnie

Tłumaczyłem zmiany translatorem więc może to brzmieć bez sensu, tutaj link do oryginału: https://ap-pro.ru/forums/topic/945-oblivion-lost-remake-25/

Edit. Pobrałem tą łatkę i się okazuje, że ten odnośnik do FIXX 44 jest zaktualizowany do wersji 46 tylko zapomnieli tekstu zmienić, no i zawiera wszystkie fixy od 19 do 46 w sobie.

Ale wracając do tematu, pobrałem - wypakowałem sobie pliki tekstowe, wrzuciłem do WinMerge, żeby porównać zmiany, a tam jakieś znaczki:blink: WinMerge pokazuje mi kodowanie windows-1251 Mieszar zamiast Win, nigdy się z czymś takim nie spotkałem - ktoś wie co to za kodowanie? :P 

1.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Bez zmian. Chcesz to spójrz swoim fachowym okiem, przykładowy plik wstawię ;) 

stable_bio_name.xml

Ja i tak nie planuję tego tłumaczyć bo wszystko będzie i tak i tak w grażdance, ale pobrałem i wypakowałem, żeby zobaczyć jak duże są różnice :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Porównałem ten załączony plik, z plikiem z moda który mam. Też nie jestem w stanie go przekodować. Ale podstawowy problem jest w tym, że jest wielka różnica w wielkości plików.

OGSR.thumb.jpg.2175752b11a89f69091581fef625cfa4.jpg

Ten wstawiony, to połowa pliku z moda. Cholera wie, co namieszali. Ale dążenia nowych moderów, aby uniemożliwić ingerencję w mody, ostatnio nie znają granic.

A przy okazji prób zauważyłem, że gdy ten plik otwierałem notatnikiem, to nie było w nim możliwości wybrania UNICODE. Tylko ANSI i odmiany dla 1251.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.