Pilspl Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Dwa miesiące pykania- akurat zima przeleciała... i to jeszcze nie jest koniec:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 No i co, nie ma chętnego-chętnych, znającego angielski do przetłumaczenia moda? Porady, jak to zrobić zapewnione. Tym bardziej, że chyba będzie można wykorzystać już gotowe tłumaczenia dla broni i reszty wyposażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 21 minut temu, kondotier napisał: No i co, nie ma chętnego-chętnych, znającego angielski do przetłumaczenia moda? Bo to jest taki paradoks, że jak mod jest po angielsku to da się w niego grać nawet znając tylko podstawy tego języka czyli "fuck you, motherfucker, coca cola", a jak jest po rosyjsku to niestety 99,9% ludzi leży i kwiczy A tak w ogóle to w ostatnim patchu dodali wersję rosyjską, to można powiedzieć każdy już jest happy i cały świat może ograć. https://www.moddb.com/mods/zoneexpanded-road-to-the-north/downloads/emergency-patch 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 @tom3kb Modmajstrzy wyprowadzili się na Zachód i coraz więcej modów będzie wychodzić po angielsku. Postawiłem pytanie i zaproponowałem pomoc, dopóki rus tłumacze jeszcze są. Jak ich braknie, do technik tłumaczenia trzeba będzie dochodzić od nowa. A mody to nie książka. Mają swoje tajemnice i kruczki, o których trzeba wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacjent1972 Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Tutaj też dodano rusyfikator do tego moda: http://stalkermod.ru/Rusifikatoryi-Stalker/road-to-the-north-rusifikator.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilspl Opublikowano 21 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 20 godzin temu, tom3kb napisał: mod jest po angielsku to da się w niego grać nawet znając tylko podstawy tego języka truth...:) Chociaż starszym, w tym mnie, cyrylica nie jest straszna- bardziej zupełny brak kontaktu z rosyjskim przeszkadza, i pamięć zawodzi. Dziś, dzięki technice i tłumaczeniom maszynowym, da się w miarę sensownie tłumaczyć nawet teksty na screnach/ obrazkach. @kondotier " Porady, jak to zrobić zapewnione" Czy masz gdzieś spisany jakiś poradnik, w jaki sposób można zacząć dodawać spolszczenia do modów? Próbowałem kilka razy rozpakowywać pliki, wyciągać teksty, ale troche mnie to przerasta. Ostatnio walczyłem z Lost Alpha- w końcu przeszedłem po rosyjsku i później już po polsku, kiedy (chwała za pracę) już tłumacze zrobili robotę. Do tego moda twórca udostępnił gotowe pliki do tłumaczenia, ale nie ogarniam, jak dodać tłumaczone do gry, żeby sprawdzać czy działa. Inna sprawa, że nie przykładałem się do tego za bardzo- jedynie w zimę mam trochę czasu na siedzenie przed komputerem dla przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacjent1972 Opublikowano 21 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 7 minut temu, Pilspl napisał: Czy masz gdzieś spisany jakiś poradnik, w jaki sposób można zacząć dodawać spolszczenia do modów? Jest poradnik, tutaj: https://stalkerteam.pl/forum/280-poradnik-tłumacza/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 21 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 @Pilspl Napisz mi na PW, czy chcesz tłumaczyć z angielskiego, czy rosyjskiego. Od tego zależy zestaw narzędzi potrzebnych do ich wykonania. Związane jest to z odmiennością kodowania plików w języku rosyjskim. No i na PW łatwiej dawać porady praktyczne, które pozostałych forumowiczów nie interesują. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZapomnialemLoginu Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Kolejny mod odhaczony, motyw infiltracji północnej części Zony ciekawy. Po ograniu modyfikacji Anomaly - jak dla mnie najlepszej wersji Call of Misery w ogóle - mocniej odczuwam braki w modach na bazie CoM, przysłaniając tym samym plusy (w przypadku Drogi na Północ - nowe zadania główne i poboczne). Grałem z fiksem dzięki któremu mogliśmy sprzedawać uszkodzoną broń. Bez niego byłoby krucho bo zadań od stalkerów prawie wcale nie dostajemy. Dopiero jak postrzelimy więcej bandytów i rozwalimy więcej skrzynek to podniesie nam się reputacja na tyle, że zaczną nam dawać robótki. Na początku zwiedziłem z 5 map i na ani jednej nie dostałem żadnej pracy (nie liczę zadań od znanych postaci jak Sidorowicz). Jak nam się uda podnieść reputację i otworzyć dostęp do zadań pobocznych to okazuje się że przeważają misje odbicia zakładników. Dziwne uczucie gdy wchodzisz do Baru, pytasz wszystkich co tam i słyszysz że każdemu porwano przyjaciela. Chyba popadłbym w paranoję na ich miejscu Z nowych detali - inskrypcje na kombinezonie Monolitu Mod ma czasem poczucie humoru teleportując nas na inną mapę z kimś do towarzystwa, niestety żaden nie był rozmowny. Skoro mamy pseudogiganta to nie wiedzieć czemu nie udało mi się go rozwalić ani RPG-7 (więcej niż jednym), podlufowymi granatami a dały mu radę... kule do strzelby (nie śrut, mimo opisu amunicji to śrut nie jest taki mocniejszy). Nonszalancja niektórych postaci rozwala, nic tylko rozłożyć ręce (na szczęście wczytanie załatwia sprawę). 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiechu666 Opublikowano 10 Marca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Podczas celowania kamera oddala się i wszystko robi się mniejsze. Ktoś ogarnia dlaczego tak jest i jak to zmienić? oO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Znane są pewne szczegóły z prac nad nową wersją «Road To The North». Projekt oferuje graczowi globalnie zmieniony S.T.A.L.K.E.R. z użyciem części prac z «Call of Misery», zawierający w sobie nową fabułę. Pomimo faktu, że modyfikacja jest tworzona przez zachodnich modderów, główny twórca obiecuje dalszy rozwój wsparcia dla języka rosyjskiego, który jest wybierany w ustawieniach gry. Według twórcy linia fabularna wzrośnie, na podstawie wyboru, który zrobi gracz w dialogach i na ludziach, których on spotka. Wydarzenia w grze, takie jak, np. śmierć NPC w grze - mogą silnie zmienić fabułę i dialogi. Nawet postacie niefabularne otrzymały bardziej żywe zachowanie. Oni bardziej przejmują się i opiekują się innymi, opłakują śmierć przyjaciela i mogą wymawiać wasze imię w dialogach. Autor podkreślił, że w samych dialogach wiedzie się nacisk na model realnej rozmowy z realnym człowiekiem, co przyczynia się do pełnego ujawnienia postaci. Warto zauważyć, że w przypadku fabuły istnieje również pełna swoboda działań w modzie. Jeśli mówimy o wypełnianiu świata gry, to wszystko jest tutaj standardowo - wszystkie lokacje wzięte są z oryginalnego «Call of Chernobyl». Oprócz wyżej wymienionych informacji, mod powinien zawierać nowe mutanty, nowe przedmioty, a także wprowadzenie systemu rozkopywania schowków łopatą, systemu używania filtrów dla masek przeciwgazowych (jak było to w serii gier «Metro») oraz również systemu maskowania z pomocą załóżonych na gracza zbroi innych frakcji. Autor powiedział również, że w modzie pojawi się unikalny system dziennika z zadaniami. Dziennik będzie można otworzyć i przeczytać w przypadku, jeśli nagle zgubiliście się w czasie wypełniania misji. Twórca obiecuje także kilka końcówek i wysokiej jakości cutsceny. Na dany moment mod został już wydany, a twórca przygotowuje nowy patch z numerem 14. Planuje się w nim poprawić istniejące błędy, a także dodać nową zawartość - nowe kwesty, nowe mutanty i nowe dzienniki notatek, które będą mogli zostawiać NPC. O dacie jego wyjścia na razie nic nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GlucioPL Opublikowano 14 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 (edytowane) Utknąłem na misji "Two more stalkers" dla Bossa. Pogadałem do Oziorskiego który powiedział mi o zaginięciu jakiegoś pracownika. Co mam robić dalej? Edytowane 17 Czerwca 2019 przez GlucioPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayer99 Opublikowano 29 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 Z tego co piszą na MODBB wynika, że teraz należy pogadać z Hawajczykiem na Janowie. Aczkolwiek autor nadmienił że poczynania gracza mogą mieć wpływ na reputację i misje stąd kwestia dialogowa może się wcale nie pojawić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZapomnialemLoginu Opublikowano 2 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Kolejna niespodzianka z nadchodzącej nowej wersji moda - zostanie do niego dołączony projekt TAZ. Czym jest TAZ? Jest to skrót od The Armed Zone - masywnej paczki uzbrojenia do Misery 2.2, który jest modem do Zewu Prypeci. TAZ to sztuka dla sztuki bo w Zewie Prypeci walk jest sporo ale to i tak za mało dla TAZ, który zwyczajnie się marnuje tutaj. Za to w kolejnej wariacji Mizerii w Zewie Czarnobyla, z podkręconą na maksa populacją mutantów i postaci - to co innego. nie pytajcie mnie co to za żółta ikona po prawej nad paskiem zdrowia, u mnie powodowała wyloty po wciśnięciu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czujny Opublikowano 5 Grudnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 @ZapomnialemLoginu Ta ikona, to system demontażu broni i pancerzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZapomnialemLoginu Opublikowano 7 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 (edytowane) Pojawiła się nowa wersja Drogi na Północ, o ile FAQ nie kłamie - jest tam zaimplementowany TAZ - The Armed Zone. Link do paczki na GDrive (16 GB) https://drive.google.com/open?id=13mNoP8HGrb8NwCAsbqreXZycdnSt_xEN Link do torrenta https://www.moddb.com/mods/zoneexpanded-road-to-the-north/downloads/s-t-a-l-k-e-r-road-to-the-north-v10 Pojawił się też wspomagacz dzięki któremu zmienimy ograniczenia w noszonym ekwipunku. W Drodze na Północ jesteśmy ograniczeni nie tylko przez wagę ale też ilość zajmowanych kratek w ekwipunku. https://www.moddb.com/mods/zoneexpanded-road-to-the-north/addons/inventory-space Edytowane 8 Grudnia 2019 przez ZapomnialemLoginu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrothgar Opublikowano 2 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Tutaj napiszę coś, bo widziałem polaków pytających się o frakcję "Beyond" i co to za zwierz. Widać którą stronę zadania z Yanowa robili. Ogółem Beyond pojawia się pierwszy raz podczas misji Reda/Sacharowa w Fabryce Jupiter. Charakterystyczne czerwone kombinezony pochodzenia jak się okazuje, eks Monolitu. Ogółem Red wyjawia nam, że spotkał już się z nimi, jako ludźmi próbującymi zdobyć zdolności parapsychologiczne i szukające sposobów i sprzętu do tego. Dobrze uzbrojeni,nieźle opancerzeni. Poza tym spotkałem ich w Czerwonym Lesie, gdzie mają chyba bazę w Kopalni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrothgar Opublikowano 24 Stycznia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 (edytowane) Przeszedłem moda z tydzień temu. Pozytywy: -Niezła historia -dobre nowe mutanty -dobry arsenał -dobry system napraw wyposażenia -dobry system artefaktów. Negatywy: -Historia trochę za krótka, ale to nie jest chyba wersja finalna, czyli może jeszcze się nieźle rozbudować, -Kombinezony praktycznie dają niewielką ochronę, modyfikacje nic nie dają -Dodatki do wieszania w większości nic nie dają. -nigdy nie użyłem artefaktu jako dodatku bo bez zrównoważenia przez kombinezon , cóż... -Mod dość niestabilny. Edytowane 24 Stycznia 2020 przez Hrothgar Pieseł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZapomnialemLoginu Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 (edytowane) Droga na Północ - spolszczenie.zip Spolszczenie Spolszczenie gotowe, poza jednym miejscem gdzie próba tłumaczenia wywalała błąd. Życzę miłej gry. Edytowane 18 Sierpnia 2020 przez ZapomnialemLoginu dodatkowy link 3 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 @ZapomnialemLoginu Przede wszystkim i witaj w klubie. Dla forumowiczów którzy jeszcze nie są tłumaczami, jest specjalny dział. Masz w nim wzorzec jak spolszczenie umieszczać na forum. Wtedy jest gwarancja, że nigdy nie zginie. https://stalkerteam.pl/forum/356-miejsce-zgłoszeń-polonizacji-dla-osób-spoza-grupy-tłumacz/ A przy okazji pytanie. Który fragment tłumaczenia ( katalog/plik ) powoduje wylot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 @ZapomnialemLoginu Świetna robota Spolszczenie jest już wstawione do naszej pobieralni, a wstawka poprawiona. Jeżeli możesz, to opisz ten błąd. Doda się go do #1 postu jako informację dla grających. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZapomnialemLoginu Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 @Agrael, @kondotier Błąd miał swoje źródło w pliku st_ze_lost_diary.xml , w linijce 40 gdzie znajdowała się siódma i ostatnia część dziennika Wasi. Tłumaczyłem zdanie po zdaniu, słowo po słowie i po każdej zmianie odpalałem grę. Od pewnego momentu każda zmiana kończyła się błędem. W archiwum ze spolszczeniem umieściłem w pełni przetłumaczoną wersję. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaklerR Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 @ZapomnialemLoginu Spolszczenie jest zrobione pod wersję 13.8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam, nie chce mi odpalić, wyskakuje komunikat coś o pliku fsgame : Error Canot open file fsgame.tlx. check your working folder Robiłem skrót i nic. Dziękuję, problem rozwiązałem. A jednak dalej problem, teraz czarny ekran i nawet nie mogę się wylogować, muszę na sztywno wyłączyć kompa, co robię nie tak, dodam, że instalowałem jak w instrukcji. Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez bolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Bolo - pobrałem, postawiłem, zagrałem - zajęło mi to około 25 minut. Ja nie kombinuję, 16,1 GB pobrane rozłożone w 7 zipie, skrót od moda: Stalker-RTTN.exe — skrót, odpalam i gram. Nawet tzw. spolszczenie u mnie o dziwo działa: Spoiler p.s. Makler - tak, pod wersję 13.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.