Skocz do zawartości

O.D.R.O.D.Z.O.N.Y. - Duplikaty v.7.63 Odmienne światy. - Ogólna dyskusja.


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

@Agrael  Widocznie miałeś wzięte równocześnie zadania od Brody-Leśniczego ( będzie jeszcze drugi, tylko Broda, kwestowy ) i od enpeca. Zadanie od Brody Leśniczego miałeś nie rozliczone. A priorytetem było to od Brody. Musisz zawsze sprawdzać w takich sytuacjach przy otwartej mapie w PDA, ile zadań dodatkowych masz wzięte. To ta niższa linia zadań. No i rozliczać się z tych wcześniejszych.

A kasy to już masz 3701 ru. Tymi papierowymi też można płacić, ale je składaj do Kasy Oszczędności w jakimś schowku. Najlepiej w bunkrze na Jupiterze, bo tam kasy będziesz potrzebował bardzo dużo. Nie dopuść, aby te papierki zjadł Ci jakiś teleport. Bo elektroniczne łatwo przepaść mogą. Jak ich będziesz miał sporo, to kupuj papierowe i zabezpieczaj. Broń powszechnie znajdowaną w Strefie skupują tylko Łowcy Artefaktów za dobrą cenę. Inni handlarze za grosze. Tylko egzemplarze wyjątkowe jak Baretty czy miotacze idą za równowartość. Przed sprzedaniem odczepiaj zbiorniki, bo cena ta sama. Tylko miotacz znaleziony na Kordonie, daje się doładować.

Bądź chytrym i przed braniem zadania u enpeca rób sobie zapis, sprawdź na jakiej lokacji masz je wykonać. A jak jest to daaaaleko, to wczytaj zapis i bierz zadanie albo na lokacji do wypełnienia, albo pobliskiej, łatwo dostępnej do rozliczenia. W ten sposób się znów nie zablokujesz podwójnym zadaniem.

Tego arta co przyniosłeś, to odkup, długo Ci posłuży. Znajdziesz lepsze, to sprzedasz bez straty. Tak samo jak za jakiś czas odkup arta Ustną Harmonijkę, ale już na stałe.

Pierwsza lokacja zależy od szczęścia spawnu. Pisałem, że tym razem spawn tych snorków, burera i pijawki miałem litościwy. Lokację przeszedłem spacerkiem.

ER robiąc tę część moda założył, że gracz przeszedł poprzednią i ma pewne obycie. Aby nie mieć problemu ze znacznikami teleportów "powrotnych", to jak np. masz na Wysypisku miejsca gdzie powinien być teleport, to miejsce sprawdź. Wejdź w niego po zapisie i przejdź ( jeśli pozwoli ) i od razu wróć. Na przyszłość masz już teleport wte i nazad zaznaczony do skorzystania. A jak teleport nie pozwala wracać, to wczytać zapis i zapamiętać gdzie prowadził i czy przypadkiem nie był czyścicielem.

Resztę rad masz już we wpisach, a jak coś wyskoczy, jest tuż kilku "speców" od Duplikatów, to podpowiedzą.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier A więc tak wykombinowano z tą papierkową walutą - ciekawa sprawa, bo w innych modach raczej się z tym nie spotkałem, albo nie pamiętam. 

Po dotarciu do Baru i rozmowie z każdym istotnym NPC poszedłem na Dzicz i znalazłem bardzo przydatny schowek z egzą. Potem MW ( zgarnąłem dokumenty PSI - PIĘŚĆ ) i Rudy Las, gdzie wykonałem jedno zadanie dla Dziadka. 

Trochę mogę ponarzekać na udźwig, bo w Artefaktach Śmierci nie było z nim problemów. 

W RL zadomowił się unikatowy mutant - pseudogigant skoczek.
ss_daniel_12-25-20_21-20-58_(red_forest).jpg

Ależ on dał mi się we znaki. Przypomniałem sobie, że mam w ekwipunku specjalny art, którego użyłem do ubicia tego pseudosnorkogiganta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael  Nie wypuszczaj Powinnościowców do lasu, bo sobie zablokujesz tak dostęp do dziadka, jak i do kopalni z teleportami. Kopalnia, to nie ta sztolnia w lesie, lecz ta z teleportu koło beczki. W niej jeden ze skoczków. Dobry schowek w skrzynce koło windy i na wieży. Tak w połowie, jak i na samej górze. To samo przybudówka obok wieży. Na tym uroczysku będziesz musiał dostać się do trupa między kamieniami. Nie właź tam, jeśli nie będziesz mieć skoczka RL - Tunel RL.

Jak będziesz kiedyś szedł z Jantaru na Dzicz, to spotkasz Powinność. To ci których kazał szukać Woronin. Nie śpiesz się z prowadzeniem do czasu, kiedy wykonując zadania nie oczyścisz dziczy. A co ważniejsze, masz u nich rusznikarza, pomocnego jak na Agro, czy Jantarze cię uszkodzą.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale muszę sam pod sobą.

Przed chwilą się okazało, że bardzo fartowne rozpoczęcie tego moda na pierwszej lokacji, a następnie jego przychylność - z jednym wyjątkiem na Radarze - również fartownie się zakończyło. I co najciekawsze, zrobiłem wybitnie skrótowe przejście. Pamiętam, że jest jeszcze sporo do możliwego zrobienia, oprócz tego co zrobiłem.

A tu krótka historia finalizacji.

Po zakończeniu Misji na Topielach, zaniosłem do pierwszej pieczary w Lesie Zapomnienia Ducha i Lukę. Kieł już tam był.

ss_fred_12-28-20_15-24-13_(aver).thumb.jpg.9efd74101ce52ca12e1eecfb7aa8827f.jpg

Wsadziłem ich w teleport i poszedłem za nimi. Znalazłem się w Otchłani przy pierwszych drzwiach, na razie zamkniętych. Musiałem wrócić i oczyszczając korytarze kopalni z wszelkiego plugastwa, a idąc z tej strony było to o wiele łatwiejsze, znalazłem też trupa z podpowiedzią o kodach. Dalej czyszcząc dotarłem do uwięzionych stalkerów i z nimi ruszyłem spowrotem do drzwi. Trzeba było często wracać i popędzać maruderów. Po dotarciu do drzwi, znający kod stalkerzy je otworzyli, A ja wszedłem i otworzyłem pozostałe, łącznie z tymi do "Maszyny ożywiania". Przyszła wiadomość, że jest gotowa. Zszedłem na dół po leżących tam enpeców do ożywienia, dostarczonych aż tu, automatycznie przez moda.

ss_fred_12-28-20_16-57-56_(av_peshera).thumb.jpg.825bc8e014add2453a88d0728634c6ca.jpg   ss_fred_12-28-20_17-15-49_(av_peshera).thumb.jpg.6a90dc8724e2ebd654c3e0b701f2b7ca.jpg

Przyniosłem do maszyny, wsadziłem do nich przynależne artefakty śmierci, wyszedłem i zamknąłem drzwi.

ss_fred_12-28-20_17-34-24_(av_peshera).thumb.jpg.52de6313247938b8633edefccca4820e.jpg

Wiadomość o ożywieniu i znaczki trupów zmieniły się w znaczki żywych. Otwierając drzwi, wypuściłem ich, po kolei rozmawiając z każdym. Zniknęli.

Teraz przez teleport na samej górze Otchłani, teleportowałem się do Doliny Szmerów, zabrałem na pamiątkę grzybka i teleportem na północnym zachodzie przeniosłem się na Radar do tunelu. A stąd krótka droga przez kryjówkę Striełoka, do bunkra i z niego do Leszego kraju. Fejk się ucieszył i powiedział, że mam się spotkać z dobrym znajomym, który najczęściej siedzi w areszcie. No to poszedłem i się spotkałem, tym razem na szczęście tam nie siedział.

ss_fred_12-28-20_20-40-14_(poligon_a).thumb.jpg.a0241149fc736d717bfeb553899a764e.jpg   ss_fred_12-28-20_20-51-53_(l05_bar).thumb.jpg.7f477658032373211c5aa9e00aaa8b53.jpg

Pogadaliśmy i zaczął się finalny lot nad barem.

   ss_fred_12-28-20_20-52-22_(l05_bar).thumb.jpg.33003422b8adbffe9ae5a22210be9a7d.jpgss_fred_12-28-20_20-55-42_(l05_bar).thumb.jpg.c67c0aa8644c13d70975536079d803a5.jpg

Kto następny pochwali się finalizacją tej części moda?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Czymś ER musiał zastąpić ten bunkier w 7.63 .  Ale zapewniam Cię, ten Zapowiednik do bunkra się nie umywa. Jest tylko sporo szukania igły w stogu siana. Od szukania zależy, z czym się znajdziesz na Zatonie. A moda nie żałuj, bo reszta lokacji działań identyczna, tylko w innej kolejności początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@Adamczyk  Różnica jest taka, że 7.64 nie zaczyna się w bunkrze pod radarem, lecz na kompletnie nowej lokacji Białoruski Zapowiednik, z którego wychodzimy nie do Leszego Kraju, lecz na Zaton. Aby wejść na linię przewodnią moda, musimy pokonać całą mapę i w Leszym Kraju i tak się znaleźć. Lokacje po których przechodzimy, zostają zaliczone.

Spolszczenia do moda nie ma, bo za wyjątkiem tych zmian jakie opisałem, reszta jest tym samym co w 7.63, a roboty z tłumaczeniem, tyle samo co przy 7.63, czyli multum. A zainteresowanie nim było niewielkie.

Autor moda ER, ma taki zwyczaj, że każdy jego mod, dostawał conajmniej jedną wersję wariantową.

Ale przyjmij taką radę. Jeśli chcesz zacząć przygodę stalkerską z Rebornami, to są one modami bardzo wymagającymi. Mają swoją scenariuszową ciągłość, więc trzeba zaczynać od części pierwszej, czyli Reborna2.50, którego mamy przetłumaczonego na forum w wersji FF. Albo grać w jeżyku oryginalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adamczyk Znasz na tyle język rosyjski, aby grać w 2.50 w oryginale?

FF jest dokładnie tym samym modem, tylko z dokonanymi zmianami teksturowymi. Dla FF jest mnóstwo stron wpisów z poradami i już teraz sporo członków forum którzy go przeszli. Zagraj w niego, a nie w 2.50, dostaniesz mocne wsparcie w razie problemów. A bez jego przejścia, w 7.63 Duplikaty jest grać bardzo trudno, bo nie masz wiedzy o nietypowych, w innych modach niespotykanych rozwiązaniach. Dziwić mogą w Duplikatach 7.63 zwielokrotnieni enpece, nieczynne teleporty, a przede wszystkim to, dlaczego tak ważne są te Artefakty Śmierci i skąd się wzięły ZONA i z'ONA. Efekty w modzie, np. jak oddziaływanie kontrolera ( latanie w powietrzu ), mogą być brane za niedoróbki moda. Tak samo z podwójnymi światami. Tym z lewej i prawej strony mapy i dwoma różnymi Agropromami.

Muszę jednak Cie docenić za upór, w dążeniu do ukończenia Duplikatów.:brawo: :t3m:.

Sądzę, że już niedługo spotkamy się w temacie Reborna FF. Tylko zanim zaczniesz grać, przeczytaj to moje wprowadzenie, jak prawidłowo zacząć w niego grę, w czasie lotu nad bagnami. I radzę wybrać od razu grę Czystym Niebem, grać nim do końca, albo frakcję stalkerów przyjąć dopiero na Kordonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze miałem na myśli ze FF grałem, pokręciło mi się coś w głowie. Z Rosyjskiego nic totalnie nie rozumiem. Czytałem twoje wprowadzenie i zacząłem grać jako Czyste Niebo, problemy zaczęły się w Kordonie kiedy już dalej nie wiedziałem gdzie mam iść ani co robić, ale tak jak pisałem wcześniej spróbuje jeszcze raz w niego zagrać i pokombinować. Po FF mogę iść od razu ogrywać Doppelgangera czy jest jeszcze coś przed Doppelganger'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc już 12 raz zaczynam grać w Doppelgangera, najbardziej podobają mi się lokacje i to właśnie przez to zawsze psułem fabułę bo ciągnęło mi do tego aby wszystko zwiedzić :D 

W z'ONE mogę dopiero iść jak wykonam wszystkie zadania w Zonie ?

EDIT: Być może będę nagrywał moda więc mogę kiedyś linka podrzucić (oczywiście jeśli moge) :)

S.T.A.L.K.E.R.  Clear Sky Screenshot 2021.01.28 - 13.17.54.13.png

Edytowane przez Adamczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prawej części mapy gdzieś tak w połowie gry skieruje Cię scenariusz. Jak się znajdziesz na Jupiterze i w bunkrze będzie Sacharow, to pośle Cię do Doliny Kamieni. Jest to odpowiednik Doliny Mroku. Dokładnie poczytaj w temacie, jak się przygotować na tę wyprawę, bo można położyć moda. Na tę część mapy o tyle warto się przejść, bo na odpowiedniku Dziczy znajdujemy celownik optyczny do tego Eliminatora co dał Woronin, już na wczesnym etapie gry. A na odpowiedniku Kordonu musimy się znaleźć ( po ciężkim boju ) przy bramie która da nam i formację potrzebną do zaliczenia zadania znalezienia wszystkich teleportów. 

Na prawą stronę łatwo jest wejść, ale wyjść już trudniej. Jest kilka ukrytych teleportów, jak się nie wie gdzie, to znaleźć samemu, mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adamczyk Do Doliny Wróżek możesz wejść, idąc do Doliny Mroku, a jest tam co robić. Tyle tylko, że prościej do DM jest się dostać ukrytym teleportem na Wysypisku, z hałdy naprzeciw Hangaru. Jest w kabinie dźwigu. Kilka stron wstecz, dałem zrzut to pokazujący. A do Wróżek się dostaniesz, wracając z Doliny, bo teleport znany jako na Wysyp tam prowadzi. Do Lasu Zapomnienia jeszcze bym się nie pchał, nie ma potrzeby. Sam mod podrzuci Ci w swoim czasie teleport scenariuszowy i wtedy tam się wybierzesz. A odmienny Agroprom i tak jest konieczny do zaliczenia i sporo na nim roboty. Jak wejdziesz na niego z Jantaru, to na spokojnie zobacz, czy w pobliżu teleportu nie ma jakiegoś zaznaczonego na minimapie enpeca. Sam pokombinuj, jak się do niego dostać, aby teleport nie zadziałał. Jeśli już byłeś na zwykłym Agro i porobiłeś tam zadania ( ważne jest na drugiego Brodę ) , to na odmiennym masz inny świat. Zostają znaczniki ze zwykłego, enpeców tam nie ma, a pojawiają się nowi i nowe zadania. W tym modzie masz wyznaczone cele i musisz je zrealizować, aby osiągnąć finalną scenę. Części składowe zadań robisz w dowolnej kolejności, ale ze znalezionymi teleportami do Fejka, najlepiej iść na samym końcu, kiedy zaliczyliśmy poprzednie zadania na PSI Pięść, ożywienie umarlaków i wykonanie zadania Doktora rozmowy z nim na Topielach.

Jest poradnik Cichego z obrazkami, ale PAMIĘTAJ , to była jego gra i Ty za żadne skarby jej nie powtórzysz. Możesz z poradnika korzystać tylko wybiorczo do pojedynczych zadań, czy problemów. W poradniku na 100% będą w innym miejscu niż Twoja gra.

Lepszym pomysłem jest pójście do Rudego Lasu, aby uruchomić bardzo ważną nitkę scenariusza, dotyczącą Leśnika. Rób wszystkie jego zadania i wejdź do kopalni. Nie tej sztolni za płotem, ale z teleportu przy beczce w wieży. Zadania rób tak długo, aż dostaniesz fioletową wiadomość, że Leśnik poszedł z rudego na inną lokację. Wtedy ty za nim.

Zbieraj takie coś co jest podobne do artefatków, ale nosi nazwę Skoczka. To są bardzo przydatne teleportery. Oszczędzają czas i często ratują dupę.

W dalszym ciągu nasłuchuj grzmotów i zwracaj uwagę na wszystko, co się wyświetla na fioletowo !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Adamczyk  W tym modzie nie ma liniowej fabuły, którą można popsuć. Masz do wykonania zadania, dokumenty Psipięść, ożywienie określonych enpeców i odnalezienie "wszystkich" teleportów. Z tym, że kilka z nich musisz "dotknąć" osobiście i wywołać grzmot. Które to są , jest w temacie moda. Istotnym są też dwa spotkania z Doktorem, Na Bagnach i na Topiach.

A cała reszta jest tylko środkiem do celu. Od tego co i kiedy zrobisz, zależy trudność i czas przechodzenia moda. Pamiętaj, że zadania które bierzesz od enpeców, nie są pobocznymi. Jedno z nich na Beryla, uruchamia linię fabularną z naukowcami. Ale aby to zadanie dostać, musisz wykonać kilkanaście wcześniejszych. A bez pojawienia się naukowców z Bagien na Agropromie, skutkującego zadaniami na Jupiterze i informacją os Striełoka, że na Bagnach czeka Doktor, moda nie ukończysz.

A całe metro trzeba i tak zwiedzić, bo oprócz Skoczka, są tam potrzebne dokumenty ( w bocznych kamerlikach ). Jak teraz wyjdziesz z metra i nogi zaniosą Cię na Wysypisko, to sprawdzaj czy w hangarze, tam gdzie są drzwi z kratą, da się ją otworzyć. Stąd najłatwiej dotrzeć do Skoczka z dogodnymi teleportacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adamczyk w tym modzie jedynym co jest nieliniowe to eksploracja lokacji. Tutaj Gracz ma prawie całkowicie wolną rękę (pomijam lokacje nazwijmy to "zamknięte fabularnie"). Niestety ta rzekoma otwartość świata jest celowym zabiegiem utrudniającym w znacznym stopniu rozgrywkę.

Główna linia fabularna ma tylko jedno zakończenie - spotkanie ze Striełokiem w Barze, do którego Gracz dąży przez całą rozgrywkę. Wszystkie inne zadania mają narzuconą przez Era kolejność (czy to zadania dla najemnika czy główna linia fabularna) - wykonując je odblokowujemy kolejne, po czym otrzymujemy następne itd by dotrzeć do la grande finale. Co gorsza nie ma tutaj możliwości innego rozwiązania poszczególnych zadań - musimy wykonać je tak jak to wymyślił sobie autor (co nie zawsze jest zgodne z logiką), przez co nie ma opcji na wpłynięcie na rzeczywiste losy spotykanych postaci (oczywiście poza tym, że mogą umrzeć) czy wydarzeń, których jesteśmy uczestnikami.

Powyższe zasady mają niekiedy tragiczny wpływ na zwiedzanie lokacji. "Wyprzedzając" fabułę i pchając się na paradoksalnie fizycznie otwarte, choć niedostępne fabularnie dla naszego GB lokacje możemy zablokować sobie główny scenariusz. Na domiar złego skrypty niekiedy "nie zaskakują" jak trzeba (pojawiają się wyloty i anormalne zachowania NPC), ponieważ nie wykonaliśmy tego, a nie innego zadania. Także "popsuć" fabułę można bardzo łatwo. 

A eksplorować wielorakie lokacje trzeba niestety metodą prób i błędów. Odkryć logikę autora moda bez wnikliwego przeglądania poradników jest niestety bardzo trudno. Zresztą nie warto szukać w tym modzie czegoś, czego w nim po prostu nie ma.  

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po trochę długiej przerwie postanowiłem znów zagrać w doppelgangera
Wszystko było w porządku do momentu kiedy nie dostałem zadania ,,wykryto smartfon. idz porozmawiać'', na miejscu nikogo nie ma, ani smartfona ani NPC, wczytywałem quicksave i autosave i nic.
 

Problem też mam z bunkrem radaru, mam wszystkie karty dostepu od kła i ducha, do bunkra teleportuje mnie w to samo miejsce gdzie na początku gry, żadnych drzwi nie mogę otworzyć, wpisuje kod i pisze zeby kliknąć F zeby otworzyć ale gdy to zrobie to nagle sie zamykają, dostaje tez zadanie zeby znalezc kod na trzeci poziom. Po tym postanowiłem wczytac save którego zrobilem przed wejsciem do bunkra radaru i poszedłem do innego teleportu. Przeteleportowało mnie do bunkra z innego miejsca, i po krótkim czasie atakuje mnie snork który ma smartfon. Próbowałem otworzyć te same drzwi których nie mogłem otworzyć ale dalej nic.

Z grą też zaczął się pojawiać problem, gdy przechodzę na jakaś lokacje to nagle wszyscy stalkerzy znikają i pojawiają sie dopiero kiedy wczytam quicksave na tej samej lokacji, czasami tez znikają handlarze i wracają dopiero po kilkukrotnym wczytaniu quicksave.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.