Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

PODBICIE TEMATU

Z konieczności sam pod sobą, bo nikt nie dał przerywnika.

Przed chwilą zakończyłem moda spotykając się z dr.Pechem. Było to spotkanie raczej wymuszone, niż chciane. Wymuszone z dwóch powodów.

Pierwszy, to brak spec artów aby zakończyć jedyne wiszące w PDA zadanie. Po zniszczeniu bariery zebrałem ich licząc pojedynczo, 24 odmiany. Z podwójnymi byłoby 26. Ale już pisałem, że po zdezaktywowaniu Bariery, chyba w efekcie zmian jakie zaszły w teksturach Wysypiska, zniknęło mi 7 spec artów. Pamiętałem gdzie je znalazłem, ale powtórnego spawnu już nie było. Czyli zadanie i tak nie do wykonania.

Drugi powód, to kaszanienie się moda po wejściu na Bagna, skutkujące wylotami do pulpitu i psuciem zapisów. A co najgorsze, nie mogłem z bagien wyjść, mając wylot z dziwnym, do tej pory niespotkanym logiem.

Spoiler

Ponieważ spec arty lubią się pojawiać dopiero po ponownym wgraniu zapisu przy miejscu spawnu, kiedy to zrobiłem, wyleciałem z takim logiem

[error][     259]    : Brak dalszych danych.

Kilka wstecznych zapisów uszkodzonych.

Kiedy w końcu chciałem opuścić Bagna przez południową wieś, wylot zaś z takim:

***FATAL***: Too many lmap-textures (limit: 8 textures or 32M).
        Reduce pixel density (worse) or use more vertex lighting (better).
* phase time: 2156 ms
* phase cmem: 368193 K
Клиент: Синхронизация
* phase time: 41 ms
* phase cmem: 368209 K
* [win32]: free[2573104 K], reserved[101688 K], committed[1519448 K]
* [ D3D ]: textures[583874 K]
* [x-ray]: crt heap[368209 K], process heap[58761 K], game lua[19676 K], engine lua[216 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[5727 K], smem[19188 K]

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section ''

Mogłem wyjść dopiero przez północną.

Stosując się do rad z drugiego loga, mogłem grać, ale dostałem zniekształcone tekstury. A wyjście z Bagien było konieczne, bo tam też znalazłem spec arty.

Podobnie było z wejściem na Sortirowkę. Wejść wszedłem, ale wyjść się nie dało. Na niej nic nie znalazłem, gangsterów aby powiedzieć im o Loszy też nie było, wiec cofnąłem się do zapisu sprzed wejścia i poszedłem jako pechowiec, do nomen omen dr. Pecha. Chyba jego nick nie jest przypadkowy.

Oceniał moda nie będę, ale został mi spory niesmak z jego zakończenia. Tak fabuły jak i z moich problemów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod zakończyłem bez zrobienia zadania na spec arty, przeglądałem gameplay z freeplaya i tam też nie udało się uzbierać wymaganych 30 szt, więc dałem sobie spokój szukaniem wymaganej ilości.

Żelazna morda ubita na generatorach, a ciało zabiera UFO. Przy okazji zaliczone zadanie na schowek w fabryce Sortirowka i powrót śmigłowcem na Kordon.

ss_mkk7_09-23-18_16-06-58_(generators).thumb.jpg.9b2cf09d7f46163f4f0c43ce2b66853b.jpgss_mkk7_09-23-18_16-07-37_(generators).thumb.jpg.6c994b170dec3b6b16d4972643ffd893.jpg

W sumie przypadek z zaliczeniem tego zadania, przy przeszukiwaniu trupów na generatorach natrafiłem na trupa Nestora. Miał przy sobie świetną giwerę "sztylet" (pamiętam ją z Apokalipsy, szkoda że tak późno) i PDA z namiarem na schowek z artami  w Lab 10 (ostatnie drzwi na samym dole do których wcześniej nie było kodu). Oczywiście polazłem sprawdzić co za arty można zdobyć, na screenie zawartość schowka (świetliki w Apokalipsie nie miały żadnej wartości, tutaj można je sprzedać po 15000).

ss_mkk7_09-24-18_17-11-01_(bunker).thumb.jpg.f959683e0f93053baef1c0c5461b6b08.jpgss_mkk7_09-24-18_17-11-46_(bunker).thumb.jpg.5c17da410348e262d07a2f19f7cf1aa6.jpg

Zadanie na spec arty nie dopracowane, można ich sporo znaleźć, ale się dublują. Na wysypisku np. były u mnie na hałdach.

ss_mkk7_09-24-18_18-03-58_(garbage_first).thumb.jpg.0fc580a4d8be0b813c38ce0cbd557613.jpg

Na Kordonie znalazłem jeszcze dwa przy zabudowaniach po drugiej stronie drogi naprzeciwko chlewni.

ss_mkk7_09-24-18_18-09-49_(agroprom).thumb.jpg.11790a6c6eeb892790504507f69a979e.jpgss_mkk7_09-24-18_19-00-26_(escape).thumb.jpg.cce79d5c1243f19f32244bce3dbede19.jpg

Na Agropromie tez kilka, dwa były w tunelu z burrerami.

ss_mkk7_09-24-18_18-28-04_(agroprom).thumb.jpg.861dbf5a4b53dd69def589f3018ec920.jpgss_mkk7_09-24-18_18-36-12_(agroprom).thumb.jpg.961cac2951e7e25dc5d6119df5767042.jpg

ss_mkk7_09-24-18_18-38-19_(agroprom).thumb.jpg.f80e385c9746b7b3802916c68f9aa2c8.jpg

Mod całkiem niezły, ma potencjał choć odniosłem wrażenie że czym dalej tym bardziej stawał się chaotyczny. Jest dość trudny, nie prowadzi za rączkę, trzeba czytać uważnie i zapamiętywać lub zapisywać, niektóre zadania wyjaśniają się w takcie późniejszej rozgrywki (korzystanie z gamplayów czasami było konieczne). Być może ten nowy patch coś bardziej mod usprawni i polonizacja był by jak najbardziej wskazana :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakładka/łatka ma za zadanie:

1/ naprawić wszelkie błędy znalezione przez graczy! więc mimo tej nakładki/łatki może być (i jest na pewno wiele nie zgłoszonych oficjalnie bo się graczom nie chciało) jeszcze sporo błędów

2/ kosmetyka! co to jest!? nie każdemu zależy na buraczanych odcieniach w jakich się lubuje młodzież szkolna chwaląca się, że jego karta w jego kompie widzi (on nie widzi ale wierzy na "słowo" komputerowi) 10 000 odcieni zieleni.

A zakończenie moda nie istnieje!.

Edytowane przez vidkunsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończenie moda istnieje. Jest zależne tylko od nas. Od momentu jak na Obrzeżach dostajemy paszporty, możemy skorzystać z usługi dr. Pecha. Od tego momentu mamy hamletowski wybór, grać czy nie grać dalej, oto jest pytanie.

Ale końcówka moda jest niedopracowana. Tak jak to napisał @mkk7 , stał się chaotyczny. Mnie to wygląda na to, że miał być dłuższy, bo zawartość schowka na Kordonie wskazuje, że jeszcze czegoś należałoby poszukać aby wykorzystać drugi typ wzmocnionych akumulatorów. Tak samo uśmiercenie Loszy i brak gangsterów  w wiosce na Obrzeżach. To zadanie jest całkowicie bez sensu. No i mod nie ma freepleya, jakby się mogło wydawać, ale jest to dalszy ciąg fabuły. We freepleyu nie może być zadań z głównej fabuły.

Nie mam zamiaru sprawdzać, co wnosi ten patch. Z jego opisu wychodzi, że może ułatwić tłumaczenie moda, dając tekst mówionych dialogów na ekran. Dziwi mnie tylko, że po wypuszczeniu moda, @zaurus już się u nas nie pojawił. Mógłby nam to i owo wyjaśnić.

Ale taka niedokończona fabuła finału, była już w Upadłej Gwieździe. Pisałem o tym w jej temacie. Było jeszcze jedno niedopracowane zakończenie. Jeśli ktoś na nie trafił, miał problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 25.09.2018 at 19:10, vidkunsen said:

"Zakończenie moda" jest takie jak w filmach z USA lub komiksach - mdłe, nijakie, niejasne po to tylko by gracz czekał z niecierpliwością na następna część.

Там фри-плей открывается, брат. И кое-что еще во фри-плее можно выяснить.
Хотя... Сам не ведаю - что дальше с Греком будет.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zaurus

Поздравляю. Выше я написал об неприятных событиях, которые меня коснулись. Повторяю.
Пропало мне с тайника на Свалке, найдены до времении действии на Генераторах и распакованные из ловушек 7 артов. Так должно быть? И не мог окончить задания их сборки. Прямо их не хватает в счёте. Так должно быть?

Другое дело. Машина у меня не лихая, но получил вылеты на Болотах и Сортировке при выходе ц них,  со справкой о нехватке памяти от неправильного количества локации. Никакие перезагрузки не помогли. Пришлось использовать тот телепорт, которым входил.

Spoiler

***FATAL***: Too many lmap-textures (limit: 8 textures or 32M).
        Reduce pixel density (worse) or use more vertex lighting (better).
* phase time: 2156 ms
* phase cmem: 368193 K
Клиент: Синхронизация
* phase time: 41 ms
* phase cmem: 368209 K
* [win32]: free[2573104 K], reserved[101688 K], committed[1519448 K]
* [ D3D ]: textures[583874 K]
* [x-ray]: crt heap[368209 K], process heap[58761 K], game lua[19676 K], engine lua[216 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[5727 K], smem[19188 K]

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section ''

Вопрос касающийся сценок с голосом. Не предусматриваешь дополнительно дать надписи? Без надписи перевести мода будет очень сложно.

С какого момента начинается фриплей? Сразу после Генераторов, иле после сдачи артефактов?

TŁUMACZENIE.

Pozdrawiam. Wyżej napisałem o nieprzyjemnych zdarzeniach jakie mnie dotknęły. Powtarzam.

Zniknęły mi ze skrytki na Wysypisku, znalezione do czasu działania na Generatorach i wypakowane z podbieraków 7 artefaktów. Nie mogłem dokończyć zadania na ich zbieranie. Po prostu ich brakuje do rozliczenia. Tak być powinno?

Inna sprawa. Komputer mam niczego sobie, ale złapałem wyloty na Bagnach i Sortowni przy wychodzeniu z nich, z informacją o braku pamięci z powodu nieprawidłowej ilości lokacji. Wczytywanie zapisów nie pomagało. Mogłem wyjść tylko tym teleportem którym wszedłem.

I pytanie dotyczące scenek mówionych. Nie przewidujesz dać uzupełniających napisów? Bez napisów przetłumaczyć moda będzie trudno.

W którym momencie zaczyna się free play? Od razu po Generatorach, czy po oddaniu artefaktów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Dopiero dziś się dowiedzialem, że mod miał premierę prawie miesiąc temu. Około roku temu Zaurus udostępnił mi pliki tekstowe wczesnej wersji i te mam przetłumaczone. Właśnie ściągam moda by zobaczyć co i o ile sie zmieniło. Tak czy owak podejmę się polonizacji. No chyba, że ktoś już ją robi. W tym wypadku udostepnię swoje pliki.

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kobal Pliki dzwiękowe do podmiany to nie problem, chociaż równie dobrze można by dodać w skryptach wiadomości sms z przetłumaczoną treścią dialogów. Mamy chyba na forum ludzi którzy potrafią takie rzeczy co nie? Kondotier chyba wspominał, że w kilku momentach dialogi mówione są bardzo ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kobal  Sam oceń, czy bez napisów lub przetłumaczenia, ktoś nie znający rosyjskiego będzie wiedział w co został wmieszany. A zadanie w PDA się pojawi.

Sam początek od 1 min

https://www.youtube.com/watch?v=Xdg0TTEIy1U&amp;list=PLit1Wbp6EQI9pw9CbTmLtT9D8oaq2T3Ew&amp;index=5

 

A jest jeszcze kilka sytuacji, nie tak skomplikowanych, ale informację co dalej robić otrzymujemy głosem. Bez znajomości rosyjskiego, gracz stoi w miejscu, albo chodzi po omacku.

A co dotyczy tłumaczenia, to na razie nie ma chętnych. Zostałeś sam na placu boju. Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha :) Z samym tłumaczeniem nie będzie problemu. Jak zdobędę odpowiednie narzędzia to zapewne uporam się z tym w maksimum tydzień. Odpaliłem grę na moich przetłumaczonych rok temu plikach i gra działa, większość tekstu się zgadza. Oczywiście są braki ale łatwe do uzupełnienia. Doszedłem na razie do trzeciej części i spotkania z mafiozami u Barmana. Problem leży gdzie indziej. Nie potrafię rozpakować gamedaty, co za tym idzie, nie mogę ruszyć z polonizacją. Moje wtyczki i unpackery nie działają. Napisałem do Zaurusa by mi udostępnił program którym pakowali gamedatę, na razie bez odzewu. Poprosiłem go też o tekst tych przegadanych dialogów. może by się coś dało z tym zrobić. Choćby w formie jakiegoś wpisu do encyklopedii. Ale na razie kiszka. Sama gra całkiem fajna. Nie prowadzi za rączkę. Trzeba się sporo nachodzić. 

Tu prośba. Kto ma jakiekolwiek unpackery do stalkera niech z łaski swojej udostępni, może któryś zaskoczy. Wtyczkę do total comandera można sobie darować. Mam takową, nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, kobal napisał:

Kto ma jakiekolwiek unpackery do stalkera

Przed chwilą wypakowałem moda tym starym unpackerem - STALKER_Data_Unpacker_RU.exe

Nie trzeba ruszać db0, wychodzi na to, że plik jest pusty. Jeśli nie pójdzie, zapodam potrzebne pliki.

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem polonizację za tydzień, ale sprawa troszkę się przeciągnie. To znaczy jest już praktycznie gotowa, ale ciągle natrafiam w czasie gry na nowe krzaczki w sms czy tez w opisach narzędzi i przedmiotów i muszę szukać od nowa. Dużym problemem jest integracja moda z rosyjską podstawką. Doszła cała masa plików z podstawki, które trzeba sprawdzać. Zostało coś zmienione czy można bezpiecznie podmienić na polski odpowiednik. I.t.d... i.d.p... Ale główne pliki tekstowe jak najbardziej już działają. Ponoć na dniach ma wyjść jakiś patch. Możliwe, że poczekam na niego. No chyba, żeby go długo nie było. Znając życie, wyjdzie dzień po opublikowaniu polonizacji. Ech... :wacko:

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, kobal said:

Я обещал polonizację за неделю, но дело немного затянется. Это значит уже практически готова, но постоянно natrafiam во время игры на новые кусты в смс, а ну, также в описаниях инструментов и предметов, и я должен искать заново. Большой проблемой является интеграция мода с российской базы. Пришла целая куча файлов с подставки, которые нужно проверять. Было что-то изменить или можно смело заменить на русский эквивалент. I. t.d... и.d.p... Но основные текстовые файлы, как и большинство, уже работают. Говорят, на днях должен выйти какой-то патч. Возможно, что я буду ждать его. Ну, я думаю, что его долго не было. Зная жизнь, выйдет на следующий день после публикации polonizacji. Эх... :wacko:

Дружище, не патч, а, скорее, другая версия Последнего сталкера.
Вчера она была закончена. И вскоре будет опубликована.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zaurus napisał:

Дружище, не патч, а, скорее, другая версия Последнего сталкера.
Вчера она была закончена. И вскоре будет опубликована.

Tłumaczenie - "Kolego, nie patch, ale raczej inna wersja Ostatniego stalkera.
Wczoraj została zakończona. I wkrótce zostanie opublikowana".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.