Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@DarrMoo - tam dostaniesz się grubo później, po otrzymaniu naprowadzenia z PDA znalezionego przy szkielecie. Albo na Wysypisku, albo na Kordonie. Innego wyjścia nie ma.

Za to, aby dostać się do dyżurki nad tunelem do Limańska, to albo trzeba przeskoczyć przez rzekę, ze skarpy na kamienie po drugiej stronie, a potem trzeba ukosem w stronę widocznego drewnianego mostu, a następnie wracać w stronę tunelu. Nie przechodzić przez most koło dyżurki, bo się nie da, a iść brzegiem rzeki na koniec ostatniego bloku, tam przez rzekę i do dyżurki. Ale to nie ma sensu, bo o wiele łatwiej dojść, gdy mamy to naprowadzenie na schowek w tunelu. I to wystarczy, bo znaleziony klucz będzie potrzebny jeszcze później. a na razie zwiedź BTRy w tunelu przy moście. Możesz tego co znajdziesz w jednym z nich, na razie nie zabierać, tylko trzeba pamiętać i zabrać przed pójściem na Jantar. Docierając tak jak na filmiku, tracisz jedno ciekawe zadanie.

Teraz nie należy nic kombinować. Wraca się do Rudego kilka razy z zadaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Ranger801 i @kondotier ! Już tam, niestety poszedłem. Trudno. Kierowałem się mapami schowków. A tak na marginesie. Ciekawy jestem ile osób pograłoby w tego moda dłużej niż, powiedzmy 5 godzin, bez poradnika. Te schowki... jakiś obłęd. Na razie gram bo, między innymi ładna scenografia. Scenariusz też dobry, ale te schowki za bardzo rozwalają moda. Do tego trawa jak marycha. Łoj !   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się - myślałem o wstawianiu screenów ze schowków znalezionych dla tych wszystkich, którzy właśnie bez mapy chcą grać. Czasem bywa frustrująco, przekonałem się o tym sam bardzo dobrze, ale jednocześnie największa frajda jest ze znajdywania ich samemu :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są schowki, na które wchodzimy przypadkiem, ale są raczej na drogach przechodzenia, więc się na nie dosłownie wdeptuje. Ale są i takie, że wiedząc z mapy schowków gdzie on powinien być, trzeba dobrze podeptać i pogłówkować. Inne znowu ukryte są tak, że nigdy nikomu do głowy by nie przyszło, aby tam ich szukać. Niech ktoś bez naprowadzenia znajdzie wejście do schowka kopaczy i znajdzie wszystko co tam jest. Weźmie kwestowy pojemnik i wyjdzie.

Ale nikt nikogo do korzystania z tych mapek nie zmusza. Można korzystać tylko ze screenów. A w poradniku na naszym forum, jest jedno i drugie. Można wybrać.

@Sierioża. Dogadaj się z twórcą poradnika w sprawie dodawania tylko brakujących screenów.

I jeszcze do poszukiwania Maczety. Jeśli mamy jakiegoś kwestowego NPCa i np. mamy z nim pogadać, wystarczy kliknąć na kółko z krzyzykiem przy zadaniu i mod wypośrodkuje mapę na nim. Dodatkowo zaznaczy go koncentrycznymi pierścieniami.

Gram po raz trzeci. Chcę zobaczyć różnice pomiędzy poprzednią grą, a teraz z patchem nr 3 i tymi czitami. Jest różnica, w grze, powodowana samym patchem. Poprzednio miałem jeden strzał, jeden trup. Teraz nie miałem już tak łatwo. Trochę się pomęczyłem z Monolitem na budowie.

To tyle, bo już jest dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niedźwiedzim Barłogu znalazłem na samym początku gry klucz. Teraz wybrałem się do Baru, tam znalazłem sejf i spróbowałem otworzyć go nim - klucz przepadł, sejf dalej zamknięty :/ Potrzebuję więcej kluczy do niego, czy po prostu każdy klucz można wykorzystać wszędzie, ale nie zawsze pasuje i po użyciu przepada?

Kolejna rzecz: sporo "pustych" plecaków znalazłem, tzn. takich, przy których nie wyświetla się nawet opcja otworzenia, jak np. na wagonie za hangarem na Wysypisku. One są permanentnie takie, czy stawiać znacznik, bo może się przydać?

Poza tym przejrzałem asortyment barowych handlarzy, zebrałem więcej zadań, wykopałem dokumenty dla Biesa i znalazłem mu Atom, natłukłem trochę mutantów... Deficyt gotówki dalej jest, ale ulepszyłem kombinezon, dokupiłem tłumiki, teraz zbieram kasę na lepszą pukawkę, bo mam zniżkę u Zęba po krótkim zadaniu na kontenery. Jak na razie bez schowków, ze sporadycznym zbywaniem odnalezionych artów, sprzedawaniem części mutantów oraz rozsądną gospodarką zasobami można całkiem nieźle sobie radzić :) Niemniej jednak kondotier ma rację:

13 godzin temu, kondotier napisał:

Są schowki, na które wchodzimy przypadkiem, ale są raczej na drogach przechodzenia, więc się na nie dosłownie wdeptuje. Ale są i takie, że wiedząc z mapy schowków gdzie on powinien być, trzeba dobrze podeptać i pogłówkować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz raczej spasował ale potrzebny drugi, przy próbie otworzenia sejfu do którego klucz nie pasuje ten nie znika. Miałem też sporo schowków bez opcji sprawdzenia zawartości. Z gotówka jest coraz lepiej jak się poustawia skanery przy anomaliach od Sacharowa, wtedy wiadomo w których są arty do zebrania i można sporo zarobić na nich, jedyny problem u mnie że najlepiej jest jak posiadamy detektory Welesa, bo na tych prostszych jeszcze żadnego nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SieriożaPozycje w jakich trzeba się znaleźć przy znalezieniu miejsca otwarcia schowka, są bardzo różne. Trzeba pokombinować. Zostało też kilka schowków z podstawki. Może akurat na taki trafiłeś.

Na którym patchu grasz? Masz opisane klucze, do czego pasują? Jeśli do schowka potrzebne są dwa, to nie ma co się pchać z jednym. Poczekaj aż znajdziesz drugi. Ale ten Ci nie przepadł. Drugi otworzy.

Jak nie masz patcha nr 3, to spokojnie możesz go postawić ( jest w patchu nr 2 do spolszczenia ). Zapisy z poprzedniej gry działają.

@DaarMoo - przecież na samym początku gry, miałeś zadanie na podziękowanie mu za uratowanie. Był zaznaczony. A zbawcy się nie zapomina. Musiałeś przechodzić też koło niego, kiedy robiłeś zadanie na muchomory dla Leśnika. Czy szukając dokumentów dla Askolda, nie wszedłeś dalej, do tego uroczyska z Symbionitem? Musisz grać uważniej, bo się pogubisz. Mod wydaje się lekkim, ale główkować w nim trzeba. Nic na hura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Być może to jakieś stare, bo próbowałem z kilkoma na X sposobów i pozostają niewzruszone.

Zaraz postawię patcha nr 3.

Na razie zmagam się z bezlogowymi wylotami na Kordonie. Praktycznie prosta droga od Wysypiska, z małą przerwą na anomalię przestrzenną i art dla Barmana - dotąd wszystko gra. Potem idę pogadać ze starym sknerą i już nie jestem w stanie wrócić.

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych wylotów, to nie mam pojęcia, czym są spowodowane. Nie miałem problemu z modem. Jest stabilny i dopracowany. Jedyne wyloty, to testowanie napisów w Parowie. Po usunięciu tego patcha mod hulał. Również hula na poprawionej, najnowszej ich wersji.

A nie zrobiłeś czasem ze Skifa ciężarówki?

No i rzecz najważniejsza. W moda gramy tylko na oświetleniach statycznym lub dynamicznym. Bez względu na możliwości komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyloty na Kordonie tak szybko jak się pojawiły, tak zniknęły. Utłukłem sporą ekipę szabrowników po drodze, może to miało jakiś wpływ?

Po postawieniu patcha jakoś tak łatwo się biega i wytrzymałość nie spada tak szybko jak wcześniej. Czyżby jakieś zmiany we właściwościach artefaktów? Czuję się jak sarenka, biegając po mapie wzdłuż i wszerz bez użycia manierki lub energetyka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sierioża - patch wprowadził pod tym względem spore zmiany. Między innymi zwiększył wytrzymałość GG, zmniejszył pragnienie i potrzebę częstego jedzenia gorących posiłków. Udźwig podniósł do 90/100 kg. Przy patchu jest opis zmian. Są też legalne czity. Każdy z opisem co powoduje. Ale z nimi radzę ostrożnie.

@bonio78- dla ciebie screeny schowka i zawartości.

Spoiler

ss_user_09-04-16_20-22-03_(limansk).jpg

 

ss_user_09-04-16_20-22-44_(limansk).jpg

Mój inwentarz jest spory, choć to nie wszystko. Przy grze na patchu 3, mod był dla mnie łaskawy i schowki były obfite i wiedziałem gdzie ich szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Łeee, no właśnie widzę, że jakoś tak łatwiej się zrobiło. Skif przestał się rozkładać po jednej kulce jak parawany nad morzem. Rozkłada się po dwóch :)

Czity nieeee, podziękował, może komuś się przydadzą, ale przyjemniej gra się bez takich ułatwień. Mod nie jest jakoś monstrualnie trudny. Jeśli ktoś da radę przebrnąć przez początkowe etapy (tu wspomnę moje totalne rozbrojenie przez nieuwagę), gdzie sprzętu jest naprawdę mało, to potem jest z górki.

 

Porada dla grających, bo przed chwilą znalazłem: zajrzyjcie na dach wejścia do bazy Powinności w Barze. Przydatne narzędzia i bardzo blisko nich naboje do kałasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sierioża - jak jesteś w barze, to może zajrzyj do spoilera. Ale nie musisz. Inni też nie muszą.

Spoiler

W pomieszczeniu z Woroninem, zaglądamy na półkę, która jest z lewej strony pieczonego dzika. Najlepiej jest wskoczyć na okap kuchni i stamtąd lepiej widać. A będąc na okapie, wciskamy się wgłąb, aż pod ścianę. Warto się potrudzić. A dachy w barze, są obfite w schowki. Przechodzimy się po nich, skacząc z jednego na drugi, aż nie będzie gdzie skoczyć. Do tego zarośniętego hangaru u Powinności, zaglądamy obowiązkowo, z nosem przy ziemi.

Skif przestał się rozkładać po jednej kulce, ale jego przeciwnicy również. Już jeden strzał z PMa, nie zrobi z Ciebie snajpera. To tylko pozorne ułatwienie. Jak zadaniem wrócisz do Limańska, to się przekonasz. I spróbuj pouczestniczyć w jakiejś wojnie klanów. Np. na Kordonie koło niecki, albo na Agro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała informacja dla już grających.

Po znalezieniu PDA najemników-obcokrajowców  w tunelu ze spalaczami na Dziczy, tekst w nim mamy po angielsku i brak jest opcji odniesienia go do tłumaczenia. Choć z wcześniejszych wydarzeń wiemy, że Skif angielskiego nie zna. To nie jest błąd tłumaczenie, a niedoróbka moda. 

Aby dowiedzieć się jednak co robić ( nie znając angielskiego ), wchodzimy do osobistego PDA, otwieramy okno zadań i najeżdżamy kursorem na zadanie tego wydarzenia dotyczące. Wyświetli nam się okno informacji o zadaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój rosyjski nie stoi na takim poziomie jakbym chciał, więc nie mogę znaleźć rozwiązania sam :/

Na Kordonie znalazłem PDA mówiące o pewnym ciekawym teleporcie w Rudym Lesie. Fikam jak koziołek od prawie godziny i nie mogę znaleźć. Zaraz mnie krew zaleje... Jeśli ktoś wie o czym mówię, to wystarczy mała podpowiedź w kwestii kierunku - północ, wschód, etc. Stawiam 10 kozaków i dwa złote kufry :)

A odnośnie PDA najemników niedaleko tunelu, to polecam zabrać ze sobą na wszelki wypadek granat. Tańczyłem dookoła miejsca, ale za cholerę nie mogłem go podnieść. Jedna eksplozja załatwiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sierioża - w Rudym lesie wychodzisz na wieżę wyciągową, na samiutką górę. Musisz mieć pod nogami tylko taki ostateczne zwieńczenie wieży. Dostajesz się tam po linach nachodzących na koło wyciągowe. Stojąc na środku tej kratownicy, jest taka kwadratowa płytka, obracasz się w stronę wejścia do sztolni. Rozbieg i skok. Kierunek wyznacza ci belka pod nogami. Tylko trzeba skok skierować do góry. Zrób sobie na tym kwadracie zapis. Jak nie trafisz, to powtórka.

A co ma wspólnego nieznajomość rosyjskiego z tym zadaniem? Jest wyjaśnione po polsku. A już na zapas. Jak bedziesz skakał z bunkra na Jantarze, to w stronę bagienka.

A PDA da się zabrać bez problemu, nisko kucając, będąc za ogniskiem, twarzą w stronę wyjścia na dzicz.

@WujekJar- oczywiście że się da. Rada ze strony moda. Po zabiciu najemników nie robić zapisu. Pogadać ze Starym, zrobić co każe i wyjść na drogę, albo co nawet lepiej, pójść do tartaku i tam zrobić zapis.

Ja grając trzykrotnie, zapis robiłem na głównej drodze i nie miałem problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Dzięki! Nieznajomość rosyjskiego ma tutaj to do rzeczy, że mógłbym poszukać odpowiedzi na forach, tudzież filmach z gry. Robiłem w sumie tak jak piszesz, z tym że celowałem w dal, nie wzwyż. Tak mnie to zirytowało, że poszedłem sobie odbić na nieograbionych jeszcze schowkach :)

Z bunkra na Jantarze? Nie chce mi się tego robić drugi raz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.