Skocz do zawartości

Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

@seb-stryl Niby tak, ale jak dla mnie i tak szacun dla anglojęzycznej społeczności Stalkera, że poświęcili swój czas, żeby uzupełnić braki w ich translacji bo tak jak mówiłem - zanim pojawił się finalny fix i uzupełnili braki to ich translacja była strasznie dziurawa. Dzięki temu ich społeczność też może się cieszyć tym modem wiedząc o co chodzi w poszczególnych zadaniach choć mam wrażenie, że i tak nie wszystko poprawili i w tym momencie "nasza" translacja jest bardziej pełna niż ich :D 

A co do CoC... Niby tak, jak CoC się pojawił to zaczęli się bardziej przykładać, ale jak pracowałem przy tłumaczeniu Anomaly to ta ich translacja też nie była zbyt wybitna. My mamy według mnie dużo lepszą dzięki @Voldi i reszcie ekipy odpowiedzialnej za polonizację, ja też swoje dołożyłem bo w zasadzie dialogi dla trzeciej historii fabularnej o SBU i czwartej o żołnierzach ONZ jest mojej roboty po korektach @Voldi to i tak Voldi i reszta wykonali większość roboty zanim dołączyłem do ekipy tłumaczącej :P

@hadam Tego nie udało mi się rozgryźć - niby w rosyjskich plikach tekst odpowiadający za to konkretne zdanie jest obecny w polskich plikach i przetłumaczony na język polski w moich, ale w grze i tak się wyświetla w kwiatkach. W skrócie Żwawy i inne osoby zlecające te zadania mówią "Oto co mam do zaoferowania w ramach nagrody" lub coś w tym sensie.

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, że udało mi się namówić @Szczepan9205, do zaadaptowania spolszczenia pod OGSR bardzo się cieszę, bo dzięki temu mod ponownie odżył. Tak samo zresztą, jak SGM w połączeniu z Gunslinger Mod. 

Minęły cztery lata od czasu premiery OGSE 0.6.9.3 i został on troszkę zapomniany. Przesiadka na nowy silnik okazała się dobrym pomysłem, ale trzeba też zaznaczyć, że OGSR jest wciąż w fazie BETA. Moda ukończył również @kamil190
, ale chyba nie narzekał na jakieś częste wyloty. 

ss_daniel_09-23-20_13-57-38_(l01_escape).jpg
Czas zacząć nową przygodę :) 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wyloty mogą się zdarzyć (tak mi się na obecną chwilę wydaje) jedynie z powodów niedopracowania moda, jeśli będą jakieś związane ze skryptami dołączonymi do spolszczenia to będziemy coś radzić by je naprawić ;) 

A że tak jeszcze dodam od siebie, jeżeli ktoś posiada dość dobry PC to w OGSR można spokojnie grać na maksymalnych ustawieniach graficznych - nie mówię tu o wybraniu maksymalnych ustawień z listy w podstawowej zakładce grafiki tylko o tym, że po wejściu w zaawansowane ustawienia można dać wszystkie suwaki i opcje na maksa i mod powinien trzymać stabilne 60FPS pod warunkiem, że wyłączymy opcję "Cienie od słońca", ja miałem ją do pewnego czasu włączoną i FPS mi się kręciły momentami w okolicy 25-30, aż w końcu się wkurzyłem i je wyłączyłem by mieć płynny gameplay, fakt mod straci wtedy trochę wizualnie bo nie będą widoczne bodajże "Sun Rays"/"Sun Shafts" czyli promienie słoneczne przebijające się przez przeszkody/drzewa itd, ale wydajność zdecydowanie wzrośnie ;) 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 To wygląda tak otwieram misia, czytam co jest napisane przez 10sek wylot fatal error bez loga, wczytuje save czytam co miś mi mówi 20 sekund norma, zamykam misia i fatal error. Strasznie to losowo wygląda tak samo miałem z dziennikiem. Ale fatal errora nie mam jak wczytam po przeczytaniu wszystkiego, wiem strasznie to nielogiczne to co napisałem, ale nie wiem za bardzo jak to opisać inaczej.

Edytowane przez hadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hadam Sprawdziłem dziś u siebie i mogłem normalnie wejść w interakcję z Czeburaszką/Kiwaczkiem, zebrałem go z ziemi i wszystkie opcje dialogowe z nim przeprowadziłem - specjalnie dłużej czytałem to co ma do powiedzenia, żeby zobaczyć czy coś się wysypie i nie, nawet zostawiłem grę na jakieś 5min z aktywowanym miśkiem i nic się nie stało, nie miałem żadnego wylotu więc nie wiem czemu u Ciebie się gra wysypuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hadam Jak będziesz to napisz mi jedną rzecz - czy Ty pobierałeś moda z zakładki Linki do Pobrania (czyli z Yandexa, Google Drive lub torrenta) czy pobierałeś z Moddb?

Pytam bo w plikach Finalnego Fixa nie ma tych linijek, których zrzut wstawiałeś(z rozmowy ze Stalinem), ale jak grałem w wersję pobraną z Moddb to też miałem ten dialog, a skoro nie ma go w wersji rosyjskiej to znaczy - przynajmniej według mnie, że te 3 linijki to jest jakiś wymysł angielskiej społeczności i możliwe, że przez to masz też problemy z Czeburaszką bo u mnie, żadnego problemu nie było i tak samo @Agrael, który od wczoraj trochę pogrywa w mod nic mi nie zgłaszał odnośnie Czeburaszki, a obaj gramy na wersji pobranej z zakładki Linki do Pobrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...Dajcie mi chwilę sprawdzę to u siebie ;) 

Edit. Rację macie, też ich nie mam, to ciekawe swoją drogą bo nie ma ich też w rosyjskich plikach. Postaram się uzupełnić jak znajdę gdzieś te zdania w polonizacji OGSE ;) Hmm jestem pewny, że ich nie przeoczyłem bo patrzę na oryginalny rosyjski plik właśnie i na swój przetłumaczony i nie ma tych linijek, ale w sumie to jest niedokończony mod więc możliwe, że autor po prostu zapomniał przetłumaczyć te dialogi zakładając, że wielu ludzi albo pójdzie samemu bandytów odstrzelić, albo wybierze nową - trzecią opcję :P 

Chcecie usłyszeć coś ciekawego? :P Przejrzałem pliki swoje, rosyjskie i spolszczenie do OGSE - nigdzie nie ma ani dialogów ze Stalinem, ani tych dwóch, których zrzut wstawiliście @tom3kb i @smox.... Nie rozumiem tu czegoś :P Ale spróbuję dopisać do pliku dialogowego te linijki i zobaczę czy pojawią się w grze bo nie ma ich nawet w spolszczeniu vanillowego Cienia Czarnobyla.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłem i w obu przypadkach dostajemy artefakt tylko w pierwszym wariancie meduzę, a w drugim śluz, tylko najgorsze jest to, że przekopuję Youtube i szukam czy ktoś może w OGSE grał wariant z atakiem z ekipą pietruchy, żeby sobie tekst zdobyć bo tak to nie mam pojęcia o czym są te dialogi skoro nawet w polonizacji OGSE ich nie ma... Ale mam jeden pomysł :P Tak mi się wydaje przynajmniej...

EDIT.

I voilà :) Okazało się, że brakujące dialogi były w wersji OGSR z moddb :blink: Czyli musicie mi wybaczyć, ale w obecnie dostępnej wersji spolszczenia może się pojawić więcej takich brakujących dialogów - w rosyjskiej wersji OGSR nie było nawet w plikach tekstowych tych linijek więc wygląda na to, że anglicy poprawiali po autorze moda i też na to, że wersja z GoogleDrive/Torrenta/Yandexa + Fix Finalny to nie jest najbardziej aktualna wersja moda... Przynajmniej tak bym spekulował skoro w angielskiej wersji znalazłem brakujące linijki:063:

ss_szczepan_09-24-20_17-03-10_(l01_escape).jpg

ss_szczepan_09-24-20_16-21-24_(l01_escape).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam moda na dysku, a na Forum AMK nic o rozpakowywaniu archiwów nie pisze. Czy archiwa gry mają formę:

Bez tytułu.png

jeśli tak to kopiujemy archiwum w dowolne miejsce poza instalkę moda, zmieniamy jego nazwę na gamedata.db (z np. gamedata.db_base_config) i rozpakowujemy za pomocą DATA UNPACKERa

Jeśli nie to przepraszam za wcinanie się w temat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022Da się wypakować pliki, ja wypakowałem apką, która się nazywa extractor, dokładnie to chyba tą:

https://www.moddb.com/games/stalker/downloads/stalker-extractor

Tylko ona mi działała wypakowując bez błędów pliki Cienia Czarnobyla.

No, ale większość plików będziesz musiał sobie wypakować jeśli musisz jakieś wyciągać :P A czy jest antyczit? Nie wiem nie modyfikowałem żadnych plików ltx, tylko tekstowe i skrypty i działały, ale czy po modyfikacji .ltx'ów nie zacznie Ci się wysypywać to nie umiem powiedzieć.

@Anton Gorodecki Tak, archiwa właśnie mają taką formę, dlatego poleciłem ten co wstawiłem lub ten co Ty podałeś też się nada.

EDIT.

Zaktualizowałem link do spolszczenia do najnowszej wersji w pierwszym poście. Mam nadzieję, że to już ostatnia wersja i nie będzie więcej brakujących dialogów oraz opisów, ale w razie czego - informujcie ;)

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Rozumiem ;) Hehe to udźwig do 100kg, który możesz sobie ustawić w konfiguratorze i tak Ci nie wystarcza :D

 No mniejsza, w takim razie musisz sobie wypakować archiwum gamedata.db_base_configs i wydaje mi się, że tam znajdziesz pliki, których potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Czyli wygląda na to, że mod ma coś na zasadzie anty-czita bo w konfiguratorze też jak się wpisze 200 np zamiast 100kg to wraca do 100. 

No to chyba nic nie poradzisz :P Ewentualnie, może uda Ci się zwiększyć pojemność magazynków, ale nie wiem - nie próbowałem w tych plikach nic zmieniać bo mi to co autorzy ustawili do wyboru w zupełności wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.