Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Hej.

Ponieważ ostatnio pograłem trochę w OSGE to podzielę się kilkoma uwagami. Długo szukałem jakiegoś ciekawego moda do SoC związanego z podstawkową fabułą i wybór padł na OSGE, choć nie w pierwszej kolejności, ale sporą część modów nie można było u mnie uruchomić.

Plusy:

- grafika

- dystrybucja moda jako całości co gwarantuje uniknięcie problemów z uruchamianiem, oddzielny konfigurator uruchomienia

- tłumaczenie bez zarzutu, ja dograłem dodatkowo polskie głosy (dołączone do jakiegoś innego moda) bo tego mi trochę brakowało

- dużo dodatkowych misji przy zachowanej główniej linii choć nie wszystkie porywające

- ciekawe dodatki jak wykrywacze anomalii, artefaktów, min, autodoktor itp.

- mod uniknął durnych respawnów wrogów przy przejściach między lokalizacjami

Minusy:

- słabe opisy misji - znaczniki nie działają a z opisu questa brak podstawowych informacji, które padały np w bezpośredniej rozmowie (np opis miejsca docelowego).

- mocno ograniczone PDA - dla mnie PDA to element klimatu Stalkera, a tu funkcjonalność PDA ograniczono do funkcji nokii 3310. Brak sieci, licznika osób, rankingu. O kiepskich opisach i braku znaczników misji dodatkowych pisałem.

- możliwe dziwne/losowe wydarzenia wpływające na fabułę główną lub poboczne. U mnie zaraz na początku na Wioskę Kotów najechało Wojsko i wybiło wszystkich questodawców (min. Dzikiego, Dziadka i tego gościa co obstawiał schron Sidorowicza). Wiele questów nie chciało się odpalić jak np. w Parowie dwie strony walczące z zakładnikami: pada pytanie czy chcę pomóc, ale brak odpowiedniego dialogu. Również Dezertera nie udało mi się zmobilizować by ruszył się ze swojej chatki. Rozumiem że być może jest to część jakiegoś ciągu, ale niestety taka sekwencyjność (liniowość) dla mnie zabija stalkera. Widać wyraźnie różnicę między zadaniami oryginalnymi a dodatkami moda.

- mała liczba przwodników - skoro questy wymagają sporego biegania po Zonie to mozna by to ułatwić. Na dodatek przewodnik u naukowców notorycznie blokuje drzwi do bunkra i w ogóle nie można się czasem do bunkra dostać.

- niekonsekwencja przy zombifikacji. Dość wcześnie dziabnęła mnie chimera i nawet nie wiedziałem że jestem zombi. Cały świat jakoś nie specjalnie zwracał na mnie uwagę, ale do mojego towarzysza to już strzelali wszyscy, bo został przypisany do frakcji "Zombi". Niestety moim towarzyszem był akurat uratowany zakładnik... Chyba inni mieli lepsze PDA niż moje ograniczone.

- z czasem plusy ujemne przysłoniły mi plusy dodatnie i znudzony porzuciłem wiele zadań i wróciłem do głównej misji.

Ogólnie jednak jestem zadowolony, ale jak następnym razem wrócę do SoC to chyba będzie inny mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla tych co korzystają   ze spawnera , -  żeby działał teleporter na lokacjach ,trzeba po instalacji spolszczenia usunąć  plik  - _change_list.script -  z gamedata/scripts.    Pobrałem  patcha 2.12 rus.  i z niego wziąłem ten plik, teleporter  działa z nim jak i bez niego ,choć opisy przejść są  w robalach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przecież w konfiguratorze możesz sobie podkręcić udźwig. A jak za mało to w tych plikach które wymieniłeś zmieniasz wartości max_weight, max_item_mass i max_walk_weight. Nie jestem pewny, czy przypadkiem w folderze localization właściwym dla wersji językowej (u nas to chyba rus) nie siedzi jeszcze jeden ogse_config.ltx - sprawdź.

No i na końcu musisz w fsgame.ltx linijkę 

$game_data$           = false|    true|

zmienić na klasyczne

$game_data$           = true|    true|

Powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy działa po zmianie tych wartości o których pisałem wyżej prócz tego dodatkowego ogse_config? Bo szczerze mówiąc nie pamiętam czy tam też trzeba było zmieniać, czy nie, to bardziej taka porada "na zapas".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

To ja znów jak zwykle zapytam. Otóż…

W jednym z wątków tom3kb wymienił kilka modów standalone. Zainteresował mnie właśnie O.G.S.E. 0.6.9.3. Ze strony moddb.com ściągnąłem wszystkie 6 części (jak podają - stan na marzec 2016) i teraz co dalej? Jak to zainstalować, w jakiej kolejności i co jeszcze pobrać. Aaa… i najważniejsze, czy na mojej biednej karcie Intel UHD 620 to się w ogóle uda odpalić?

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mefistofeles2121 

Patch 2.10 przecież to jeden plik no to chyba nie trudno się domyślić, że trzeba kliknąć 2 razy żeby się zainstalował? :062:

A z polonizacji przerzuć wszystko oprócz tego folderu "Działające Zapisy" bo to ci nie będzie potrzebne. No i hotfix.

Jak już wszystko zrobisz to na końcu odpalasz Konfigurator i ustawiasz opcje moda.

A gdzie zainstalowałeś moda to chyba na początku sobie wybierałeś lokalizację albo zostawiłeś domyślną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Agrael przypiął/eła ten temat
  • 4 tygodnie później...

na wejściu do magazynów wojskowych z uporem maniaka  mam wylot i log

[08/12/20 11:08:07]	FATAL ERROR
[08/12/20 11:08:07]	 
[08/12/20 11:08:07]	[error]Expression    : fatal error
[08/12/20 11:08:07]	[error]Function      : CInifile::r_section
[08/12/20 11:08:07]	[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[08/12/20 11:08:07]	[error]Line          : 342
[08/12/20 11:08:07]	[error]Description   : <no expression>
[08/12/20 11:08:07]	[error]Arguments     : Can't open section ''
[08/12/20 11:08:07]	 
[08/12/20 11:08:07]	
[08/12/20 11:08:07]	stack trace:
[08/12/20 11:08:07]	

poniżej daję pełne logi

nie wiem o co chodzi, zmieniałem trochę w modzie ale raczej nie powinno być z tego wylotu. 

Podobny miałem na dolinie mroku ale tam krzaczył się handlarz, pomagało zmienić odległość wykrywania npc na minimum.

_ogse.log xray_picia.log xray_picia_08-12-20_11-08-07.mdmp xray_picia_08-12-20_11-08-07.mdmp.log

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.