Skocz do zawartości

Call of Chernobyl - DYSKUSJA OGÓLNA


vranorvs
Wiadomość dodana przez Agrael,

Call of Chernobyl 1.4.22 - POLONIZACJA, INSTALACJA, LINKI

 

Rekomendowane odpowiedzi

@DaarMoo - prawdopodobnie nałożenie dodatku zmieniło wszystko i musiałbyś zacząć od początku. I to Ci proponuję. Zacznij samotnikiem, fabularnie i na Kordonie. Na nim zadań jest niewiele, ale można się już tak wyposażyć, że na Bagna idziesz ze spokojem. I wtedy z Doktorem problemów nie będzie, a i problemów moralnych bycia niepotrzebnym zabójcom.

Ja tak zacząłem ostatnią grę, a mając zadania od moda i Doktora, fabuła sama się układa. Gra się całkiem fajnie.

Mam za sobą nie więcej niż 2/3 moda, a zobacz na moje statystyki przy takiej grze.

ss_administrator_01-11-17_14-40-29_(jupiter).jpg

Już jestem liderem rankingu, a osiągnięć mam 3 razy więcej niż widać. Taka gra, powielająca fabułę podstawki, daje satysfakcję i efekty w grze.

Warto też wrzucić ten minimod na namiot. Daje coś czego w żadnym innym modzie nie było. Ale tylko w parze ze śpiworem.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała ciekawostka. W modzie występują trzy rodzaje burera. To znany nam z wcześniejszych modów burer dynamiczny, ale tu o wiele silniejszy, drugi to burer elektryczny, działający podobnie jak chimery elektryczne, no i trzeci, z którym zetknąłem się dopiero przy trzeciej grze. Napadł na mnie po zabiciu dynamicznego w piwnicach Wołkowa na Jupiterze, kiedy chciałem wyjść za ogrodzenie. Bardzo kąśliwa cholera.

A tak ogólnie oceniając mutanty w tym modzie, to łatwiej zabić chimerę czy kontrolera, niż burera. Dranie potrafią odrzucić w naszą stronę granat, który im posłaliśmy. A czas ich nieaktywności kiedy możemy strzelać do nich skutecznie, jest bardzo krótki. A aura jaką się otaczają, jest dla pocisków nie przebijalna.

Tak że do ich likwidacji trzeba podchodzić z rozwagą. Do każdego rodzaju inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jednak można próbować swych sił z fabułą gdy się jest członkiem innej frakcji niż samotnicy. Sami twórcy zaznaczali, że poza tą frakcją inni mogą mieć problemy z zebraniem wszystkich osiągnięć.

Grał ktoś może w Call of Misery? Dzięki Junx mam możliwość testowania tego moda i... Zaton to niezłe piekło. Ciężko wyjść ze Skadowska bo z każdej strony zgrupowania mutantów, koło pieczary z kontrolerem nibyolbrzym walczy z monolitowcami (tu mnie lekko przeraziło to, że dali radę w trójkę go pokonać, bez czegoś wybuchowego) a w Misery 2 przeciwnicy lubią strzelać do nas na naprawdę spore dystanse. Nie pomaga też ukształtowanie terenu Zatona (wyschnięte jezioro).  Zacząłem na Zatonie bo chciałem sprawdzić nowe schowki dodane przez autora CoM, może spróbuję szczęścia gdzie indziej...

Jak dla mnie to dobrze odwzorowane Misery 2.1.1, momentami aż za bardzo.

@DaarMoo

Może brakuje ci zera w dniu/miesiącu? Albo użyć odwróconego zapisu jaki używają za oceanem (najpierw miesiąc potem dzień)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier wybrałem ostatnią - nic nie zmieniającą i pobiegłem do WarLabu. Nic to nie dało. Nie wszedłem do labu. Wrócę więc do Spełniacza i wybiorę inną opcję.

Wybrałem pierwsze życzenie i spełniło się :

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : <no expression>
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : ..\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 189
[error]Description   : fatal error
[error]Arguments     : LUA error: ...call of chernobyl\gamedata\scripts\ui_dyn_msg_box.script:157: ŻYCZENIE SPEŁNIONE!

Zona zniknęła i wyskoczyłem na pulpit. 

O to chodzi w pierwszym życzeniu ?
 

Edytowane przez DaarMoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonizacja "S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl" zostanie dodana do #1 postu w tym temacie. Jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla wersji 1.4.22 "Call of Chernobyl". 

Polonizacja jest w formie katalogu "gamedata". Wystarczy skopiować go (ze zgodą na nadpisanie plików) do głównego katalogu Call of Chernobyl z patchem 1.4.22.

 

Linki do Call of Chernobyl 1.4.12 i patcha 1.4.22:

STĄD POBIERAMY Call of Chernobyl 1.4.12 (link z moddb.com, pobieranie nie wymaga rejestracji).

STĄD POBIERAMY patch 1.4.22 do Call of Chernobyl (link z moddb.com, pobieranie nie wymaga rejestracji).

 

Szczegółowa instrukcja instalacji polonizacji wygląda następująco:

1. Instalujemy "Zew Prypeci" (pomimo że "S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl" jest tzw. „samodzielnym repackiem” i nie nakładamy go na pliki Zewu Prypeci, to do jego uruchomienia wymagane jest posiadanie zainstalowanego oryginalnego "Zewu Prypeci");

2. Pobieramy, rozpakowujemy i kopiujemy w dowolne miejsce na dysku twardym "S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl" 1.4.12 (ZA WYJĄTKIEM katalogu instalacyjnego Zewu Prypeci ORAZ katalogów Program Files na partycji systemowej);

3. Pobieramy, rozpakowujemy i kopiujemy (ze zgodą na nadpisanie plików) patch 1.4.22 do katalogu instalacyjnego "S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl";

4. Pobieramy, rozpakowujemy i kopiujemy (ze zgodą na nadpisanie plików) polonizację do katalogu instalacyjnego "S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl";

5. Uruchamiamy "S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl" z pliku Stalker-CoC.exe i cieszymy się polską wersją językową Modyfikacji Roku 2016.

W razie błędów z brakującym plikiem msvcr120.dll instalujemy pakiet Visual C++ Redist 2013 x86.

 

Obecny kształt polonizacji wymagał nakładu pracy wielu osób. SPECJALNE PODZIĘKOWANIA kieruję dla zespołu testującego beta wersję polonizacji w składzie: @kondotier @anatol @blablabla @Jacek @m4emka @Junx oraz kolegów @Ranger801, @smoxa oraz @gawrona za pomoc przy rozwiązywaniu problemów technicznych oraz problemów związanych z tekstem polonizacji.

 

Lokalizacja przydatnych folderów:

LOGI - ścieżka instalacji/S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl/appdata/logs

ZAPISY STANU GRY - ścieżka instalacji/S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl/appdata/savedgames

ZRZUTY EKRANU - ścieżka instalacji/S.T.A.L.K.E.R. - Call of Chernobyl/appdata/screenshots

 

ZMIANA WERSJI JĘZYKOWEJ GRY:

Po skopiowaniu polonizacji (katalogu "gamedata") do folderu instalacyjnego "Call of Chernobyl" i uruchomieniu CoC-a, automatycznie zostanie ustawiona polska wersja językowa. Wersję językową można zmienić ręcznie przez główne menu moda: menu główne CoC-a/Opcje/Rozgrywka/Wersja językowa/…

Życzę przyjemnej gry i wielu mile spędzonych chwil z Zewem Czarnobyla:)

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo- Tajemnic zony nie miałem. Miałem Drogę na północ, bez sugestii o Doktorze. O nim dowiedziałem się z postów. 

W aktualnej grze, poszedłem do Spełniacza bez wcześniejszej wizyty w Warlabie i nie dostałem nic z poprzednich gier. Przy pierwszym życzeniu, tak jak i u Was, wylot do pulpitu. Nie wyraziłem życzenia, poszedłem na Generatory i stoję w labie przed schodami w głąb.

Przerwałem grę. Musiałem zrobić przerwę na skoki - warto było. Też była adrenalina :D.

Po zakończeniu tej gry sprawdzę, czy to rozwiązanie jest prawidłowe. Znowu po zabraniu dokumentu ze sterowni, pójdę od razu na Generatory.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak nie trzeba składać wizyty w spełniaczu życzeń? Gdy odrzucimy ofertę Świadomości C zostaniemy przeteleportowani do Spełniacza i bronimy się przed falami duchów monolitowców, po którym to starciu Spełniacz znika i dostajemy osiągnięcie Wishful Thinking (pobożne życzenia).

Powrót do Labu i babranie się z komorami i zjawami, dźwigniami to już gorsza sprawa, sam na pewno nie powtórzyłbym teraz tego wyczynu gdybym zawędrował tam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZapomnialemLoginu- tak, masz rację.

Może w jakimś modzie, to spotkanie ze Spełniaczem znów będzie priorytetowym. Ale w tym, nie ma najmniejszego sensu pchać się tam samodzielnie. Chyba że kogoś mod znudzi i będzie go chciał skończyć przed czasem.

Pisałem, że po skończeniu tej gry, powtórzę, idąc najpierw do Warlabu. Nie muszę.

Dostałem wszystko to, co miałem w poprzedniej grze. Teleportację do Spełniacza, fale Projekcji i ponowna wycieczka do Warlabu, zakończona zniszczeniem Sterowni Monolitu. Tak, tak. Teraz sterownia nie jest pod elektrownią, ale w Warlabie. Uwzględniono to z podstawki, że ta koło sarkofagu została ona zniszczona przez Striełoka. Więc Monolit zrobił sobie nową. Ze starej zostały tylko kikuty.

Następni gracze, powinni o tym pamiętać. Mimo że zadanie na spotkanie ze Spełniaczem jest od początku, nie pchamy się tam. Rozwiąże się samo.

Zrobiłem kilka skreenów nowego centrum. Z hudem i bez. Może ktoś sobie skorzysta, bo są urocze.

ss_administrator_01-14-17_22-33-48_(l13u_warlab).jpg

Spoiler

ss_administrator_01-14-17_22-36-25_(l13u_warlab).jpgss_administrator_01-14-17_22-36-36_(l13u_warlab).jpgss_administrator_01-14-17_22-37-55_(l13u_warlab).jpgss_administrator_01-14-17_22-38-12_(l13u_warlab).jpgss_administrator_01-14-17_22-38-38_(l13u_warlab).jpgss_administrator_01-14-17_22-38-53_(l13u_warlab).jpg

ss_administrator_01-14-17_22-36-08_(l13u_warlab).jpg

A poniżej "czarna śmierć". Anomalia, która pojawia się z nagła, bez ostrzeżenia i widoczności na detektorze, nawet najlepszym. Często z niej wyskakują na dodatek snorki lub chimery, jakby jej było za mało. Okrąża nas i zabija błyskawicznie.

ss_administrator_01-14-17_22-44-23_(l13_generators).jpgss_administrator_01-14-17_22-44-28_(l13_generators).jpg

I w ten sposób, kolejny raz zakończyłem moda.

Nie ma najmniejszego problemu grania z "fabułą". I nie jest to fabuła z podstawek, ani innych modów. Jest tylko trochę podobna. Jednak nie wiąże nas z kolejnością rozgrywki. Gramy luzacko. A wartości graficzne moda, najlepiej sprawdzić, na słonecznych ustawieniach lokacji i bardzo jasnych nocach. Mniam, paluszki lizać.

Tak że zachęcam do spotkania się z nim w "cztery oczy". Nawet bez tych wszystkich dodatków sprawi każdemu przyjemność.

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety od ponad tygodnia cierpię na brak komputera, który by uciągnął CoPa a nawet zwykłego stalkera. Cieszę się że spolszczenie zostało już oficjalnie opublikowane w głównym temacie. Dziękuje @Anton Gorodecki za świetne spolszczenie i wszystkim, którzy sprawili że stało się ono perfekcyjne. We wtorek nowy pc, który będzie miał większe możliwości więc może i z dodatkami pogram?  Czas pokaże :D

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem całego tematu ale spotkałem się z problemem widocznym na załączonej grafice, pomyślałem że wrzucę rozwiązanie bo może się komuś kiedyś przyda.

Wystarczy udać się katalog głębiej czyli Bin, zrobić skrót do exe, edytować skrót i usunąć bin ze ścieżki jak na drugiej grafice.

 

345678.jpg

erw4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas gram Bandytą i zostało mi już ostatnie zadanie do wykonania, przeszukanie centrum monolitu. 

Gra u mnie wyglądała mniej więcej tak:
Bagienny Doktor w końcu opuścił jaskinie i tym samym długo nie pożył, po przeszukaniu jego ciała aktywowało się trochę zadań, ale jakie to większość wie. 
Zacząłem od podziemi agropromu, potem X-18. Na Jantarze wszyscy wrogo nastawieni prócz samego Sacharowa, nie miał żadnych opcji dialogowych do wyboru prócz handlu, tak czy siak na coś się przydał, bo sprzedałem mu parę zbędnych bambetli. Gdy zszedłem do X-16 zebrałem jedynie dokumenty z ciała Ducha, wracałem przez Rostok, na terenie Baru nie było nikogo neutralnego. W bazie bandytów zakupiłem ezgoszkielet i wyruszyłem do X-19, tam kolejne dokumenty. Pociągnąłem za wajchę, by wyłączyć Mózgozwęglacz, ale nic to nie dało. Wróciłem się na Magazyny, by pohandlować z Wolnością i ruszyłem do Jupitera przez Czerwony Las, w którym to jedynie ba żółto był Leśnik
W samym Jupiterze prócz Wolności i Bandytów każdy był wrogo nastawiony, z ciekawości zaszedłem na Zaton, wybiłem stalkerów na Shadowsku. Co ciekawe Noe nie był oznaczony jako wróg ( jest we frakcji Stalker ), ale opcji dialogowych też nie posiadał. 
Po wszystkim zszedłem do Podziemi Jupitera i zabrałem dokumenty ( co ja się tam miałem z tymi snorkami ... ), światło dzienne ujrzałem we Wschodniej Prypeci. Kolejne dokumenty w X-8. 
W tym momencie miałem bardzo zużytą broń i popsuty egzoszkielet, ale jakoś doczłapałem się do Hotelu w Prypeci. 
Aktualnie jestem w bazie Bandytów, naprawiłem co trzeba i będę wyruszał do Sterowni Monolitu. 


Trochę screenów z krwawej podróży po Zonie: 
 

Spoiler

ss_daniel_01-11-17_14-25-13_(k00_marsh).jpgss_daniel_01-11-17_14-25-52_(k00_marsh).jpgss_daniel_01-12-17_17-50-41_(l05_bar).jpgss_daniel_01-12-17_17-40-21_(l05_bar).jpgss_daniel_01-13-17_20-42-17_(l10_radar).jpgss_daniel_01-14-17_22-01-54_(l10_red_forest).jpgss_daniel_01-15-17_13-22-03_(jupiter).jpgss_daniel_01-15-17_13-36-13_(zaton).jpgss_daniel_01-15-17_13-43-12_(zaton).jpgss_daniel_01-15-17_16-47-27_(l11_pripyat).jpgss_daniel_01-15-17_17-21-34_(l04_darkvalley).jpg

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier
Owszem. 
Zainstalowałem dodatek który dodaje zimę. 
http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/addons/winter-mod-for-coc-132-and-later + http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/addons/snowfall-for-winter-mod

Ale tak średnio jestem z niego zadowolony bo na przykład śnieg jest tam gdzie Nie powinien się znajdować, dajmy na to w budynkach lub podziemiach. 
Po ukończeniu gry bandytą usuwam zimę. 

@Anton Gorodecki
To oni zaczęli strzelać jako pierwsi :axechase: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael ja grając pierwszy raz również nie miałem kilku podstawowych zadań. A grałem stalkerem - samotnikiem. Brak było - wyłączenia Mózgozwęglacza, psi-emisji w x16, zewu północy. Byłem tym lekko zdziwiony, ale...

Dopiero grając drugi, te wszystkie zadania pojawiły się już na początku. Też nie wiem dlaczego.

Choć z drugiej strony zaskoczenia przyjemne.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może kontakt do twórców moda?

Bo mam dla nich propozycję, aby zamiast Azazel Mode dali tryb, w którym w razie śmierci traci się cały sprzęt i broń jakie się miało przy sobie (po prostu ciało znika) a zamiast tego człowiek respował się w jednym z domyślnych miejsc goły ale z posiadaną kasą + nie znikałyby rzeczy ze skrytek i plecaków. Dzięki temu gra byłaby bardziej wymagająca, nie następowałoby gromadzenie niepotrzebnych milionów, a człowiek miałby powód aby uważać.

Oczywiście w razie smierci stare sejwy znikają, po prostu koleś jak w Ironmodzie musi uważać

 

Co sądzicie o takim trybie? :)

Edytowane przez Witia Kontroler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.