Skocz do zawartości

Misery


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

ss_daniel_10-24-19_15-33-24_(zaton).jpg

" Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony " 


Fragment ciekawej piosenki jaką możemy posłuchać u Brodacza. Całkiem klimatycznie - szczególnie podczas emisji. 

Tak sobie pogrywam w Misery i muszę przyznać, że nie jest to zły mod. Zmian i ciekawych rozwiązań jest sporo.. Ot.. ciekawa pozycja dla kogoś, kto chce wrócić do stalkera po przerwie i poćwiczyć przed rozpoczęciem przygody z innymi modami. 

Pokręcę się jeszcze trochę po Zatonie w poszukiwaniu schowków i czas wyruszać do Jupitera. Według moda spędziłem już miesiąc w zonie. Czyli jak dobrze pójdzie to za dwa lata dojdę do Prypeci :smile_vstupil:

Trochę tych schowków już znalazłem. W tym modzie to nawet zużyta bielizna może się przydać. 

Spoiler

ss_daniel_10-24-19_15-43-32_(zaton).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podbicie tematu. 

Zacząłem nową grę jako snajper. Poprzednio dotarłem na Jupiter, ale nie byłem zadowolony ze swoich postępów. Tym razem gram znaczniej uważniej, dzięki czemu natknąłem się na dodatkowe " zadanie " na Zatonie. W grze możemy natrafić na dziennik Aluna, który opisał w formie zagadek lokalizację swoich schowków. Jest ich 7: 

Nasze poszukiwania zaczynamy od Stacji Benzynowej. Pierwszy schowek wraz z fragmentem dziennika znajduje się na jej dachu. Wszystkie dzienniki trzeba zbierać chronologicznie, inaczej nie pojawi się plecak w danym miejscu. 

1.

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-08-37_(zaton).jpg
Pierwsza zagadka jest prosta. Z czym się kojarzą czerwone macki  ? Ano z pijawkami. A gdzie ich najwięcej ? Ano w Stacji Antenowej Krug. W momencie, gdy Głuszec wskakuje do tunelu, my przeskakujemy na drugą stronę i znajdujemy plecak, a w nim kolejny fragment dziennika. 

2. 

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-08-41_(zaton).jpg
 W zamian za przejście. A po czym można przejść ? Heh.. Most Przeobrażeńskiego. Wchodzimy po drabince na samą górę mostu od strony Leśniczówki, a następnie kierujemy się w stronę zakładu utylizacji. Mniej więcej w połowie drogi leży porzucony plecak. 

3.

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-08-31_(zaton).jpg
Skoro palec się czerwieni to musiał się chłop oparzyć. A gdzie jest dużo ognia na Zatonie ? Oczywiście w spalonym gospodarstwie. W piecu rzecz jasna. 

4.

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-36-06_(zaton).jpg
Z tą zagadką miałem problem. Skojarzyła mi się z mostem, ale przeszukałem cały i nic. Kolejnym puntem, z którego można ewentualnie skoczyć jest Zakład Utylizacji Odpadów, a dokładniej to miejsce, w którym wylewana jest woda z nieczystościami. Plecaka należy szukać w napromieniowanej wodzie na terenie Zakładu. Screen dla pomocy:
ss_daniel_11-02-19_16-53-34_(zaton).jpg

5.

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-35-02_(zaton).jpg
Łatwe. Dźwig Portowy. Ten od strony barki Noego. Trochę trzeba poskakać. 

6.

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-54-15_(zaton).jpg
Zagadka skojarzyła mi się z ukrzyżowaniem Jezusa. Na Zatnie jest tylko jedno " święte " miejsce, które wszystkich rzekomo '' uchroni " - Barka Noego. Schowek bardzo łatwo znaleźć. 

7.

Spoiler

ss_daniel_11-02-19_15-57-36_(zaton).jpg
Ostatnia i zarazem najtrudniejsza zagadka ( a przynajmniej według mnie ). Kompletnie nie wiedziałem, o co w niej chodzi i gdzie szukać, ale większość plecaków była mniej więcej w okolicy Mostu więc tam szukałem. Po dwóch godzinach udało się... Plecak jest w wodzie i trzcinie, za mostem. Oto jego lokalizacja;
ss_daniel_11-02-19_16-01-49_(zaton).jpg
Jeżeli ktoś wie, o co w tej zagadce chodziło to ja z chęcią poczytam. Zwłaszcza że straciłem na nią masę czasu. 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio już przeze mnie podbicie tematu. Mod ukończony i najprawdopodobniej już nigdy do niego nie wrócę. 

ss_daniel_10-29-19_18-04-21_(zaton).jpg

Co takiego można powiedzieć na temat Misery 2.2 ?
Z pewnością nie jest to mod dla kogoś, kto jest nerwowy.

Mutanty w Misery oraz NPC są tak upierdliwi, że brak słów, a Snorki to najgorsze stworzenie, na jakie możemy trafić w Zonie. Twórcy moda zdecydowanie przesadzili z realizmem, jaki chcieli wprowadzić do gry. Są pewne granice - oni je przekroczyli.
Wystarczy parę mało celnych strzałów wrogiego NPC, żeby nasz kombinezon zamienił się w ser szwajcarski. Zapis, wczytywanie, zapis, wczytywanie, zapis, wczytywanie - i tak w kółko w nadziei, że tym razem to on dostanie pierwszy kulkę między oczy. I faktycznie. Za którymś razem się uda. Podchodzisz, zabierasz fanty odwracasz się, a tutaj ni z tego ni z owego pojawia się snork, który nieważne jak skoczy - zawsze zada obrażenia.

A więc co można pochwalić ? Z pewnością grafikę. Mod prezentuje się naprawdę ładnie. Do tego stopnia ładnie, że można się wczuć w ten szary, pozbawiony nadziei świat. Szkoda tylko, że chwilę później wylatuje zza drzew snork i.. Tak..

Ilość przedmiotów w Misery była na początku przytłaczająca, ale też i na wagę złota. Kupowanie wyposażenia u handlarzy mija się z celem, bo jest ono najzwyczajniej w świecie zbyt drogie. Najlepiej samemu szukać fantów, które są rozsiane po wszystkich lokacjach.

Artefakty natomiast są bezużyteczne. Znalazłem ich sporo, ale żadnego nie używałem. Przynosiły więcej szkód niż pożytku.
Momentami gra była na tyle monotonna, że postanowiłem zająć się szukaniem schowków.
W grze mamy te klasyczne z podstawki ze zmienioną zawartością, jak i dodane, ale nie są jakoś bardzo sprytnie poukrywane. Z pewnością ich zawartość  może się przydać.

Jakby ktoś chciał pobawić się w poszukiwacza to proszę:
Zaton.

Spoiler

ss_daniel_11-21-19_14-37-58_(pripyat).jpg

Jupiter.
 

Spoiler

ss_daniel_11-21-19_14-37-45_(pripyat).jpg

Wschodnia Prypeć.

Spoiler

ss_daniel_11-21-19_14-37-30_(pripyat).jpg

Ogółem to schowków znalazłem lekko ponad 200, ale wiele się na nich nie wzbogaciłem, bo eskortując Strieloka i wojaków do helikoptera miałem w kieszeni jakieś 700 Rubli. 

Czy moda polecam ? Nie wiem.. Jak ktoś nie ma co robić ze swoim życiem i chce pouciekać przed snorkami to, czemu by nie.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli ktoś chciałby "mniej nędzną Nędzę", jest mod na to:

https://www.moddb.com/mods/stalker-misery/forum/thread/les-miserables

(najnowsza wersja jest kompatybilna z Misery 2.1.1)

 

A z innej beczki: gdzie w plikach Misery 2.1.1 mogę nadawać nieśmiertelność/zwiększyć HP do absurdalnych wartości NPC-om? Chciałbym mieć spory zasięg A-life (jeśli nie obejmujący całą mapę aby uniknąć "doładowywania" jej fragmentów), aby kiedyś móc strzelać z karabinu snajperskiego na snajperskich dystansach (taki np. SWD - zasięg skuteczny: 600-800 metrów, maksymalny: 1300 metrów. źródło: internety), ale nie chciałbym aby NPC tacy jak Noe ginęli od przypadkowych mutantów/bandytów (zwłaszcza zanim ukończę zadania z nimi związane).

W vanilli, jeśli celuje się przez takiego SWD, widać jak mutanty i bandyci się poruszają ale nie reagują na pociski, które do nich ślemy, Same pociski też nie robią im najmniejszej krzywdy, ponieważ są poza zasięgiem A-life; są "offline".

Ale zwiększenie zasięgu A-life spowoduje śmierć ważnych dla zadań (czy to głównych, czy pobocznych) NPC-ów.

A na mapie Jupiter jest parę takich fajnych miejscówek, które całkiem zacnie wznoszą się ponad okoliczny teren: cementownia (przy bagnach, w podstawce są tam narzędzia dla Azota), wieża chłodnicza, wieża z Oazą...

+ pytanie jeszcze na koniec: da się zmienić zasięg A-life w środku gry? Pamiętam że chyba się dało przy instalacji Misery, kiedy wybieraliśmy opcjonalne komponenty.

Edytowane przez Nightwolf_Starlight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie,mam jedno małe,acz niesamowicie dla mnie ważne pytanie.Mianowicie,czy zabijanie wrogich stalkerów podczas misji wpłynie bezpośrednio na relację pomiędzy mną a danym ugrupowaniem?Czy jeśli podczas zlecenia "Transakcja" w wariancie ochrony Morgana zabiję wrogich bandytów i samotników,zaistnieje możliwość,że podczas polowania trafię na wrogi oddział stalkerów,albo znacznie większą ilość wrogich oddziałów bandytów? Ostatnio zacząłem grać w misery z założeniem "ironman playthrough" i teraz kiedy utrzymałem się przy życiu ponad trzydzieści godzin wykonując większość misji na Zatonie,nie chciałbym znowu wystrzelić w kitę po błędnej ocenie sytuacji,sami rozumiecie Panowie,stalker myli się tylko raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto, żeby Morgan zginął, bo wtedy wejdziesz w posiadanie jego PDA. 

Możesz zrobić, jak uważasz. Zabicie nawet wszystkich ( bandytów i stalkerów ) nie spowoduje tego, że dane ugrupowanie będzie do ciebie wrogo nastawione. Dopiero później, gdy będziesz miał możliwość opowiedzenia się po stronie Brodacza lub Sułtana spowoduje całkowitą wrogość stalkerów albo bandytów. 

Podobnie jest z wolnością i powinnością. W zależności od tego, którą frakcję poprzesz ( możesz też zachować neutralność ) jedna z nich będzie do ciebie wrogo nastawiona. 

Misery nic nie zmienia pod tym względem. W podstawce jest tak samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź,o to właśnie mi chodziło.Teraz rozgrywkę traktuję bardziej jako freeplay,a misje jako urozmaicenie,niemniej jednak staram się zachować neutralność,polować na mutanty,zbierać artefakty i przede wszystkim przeżyć (jak wspomniałem wcześniej po każdej śmierci usuwam wszystkie zapisy).No nic,jeszcze raz dziękuję i życzę pomyślnych wiatrów,Zona wzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Misery grałem podobnie. Zbierałem każdy mniej lub bardziej wartościowy przedmiot. Zadań nowych brak, a więc skupiłem się na znajdowaniu schowków. 

Warto zainteresować się dziennikiem Aluna. W 5 poście na tej stronie opisałem, gdzie można znaleźć jego wszystkie części, a w 6 masz lokalizację tych schowków, które znalazłem i gra zaznaczyła je na mapie. Jeżeli chcesz, to skorzystaj. W 80% przypadków w schowkach są same duperele, ale jak na początek gry - przydatne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowki już wyczyściłem,szczególnie je sobie cenię grając szturmowcem,ze względu na świetny AK w kamuflażu którym bardzo przyjemnie mi się strzela.Od pewnego czasu drugą rzeczą jaką robię tuż po znalezieniu anomalnego koła dla Brodacza,to wycieczka na dach stacji.Notabene,podczas pierwszej wycieczki po trzeci schowek nauczyłem się rzeczy kluczowej w sztuce przetrwania,żeby NIE zrzucać kontrolerów z mostów.A więc,szedłem po gaz i zgarnąć przy okazji schowek,klasyczne sprawdzenie terenu i zobaczyłem skubańca na dolnej kondygnacji.Długo się nie namyślając znalazłem osłonę i posłałem go do piachu przy użyciu zardzewiałego AK,po czym dumny z siebie poszedłem wyciąć z niego nagrodę.Ponowne oględziny terenu i w momencie kiedy go skórowałem wpadł mi do głowy świetny pomysł,a mianowicie,że bardzo ciekawie byłoby go zrzucić z tego mostu.Dużo nie myśląc złapałem go za nogę i przyciągnąłem do krawędzi.Na szybko wyliczyłem,że jak zrobię w jej stronę jeden krok to kontroler zawiśnie i będę mógł go zrzucić.Co tu dużo mówić,spadłem razem z kontrolerem.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy ktoś byłby w stanie udzielić mi paru wskazówek,odnośnie modyfikacji plików handlarzy,a mianowicie,jak zwiększyć ilość oferowanych przez nich towarów w początkowej fazie gry? Oczywiście zapoznałem się z tym tematem https://stalker.pl/forum/viewtopic.php?f=78&t=21550
,jednak nie byłem w stanie wyciągnąć żadnych konstruktywnych wniosków,ponieważ nie mogłem zlokalizować najwyraźniej właściwego [supplies_generic] i wszystkie moje próby kończyły się fiaskiem.
[Edit] Bo wymarzył mi się freeplay z prawdziwego zdarzenia i spawnowanie broni,a następnie zakupywanie różnych przedmiotów u handlarzy żeby potem je wyrzucić,lekko zmniejsza immersję gry.

Edytowane przez Hans Krause
Zamieszczenie informacji dodatkowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Chcąc po raz pierwszy zagrać w MISERY w wersji 2.2, wszystko szło dobrze, aż do pewnego czasu. Napotkałem na grupę snorków i próbując je zabić wyciągnąłem obrzyna z plecaka i nagle... CRASH.

Wywaliło mnie z takim logiem:

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 764
[error]Description   : application is aborting
 

stack trace:

 Przełączyłem oświetlenie na statyczne, ale i tak to nic nie dało.

 

Edit: Okazuje się, że kasacja CAŁEJ gry oznacza, tylko podstawkę. Musiałem jedynie usunąć te pliki które, nie były zawarte w instalatorze gry

Edytowane przez KashanTEM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem oazę w misery i przeżyłem : D Wziąłem serce..

 

Ogólnie bardzo dużo dzisiaj- pociągnąłem fabułę mega- nowiutki karabin znalazłem, dużo schowków, obyłem się jeszcze bardziej z zoną..

 

Tylko za artefakt z oazy dostałem strasznie mało 

 

W jakie pliki mogę wejść żeby sobie zmienić na tyle ile chcę dostać?

 

Pozdro stalkery!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiedziałem zbytnio gdzie szukać rozwiązania więc spytam tu bo sprawa tyczy się Misery.... Ktoś wie o co chodzi z takim logiem wylotu?

-----loading g:\s.t.a.l.k.e.r\misery+gunslinger\gamedata\configs\system.ltx
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::Load
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 274
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Duplicate section 'booster' found.
 

stack trace:

Domyśliłem się z Arguments, że coś jest zdublowane, ale nie wiem zbytnio czego mam dokładnie szukać lub ewentualnie w jakim pliku... Ktoś ma może jakieś pomysły lub się spotkał z podobnym błędem? Dodam, że błąd zaczął występować po odpaleniu świeżo zainstalowanego moda i zmianie klasy ze szturmowca na snajpera - gra poprosiła o ponowne uruchomienie, wyłączyła się i po tym jak próbowałem ją odpalić to od razu wywala błąd jak tylko się pokaże to malutkie okienko z obrazkiem, które zawsze się pojawia zanim gra się uruchomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael przypiął/eła ten temat
  • 2 tygodnie później...

Tym razem szukałem w wyszukiwarce no i nic nie znalazłem w tej kwestii więc spytam, bo w google też szukałem i zbytnio nic nie znalazłem, może ktoś będzie wiedział o co chodzi. Otóż skończyłem dziś Misery+Gunslinger, ogólnie moda przeszedłem od początku do końca bez większych problemów, zdarzały się wyloty typowe dla Mizerii, ale sam gunslinger raczej żadnych nie spowodował. Jedyny problem miał miejsce dopiero na samym końcu, po tym jak trzeba dokonać wyboru czy zostać w Zonie czy ją opuścić, przy wybraniu opcji o opuszczeniu Zony wszystko jest ok, włącza się cutscenka końcowa i potem filmiki końcowe i creditsy. Za to jak wybierze się opcję pozostania w Zonie to zaczyna się cutscenka, kamera zaczyna cofać się w kierunku śmigieł i wtedy następuje wylot z takim logiem: 

FATAL ERROR

Expression : no_assert
Function : CXML_IdToIndex<class CCharacterInfo>::GetById
File : d:\prog_repository\sources\trunk\xrserverentities\xml_str_id_loader.h
Line : 112
Description : item not found, id
Arguments : pri_a16_freedom_yar

Spotkał się ktoś już z czymś takim lub ewentualnie ma pojęcie jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Szczepan9205 napisał:

FATAL ERROR

Expression : no_assert
Function : CXML_IdToIndex<class CCharacterInfo>::GetById
File : d:\prog_repository\sources\trunk\xrserverentities\xml_str_id_loader.h
Line : 112
Description : item not found, id
Arguments : pri_a16_freedom_yar

Spotkał się ktoś już z czymś takim lub ewentualnie ma pojęcie jak to naprawić?

Wygląda mi na to że Gra ma problem Zrespienie Wujka jara do prypeci, prawdopodobnie ma on jakis przypisany Przedmiot w inwentarzu a gra nie moze znależc/wczytać tego własnie przedmiotu

Przydał by sie tutaj Pełny log

ja bym spróbował wejść do plików gry i poszukać pliki postaci Wujka Jarka i ewentualnie usunąc problematyczny Item.

Dobrze to instalowales?

 

Edytowane przez Samotnik67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.