Jump to content

Recommended Posts

lup_pantery-cover_by_meta.jpg

Tytuł oryginalny: Хабар Пантеры
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 26.04.2022 r.
Autorzy: @LENA_D, Enframed
Autor spolszczenia: @Szczepan9205


OPIS:

Spoiler

Każdy z nas chciałby odnaleźć w Zonie coś zupełnie innego. Jeden poszukuje odpowiedzi na nurtujące go pytania, inny natomiast pragnie wszelkich bogactw, zaś trzeci - szczęścia dla wszystkich, za darmo. 

Grupa Najemników dociera do Martwego Miasta i zakłada na jego terytorium swoją bazę. Wcześniej wszelkie zgromadzone zasoby były przechowywane w licznych kryjówkach, których strzegli członkowie ugrupowania - jednym z nich jest najemnik o ksywce Pantera, a jej zadaniem jest dostarczenie zgromadzonych łupów z laboratorium X-8 do wspomnianego Martwego Miasta, gdzie będą lepiej strzeżone.

Pantera wynajmuje Striełoka i płaci mu za wykradnięcie ciężarówki z wojskowego parkingu przy południowym punkcie kontrolnym, jednak pojazd zostaje przechwycony przez helikopter i zniszczony. Bohater opowiadanej historii - agent SBU, Major Diegtiariow dowiaduje się o całym zajściu i udaje się do Strefy Wykluczenia.

Na gracza czekają znane już wszystkim zadania z Zewu Prypeci, ale także zupełnie nowe linie fabularne. Docierając do Prypeci, będziesz musiał udowodnić, że świetnie się sprawdzasz w roli detektywa, ale i również dobrze władasz bronią palną.


Fabuła:

Spoiler

Nazywam się Aleksander Diegtiariow i jestem majorem w służbie SBU. Po przybyciu do Strefy Wykluczenia moi przełożeni przydzielili mi następujące zadania:

  • Ustalenie przyczyny, w której skutek oddział dowodzony przez ppłk. Kowalskiego nie wykonał tajnej operacji "Sarkofag-1", a także określenie stanu wysłanej załogi.
  • Według informacji operacyjnych odbierany jest słaby sygnał z prośbą o pomoc. Można przypuszczać, że ma on związek z zaginionym oddziałem. Przybliżona lokalizacja to miasto Prypeć. W przypadku odnalezienia zaginionych należy potwierdzić polecenie natychmiastowej ewakuacji.
  • Otrzymano informację o nielegalnym przebywaniu na terenie Zony zagranicznych naukowców, którzy znajdują się pod wojskową eskortą. Prawdopodobne miejsce ich położenia to Wschodnia Prypeć. Należy przeprowadzić dochodzenie w celu ustalenia ich działań.

Major Diegtiariow odnajduje wrak ciężarówki i natrafia na ranną Panterę oraz Striełoka, a następnie odprowadza najemniczkę do bunkra Sidorowicza. Tam uzyskuje informacje o karabinach Gaussa, które są w posiadaniu członków ugrupowania "Monolit". Z PDA Pantery dowiaduje się o jej kryjówce z łupem. Ponadto otrzymuje wiadomość o prawdopodobnym spotkaniu przywódcy najemników z naukowcami w Prypeci. Major potajemnie udaje się do miasta na spotkanie, a następnie podąża śladami Pantery, obserwując jej poczynania.

Jego obserwacje prowadzą do tajnej kryjówki Pantery w Laboratorium X8. Niestety pech chciał, że się spóźnia, a po łupie nie ma śladu. Z porzuconej notatki oraz laptopa wynika, że łup został wysłany za pomocą drona, jednak został zestrzelony w pobliżu fabryki Jupiter. Diegtiariow z pomocą Striełoka ustala przyczyny niepowodzenia operacji przeprowadzonej przez wojsko i ewakuuje jego ocalały oddział z Prypeci. Następnie udaje mu się zdobyć pieniądze, dzięki którym opłaca przewodnika Garriego i dociera do stacji Janów.

W pobliżu fabryki Jupiter major Diegtiariow ponownie angażuje się w poszukiwanie łupu Pantery - tym razem szczęście mu dopisuje. Znajduje teczkę najemniczki, a w kryjówce pod kompleksem przeciwlotniczym Wołkow artefakt Serce Oazy. Dowiaduje się również, że Pantera jest w posiadaniu jeszcze jednego drogocennego artefaktu - Atomu, za który jest oferowana astronomiczna suma pieniędzy. Artefakt ten jest częścią Monolitu, który zauważalnie osłabił jego oddziaływanie. Major może oddać walizkę Panterze lub zwrócić się do technika z prośbą o jej otwarcie, jednak jest to możliwe tylko na Zatonie. W miarę upływu czasu Diegtiariow dowiaduje się o tragedii, jaka spotkała zagranicznych naukowców na Zatonie.

Użyte projekty: 

Spoiler

Pozostali autorzy i podziękowania: 

Spoiler
  • Grafika UI: Enframed
  • Intro: Kir.Gen, slesar6razriada
  • Plakaty: Romero
  • Edycja tekstur: olivius74
  • Testerzy: Иваныч,Таня, olivius74, DDT,  kapa, Enframed

Podziękowania: 
Андрей Непряхин, Greshnik13rs, optivankievIvanDanko, Enframed, kapa

  • Wskazówki dotyczące schowków: Bambarbeya
  • Dubbing protagonisty: Иваныч

Modyfikacja Łup Pantery została wydana bez dokończenia prac fabularnych na lokacji Zaton. Pierwsza ekipa odpowiadająca za moda rozpadła się z powodów osobistych, a wraz z nią zostały usunięte wszystkie najnowsze aktualizacje oraz archiwum moda.

Postanowiono przetestować i naprawić wszystkie znane błędy. 

Jeśli ktokolwiek będzie chciał dokończyć ostateczną lokację lub wykorzystać modyfikację w swoich projektach, zespół nie będzie miał nic przeciwko temu. Jedyną prośbą autorów jest podanie źródła modyfikacji - KLIK.

Serdeczne podziękowania dla chłopaków, którzy nie opuścili zespołu w jego najtrudniejszym okresie: olivius74, DDT, kapa, Enframed, slesar6razriada


Uwaga! 

  • Oświetlenie statyczne jest niestabilne i może powodować problemy z pamięcią, dlatego zaleca się, aby w ogóle na nim nie grać.
  • Uważnie czytaj wszystkie notatki, dialogi i wskazówki,

Powodzenia, stalkerze!

GALERIA:

Spoiler

Łup Pantery_stalkerteam_scr1.jpg  Łup Pantery_stalkerteam_scr3.jpg

Łup Pantery_stalkerteam_scr5.jpg  Łup Pantery_stalkerteam_scr6.jpg

Łup Pantery_stalkerteam_scr4.jpg  Łup Pantery_stalkerteam_scr2.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane. 

  • W pobranym uruchom należy uruchomić plik Хабар Пантеры.part01.exe. Następnie podać ścieżkę instalacji. Skrót gry będzie się znajdował na pulpicie. W menadżerze modów znajdują się opcjonalne "otwarte celowniki" - dla tych, którzy nie korzystają z celowników 3D. 

Dodatki: 

  • DeadZone:
    Należy rozpakować Xtension.DeadZone.7z z głównego linku do katalogu gry.

Instalacja spolszczenia:

Archiwum ze spolszczeniem wypakowujemy, kopiujemy zawartość wypakowanego archiwum, czyli folder gamedata do katalogu z modem i wklejamy. Jeśli Windows poprosi nas o zgodę na podmianę plików, to zgadzamy się. Po pomyślnym dodaniu spolszczenia można uruchomić grę.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • MEGA - [KLIK]
  • Yandex - [KLIK]
  • Torrent - [KLIK- wymagana rejestracja 

Spolszczenie:

Mod w częściach:

Fix umożliwiający otwarcie drzwi do laboratorium w Żelaznym Lesie (wymagany): 

  • GoogleDrive - [KLIK]
    (Nowa gra nie jest wymagana) 

Dodatek graficzny Dead Zone:

 Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia:

Źródło: AP-PRO_LOGO.png.5af8a41dd682d74089b58cc2dd2edcbd.png
 

  • Positive 6
Link to comment
Share on other sites

https://ap-pro.ru/forums/topic/3458-habar-pantery/

zew, 9,97 GB 

Основная игра:

Скачать с Google Drive - pobrać z google

Скачать с disk.yandex - pobrać z yandeksa

В архиве запускаем Хабар Пантеры.part01.exe. Указываем путь, ждем и готово. Ярлыки будут на рабочем столе. В Менеджере модов, содержится правка на "Открытые прицелы" для тех кто играет без ЗD-прицелов. Включать - по желанию

Текстурный пак:

Распаковать Xtension.DeadZone.7z из основной ссылки в каталог игры

Po rozpakuwaniu odpalamy część Хабар Пантеры.part01.exe. pokazujemy gdzie wstawic moda. Dostępny jest dodatek na celowniki otwarte - muszka i szczerbinka tradycyjna, bez optyki do własnego widzimisię.

Paczka tekstur:

Rozpakować plik Xtension.DeadZone.7z - tekstury pakowąc do moda według w/w schematu czyli według wlasnego widzimisię.

Yandex: https://disk.yandex.ru/d/WOpsGmEvnMoXVg

p.s. nie grać na statycznym bo wyloty

Pobrane, odpalone, zagrane.

... Ja major SBU Diegtarijow .... znalazłem Strzelca i Panterę ... - tyle wstępu w skrócie.

Spoiler

ss_tomahawk_04-27-22_16-55-05_(pripyat).thumb.jpg.c2413bea9556d60784c322dc85c44705.jpgss_tomahawk_04-27-22_16-54-50_(pripyat).thumb.jpg.205b9a45041a8f6431834268fb2f821e.jpgss_tomahawk_04-27-22_16-54-46_(pripyat).thumb.jpg.de78b8ad16006e5f83e1d9397303cb5e.jpgss_tomahawk_04-27-22_16-54-26_(pripyat).thumb.jpg.5a89450622b7b1673684c169c89afc28.jpg

 

ss_tomahawk_04-27-22_16-49-13_(mainmenu).jpg

Link to comment
Share on other sites

Mod pobrany z tych odsyłaczy częściami, które dał @metek58 .

Uruchomiony bardzo prostym instalatorem bezproblemowo.

Sądzę, że wszyscy znają wygląd wsch. Prypeci, więc wrzucę w większości tylko zrzuty pokazujące to co nowe, czyli tekstury HUDu.

ss_fred_04-27-22_12-50-38_(mainmenu).jpg

Spoiler

 

ss_fred_04-27-22_13-02-10_(pripyat).jpg

ss_fred_04-27-22_13-04-11_(pripyat).jpg

ss_fred_04-27-22_13-22-32_(pripyat).jpg

 

Na snorki i inne mutanty tracimy amunicję tylko jak nas atakują, bo nic z nich nie wydobędziemy.

ss_fred_04-27-22_16-54-49_(pripyat).jpg

Jak na razie, to jakbym grał w ZP, ale od końca. Całkiem przyjemna odmiana.

Уважаемая @LENA_D   Можете устранить случай появления тумана после перезагрузки игры? Как он появляется, ничего не видно дальше конца носа.

ss_fred_04-27-22_15-19-19_(pripyat).jpg   ss_fred_04-27-22_15-38-34_(pripyat).jpg

Tłumaczenie: Możecie usunąć pojawianie się mgły, po przeładowaniu gry? Jak ona się pojawia, nic nie widać dalej końca nosa.

 

 

 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

@LENA_D

Получилась мне неприятность. Получил задане найти аккумулятор к лифту. Оно находится в КПК, но аккумулятор в никакой машине возле Березки его нет. Даю снимки и сохранку для проверки.

ss_fred_04-28-22_14-07-03_(pripyat).jpg   ss_fred_04-28-22_14-25-44_(pripyat).jpg

                     

000.dds    000.scop

Tłumaczenie: Spotkała mnie nieprzyjemność. Dostałem zadanie znaleźć akumulator dla windy. Mam go w PDA, ale akumulatora nie ma w żadnym samochodzie koło Bieriozki. Załączam zrzuty ekranu i zapis dla sprawdzenia.

ДОПОЛНИТЕЛьНО: Уже нашел, буханка спряталась в тумане.

ss_fred_04-28-22_20-48-10_(pripyat).jpg    ss_fred_04-28-22_20-36-10_(pripyat).jpg

 

I TAKA UWAGA OGÓLNA.

Sporo zadań jakie dostałem, jest podawane głosem. A że ich treść jest odmienna od tej jaka była w ZP, będą wymagały również spolszczenia. Jedynie infa o emisji będzie można wziąć z gry ZP.

Brak akumulatora, to mój pierwszy problem z modem. Grałem płynnie i bezwylotowo.

Link to comment
Share on other sites

@kondotier To chyba nie jest Pantera :P Laborantka to oddzielna postać (przynajmniej tak wynika z plików), a wygląd Pantery masz przedstawiony na miniaturce w 1 poście. No chyba, że dialogi z nią wskazują na to, że to Pantera w przebraniu to zwracam honor :P 

Swoją drogą pytanie do kogoś ze smykałką do tłumaczenia - nudziło mi się trochę i złożyłem spolszczenie do tego moda bo nie ma w nim zbyt wielu zmian względem Zewu Prypeci w 90% plików, ale nie dokończyłem tego spolszczenia bo mam teraz dużo na głowie - żeby było kompletne to trzeba by porównać pliki z dialogami dla Jupitera i Zatonu z tego moda z tymi z oryginalnego spolszczenia Zewu Prypeci (duża część dialogów jest z ZP i jest niezmieniona, ale niektóre linijki są zmienione na potrzeby moda - czasem różnią się tylko 1 słowem) - ktoś byłby chętny się tego podjąć? To podesłałbym wtedy to co złożyłem i jakby ktoś ów dwa pliki przejrzał i wprowadził poprawki tam gdzie trzeba to byśmy mieli kolejne spolszczenie.

Reszta plików tekstowych do tego moda jest gotowa i to co zostało dodane przez autorów ŁP jest już dodane i przetłumaczone.

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Działam na Jupiterze. Zrobiłem sporo, poznajdywałem też sporo. Ale wyskoczył mi problem z pozyskaniem detektora Swarog. Mam już zadanie na sprawdzenie nim chłodni. Mam trzy Welesy i na wszelki wypadek jeszcze trzemam ECHO i Otklika. Ale nie ma mechanika, który by mi udoskonalił detektor. Robił to w oryginale Nowików, ale teraz nie ma nic w dialogach na ten temat.

Zadania od Hermana i Oziorskiego wyczerpane, narzędzia dla Azota i elektroczęści też odnalezione.

@Anton Gorodecki  Widzę, że chyba też bawisz się tym modem. Robiłeś już to zadanie i skąd miałeś Swaroga?

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, kondotier napisał:

Widzę, że chyba też bawisz się tym modem.

He, he... Lepiej bym tego nie ujął. Nie gram w tego moda. Ściągnąłem go ponieważ chciałem wybebeszyć z niego Monolith UI dla ZP.
Co do Swaroga, to odpowiedź na twoje pytanie znalazłem tutaj:

https://ap-pro.ru/forums/topic/3458-habar-pantery/?do=findComment&comment=166576

https://ap-pro.ru/forums/topic/3458-habar-pantery/?do=findComment&comment=166578

  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

@Samotnik67 Sporo zadań jest czysto z ZP, ale bez zrobienia zadań z ŁP do nich nie dojdziesz. A jak nie znasz języka rosyjskiego, to skąd będziesz wiedział co jest grane. Pierwsze zadania dla ŁP masz w znalezionych notatkach i trzeba je przeczytać. Ale też sporo zadań jest stawiane głosem i tu nawet przy spolszczeniu części wizualnej dialogów, nie znający rosyjskiego mieć będą kłopoty. A tylko kilka takich zadań ( od Kowalskiego ) brzmi identycznie jak te z ZP. Ogłądając wideo poradniki od różnych grających, widać że można zadania moda wykonywać w różnej kolejności. Tak więc nawet z ich pomocą, nie pograsz, bo nie wszystkie pokazują co należy.

Pogadaj na PW z @Szczepan9205 o jego spolszczeniu. Będziesz świetnym testerem, bo szybko wyłapiesz to, co uniemożliwi Ci, lub uprzykrzy grę.

@Szczepan9205  Aby spolszczenie było grywalne, muszą zostać przetłumaczone pliki dźwiękowe. te z ZP tylko częściowo będą pasowały, ale i tak nimi trzeba zastąpić te z moda. Na Jupiterze większość dialogów - pomijając te zadania z ŁP - jest zgodna z ZP. Ale ze względu na zmianę położenia narzędzi i otrzymywania na nie naprowadzenia od ważnych enpeców ( Zwierzobój i Herman ), ich dialogi uległy mocnej zmianie.

Testerem Twojego spolszczenia może być @Samotnik67 . On najszybciej wychwyci te braki w spolszczeniu, które trzeba dorobić.

Ja dla sprawdzenia moda, wolę na razie grać w oryginale.

@Anton Gorodecki Kolejny raz :018: . Muszę stwierdzić, że to niezbyt komunikatywne i logiczne rozwiązanie. Trzeba będzie pogadać z Hermanem o handlu, bo może już go ma, a ja nie sprawdzałem ( Weles i Swarog ponoć wyglądają tak samo ). Tyle dobrze, że przy okazji padła podpowiedź o 3 Welesach do zadania. Nie pozbędę się  posiadanych.  

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@kondotier Tego, że dużo jest dialogów w formie audio to wyczytałem z opisu moda jeszcze zanim go pobrałem, ale jeśli się okaże po tym jak spojrzę w odpowiednie pliki, że nie uda się w tym modzie zastosować tej samej metody dodawania napisów, której @Anton Gorodecki użył w Kontrakcie na Nowe Życie i ja w Dolinie Szeptów + Gunslinger to można równie dobrze odpuścić to spolszczenie bo ja osobiście nie znam na razie innej metody dodawania napisów do dialogów audio, a jednym wyjściem oprócz tego byłoby nagranie tych dialogów po polsku, a weź teraz znajdź chętnych do użyczenia głosu... I najważniejsza sprawa - dopóki nie znalazła by się jakaś dobra duszyczka, która by w tych plikach z dialogami dla Jupitera i Zatonu wyłapała różnice między Łupem Pantery, a oryginalnymi dialogami z Zewu to nie ma sensu dawać komukolwiek tego niedokończonego spolszczenia do testów bo tylko w Prypeci będzie można grać zgodnie z dialogami które wymyślili autorzy bo na te jeszcze mi starczyło czasu, a ja tak pisałem - mam teraz trochę na głowie i nie mam zbytnio czasu się tym zajmować i w obecnej formie plik dialogami dla Jupitera i Zatonu to 1:1 pliki z dialogami z Zewu Prypeci bo tak jak wspominałem wcześniej - większość dialogów jest stara, ale niektóre konkretne są zupełnie od nowa napisane lub różnią się od tych z Zewu 1 lub kilkoma słowami.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.