Skocz do zawartości

Call of Chernobyl - DYSKUSJA OGÓLNA


vranorvs
Wiadomość dodana przez Agrael,

Call of Chernobyl 1.4.22 - POLONIZACJA, INSTALACJA, LINKI

 

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Adamsky777 napisał:

Da się jakoś zainstalować CoC mając wersję Zew Prypeci w wersji Steam?

CoC sprawdza tak naprawdę tylko wpisy w rejestrze odnośnie instalacji ZP. Zapewne wersja "steamowa" także robi takie wpisy w rejestrze Windowsa, tak więc będziesz mógł spokojnie zainstalować CoC-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, teraz można grać.

AO3 + dodatkowy dmg strong i można grać jak w poprzednie części.

Tylko strasznie pusto, a głowne questy są bez dialogów.

No ale Monolit rulz, nie musi szukać schronień.

Tylko ludki z drużyny szybką padają...

 

A tak w ogóle, to który weapon pack jest najlepszy?

Edytowane przez lolekbolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka mojej gry jako Bandyta. Wykonując po kolei zadania, Bandyta odwiedził Sarkofag i stanął przed Spełniaczem życzeń, sprawdził wszystkie możliwości. Jednak na koniec odszedł, nie wypowiadając życzenia. Stwierdził, że Spełniacz życzeń, to jedna wielka ściema, której celem jest jeszcze bardziej unieszczęśliwić człowieka. Następnie wykonując ostatni etap, skierował swoje kroki na Generatory. Nie obyło się bez problemu, ale o tym później. Po rozprawieniu się z "Bytem z Warlabu" i próbie dotarcia na niższy poziom laboratorium – wizja na zielonej łące. Gdy Bandyta ocknął się przy generatorach, uważając na miny, szybko pobiegł z powrotem do labu. Tym razem udało mu się zejść na niższy poziom i tutaj przydał się dekoder znaleziony w Prypeci. Gdy trwało dekodowanie zamka, przez teleport zjawiło się kilku monolitowców, którzy nie chcieli dopuścić, aby drzwi się otworzyły:). Po wszystkim pojawił się lewitujący przedstawiciel Świadomości Z, który wyjawił Bandycie tajemnicę Zony i na koniec dał do wyboru dwie możliwości. Wybierając opcję przystąpienie do Świadomości – koniec gry. Bandyta odmówił przystąpienia i wylądował w Sarkofagu, gdzie musiał się zmierzyć z fantomami monolitowców.  Po wszystkim ruszył w drogę powrotną załatwić niedokończone sprawy...

a93a560f477400899e3c91cdf68c4954.jpg  0bc2df589fdaee12b398ab27ed71b5b0.jpg

Wracając do problemu, o którym wspomniałem wcześniej. Dopadł mnie ten sam, jaki miał @DaarMoo. Wszystko zrobione, jak trzeba, komplet dokumentów w plecaku, właściwy kod wprowadzony, a drzwi do laboratorium na Generatorach nie chcą się otworzyć. Być może, że coś nie zaskakuje, gdy gamy jako członek frakcji dla, której nie przewidziano trybu fabularnego. Jednak ja bardzo chciałem, żeby Bandyta dotarł do końca wędrówki, jaką oferuje "pakiet Doktora", więc otworzyłem drzwi do labu. W tym przypadku wszystko, co ominęło Bandytę, to brak zadania na odnalezienie w dokumentach kodu, zresztą i tak już nie był potrzebny. Jeśli kogoś dopadnie ten problem, może posłużyć się moim wytrychem, nie zapominając wcześniej sprawdzić, czy wszystko zostało zrobione, jak należy i jak zawsze w takich przypadkach o kopii bezpieczeństwa.

Kopia ze zgodą na zamianę: gamedata/configs/scripts/warlab - warlab_door.ltx

2bc614360967db2ddf6fdd6c38ea3920.jpg

Na koniec, nie mogłem sobie odmówić screena ulubionej snajperki Bandyty, z którą od momentu, gdy ją znalazł, nie rozstawał się przez całą swoją wędrówkę przez Zonę według Call of Chernobyl+AO3.1+HDpack+Autumn Addon+Blood_addon. Mod świetny, ale o tym już chyba nie trzeba pisać. Polecam!

f2fb1207ab5261b041dc71a009b02f3a.jpg  1b9a76835ac3ae719e53fb8b3c93cb8a.jpg

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,
jestem nowy na tym zacnym forum, więc pozwolę sobie przywitać się i powiedzieć wszystkim Cześć ;)
W Call of Chernobyl gram od 2 dni, rozpocząłem jako ekolog czytając posty użytkowników w tym temacie. Są dwie kwestie, które chciałbym przedstawić, mianowicie:
1. Jest bug który pozwala dorobić się milionów w ciągu pół godziny:
- zbieramy resztki z kontrolera, chimery itp. mocniejszych zombiaków,
- oczy, pazury, kły sprzedajemy w Janowe u ekologów za ~ 100k (jeżeli mamy tego sporo o o co nie trudno) i odkupujemy za 30k. I tak w kółko. Szczerze to nie spodziewałem się takiego ułatwienia dla tej frakcji i w sumie popsułem sobie nieco rozgrywkę, aczkolwiek to sposób na biznes ;)
2. Czy oprócz Kordonu znajdę gdzieś osobę, które zechce mi zrealizować zmówienie na broń/pancerz? Specjalnie fatygowałem się do Zatonu pamiętając z podstawi, że jest tam osobnik, który zajmuje się owymi sprawami, aczkolwiek nie znalazłem go na oryginalnej pozycji ;/. Świat jest na tyle ogromy, że nie bardzo mi odpowiada przeszukiwanie każdej lokacji domek po domu aby znaleźć odpowiednie człowieka.
3. Jest możliwość zainstalowanie addonu, który mocno rozwinie fabułę i będzie kompatybilny z całym CoC + spolszczenie (bez grzebania w plikach, choć ew. pójdę na to)?

Z góry dziękuję za info ;)

Edytowane przez LolQ
Dodanie 3. pkt
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, LolQ napisał:

@blablabla
a "małe fabularne dodatki kompatybilne z CoC + patch + spolszczenie? Same w sobie mogą być angielskie ;)

Ptaszki ćwierkają że ktoś z forum robi spolszczenie do DoctorX quest addon (czy jakoś tak) lecz na razie nie jest kompatybilny ze spolszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lolekbolek napisał:

Czy to było jakieś fabularne?

Nie. To zwykłe zadanie cykliczne. Spadła ci zapewne reputacja i tyle.

BTW - odpaliłem Nową Grę 20 razy samotnikiem i losowo (Tryb Fabularny). Za każdym razem wyświetliły się początkowe 3 zadania. 

Co do "lampki" przy Trybie Fabularnym - trzeba po prostu czytać ze zrozumieniem...

***

13 godzin temu, LolQ napisał:

1. Jest bug który pozwala dorobić się milionów w ciągu pół godziny:
- zbieramy resztki z kontrolera, chimery itp. mocniejszych zombiaków,
- oczy, pazury, kły sprzedajemy w Janowe u ekologów za ~ 100k (jeżeli mamy tego sporo o o co nie trudno) i odkupujemy za 30k. I tak w kółko. Szczerze to nie spodziewałem się takiego ułatwienia dla tej frakcji i w sumie popsułem sobie nieco rozgrywkę, aczkolwiek to sposób na biznes

Za rękę kontrolera dostajesz 3750 RU będąc Ekologiem z "zieloną" reputacją u swojej frakcji. Rozumiem że przez 30 min. rzeczywistego czasu gry jesteś w stanie (bez spawnera) zlokalizować, zabić i sprzedać ~23 części mutanta (ręka kontrolera akurat jest jedną z droższych) aby uzyskać owe 100k RU?

Mocniejsze mutanty są rzadko spotykane, więc tak szybko się nie wzbogacisz. Za części ciała słabszych jest mniej pieniędzy. Amunicja też nie jest za darmo itd.

Druga sprawa - na sprzedaży, odkupowaniu i ponownej sprzedaży zyskujemy ok. 6% zainwestowanej sumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja no byłem ciekaw czy  da radę odpalic w taki trybie fabułe Monolitu.

Widać że jest zaczęta, ale tylko zaczęta.

A pomysł jest super, dreptać po piętach duchowi Szramy i Naznaczonego

W końcu Monolitowcy chyba mają przjerane mózgi, nie?

W ogólne, CoC z normalnym dostępem do wszystkich map brzmi pięknie , priboy story jako soldat, itp itd..

Edytowane przez lolekbolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz chcę przypomnieć, że Zew Czarnobyla nie jest modem sensu stricto, a modyfikacją wszystkich trzech gier zebranych do kupy, plus nowa lokacja Cmentarzysko pojazdów. Ma ona służyć jako baza dla nowych modów. To że znalazły się w niej szczątki fabuły z gier, nie czyni jej pełnoprawnym modem.

Opcje wyboru frakcji, też są na wyrost. Bazując na nich, można zrobić tyle modów ile jet frakcji, a następnie je rozwijać, udoskonalić, albo robić od początku.

Grając frakcją, sami sobie tworzymy moda. Nic nas nie prowadzi po strefie, oprócz naszej wyobraźni. Przecież jest nielogicznym, aby Monolitowiec niszczył to co stworzył ze swoimi współbraćmi. Również i bandyta nie jest zainteresowany likwidacją strefy, bo utraci podstawę egzystencji. Frakcje Wolność i Powinność, będą realizowały swoje programy. Jedni dążyli do jej likwidacji, drudzy dadzą jej istnieć, więc też w wyłączeniu nie są zainteresowani. Można by tak było w kółko Macieju.

To co poniektórzy uznali za bugi i niedoróbki, usuwać będą lub nie,  dopiero twórcy modów, w zależności od potrzeb moda.

Teraz, można tylko sobie powiedzieć, że bierzemy modyfikację do gry w takim stanie jakim jest. I nie marudzić.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondotier

Pewnie, masz racje, problem z założenia jest jeden...

Struktura stalkera nie jest otwarta...

Nawet u Gołkowskiego Sztywny jest Sztywnym.

Dopóki się nie pogada, nie wiadomo kto jest kim...

No bo w przeciwnym razie, jeśli bandyta ubierze kombinezon ekologa, to powinien się wtopić, dopóki do kogoś nie zagada,a tak nie jest itp itd..

Edytowane przez lolekbolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ona jest aż tak trudna do instalacji że trzeba było wideo poradnik zrobić? Mój brat, który nie grzeszy inteligencją i znajomością instalacji modów, zainstalował by CoCa, z tą instrukcją co była od początku, bez żadnego problemu. No ale zawsze może trafić się ktoś, kto w ogóle ogarnia jak się folder na pulpit przeciąga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jacek napisał:

To ona jest aż tak trudna do instalacji że trzeba było wideo poradnik zrobić?

Wideo poradnik ma za zadanie ułatwić instalację moda. Na Forum zarejestrowało się ostatnio dużo nowych użytkowników i być może nie każdy z nich miał do czynienia z rozpakowywaniem archiwów lub instalowaniem modów do Stalkera w formie "gamedaty". Moim zdaniem taką inicjatywę naszego kolegi trzeba chwalić, a nie poddawać zbędnym dyskusją.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grając jako bandyta, odwiedziłem Spełniacz i sprawdziłem wszystkie opcje, zaopatrzyłem 2 techników (tylko tylu miałem możliwość) w komplet narzędzi. W obu przypadkach osiągnięcie nie zaskoczyło, możliwe, że te bonusy też są dostępne tylko w trybie fabularnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem na chwilę Bandytę (zaznaczając Tryb Fabularny i grając bez niego) i od razu w bazie tej rozrywkowej frakcji zespałnowałem 3 komplety narzędzi i oddałem je Limpidowi (oczywiście biorąc zadanie na nie od technika). W obu przypadkach - czyli z i bez Trybu Fabularnego - pojawiła się informacja o osiągnięciu "Drobne naprawy":

vyO9RYb.jpg

W opisie osiągnięć jest również napisane że "niektóre osiągnięcia uzależnione są od trybu Fabularnego", więc zapewne grając tylko "prawilnymi" frakcjami można osiągnąć wszystkie 14 osiągnięć.

Uaktualnię wcześniejszy post o tą informację.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.