Jump to content

Lost Alpha


Trikster
 Share

Recommended Posts

release-news-backbround.1-pcgh.jpg

Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 26.06.2014 r.
Autorzy: Dez0wave
Autorzy spolszczenia: @Trikster (koordynator) i inni
Śr. długość rozgrywki: (ok. 20 godzin)


OPIS:

Spoiler

Lost Alpha to globalna modyfikacja do gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, która była rozwijana w latach 2008-2014 przez międzynarodowy anglojęzyczny zespół Dez0wave. Głównym założeniem projektu było odtworzenie S.T.A.L.K.E.R.-a z okresu, gdy znajdował się we wczesnej fazie rozwoju: 2003-2004. Z czasem plany twórców obrały inny kierunek i przerodziły się w jeszcze bardziej ambitny cel, co finalnie zaowocowało powstaniem najbardziej rozpoznawalnej modyfikacji w stalkerskim uniwersum.


Wstęp:

Spoiler

Czy kiedykolwiek marzyliście o zagraniu w starego, zapomnianego Stalkera?

Byliśmy zachwyceni pracą GSC Game World, gdy w 2002 roku pokazali pierwsze screenshoty ze S.T.A.L.K.E.R.-a. Stary design i atmosfera zapierały dech w piersiach, a my nie mogliśmy uwierzyć własnym oczom. Później, w 2005 roku, wszystko się zmieniło. Przebudowano prawie wszystkie stare lokacje. Niektóre zostały pomniejszone, uproszczone (nadal piękne, ale jednak inne), a pozostałe po prostu usunięto. Po premierze w 2007 roku dużo graliśmy i szybko zauważyliśmy, że brakuje niektórych klimatycznych miejsc. Założyliśmy forum i rozmawialiśmy o tym niezliczoną ilość nocy przez cały rok. Możemy teraz przyznać, że mamy kompletną wizję starych lokacji GSC dzięki zebranym materiałom, filmom i zapomnianym screenshotom. Postanowiliśmy zatem przeprojektować wspomniane mapy. Może nie będą takie same, ale postaraliśmy się zrobić wszystko, aby prezentowały się naprawdę świetnie - wyglądały tak, jak zawsze chcieliśmy, aby wyglądały. Na początku 2009 roku GSC opublikowało build z 2004, który zawierał wiele starych materiałów. Użyliśmy niektórych obiektów z SDK do przeprojektowania poziomów, ale ulepszyliśmy (i poprawiliśmy) je, aby pasowały do naszych koncepcji. Przy okazji nie pozbyliśmy się własnych lokacji. Spodziewajcie się więc zobaczyć w Lost Alpha nasze własne Darkscape, Martwe Miasto, Fabrykę Rostok i wiele innych.

Trzeba nadmienić, że Lost Alpha to nie tylko lokacje. Postaraliśmy się, aby A-Life nie było całkowicie ograniczone i wprowadziliśmy wiele nowych, wcześniej niewidzianych funkcji, a także kilka starych, które gracze chcieli zobaczyć od dawna. Nie zapomnijcie również zapoznać się z galerią i filmem. Mile widziane są komentarze i sugestie, ale na tym etapie nie będziemy mogli ich uwzględnić.

Dziękujemy za zrozumienie!

Na koniec chcielibyśmy podziękować staremu zespołowi deweloperskiemu Stalkera za tę wspaniałą grę. Bez nich S.T.A.L.K.E.R. nie byłby "grą marzeń". Wielkie podziękowania dla: Glory, Karma, Lex, Prof, Rainbow, Frodo, Dach, Koan, Mike, Jip, Jim, Jon, Yuriy, Terazoid, Tuz, Haron, Stohe, alexmx, chugai, Oles, Zmey, Iov, Sidorovich, CyLLlKA, dandy, Descruo, dima, Olga, LeSTAT, MadMax, Man0waR, Chapaev, Cy27-dw, Shyshkin, Narrator, Rolik, Atem, Yava i wielu innym.

Krótko o fabule i zmianach: 

Spoiler
  • Fabuła:

Ogólnie rzecz biorąc, fabuła S.T.A.L.K.E.R. Lost Alpha, to inne „ujęcie” S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla. Jest sporo znajomych momentów, choć w miarę rozwoju wydarzeń fabuła coraz bardziej oddala się od CCz.

  • Cechy modyfikacji: 
  1. 27 zupełnie nowych lokacji.
  2. Całkowicie przerobiona fabuła zaczerpnięta z dokumentów projektowych i buildów oryginalnego Cienia Czarnobyla oraz własnych rozwiązań i pomysłów deweloperów. Grając w Lost Alpha można odnieść wrażenie, że fabuła jest niemal zupełnie nowa.
  3. Freeplay po zakończeniu głównego wątku (+ niektóre zadania pojawiają się dopiero po zakończeniu fabuły).
  4. Nowe ugrupowanie - Grzech.
  5. Możliwość współpracy z wojskiem.
  6. W konsoli wbudowane są kody (na przykład: g_god 1 - zapewnia nieśmiertelność, nieskończony maksymalny udźwig i wytrzymałość, a także niewrażliwość na obrażenia anomalii).
  7. Komenda do zmiany FOV, domyślnie jest to 67,5.
  8. Okrągły celownik z możliwością zmiany na standardowy za pomocą komendy w konsoli.
  9. Menu w stylu buildów z 2005 roku.
  10. HUD w starym stylu.
    • Możliwość zmiany HUD-a na "styl buildowski" oraz 2 nowe.
  11. Gra została dostosowana do bardziej zaawansowanego renderowania DirectX 10.
    • Znacznie zmienione r1 i r2.
  12. Zwiększono zasięg rysowania trawy.
  13. Lato w Zonie.
  14. Nowy system pogodowy.
  15. Wiele nowych dźwięków otoczenia.
  16. Dodano nową ścieżkę dźwiękową wysokiej jakości.
  17. Minicutscenki wykonane na silniku gry.
  18. Bardziej realistyczna fizyka - w tym ragdoll.
  19. Ślady po kulach na ciałach.
  20. Całkowicie nowy system A-Life.
    • NPC omijają anomalie, choć mogą popełniać błędy.
    • NPC dostrzegają fizyczne obiekty.
  21. Przeprojektowane emisje, występujące losowo.
  22. Emisje "podziemne".
  23. Specjalne schronienia przed emisjami, ułatwiające przetrwanie.
    • NPC korzystają z owych schronów.
  24. Podczas emisji giną ptaki, a mutanty "wariują".
  25. Detektory anomalii.
  26. Transmutacja artefaktów.
  27. Możliwość zabicia wron.
  28. Przywrócono wszystkie wycięte mutanty.
    • Odtworzono zielonego karlika.
    • Przywrócono szczury.
  29. Kilka nowych potworów.
  30. Pojazdy, możliwe do kupienia handlarzy.
    • Bagażnik w samochodach i konieczność tankowania.
    • Otwieranie drzwi samochodu.
  31. Nowa broń:
    • 3 nowe strzelby (TOZ-34, BM-16, Browning HP-SA),
    • 3 pistolety (rewolwery typu Magnum),
    • karabin szturmowy (AKMS pod amunicję 5,45x39).
  32. Naprawa i modernizacja broni.
    • Możliwość samodzielnej naprawy broni.
  33. Stare tekstury broni.
  34. Kołysanie broni.
  35. Niemal całkowicie odnowione PDA.
  36. Możliwość komunikowania się przez PDA.
  37. Możliwe spanie w śpiworze w określonych miejscach.
  38. Do działania latarki wymagane są baterie.
    • Aby latarka działała, musi znajdować się w odpowiednim slocie.

Lokacje: 

Spoiler

W grze znajduje się łącznie 30 lokacji, z czego 8 to podziemia (Sarkofag nie jest lokacją stricte podziemną i tylko umownie jest tak klasyfikowany).

 • Kordon
Oparty na starej wersji Kordonu (build 1935). Zmiany na lokacji i nie są znaczące, główne obiekty są dobrze znane z oryginału. Część północna została wydłużona. Dodano nowe zbiorniki wodne, choć o pełnoprawnej rzece nie ma mowy. Na mapie są dość obszerne podziemia z trzema wejściami-wyjściami: na posterunku wojskowym pod mostem (wejście bezpośrednio w podporze mostu); w tunelu w nasypie oraz pod mostem drogowym. Na posterunku znajduje się komputer osobisty.
Przejścia: do Fabryki „Rostok”, Wysypiska i Mrocznego Wąwozu.

 • Wysypisko
Oparte na jego starej wersji (np. z builda 1935). Zmiany na mapie też nie są radykalne, choć bardziej zauważalne. Cmentarzysko pojazdów zostało rozbudowane, obecnie znajduje się naprzeciwko hangaru i jest wysoce radioaktywne. Przejście na Kordon zostało wydłużone i wypełnione zarówno roślinnością, jak i różnymi odpadami. Są także niewielkie podziemia - wejście znajduje się w ruinach, po lewej stronie drogi (nieopodal hałd śmieci od strony Kordonu).
Przejścia: na Kordon, do Instytutu Naukowo-Badawczego „Agroprom”, Wielkiej Odlewni Metali i Doliny Mroku (ma aż trzy przejścia). Jest też jednokierunkowe przejście do fabryki „Rostok”.

 • Instytut Naukowo-Badawczy „Agroprom”
Lokacja została wykonana na podstawie wersji, w której podziemia oraz część naziemna zostały połączone (build 1935). Ogólnie rzecz biorąc, lokacja nie różni się zbytnio od wersji finalnej z Cienia Czarnobyla. Najbardziej zauważalną zmianą jest to, że bagno znajdujące się w prawym górnym rogu (od przejścia z Wysypiska) jest wypełnione roślinnością.
Przejścia: na Wysypisko, Plac Budowy i do Fabryki „Rostok”.

 • Wielka Odlewnia Metali
Mimo swojej nazwy jest to stary dobry Bar w wersji połączonej z Dziczą (build 1935). Powodem zmiany nazwy jest uniknięcie nieporozumień, ponieważ słowo „Rostok” (drugi wariant nazwy to "Bar-Rostok") znajduje się już w nazwie innej mapy (patrz poniżej). Dodano wiele nowych obiektów i roślinności. Przejście od strony Wysypiska zostało zauważalnie wydłużone. Samo przejście do Baru jest dość skomplikowane.
Przejścia: Wysypisko, Magazyny Wojskowe, Las.

 • Fabryka „Rostok”
Oparta na finalnej mapie z trybu multiplayer o tej samej nazwie. Lokacja została znacznie rozbudowana i przeprojektowana, ponieważ przez długi czas była "poligonem doświadczalnym". Posiada podziemia.
Przejścia: Kordon, Instytut Naukowo-Badawczy „Agroprom”.

 • Dolina Mroku
Mapa została oparta na poprzedniej wersji lokacji (np. z buildów 22xx). Zmiany nie są kardynalne, ale dodano podziemia niepowiązane z laboratorium.
Przejścia: Las, Wysypisko (ma trzy przejścia), Mroczny Wąwóz i Laboratorium X-18.

 • Laboratorium X-18
Mapa została oparta na poprzedniej wersji lokacji (np. z buildów 22xx). Nie można zbyt wiele powiedzieć o zmianach, ze względu na zawiłą strukturę zarówno oryginału, jak i ostatecznej lokacji.

 • Plac budowy
Mapa została oparta na pierwotnej wersji Doliny Mroku (build 1865).
Przejścia: Jantar, Wielka Odlewnia Metali, Instytut Naukowo-Badawczy „Agroprom”.

 • Mroczny Wąwóz
Mroczny Wąwóz został opracowany od podstaw, bazując na śladach po Darkscape z finalnej wersji gry (czyli sylwetce z mapy globalnej i ekranu wczytywania). Lokacja była w całości ukończona w momencie odkrycia wersji GSC (build 2571), dlatego diametralnie się od niej różni. Główne obiekty: most kolejowy między tunelami, stacja benzynowa, kilka wiosek, opuszczony poligon wojskowy, na którym testowano niektóre instalacje - później pojawiły się na Generatorach, rozległe podziemne kopalnie.
Przejścia: Kordon, Dolina Mroku.

 • Magazyny Wojskowe
Lokacja bazuje na wersji z Cienia Czarnobyla.

 • Martwe Miasto
Jest to mapa stworzona niemal od zera. W porównaniu do pierwotnej lokacji (np. w buildach 1935 i 2571) położenie głównych obiektów nie uległo zmianie, ale dodano wiele nowych detali. Główną nowością jest rzeka.

 • Bagna
Lokacja bazuje na oryginalnej wersji (build 1935).

 • Jantar
Lokacja bazuje na oryginalnej wersji (build 1935). Została znacznie przeprojektowana, pojawiły się zbiorniki wodne i roślinność. Rozbudowany został również obóz naukowców. Podziemia stanowią integralną część lokacji.

 • Opuszczona Fabryka
Pierwotna nazwa - Cementownia, później została zmieniona. Ta lokacja to tak naprawdę Jantar z finalnej wersji gry, ale mocno przeprojektowany. W szczególności dodano roślinność i zbiorniki wodne, a także rozszerzono samą fabrykę. Powodem dodania mapy jest prawdopodobnie połączenie laboratorium X-16 z lokacjami naziemnymi.

 • Laboratorium X-16
Laboratorium zostało oparte na lokacji o tej samej nazwie z finalnej wersji gry, a także na wersji z buildów 22xx (z zielonym oświetleniem w głównej sali). Przeprojektowano oświetlenie oraz dodano nowe pomieszczenia.

 • Radar
Lokacja bazuje na starej wersji (buildy 1835-1935) oraz z finalnej wersji gry. Na mapie znajdą się zarówno hałdy śmieci (w centrum), jak i las iglasty (na obrzeżach). Część ogrodzeń została usunięta.

 • Prypeć
Bazuje na ostatecznej wersji z gry. Usunięto barykady, dodano roślinność oraz mieszkania, do których można wejść. Usunięto budynek zasłaniający widok na centralną część miasta (wprowadzono zmianę także ze względów technicznych).

 • Czarnobylska Elektrownia Jądrowa
Stanowi pojedynczą lokację (build 1935). Dodano roślinność i usunięto generatory. Niesprawne wcześniej schody/drabiny przywrócono do użytku, w tym na WT-1.

 • Generatory
Lokacja bazuje na buildzie 1935. Dodano roślinność i oświetlenie przed podziemnym kompleksem.

 • Wieś
Dezodor: Wykonany przez nas poziom. Zupełnie różni się od innych lokacji, zachowaliśmy jedynie część oryginalnego terenu.

 • Przedmieścia Prypeci
Lokacja jest wzorowana na starym Barze (build 1865).

 • Laboratorium X-10
Znajduje się pod Radarem.

 • Laboratorium X-7
Znajduje się w pobliżu Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej.

 • Sarkofag
Sarkofag wydaje się być zaczerpnięty z finalnej wersji gry, ale przeszedł pewne modyfikacje. Dobudowano kilka pomieszczeń.

 • Laboratorium X-14
Znajduje się pod Fabryką „Rostok”.

 • Podziemia Prypeci
Rekonstrukcja lokacji o tej samej nazwie z koncepcji z Czystego Nieba. Część mapy stanowi Szpital z CzN. Poziom wydaje się bardzo mroczny oraz skomplikowany.

 • Laboratorium X-2
Znajduje się pod Generatorami. Stanowi ostatnie pomieszczenie z oryginalnego laboratorium X-18.

 • Las
Lokacja-niespodzianka, która została zaprezentowana na screenach w 2012 roku wraz z kalendarzem.

Historia zmian według wersji: 

Spoiler

Zmiany w wersji 1.3003:

Spoiler

Poprawki zawarte w nowej łatce:

  1. Naprawiono wylot (Can't open video stream) na lokacji Bagna.
  2. Naprawiono animację pistoletu Fort podczas biegu.
  3. Naprawiono zawieszanie się pogody na "af_preblowout".
  4. Naprawiono sytuację, w której Grzech bez powodu stawał się wrogi w stosunku do GG na lokacji Mroczny Wąwóz.
  5. Naprawiono problemy z losowymi NPC na Wysypisku.
  6. Naprawiono zadanie dialogowe "anomalny samochód" Łukasza.
  7. Naprawiono wylot do pulpitu po ukończeniu walki na arenie.
  8. Naprawiono problemy z egzoszkieletem stalkera, którego nie można było zmodyfikować.
  9. Naprawiono dialog związany z Iwancowem.
  10. Naprawiono błąd związany z Kretem, z którym nie dało się porozmawiać po walce z żołnierzami.
  11. Naprawiono błąd "Can’t find include file:[text\eng\string_table_tasks_swamp.xml]"
  12. Naprawiono wylot "[error]Description : No available phrase to say, dialog[out_hunter_start]"
  13. Naprawiono handlarza, który opuszczał posterunek na lokacji Plac Budowy.
  14. Naprawiono sytuację, w której baterie nie znikały w Sarkofagu po ich użyciu.
  15. Naprawiono sytuację, w której więzień w Dolinie Mroku nie miał dialogu, jeśli otworzyło się klatkę zanim został schwytany.
  16. Naprawiono crash związany z "missing section".

Dodatki:

  1. Ponownie zoptymalizowano obrażenia broni.
  2. Poprawiono dźwięk chodzenia po ziemi (były zbyt ciche).
  3. Ponownie poprawiono obrażenia zadawane przez mutanty.
  4. Zoptymalizowana reakcja AI na broń z tłumikiem i niektóre materiały.
  5. Kąt nachylenia światła latarki czołowej został podniesiony.
  6. Dezaktywowano repacker amunicji, dopóki nie zostanie ulepszony.
  7. Poprawiony kombinezon bandyty teraz sprawdzi się również w misji związanej z infiltracją ich bazy.
  8. Czas pobytu tajnego handlarza został zwiększony.
    • Zwiększona szansa, że tajemniczy handlarz będzie miał unikalne przedmioty.
  9. Usunięto grabież pieniędzy w Martwym Mieście, aby stworzyć płynną cutscenkę w więzieniu.
  10. Dodano brakujący trade.ltx dla Pietrenki. Warto zauważyć, że będzie to działać dopiero po pewnym etapie gry!
  11. Dodano działający bagażnik do białej Łady w Dolinie Mroku.
  12. Dodano swobodne poruszanie się NPC w trybie Freeplay (po dobrym zakończeniu)
  13. Usunięto pliki .avi z gry, aby uniknąć konfliktu z kodekami na niektórych komputerach.
  14. Zredukowano część wagi przedmiotów questowych do zera.
  15. Dodano brakujące artykuły w encyklopedii dla Burera i Chimery.
  16. Usunięto wyloty z błędami typu ! item [***_***_***] not found!!

Zmiany w wersji 1.3002:

Spoiler

Poprawki zawarte w nowej łatce:

  1. Naprawiono "wibrujące" (ciągle otwarte i zamknięte) drzwi na Wielkiej Odlewni Metali.
  2. Naprawiono niedostępny schowek "Prochem jesteś, w proch się obrócisz" w Dolinie Mroku.
  3. Zlikwidowano wylot w przypadku brakującego ulepszenia kombinezonu.
  4. Naprawiono błąd związany z umieraniem żołnierzy z posterunku przy moście w Kordonie z powodu zbyt dużej odległości od schronu.
  5. Naprawiono "latające" drzewa i przedmioty na lokacji Mroczny Wąwóz.
  6. Poprawiono geometrię Prypeci (brakująca powierzchnia).
  7. Naprawiono błąd powodujący brak mobów na Arenie.
  8. Naprawiono błąd "No available phrase to say" w dialogach [dm_artefact_merger_wnd], [escape_wolf_greatings], [forg_stalker_trader_start] i [forg_dolg_raid_dialog_finished].
  9. Poprawiono znacznik na mapie dla stroju bandyty w Dolinie Mroku.
  10. Naprawiono błąd związany z brakiem modelu (can't find model file 'weapons\crossbow\strela.ogf').
  11. Poprawiono pozycję przejścia z Elektrowni Jądrowej do Sarkofagu.
  12. Naprawiono crash na Radarze występujący w pobliżu posterunku.
  13. Naprawiono wylot "ui_repair_wnd.script:471: attempt to index field 'selected_item' (a nil value)".
  14. Naprawiono szybkie ładowanie po śmierci za pomocą skrótu klawiszowego.
  15. Poprawiono zadania Grebena i dialogi na Jantarze.
  16. Poprawiono użycie efektu motion blur na R2 (dynamiczne oświetlenie).
  17. Naprawiono dialog związany z zadaniem od Łukasza.
  18. Naprawiono problemy z zadaniem od Pietrenki oraz dialogi na Wielkiej Odlewni Metali.
  19. Usunięto wiadomość od Sidorowicza każącą zlikwidować zombie, która pojawiała się, kiedy już wszyscy byli martwi.
  20. Poprawiono nieprawidłowe RPM (rounds per minute) ulepszonego SIG 550.
  21. Naprawiono błąd "can't open section 'bandages'".
  22. Zmieniono błędną ikonę dla ulepszonej broni VAL.
  23. Naprawiono drogę powrotną do Prypeci z jej Przedmieść.
  24. Zlikwidowano wylot "[error]Description : callback kils bone matrix bone: bip01_spine2".
  25. Zlikwidowano crash następujący po zabiciu handlarza na Placu budowy.
  26. Poprawiono kilka kodów do drzwi.
  27. Naprawiono zepsutą logikę drzwi i kamery w Opuszczonej fabryce.
  28. Poprawiono niektóre skrzynki i beczki w Agropromie, które "zawisły w powietrzu".
  29. Poprawiono "mapę" AI (ai-map) w Martwym Mieście (mutanty wchodziły na most z rzeki).
  30. Poprawiono "mapę" AI snajpera z Powinności na posterunku na Wysypisku.
  31. Poprawiono "mapę" AI i geometrię lokacji Jantar.
  32. Poprawiono zielone szkło w oknach, słoikach itp. na renderze r1 (statyczne oświetlenie).
  33. Poprawiono shader dla lamp na dx10 (żarówki w lampach są znów widoczne).
  34. Zlikwidowano błędną kalkulację pieniędzy.
  35. Naprawiono tajnego handlarza w Prypeci (teraz się pojawia).
  36. Naprawiono crash w DetailManager, często występujący na lokacji Generatory.
  37. Naprawiono kilka uszkodzonych zadań w trybie freeplay.
  38. Naprawiono przyciski w PDA (oraz wyloty występujące przy ich używaniu).
  39. Naprawiono błąd "missing known info strings".
  40. Naprawiono nieresponsywną pijawkę w Dolinie Mroku (występującą po wejściu przez dziurę w dachu).
  41. Naprawiono błąd związany z antidotum od Deedee.
  42. Naprawiono statystyki zabójstw.
  43. Naprawione crashe renderingu na wszystkich lokacjach (dotyczyły głównie kilku ostatnich).
  44. Naprawiono przezroczystą ramę okna na lokacji Generatory.
  45. Dodano brakujący schowek "Silnik motocykla" (esc_basement_motor_cache) na lokacji Kordon.
  46. Poprawiono ikonę ulepszonego kombinezonu PSZ-9Md.
  47. Naprawiono crash występujący podczas używania zestawów naprawczych.
  48. Poprawiono dialogi Sacharowa.
  49. Naprawiono wadliwe schowki na lokacji Magazyny Wojskowe.
  50. Naprawiono ulepszenia związane z automatycznym strzelaniem (autofire).
  51. Naprawiono problem związany z pieniędzmi w Martwym Mieście.
  52. Naprawiono "kamperów", którzy ignorowali niebezpieczeństwo.
  53. Naprawiono nieprawidłowy awatar Kontaktu na na lokacji Magazyny Wojskowe.
  54. Poprawiono położenie anomalii, która znajdowała się niemal w środku baru na lokacji Wielka Odlewnia Metali.
  55. Naprawiono crash podczas rozmowy z liderem Powinności na lokacji Elektrownia Jądrowa.
  56. Naprawiono drzewa, które nie miały kolizji.
  57. Naprawiono uszkodzone zadanie, gdy Łowca przenosi się na Przedmieścia Prypeci.
  58. Naprawiono błąd związany z dublowaniem amunicji.
  59. Naprawiono pogodę.
  60. Naprawiono przezroczystą metalową powierzchnię na Wysypisku.
  61. Naprawiono crash, który występuje przy próbie rozmowy z NPC przez chat w PDA w tym samym czasie, gdy ów NPC umiera.
  62. Poprawiono atak mutantów na Elektrowni Jądrowej (czasami zadanie nie kończyło się).
  63. Naprawiono reakcję bojowników z Monolitu na CzEJ, gdy gracz prowadzi BTR.
  64. Naprawiono wiele innych drobnych błędów.

Dodatki:

  1. Poprawiono wszystkich handlarzy oraz ich asortyment.
  2. Dodano na mapie brakujący znacznik snajpera na Wysypisku.
  3. Usunięto anomalie ze środka drogi na lokacji Wielka Odlewnia Metali, które utrudniały dojazd samochodem na Magazyny Wojskowe.
  4. Książka Striełoka może teraz zostać wyrzucona, ale będzie również dostępna w artykułach na PDA.
  5. Teraz można kupić samochód od barmana, który znajduje się na Przedmieściach Prypeci.
  6. Poprawiono relacje między mutantami i NPC.
  7. Dodano licznik czasu na HUDzie dla maski przeciwgazowej na lokacji Fabryka Rostok.
  8. Nieznacznie zwiększono prawdopodobieństwo opadów deszczu i burzy.
  9. Optymalizacja obrażeń odniesionych od nożna.
  10. Zoptymalizowano render dx10 (więcej w następnych łatkach).
  11. Dodano funkcję: podczas sprawdzania zawartości schowka jego kolor na mapie jest fioletowy, a jeżeli nie zostanie całkowicie opróżniony, to kolor zmienia się na zielono. W przypadku, gdy zabierzemy wszystko, ikonka znika.
  12. Dopracowanie czatu w PDA: jeśli użytkownik przejdzie w tryb offline, pojawi się komunikat "connection lost".
  13. Dodano dialog dotyczący dokumentów z X-18 u Pietrenko, aby ów dialog mógł się zakończyć, jeśli wykonuje się zadanie później.
  14. Frakcja Grzech staje się neutralna w stosunku do bohatera (aby uniknąć problemów).
  15. Frakcja Grzech jest wrogo nastawiona do Powinności oraz do gracza, jeżeli dołączy do tej frakcji.
  16. Dodano więcej paliwa u handlarzy i w schowkach.
  17. Dopracowano reakcje AI.
  18. Zmiana w zachowaniu niektórych mutantów.
  19. Usunięto z gry dodatkowe śpiwory, a ten, który posiada GG można wyrzucić lub sprzedać. Można także kupić jeden u handlarzy.
  20. Dodano drabinę w dziurze na Jantarze.
  21. Poprawiono i ujednolicono pozycje broni w HUD.
  22. Tajny handlarz sprzedaje od teraz tylko unikalne przedmioty.
  23. Rozbudowano A-life na lokacjach: Las, Dolina Mroku, Przedmieścia Prypeci i Wieś.
  24. Silnik cząsteczek został ulepszony, poprawiony i stał się bardziej stabilny.
  25. Zaimplementowano cienie chmur na renderze r3 (dx10).
  26. Dodano wiadomość na PDA dot. trzeciej pijawki do zabicia na lokacji Fabryka Rostok.
  27. Wrogo nastawieni NPC nie będą ignorować GG, gdy ten siedzi w samochodzie.
  28. Usunięto granaty testowe i naprawiono powiązany błąd, dzięki czemu NPC będą teraz uciekać przed własnymi granatami, jeśli wylądują obok nich.
  29. Drobne poprawki i ulepszenia.

Zmiany w wersji 1.3001:

Spoiler
  1. Binarki gry działają teraz z uprawnieniami administratora, unikając problemów z kontrolą konta użytkownika (UAC).
  2. Gra działa na Windows XP, ale bez możliwości korzystania z DX10
  3. Klawisze quicksave/quickload mogą być teraz zmienione.
  4. Naprawiono poważny błąd z nieprawidłowym plikiem ui_movies.xml, który uniemożliwiał przejście połowy gry.
  5. Naprawiono zadanie fabularne związane z akumulatorem w Sarkofagu.
  6. Poprawiono "latające" drzewo i geometrię na lokacji Jantar.
  7. Poprawiono geometrię na lokacji Wysypisko.
  8. Naprawiono crash rendera r1 (statyczne oświetlenie), gdy gracz wchodzi na lokację Wielka Odlewnia Metali.
  9. Naprawiono crash związany ze szczurami oraz błąd efektora.
  10. Naprawiono losowy wylot związany z kontaktami w PDA.
  11. Tymczasowo wyłączono nogi/cień w opcjach, jeśli masz je włączone, wpisz w konsoli: g_actor_body 0.
    •  Po usunięciu widoczności nóg brakujący dźwięk kroku i cień znów działają.
  12. Wyłączono menu debugowania "opcje la" na ekranie panoramicznym.
  13. Wrony znów są możliwe do zabicia.
  14. Poprawiona synchronizacja dźwięku AK-74, AK-74U, L85, G36.
  15. Zlikwidowano crash związany z sejfem.
  16. Uzupełniono brakujący dźwięk picia piwa chmielnickiego.
  17. Dodano brakujący model P90.
  18. Poprawiono suwaki jasności, gammy i kontrastu.
  19. Naprawiono błąd "No available phrase to say" w dialogach [yantar_sakharov_start_talk], [agr_ratcatcher_start] i [dol_specnaz_leader_dialog].
  20. Dodano brakujące opisy.
  21. Zlikwidowano wylot występujący przy zamykaniu pasjansa i podglądu hex w PC.
  22. Naprawiono błędy wyst. podczas korzystania z komputera w grze. (Przywrócono działające wartości class dla podglądu hex, konsoli oraz przeglądarek plików tekstowych i obrazów).
  23. Naprawiono "Scalacz Artefaktów".
  24. Naprawiono crash występujący w oknie naprawy.
  25. Naprawiono błędne hasła do drzwi w PDA.
  26. Naprawiono okno ładowania gry ostatniego zapisu.
  27. Dodano znaczniki na mapie dla 'pendrive Striełoka' oraz 'kabli na Jantarze', ze względu na zgłoszenia graczy o trudnościach w ich odnalezieniu.
  28. Poprawiono pozycję kamery przy wyjściu z UAZ-a.
  29. Naprawiono crash OnMouseAction (Tetris w komputerze w LA).
  30. Wieles daje teraz właściwy "Moduł Pobierania Danych X-Ray PDA", więc nie ma potrzeby kupowania go u Barmana.
  31. Zaktualizowano model Mi-24, co powinno naprawić błąd “callback kils bone matrix bone: front_gun_tower”.
  32. Poprawiono zadania na Agropromie.
  33. Poprawiono widoczność i odległość dla stalkerów na domyślną, AI działa lepiej.
  34. Usunięto dziwny pogłos przy włączonym EAX i dodano bardziej stabilne biblioteki .dll dotyczące dźwięków.
  35. Tymczasowa poprawka dla brakującego ulepszenia kombinezonu.
  36. Naprawiono błędny rozmiar magazynka po ulepszeniu PB1.
  37. Dodano ceny pojazdów do dialogu.
  38. Poprawiono ikony kombinezonów.
  39. Nowy dźwięk helikoptera z dostrojoną głośnością.
  40. Zmniejszono częstotliwość patroli śmigłowców na Kordonie.
  41. Poprawiono okna helikopterów na Agropromie (były przezroczyste na renderach r2-3).
  42. Dodano do pobrania artykuły na PDA.
  43. Dodano brakujące ikony pojazdów.
  44. Zmieniono kilka parametrów pojazdów.
  45. Zlikwidowano glitche anomalii Puch.
  46. Paliwo do samochodów powinno już działać
  47. Różne drobne poprawki i ulepszenia.

Spolszczenie:

Spoiler

Credits:

W tłumaczeniu korzystano z polskiej lokalizacji "Cienia Czarnobyla" sporządzonej przez firmę CD Projekt.

SCREENY:

Spoiler

423315592.jpg

423317105.jpg

423320101.jpg

423320912.jpg423321739.jpg

423322472.jpg

423323798.jpg

VIDEO:

Spoiler

Premierowy zwiastun:

Przegląd moda od Ap-Pro:

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji samodzielnej. Oznacza to, że podstawowa wersja gry "Cień Czarnobyla" nie jest wymagana.

Pobrane archiwum należy rozpakować w wybranym przez nas miejscu - najlepiej poza partycją systemową. Po uruchomieniu instalatora postępujemy zgodnie z jego wskazówkami. 

Instalacja spolszczenia: 

  1. Należy wypakować zawartość pliku do głównego katalogu S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha z wcześniej zainstalowanym patchem 1.3003 -  w katalogu głównym musi znajdować się folder gamedata. 
  2. Na wszelki wypadek można usunąć user.ltx, żeby uniknąć problemów z wyświetlaniem się polskich czcionek (gra następnie sama utworzy plik user.ltx).
  3. Po uruchomieniu gry należy zmienić język rozgrywki w menu („Options” -> „Gameplay” -> „Language”) na Polish [Polski].
  4. Cieszymy się grą w naszym pięknym języku.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Lost Alpha: 

Spolszczenie: 

  • MediaFire - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]


Źródła: appro.jpg  ejFj9IA.jpg

 

  • Dodatnia 7
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 years later...

@kamilion16

Ten temat to jest od zwykłej Lost alphy.

Na razie spolszczenie jest tu na forum do Losta Alpha Developers Cut 1.4002.

Do wersji 1.4005 trikster pisał, że spolszczenie powinno być gotowe gdzieś w lutym-marcu 2018. O ile nie okaże się, że znowu nie wyjdą jakieś patche albo nie będzie np dodatkowo spolszczany ten opcjonalny weapon pack co ma powstać. No i już zapowiedziano dlc z jakąś mapą do LA DC więc możliwe, że za jakiś czas potrzeba będzie znowu aktualizować polonizację.

Link to comment
Share on other sites

@kamilion16

Tu są linki do oficjalnych wersji moda, które wrzucali twórcy. Jeśli oni to naprawili to będzie ok ;)

Trzeba by w changelog konkretnej wersji zajrzeć i poczytać. Do znalezienia w sieci, ale mi się nie chce czytać.

Ps. grałem też w 1.3003 i pamietam, że finał obejrzałem na yt bo też mi się krzaczyła na maksa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Agrael unpinned this topic
  • Agrael pinned this topic
  • 1 year later...
1 godzinę temu, tom3kb napisał:

@Monolithalian ale weź sobie pobierz i ogrywaj wersję Lost Alpha DC 1.4007. Dzień do nocy w porównaniu do tej jeśli chodzi o zmiany gameplayowe, bo fabularnie wielkich różnic nie ma.

Wiem, ale ogrywałem już 1.4005 i 1.4007 i chciałbym pograć w bardziej buildowskim stylu z starym eq itp

To jak to wypakować? Wszystko do jednego folderu, czy jak?

 

Edited by Monolithalian
Link to comment
Share on other sites

@Monolithalian tak, instalujesz jak wszystko, wrzucasz wszystko w jeden folder. To jest samodzielny mod. Wypakowujesz gdzie chcesz i grasz. Nie wrzucałbym do ProgramFiles tylko.

No i jak wywala to wrzuć fatal error.

Grałem we wszystkie LA i jak ograłeś LADC to moim zdaniem szkoda czasu na czyste LA lepiej pograj w coś co jeszcze nie ogrywałeś, te wszystkie wersje mało się różnią. W pierwszej nie ma jakiegoś buildowskiego klimatu, to samo co w następnych.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, tom3kb napisał:

@Monolithalian tak, instalujesz jak wszystko, wrzucasz wszystko w jeden folder. To jest samodzielny mod. Wypakowujesz gdzie chcesz i grasz. Nie wrzucałbym do ProgramFiles tylko.

No i jak wywala to wrzuć fatal error.

Ze zmianą plików? 

I wrzucić wszystko do jednego, tzn tą zawartość na screenie z 4 folderów? Bo poprzednio tak zrobiłem i nie szło odpalić.

image.thumb.png.836f70e6e848d141dd0c9e35bff01918.png

 

 

Edited by Monolithalian
Link to comment
Share on other sites

@Monolithalian o ile mnie pamięć nie myli to to było samorozpakowujące się archiwum. Wybierasz pierwszy part, miejsce gdzie chcesz żeby się wypakował i czekasz bo on potem po kolei wypakowuje z każdej paczki. Nic tam nie będzie się nadpisywało. Chyba, że ty potem próbujesz wypakowuwać kolejne party archiwum.

Potem klikasz na setup.exe i czekasz na zainstalowanie, na końcu zapyta o zainstalowanie dodatków z tego 3rdparties, tam były dx, vc++, openal. Ja wybrałem, że nie chcę i anulowało cały proces instalacji moda :D z tego co pamiętam i musiałem zaczynać od nowa :D

  • Cool 1
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, tom3kb napisał:

@Monolithalian o ile mnie pamięć nie myli to to było samorozpakowujące się archiwum. Wybierasz pierwszy part, miejsce gdzie chcesz żeby się wypakował i czekasz bo on potem po kolei wypakowuje z każdej paczki. Nic tam nie będzie się nadpisywało. Chyba, że ty potem próbujesz wypakowuwać kolejne party archiwum.

Potem klikasz na setup.exe i czekasz na zainstalowanie, na końcu zapyta o zainstalowanie dodatków z tego 3rdparties, tam były dx, vc++, openal. Ja wybrałem, że nie chcę i anulowało cały proces instalacji moda :D z tego co pamiętam i musiałem zaczynać od nowa :D

Okej działa, dzięki

Edited by Monolithalian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity