Jump to content

MODY ROKU 2020


Agrael
 Share

SPOLSZCZONE MODYFIKACJE ROKU 2020  

69 members have voted

  1. 1. LISTA:

    • CZŁOWIECZY LOS - KROK W NIEZNANE - DEJA VU OUTFATER ADDON
    • GUNSLINGER
    • ZEW CZYSTEGO NIEBA
    • CIERNISTA DROGA
    • YOCTOSFERA
    • NLC 7 3.0
    • DEAD CITY BREAKTHROUGH ( V2.3/3.0 ) MARTWE MIASTO: PRZEŁOM
    • HISTORIA KOTA
    • S.T.A.L.K.E.R. F.M.
    • THE SECOND SUN
    • ANOMALY 1.5.0
    • ROAD TO THE NORTH
    • SFZ Project: Episode Zero
    • SGM 2.2 + Gunslinger Mod
    • OGSR
    • Pogrążony w Niebycie
    • Misery 2.2.1 + Gunslinger Mod
    • Short Story - Intruders
    • Gra Dusz - Nowy Początek
    • W Piekle... Psy
      0


Recommended Posts

Temat poświęcony jest spolszczonym modyfikacjom roku 2020. 

Lista będzie na bieżąco uzupełniania. 
Oceniając moda, należy uwzględnić fabułę, estetykę, grywalność, stopień trudności, mechanika, stabilność, atmosfera, lokacje, paczka broni

Oczywiście oceniamy jedynie te mody, w które graliśmy. 

CZŁOWIECZY LOS - KROK W NIEZNANE - DEJA VU OUTFATER ADDON
Fabuła: 7 Estetyka: 7 Grywalność: 8 Stopień Trudności: 8 Mechanika: 7 Stabilność: 9 Atmosfera: 7 Lokacje: 7 Paczka broni: 7 Sentyment: 9

ZEW CZYSTEGO NIEBA
Fabuła: - Estetyka: 10 Grywalność: 5 Stopień Trudności: 5 Mechanika: 6 Stabilność: 5 Atmosfera: 8 Lokacje: 9 Paczka broni: - 6 Sentyment: 5

CIERNISTA DROGA
Fabuła: 7 Estetyka: 7 Grywalność: 8 Stopień Trudności:Mechanika: 7 Stabilność: 8 Atmosfera: 7 Lokacje: 6 Paczka Broni: - 7 Sentyment: 7

YOCTOSFERA
Fabuła: - Estetyka: 8 Grywalność: 7 Stopień Trudności: 6 Mechanika: 7 Stabilność: 6 Atmosfera: 7 Lokacje: 8 Paczka Broni: 7 Sentyment: 8

NLC 7 3,0
Fabuła: 9 Estetyka: 7 Grywalność: 8 Stopień Trudności: 10 Mechanika: 8 Stabilność: 8 Atmosfera: 9 Lokacje: 7 Paczka Broni: 8 Sentyment: 8

Zachęcam do głosowania :) 

  • Super 1
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Z aktualnie dostępnej listy wyróżnię moim zdaniem najlepsze modyfikacje czyli "Rewolwerowca" (nie wiem dlaczego, ale "Gunslinger" zawsze będzie mi się kojarzył z Rolandem z MW) oraz NLC 7 3.0. Są to jedyne w swoim rodzaju innowacyjne modyfikacje, wymykające się klamrom sztywnych ocen. 

Jeśli już bawimy się w oceny, to proponuję również poszerzyć oceniane elementy modyfikacji o następujące części składowe:

Spoiler

FABUŁA - 

ESTETYKA -

GRYWALNOŚĆ -

STOPIEŃ TRUDNOŚCI -

MECHANIKA - 

STABILNOŚĆ - 

ATMOSFERA - 

LOKACJE - 

PACZKA BRONI -

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Odnosząc się do @Anton Gorodecki , z którym się zgadzam, bo daje duże pole do popisu i możliwości. Zwłaszcza kryteria byłby przydatne dla upartych i wymagających graczy. Do rzeczy, dałbym od siebie opcję jakim jest:

Chęć możliwości powrotu do tej modyfikacji (to znaczy, że nawet po latach ma się ochotę zagrać w tego moda :) ) . Nie wiem, czy to podlega pod rubryczkę "grywalność". :)

Zauważyłem, że dużo forumowiczów portalu wspomina modyfikacje i często wracają do tamtych gier, czasów ponownie wrzucając moda do głównego folderu S.T.A.L.K.E.R-a. Tak jakby siła wspomnień i sentyment. :D 

Edited by seb-stryl
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

W takim razie dopisałem 6 kryteriów, które trzeba uwzględnić, chcąc ocenić daną modyfikację. 

@seb-stryl Pomysł niegłupi. Można dodać Sentyment. Dzięki temu dowiemy się, czy oceniający poleca danego moda innym graczom. 
Aczkolwiek to widać też po ogólnych ocenach moda :) 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
3 minuty temu, Agrael napisał:

Prawdopodobnie to ostatni mod, który doczekał się spolszczenia

Zapewne tak. Jeśli chodzi o spolszczenie do KNNŻ, to trwają jego testy + dodawanie polskich napisów. 19 spolszczonych modów (nie czarujmy się - jakiekolwiek by one nie były) to i tak pokaźna ilość.

Mam nadzieję, że Nowy Rok da nam co najmniej kilka hitów:D

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Anton Gorodecki napisał:

 19 spolszczonych modów (nie czarujmy się - jakiekolwiek by one nie były) to i tak pokaźna ilość.

Bardzo dużo, nie myślałem, że aż tyle będzie. Tylko się cieszyć. :)

Szczególnie jak się popatrzy na liczbę modów, które wyszły w tym roku - 32. (Dane z ap pro z ich głosowania na mod roku 2020, oni się raczej znają ile modów powstało ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem panowie jak u was, ale u mnie odruch wymiotny o ile mogę tak to nazwać powoduje każdy mod na bazie MISERY/Last Day czyli każdy Anomaly nie Anomaly, oraz mody na bazie Gunslinger po wątpliwej przyjemności grania w SGM + Gunslinger. Misery nie znoszę, bo nie pojmuję jak ludzi może podniecać gra w STALKERA na całkowitych ochłapach przez większość czasu. Jakby - to jest gra i nie ważne czego byśmy nie zrobili żeby podnieść realizm to nigdy nie będzie realne życie i nadal pozostanie doświadczeniem z gry. Co do Gunslinger - wydajność nie przekraczająca stałych 60 klatek na sekundę na statyku mówi sama przez siebie :D. Ja osobiście przychylam się w stronę NLC, Zewu Czystego Nieba i chyba Człowieczego Losu. 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

@Starika.. broń się waść:006:  Trochę wyciągnę z kontekstu

Godzinę temu, Starika.. napisał:

Misery nie znoszę,

ale

Godzinę temu, Starika.. napisał:

przychylam się w stronę NLC

 ponieważ

Godzinę temu, Starika.. napisał:

nie pojmuję jak ludzi może podniecać gra w STALKERA na całkowitych ochłapach przez większość czasu

Czy tylko ja widzę tutaj sprzeczność?

Godzinę temu, Starika.. napisał:

Gunslinger - wydajność nie przekraczająca stałych 60 klatek na sekundę na statyku mówi sama przez siebie :D

Przepraszam, na jakiej konfiguracji sprzętowej?

Godzinę temu, Starika.. napisał:

nie ważne czego byśmy nie zrobili żeby podnieść realizm to nigdy nie będzie realne życie i nadal pozostanie doświadczeniem z gry

"Bede grał w grę" to wszakże nie nielegalna wycieczka do pustostanów Prypeci.

Większość ludzi nie trawi (nazwijmy to "realizmem") arcytrudnego (niektórzy nazywają to "przegiętego") poziomu trudności połączonego z nieznanymi mechanikami i elementami survivalu. Dlaczego? Ponieważ większość ludzi uwielbia utarte schematy, casualowe wyprawy poszukiwawczo-strzelankowe. Nie chcą męczyć się z upierdliwym realizmem doprawionym trudnymi walkami z przeciwnikami. 

Na szczęście nie jesteśmy większością ludzi.

Każda wyprawa w głąb Zony powinna zapierać dech w piersiach. Powinna pokazywać nieznany niebezpieczny świat, którego to my jesteśmy największym wrogiem. To nas nie powinno tutaj być. Dlatego musimy walczyć zawzięcie o przetrwanie. Musimy niestrudzenie walczyć, aby wyrwać Zonie każdy jeden artefakt, każdą jedną piędź ziemi. A potem musimy znowu biec, ponieważ "nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u (jej) celu".  

  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

Drogi Antonie :D 

NLC to jednak troszeczke bądź bardzo inna koncepcja niż Misery, głownie dlatego do mnie przemawia, ponieważ dostaje się jeszcze nowsze rozwinięcia gameplayowe względem Misery. Mody na bazie nędzy to albo Call of Chernobyl + Misery albo podstawka Stalkera na modzie Misery. Moim zdaniem totalna nuda, która wymaga od gracza żeby zmagał się w większości przypadków z niedoborem wyposażenia, a nie tak jak np w REBORNACH z trudnymi zadaniami, trudnymi przeciwnikami, zawiłym scenariuszem itd itd. To nie o to chodzi, że ja boję się poziomu trudności, najzywczajniej w świecie nie mam zamiaru spędzać dziesięciu godzin gry na to żeby mieć po tych dziesięciu godzinach Beryla, dwururkę z dwudziestoma nabojami i dwie apteczki, ponieważ to nie jest doświadczenie, które STALKER oferował mi od początku moich przygód z nim.

Co do konfiguracji sprzętowej to jest to GTX 960 4GB i5 4460 i 12GB RAM, ta sama konfiguracja, która luźno ciągnęła Autumn Aurorę i LADC w najbogatszych wersjach rzadko kiedy wytracając klatki poniżej 55.

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Starika.. napisał:

Call of Chernobyl + Misery albo podstawka Stalkera na modzie Misery. Moim zdaniem totalna nuda

Szanuję twoje zdanie, ale wiele tysięcy Graczy na całym świecie myśli inaczej. Ten typ już tak ma.

11 minut temu, Starika.. napisał:

a nie tak jak np w REBORNACH z trudnymi zadaniami, trudnymi przeciwnikami, zawiłym scenariuszem

Są trudne dlatego ponieważ nie wiesz jak ani gdzie je wykonać. Grałeś od początku bez jakiejkolwiek pomocy poradników? Ja nie wyobrażam sobie gry w 7.63 bez poradników. To samo tyczy się "zawiłego" scenariusza. Tak naprawdę nie ma go w ogóle. Są tylko pojedyncze założenia scenariusza. Mętne podpowiedzi, zawiły brak logiki autora moda. A co trudnych przeciwników... To również jest pojęcie względne.

25 minut temu, Starika.. napisał:

GTX 960 4GB i5 4460 i 12GB RAM

I na tym sprzęcie nie wyciągasz w Rewolwerowcu stałych 60 fps na statyku? Nie wierzę...

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli na takim sprzęcie FPSy są rzeczywiście tak niskie, to ja bym się zastanowił nad zrzuceniem winy na SGM. Osobiście mój sprzęt był konstruowany jeszcze najpewniej przed bitwą pod Grunwaldem, ale jako tako, na statyku w zwykłym Gunslingerze miałem około 40 klatek i około 15 patrząc przez optykę (uwierzcie mi - na tego leciwego dziada co ja go tu mam, to jest wynik nieziemski :D ). Osobiście też sam pamiętam jak grając w SGM zdziwiła mnie wprost żałosna wydajność. Bo stary sprzęt to jedno, ale żeby na mapach wziętych wprost z Czystego Nieba mieć mniej niż połowę FPSów z tamtej gry na takich samych ustawieniach, to coś jest nie halo (i tutaj jest jeszcze mowa o zmodowanym Czystym Niebie, z paczką broni, Absolute Nature i AtmosFear).

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 30.12.2020 o 23:36, Anton Gorodecki napisał:

I na tym sprzęcie nie wyciągasz w Rewolwerowcu stałych 60 fps na statyku? Nie wierzę...

Z tego napisał @Starika.. wnioskuję że grał w SGM + Gunsliger a nie czystego Rewolwerowca. To zupełnie inne światy jeśli chodzi o wydajność.

Sam SGM jest bardzo zasobożerny a wrzucając do niego tak samo (albo jeszcze bardziej) łapczywego na zasoby Gunslingera otrzymujemy bardzo niezoptymalizowaną mieszankę.  Mi osobiście owa paczka bardzo podeszła i gra się bardzo przyjemnie pomimo spadków FPS. Po prostu, albo ktoś zaciśnie zęby i gra bo mod oferuje na prawdę fajne rozwinięcie Zewu połączonego z kozacką mechaniką broni, albo odbije się od ściany i pójdzie grać w coś innego :D 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka jak @Nuclear Messiah słusznie zauważyłeś i wspomniałeś o tym w temacie SGM+Gunslinger - nie zaznacie póki co panowie stabilnych 60 fps i gry bez zacięć w momencie wczytywania A-Life bo czy SGM+Gunslinger, czy Misery+Gunslinger czy sam Gunslinger nawet są postawione na 32 bitowym silniku X-Ray i dopóki ktoś nie przeniesie tego na 64bitowy silnik to o wyższej wydajności nie ma co marzyć. Ale bodajże @DaimeneX w temacie Gunslingera wspominał, że ktoś tam pracuje nad przeniesieniem Gunslingera na 64bitowy silnik więc jak sam Gunslinger wyjdzie w x64 to według mnie to kwestia czasu i hybrydy Gunslingera z innymi modami też zaczną wychodzić z x64 ;)

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity