Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@metek58  Pytałeś o rozpakowane konfigi i czy są aktualne. To dałem Ci na to odpowiedź. Masz datę wstawienia i miejsce gdzie je wstawiono. A nim jest nie forum moda, a dział ich forumowicza Boss. Pobierając te konfigi, masz wszystko co ewentualnie będzie Ci potrzebne, bez dopytywania @Szczepan9205

Co zaś  dotyczy dodatków. Przecież każdy z tych co są w spojlerze #1, jest opisany czego dotyczy. Sprecyzowania może wymagać tylko dymiąca pijawka. Usuwa on taką dymną otoczkę wokół atakującej pijawki, która mocno utrudniała jej lokalizację. Komu to nie pasuje, może dymek usunąć.

Pozostałe dotyczą posiadaczy monitorów innych niż 4x3, aby nie mieć zniekształconego obrazu.

A ostatnia łata wstawiona przez autora, sumarycznie pokazuje ile wypuszczony mod miał błędów. Zawiera ona wszystkie łatki od początku i to pokazuje.

Tłumaczyć go można, bo poprawki dotyczą strony technicznej, z wyjątkiem łat do uzbrojenia i pancerzy, bo wychodzi na to, że są zmiany w ich opisach. Albo w końcu ich parametry w grze, zgadzają się z opisem.

Po tej ostatniej łacie się zastanawiam, czy ciągnąc grę dalej, czy poczekać jednak, aż definitywnie zakończą łatanie. Kolejny raz, autor moda zrobił z graczy testerów, ale nie był łaskaw powiadomić, że to OBT. Za to wnosił pretensje do tych, którzy wykazywali błędy. Dobrze przynajmniej, że wziął uwagi do serca i widzę, że większość z nich znalazła odbicie w ostatniej łacie. Wymaga ona jednak, aby przed jej wstawieniem usunąć cały katalog bin_64, ze względu na istotne zmiany w silniku. Wymaga jednak aby te kwesty które u graczy były zabugowane, grać od nowa. Czyli taka ukryta sugestia nowej gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier, zadałem pytanie wstawiającemu linki, a Ty mnie strofujesz, że zadaję pytania. Jeśli czegoś nie wiem, pytam.

@Szczepan9205, na dropie zrób (w tym Szramie 2, co z Reborna były przeze mnie przenoszone pliki), osobne dwa foldery o takich nazwach, jak napisałem wyżej i tam wrzuć - do jednego tylko te, które mają coś do tłumaczenia, a do drugiego folderu całość (tylko nie w postaci spakowanych .db plików. Usuwaniem istniejących tam, a już niepotrzebnych plików zajmę się osobiście. Myślę, że to jest jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Kumulatywny patch 14.07: 

Link do pobrania: [KLIK]

 

Zmiany:

Spoiler

1) Poprawka znikania butli do miotacza ognia w inwentarzu.
2) Poprawka konfliktu shaderów, klawisz T(е) na zrzucenie plecaka.
3) Poprawka Kostii na Bagnach.
4) Poprawka stabilnego wylotu w Martwym Mieście w zadaniu Ary.
5) Poprawka brakującego dialogu leczenia Specnazu Powinności.
6) Poprawka brakującej broni G36C po pojawieniu się Ducha w Barze.
7) Zmniejszono odległość dźwięku ognisk.
8) Ulepszono dźwięki deszczu.
9) Dodano wyjątek dla anomalii w ВЛ.
10) Poprawiono możliwość nie wykonania zadania - Porozmawiać z Tango.
11) Poprawka głównego przezwiska - Nieśmiertelny!
12) Poprawka emisji na Barze w zapisie od Wolfstalkera.
13) Poprawka skryptów.
14) Poprawiono możliwość wejścia do fabuły drugiej części, bez uwolnienia Дёгтя.
15) ВДВ proponuje obejrzeć wideo o desancie, ale można odmówić.
16) Poprawki małych błędów i zgubionych liter (szacunek dla Артурa)
17) Sidor ma Egzę Monolitu, a nie SKAT-10
18) Grawikombinezon teraz odpowiada opisowi.
19) Nanopancerz wzmocniony.
20) Dodano opis krótkofalówki w MM.
21) Poprawiono chmury. Teraz płyną po niebie.
22) GPS znaczniki zaczęły działać, ale mogą ograbiać (Nie sprawdzano). Kupić znaczniki można u Sidora, Sacharowa i Wydry.
23) Zmniejszono k_impuls amunicji
24) Poprawiono ikonkę Gastello, ale później będzie przerobiona.
25) Emisja występuje przynajmniej raz na dwa dni.
26) Włączono kolizję trupów.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------—
27) Usunięto błąd odczytu pakietu. (Ważny błąd. Podziękowania dla Macron & Luckyan )
28) Poprawiono materiały. (Widzialność npc przez krzaki, metal, itd.) Będą dopracowywane...
29) Po wykonaniu lub niewykonaniu zadania na pułkownika, przejście na Jantar pojawia się w granicach lokacji, a także zmniejszono timer dla wiadomości na Jantarze. (Ktoś przeleciał daną część na demo record i nie zdążyli zadziałać restryktory. W efekcie ich niszczyło w MM przy teleportacji do wiedźm.)
30) Przejście z MM będzie wyświetlać się - Na Jantar, a nie na Bar.
31) Po niepowodzeniu w zadaniu w MM, zmniejszono timer przed odlotem specnazu.
32) Silnik został oczyszczony od zbędnych śmieci.
33) Wyeliminowano wszystkie konflikty shaderów, nawet oryginalnego CCz. (Podziękowania dla Macron & Luckyan)
Wszelkie zmiany zaczynają obowiązywać od powtórek zadań.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
34) Zmniejszono objętość wielu broni i pancerzy. Teraz można zabrać więcej w plecak.
35) Zamieniono tekstury cząsteczek - anomalii, ognia, dymu, pyłu, itd. Jeśli zechcecie przywrócić stare, to usuńcie w textures katalog pfx
36) Aby nie uciec od chorążego Jarowego, nie dogadując się, przy wyjściu z piwnicy zagra dźwięk - "товарищ майор, подождите" (Autor: "Олег Кузьма")
37) Złowrogie zadanie z Arą poprawiono, bo po wybuchu giną wszyscy ochroniarze (co jest logiczne) i nie mogą dobić leżącego Szramy. Również po drugim wariancie dialogu, kiedy Szramie zabiorą wszystkie pieniądze, GG stanie się Samotnikiem i u babuli pojawi się dialog. Można spokojnie zabrać swoje rzeczy i wystrzelać wszystkich, kto przyleci do najemników z pomocą.
38) Zmniejszono timer palenia papierosa, stojąc przed Arą.
39) Jeśli zacząć nową grę, to Szramie dadzą nie kombinezon nowicjusza, a osobisty płaszcz Szramy z kuloodpornością na poziomie +35. Również poprawiono ikonkę Szramy - ma teraz pełny rozmiar. Płaszcz Szramy pomoże przy wszystkich kradzieżach, tylko trzeba w czas wejść do ekwipunku i nałożyć go.

Instalacja prosta. Rozpakować archiwum i wrzucić do folderu z grą, zgadzając się na zamianę. Nowa gra nie jest obowiązkowa, ale wskazana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów sporo poprawek, ale chyba jeszcze nie wszystkie. Sądzę, że do końca lipca powinni się z tym uporać.

Te poprawki nie dotyczą dialogów, ale zmieniają sprzęt, więc i w jego opisach mogą być zmiany. Moja sugestia jest taka, aby z tłumaczeniem opisu sprzętu się na razie się powstrzymać. Znalazłem kolejnego babola w opisie pistoletu Desert. Ma używać 9x39, a używa 0.45 .

Jest w modzie sytuacja, że musimy wysłuchać rozmowy z podsłuchu. Jest ona tak niewyraźna, że nawet nagrywający wideo poradnik miał problemy ze zrozumieniem. Aż się prosi o zrobienie jej po naszemu, albo dodania napisów. Jest to zadanie w MM na zabicie pułkownika. Na zrzucie bezpieczna droga (najłatwiejsza ) na pozycję snajpera.

ss_fred_07-14-21_15-35-38_(dead_city).jpg  ss_fred_07-14-21_15-35-07_(dead_city).jpg

Po drutach na sąsiedni budynek, tam na lewą stronę dachu i przez okienko wywietrznika na strych.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Dobrze, że dałeś znać bo jeszcze nie zacząłem zmian w plikach robić tylko póki co robiłem listę broni, którym trzeba opis zmienić. 

Co do tego zadania o którym piszesz to przejrzałem sobie na spokojnie folder config/scripts i jeżeli zadziała metoda dodawania napisów, której użyłem w Dolinie Szeptów+Gunslinger to może uda się dorobić napisy do tej rozmowy (ale najpierw muszę wypakować sobie katalog sounds i sprawdzić czy nazwy plików pokrywają się z linijkami w plikach bo jak nie to kaplica) o ile ktoś będzie w stanie przełożyć to nagranie audio na tekst i przetłumaczyć to potem na polski bo jak nawet autor poradnika miał problem ze zrozumieniem swojego ojczystego języka to my ze zrozumieniem i do tego przetłumaczeniem tego na polski możemy mieć jeszcze większy problem :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Jak znajdziesz te pliki, to mi podrzuć na PW. Odsłuchiwanie bezpośrednio z pliku, jest efektywniejsze, bo słychać wyraźniej.

Jest też tradycyjna scena rozmowy z przedstawicielem Świadomośći-Z w sterowni monolitu. Też zniekształcona. Ale w jakimś modzie była ona zrobiona bez tego zniekształcenia. Może ktoś pamięta, co to za mod.

A błędy w opisach broni nawet po tej ostatniej łacie nadal są. Musisz sprawdzać nie tylko amunicję, ale też i celowniki i tłumiki. 

Ja chyba już wszedłem na nową część moda, bo mam w MM grę, której z poprzedniego Szramy nie pamiętam. A może pamięć starucha zawiodła?

W każdym bądź razie, jest tu scena dla "dorosłych". Urocza wiedźma Swietłana

ss_fred_07-15-21_21-00-22_(dead_city).jpg

potrafiła skusić Szramę na:

Spoiler

swietka.jpg

małe świntuszenie na parapecie okna. Jak to się dla Szramy skończyło, musicie się sami dowiedzieć.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier @Szczepan9205Jakby był problem z takimi nagranymi zadaniami i ewentualnie robieniem jakichś dodatkowych napisów. To można to by obejść trochę łopatologicznie ;) Np w pda w opisie questa zrobić dokładniejszy opis (tak po swojemu), co ma gracz zrobić ;) Ewentualnie może jakiś sms z podpowiedzią na ekranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Może być z tym problem, bo sporo zadań robi się "na pamięć". Nie ma ich w PDA, a info w SMSie nie wchodzi w rachubę. Tylko polaki plik dźwiękowy lub napisy na ekranie mogą rozwiązać ten problem.

 

@Szczepan9205 Chyba mnie pamięć nie myli, ale w poprzednim Szramie akcja kończyła się na Zatonie w Leśnictwie, gdzie biegało się z tym czytnikiem koordynat. Ale to tyle czasu minęło, inny mod mógł "zatrzeć ślady". Jeśli to jest nowa część fabuły, to została wpleciona.

Na poniższym zrzucie pokazana jest sytuacja, gdy wypowiedzi Szramy są widoczne, natomiast ta postać w tle będąca Spełniaczem Życzeń, wypowiada się głosowo.

ss_fred_07-14-21_16-59-11_(l12u_sarcofag).jpg

I jest to bardzo istotne, bo mówi jak się stąd wydostać. Jak ktoś nie zrozumie, to mod bez przerwy będzie go wracał w to miejsce, z koniecznością powtarzania całego dialogu. Jest to branie schowka Siemieckiego.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe wideo, to zwiastun moda.

Przechodzenie moda od niego jest pod tym adresem:

https://www.youtube.com/watch?v=A07Mv2BMp68

A tu adres od HugTV

https://www.youtube.com/watch?v=XOGwKA20ewU

Jest jeszcze kilku, ale są też poradniki dla oddzielnych zadań mogących sprawiać trudność,  jak np. ten:

https://www.youtube.com/watch?v=Y4MQswLBPZs

Autor moda chyba zapatrzył się na OP lub Reborny i w tej wersji niektóre zadania są delikatnie mówiąc, skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

 

PODBICIE TEMATU. Z konieczności.

No i wczoraj miałem pierwszy problem z wykonaniem zadań w modzie. Byłem na nowej lokacji Liesnaja Połosa ( Teren Lesisty ? ), odcięty scenariuszem od dostępu do istniejących schowków. Problem polega na tym, że ilość mutantów które obdarzają swoimi częściami jest mniejsza, niż potrzebna ilość części. Z bólem serca sięgnąłem do spawnera, ale w nim w dziale przedmiotów zadaniowych, tych części brak. W zespawnowanych mutkach, również części nie było. Powtarzałem grę na lokacji po nawet wyjściu z moda, ale spawn potrzebnych mutantów nie nastąpił. Trzeba będzie powtórzyć grę od ponownego wejścia - a właściwie wlotu śmigłowcem - na lokację.

No i chyba łatami zmieniono scenariusz, bo nie ma w dialogu z kwestowym enpecem takiego jaki jest u jednego z jutiuberów. A śmigłowiec na to zadanie czeka ( ostatni zrzut ).

A u takiego co robił nagranie później, jest sytuacja jak u mnie.

Pierwszy części mutantów przyniósł z sobą ( widocznie znał zadania ) więc nic mi to nagranie nie dało. A u drugiego ilość mutków była większa niż potrzeba.

A to zrzuty z nowej lokacji.

ss_fred_07-17-21_20-21-55_(la22_forest).jpg

Spoiler

ss_fred_07-17-21_20-34-33_(la22_forest).jpg

ss_fred_07-17-21_21-44-07_(la22_forest).jpg

ss_fred_07-17-21_21-55-26_(la22_forest).jpg

ss_fred_07-17-21_22-38-01_(la22_forest).jpg

ss_fred_07-17-21_22-53-31_(la22_forest).jpg

Jak się nie powiedzie po ponownym wejściu, trzeba będzie powtórzyć od schowka, gdzie mam te brakujące części. Jednak brak spawnu mutków z częściami uważam za duży błąd. Bo na pewno to nie moja wina.

DODANO.

Wszedłem na forum moda i się okazuje, że problem nie tylko mój. Są porady aby pospać, wywołać emisję. Spróbuję, może się powiedzie.

MAŁE SPROSTOWANIE

Ślepi w karty nie grają. Po utwierdzeniu się, że brak potrzebnych mutantów wystąpił nie tylko u mnie, czyli że nic nie sknociłem, jeszcze raz zajrzałem do spawnera i znalazłem w nim potrzebne części mutków. Poprzenio, jak się okazuje, patrzyłem nie do tej podziałki co trzeba. Zespawnowałem części, zadanie zaliczyłem i gra poszła dalej. I w pewnym momencie poczułem się jak w Duplikatach.

Spoiler

Młot, to nowy klucz do rozwiązywania problemów.

ss_fred_07-18-21_14-56-12_(la22_forest).jpg

Pozwolił wyruszyć w dalszą drogę. Partnerom jednak śpieszno nie było. Z nóżki na nóżkę, wolnym kroczkiem prze prawie całą lokację.

ss_fred_07-18-21_15-37-52_(la22_forest).jpg

A jak byliśmy na miejscu, to była czarna noc w biały dzień. No i takie efekty.

ss_fred_07-18-21_17-24-34_(generators).jpg

 

Nie tylko latamy, ale i musimy walczyć.

xrEngine 2021-07-18 13-59-58-18.jpg  xrEngine 2021-07-18 14-02-17-55.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metek58 - wybacz ale nie zajmuje się dodatkami/modami w stylu dodatków graficznych, dodatkowe fuzje, garłacze i inne tego typu pierdołami, nie jestem aż takim znawcą ;), nie wnoszącymi nic nowego do moda w kontekście fabuły, zajmuję się konkretami. 

Tutaj masz nakładkę "pacz" z 14.07.2021 ok 20:54 do moda tzw. "Szrama 2" (z yanka):

https://disk.yandex.ru/d/9snKhRWuEKtQPQ

p.s. ur coś tam nawet w esecie pokazuje czerwony kolor. ;) :)

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Już o tym pisałem, ale przypomnę. Jestem w grze już dostatecznie daleko, aby być pewnym, że są w modzie ważne sytuacje w których dialogi są możliwe tylko do odsłuchania. I aby mod był dla grającego zrozumiały w tych fragmentach, będzie potrzebne przetłumaczenie tych plików głosowych i danie ich jako napisy, lub jako załącznik do moda.

Oto jedna z nich. Naznaczony wpada w pułapkę Kła i bez zrozumienia dialogu, gracz będzie miał problem zrozumieć jak z niej wylazł...

ss_fred_07-18-21_13-00-49_(la22_forest).jpg   ss_fred_07-18-21_13-02-19_(la22_forest).jpg

                                                                                                                          ... i dlaczego ma info o "krótkich nogach".

I kilka zrzutów.

                 To nie robota GB,                                                                                 ale skutek walki nad antenami Radaru.

ss_fred_07-18-21_14-07-48_(la22_forest).jpg  xrEngine 2021-07-18 14-02-17-55.jpg

 

Spoiler

Efekty wizualne w modzie.

ss_fred_07-18-21_14-57-05_(la22_forest).jpg

ss_fred_07-18-21_15-37-25_(la22_forest).jpg

Ale też rozwiązania rodem z modów ERa. Aby zrobić pierwszy poniższy zrzut, dodałem b. mocną latarkę. Inaczej są ciemności egipskie.

ss_fred_07-18-21_17-15-32_(generators).jpg

A tak wyglądają "siły nieczyste" wykorzystywane do ożywienia ważnej enpeczki.

ss_fred_07-18-21_17-24-26_(generators).jpg

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy problem w takim razie bo przeglądałem pliki dźwiękowe i te w folderze "config/scripts" i wygląda mi na to, że nie da się zastosować podobnego triku, żeby zrobić napisy do dialogów "mówionych" tak jak ja zrobiłem w Dolinie Szeptów+Gunslinger czy Projekcie Odstępca lub @Anton Gorodecki w Kontrakcie na Nowe Życie.

Nie żeby to oznaczało przerwanie prac nad spolszczeniem bo to w gruncie rzeczy zależy od @metek58 i @yellow, ale jeśli chodzi o moją opinię to w tej sytuacji pozostaje jedynie spolszczenie tego co się da i wypuszczenie spolszczenia bez tłumaczenia tych "mówionych dialogów" bo gdyby chcieć, żeby one też były po polsku to było by trzeba mieć ludzi, którzy chcieli by nagrać te kwestie w języku polskim :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier a jak jesteś świeżo w grze i kojarzysz te sytuacje to możesz zrobić sobie taką notatkę/poradę odnośnie gry. Nawet jak się nie zrobi napisów do dialogów to można takie "Porady odnośnie przechodzenia moda" dać do pierwszego postu. Plus zrobić plik tekstowy i dorzucić dla pewności do archiwum z tłumaczeniem tak jak wspomniałeś.

Także @Szczepan9205 jak nie kijem go to pałą i nie ma co się bać o nie przetłumaczone dialogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwest głosowy - przykład:

misja na nowa drogę na Zakordonie od Sidora, masz rozwalić 2 kaszpirowskich - kontrolerów na Wilczym legowisku/leżu (fonetycznie - wołcze łogowo), po rozwaleniu drugiego ulegasz zarażeniu i wtedy masz głosowego kwesta od SIdora żeby jak najprędzej biec do Sacharowa na Kordon póki masz jeszcze myśli w głowie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do tego ostatniego kumulatywnego patcha. Czy wystarczy tylko jego nałożyć na Szramę 2, czy trzeba te po kolei wrzucać, jak było przedtem? Nadmieniam, że mam na nowo postawiony system, więc muszę wszystko na nowo po wgrywać.

Jeśli chodzi o te sceny, gdzie idzie głosowa rozmowa, to można to zrobić, tak, jak było zrobione w  modzie Siostry do Gothic. Leciała gadka opisująca sytuację, którą przetłumaczyło się do pliku, a spece umieścili właściwy tekst w kolejnych odsłonach na ekranie. Myślę, że to najprostsza możliwość, chyba, że znajdzie się ktoś, kto ogarnie dubbing do tego. Bo tak jak napisał @kondotier, gracze będą skołowani i posypią się kury i wy na polonizację. Da się coś z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58  Gamedata łaty z 14. jest kumulatywną i zawiera wszystkie poprzednie.

Jest w modzie zagadka-problem. Odgadujemy kod do zamka. Opis jest klarowny i rozwiązanie proste, ale jest jedno ale. Kolejność liter-podpowiedzi jest w rus alfabecie inna niż w naszym, więc pozyskane liczby z naszego alfabetu nie dadzą prawidłowego kodu.

ss_fred_07-20-21_15-17-42_(la15_darkscape).jpg  ss_fred_07-20-21_17-24-10_(la15_darkscape).jpg

Trzeba więc będzie ten kod graczom podać, albo zrobić nowy z naszego alfabetu i wstawić go do odpowiedniego skryptu. Tyle tylko, że każda litera musi dawać dwie cyfry, wiec za nasz C trzeba wstawić 03. Za N 14 i za P 16. Czyli kod byłby 031416.  Alfabet 24 znaki bez znaków ogonkowych.

@Szczepan9205  Przy tworzeniu napisów do dialogów może być pomocna ta sytuacja. Jest to dialog mówiony z jednoczesnym wyświetlaniem go jako pisany.

ss_fred_07-20-21_17-20-43_(la15_darkscape).jpg

To taki dialog-wsparcie, gdyby gracz zapomniał jak stworzyć kod.

@tom3kb  Teraz już za późno. Prawie kończę moda i musiałbym wracać do wcześniejszej gry, bo w których momentach są te "gadane" niezbyt pamiętam. A jest ich kilkanaście.

Tylko wyłapanie plików dźwiękowych może pomóc.

Kilka zrzutów w stylu Reborn.

  Coś sobie lata w powietrzu                                                                                          A to odmiana Informatora

ss_fred_07-20-21_18-24-25_(la02_garbage).jpg    ss_fred_07-20-21_18-37-43_(la02_garbage).jpg

     Bojowa, piorunująca, latająca lokomotywa w powietrzu...                                    ... i po jej zestrzeleniu na ziemi.

ss_fred_07-20-21_18-40-09_(la02_garbage).jpg   ss_fred_07-20-21_18-57-33_(la02_garbage).jpg

Teraz to wszystko. Co znajdę problematycznego, napiszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 O ile dobrze pamiętam to Kondotier pisał, że każdy patch kumulatywny zawiera w sobie poprzednie poprawki więc wystarczy wrzucić go na Szramę 2 i tyle. Ja zanim wrzucałem nam na dropboxa pliki od poprzedniego udostępnionego patcha to postawiłem sobie moda od nowa na oddzielnej partycji i użyłem plików, które ten patch podmieniał żeby była pewność, że są najświeższe.

No właśnie ze zrobieniem tego w taki sposób jak piszesz może być problem bo jedyną znaną mi metodą dodawania napisów poza oknami dialogowymi (czyli na ekranie, w czasie odtwarzania przez grę "audio-dialogów") jest modyfikacja plików z config/scripts (gdzie trzeba znaleźć konkretny plik do konkretnego momentu dla konkretnej lokacji gdzie ów plik dźwiękowy się odtwarza) poprzez dopisanie odpowiedniej linijki w ów pliku, potem dopisaniu w pliku st_subtitles tekstu do tego dialogu, który będzie wyświetlany na ekranie, a w pliku game_tutorials, który jest w folderze ui dorzucenie linijki, która wskazuje grze z jakiego pliku i konkretnego string_id ma wziąć tekst i ile trwa plik dźwiękowy do ów kwestii i przez jaki czas mają się wyświetlać napisy.

Tak jak wspominałem @Anton Gorodecki zrobił takie coś w KNNŻ, a ja w Dolinie Szeptów+Gunslinger, ale raczej w Szramie 2 da się coś takiego zrobić bo przeglądałem te pliki w scripts i nie ma w nich tych linijek do, których można zastosować tą metodę. Więc jedyną opcją według mnie jest ogarnięcie dubbingu lub wydanie spolszczenia bez tłumaczenia tych konkretnych sytuacji i tak jak napisał @tom3kb dodanie odpowiednich rzeczy tu na forum.

@kondotier Tak tylko, że ja nie potrafię tworzyć dialogów od podstaw, a żeby stworzyć dialog, który będzie wyświetlał odpowiedni tekst i dźwięk do ów dialogu to już trzeba mieć łeb jak typowi moderzy Stalkera więc ta metoda odpada 😕 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moja przygoda z modem skończyła się niepowodzeniem :smile_anom:  . W trakcie wykonywania jednego z zadań otrzymałem dwie nieprzyjemne informacje.

1. To to, że gdzieś w trakcie gry czegoś nie zrobiłem, albo dokonałem złego wyboru spośród alternatywnych zadań :062:  .

2. Że mam, odpocząć i zacząć grę od nowa :klnie:  .

A że to był filmik z moda próbowałem zrobić zrzuty Frapsem. Ale nie wiem dlaczego choć wcześniej z tym nie było problemu, teraz zrzutów nie dostałem.

Więc co dalej?

W czasie gry stwierdziłem, że mod posiada nadal wiele braków, bugów i niedopracowań. To co mnie się przytrafiało, mieli również inni gracze, co sygnalizowali na rus forum. Na te problemy jeszcze nie wydano łaty, bo nie ma opisu ich usunięcia. No i to ostatnie zadanie które wyrzuciło mnie z moda. Bildowska lokacja, występująca na ogólnej mapie jako biała plama, nie dająca mapy w PDA gdy na niej się znajdujemy, graczom którzy nie przechodzili modów na których występowało Stare Wysypisko ( teraz nazywane Старуха ), będą mieli wielkie problemy z wykonywaniem na niej zadań.

Na zrzucie sprawca mojego niepowodzenia  :smile_glaza:  .

ss_fred_07-21-21_13-10-20_(la02_garbage).jpg

Ogólnie oceniając i porównując z PSz 1, nie ma zachwytu. Ale zastrzegam, że Ci co nie grali w PSz 1, będą mieli kawałek dobrego moda do rozegrania.

O ile nie trafią na końcówkę taką jak moja. Tego rozwiązania nie uważam za rozsądne. Jak już, to powód powinien być określony. Nie mam najmniejszego zamiaru grać od nowa i znów borykać się z tymi samymi błędami.

Dlatego moja decyzja jest taka. Zakończyć z tym modem, poczekać aż zrobią z nim porządek, no i może za jakiś czas ( co jest wątpliwe ) zagrać znów od nowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.