Gość Opublikowano 29 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Pobrałem, sprawdziłem. Nuda jak flaki z olejem Tona szpargałów, mnóstwo sposobności do zejścia z tego świata na każdym rogu. Siekierki nie znalazłem, ale grałem raptem kilkadziesiąt minut. Ostatnie z nich poświęciłem na zwiedzanie i chłonięcie klimatu po dopisaniu -dbg i uniezależnieniu się od niesprzyjających warunków Zony. Za to to, co zrobiło na mnie naprawdę ogromne wrażenie, aż nagrałem w fascynującym, 13-sekundowym wideo: https://youtu.be/BNYKZVabjjI Nie wiem, czy ten "ficzer" pojawił się w innych modach (jeśli już, to pewnie w jakiejś Lost Alphie, o której próbuję zapomnieć). Niemalże 15 lat temu coś takiego, ale bardziej dopracowanego widziałem tylko w Thief: Deadly Shadows. Wczuwka w postać zwiększona o 100%. Duuużo lepsze wrażenia z gry, kiedy nie jestem tylko fruwającą, niewidzialną kamerą. @gawron Gratuluję spolszczenia i podziwiam upór w tłumaczeniu ścian tekstu A co do moda - jeśli kiedyś pojawi się jakikolwiek zalążek fabuły, to chętnie pogram. Na razie to takie bieganie bez ładu i składu jak w Call of Chernobyl. Uczenie się tych wszystkich systemów jakie wprowadza mod to obecnie tylko sztuka dla sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaklerR Opublikowano 29 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Na chwilę obecną Zew Czarnobyla i jemu podobne mają za mało mechanik by mogły być wciągające jako sandboxy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 30 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 15 godzin temu, Sierioża napisał: Nuda jak flaki z olejem Nie wszystko wszystkim musi się podobać, i dobrze. Mnie się podobało i to bardzo. Za pierwszym razem przeszedłem Dead Air bez jednego zadania i była to dla mnie przyjemność. Możliwe, że nie wszystko, co powstaje do Stalkera, jest dla graczy, których interesuje tylko gra jako taka, może pewne rzeczy powstają dla tych, którzy po prostu lubią Zonę, nie wiem. Zresztą wszystkie modyfikacje do Stalkera to tylko bezpłatne propozycje. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Junx Opublikowano 30 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 I mi właśnie Dead air się podoba (Przecież Hybrid'a robie na nim :D), ogólnie "goły" DA trochę mi się nie podobał. Poprawiłem/zmieniłem trochę i gra się przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 W dniu 26.12.2018 o 18:53, kanon1022 napisał: Witam nie mogę tego odpalić Pokaż ukrytą zawartość * Detected CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz [GenuineIntel], F6/M12/S3, 2493.00 mhz, 18-clk 'rdtsc' * CPU features: RDTSC, MMX, 3DNowExt!, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, HTT * CPU cores/threads: 4/8 Initializing File System... using fs-ltx fsgame.ltx FS: 56549 files cached 30 archives, 8604Kb memory used. Init FileSystem 1.032003 sec 'xrCore' build 7090, Jul 5 2018 EH: D8524A36AF9B3F32084FDA4649221CFA -----loading d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\system.ltx -----loading d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\system.ltx Initializing Engine... Starting INPUT device... Loading DLL: xrRender_R2.dll Loading DLL: xrRender_R3.dll refCount:m_pAdapter 1 Loading DLL: xrRender_R4.dll command line Executing config-script "user.ltx"... ! Cannot open script file [user.ltx] Loading DLL: xrRender_R1.dll Loading DLL: xrGame.dll ! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-COP\ in registry ! Player name registry key (InstallUserName) not found ! * [win32]: free[4058664 K], reserved[42860 K], committed[92716 K] * [ D3D ]: textures[0 K] * [x-ray]: process heap[20849 K], game lua[0 K], render[0 K] * [x-ray]: economy: strings[16706 K], smem[0 K] SOUND: OpenAL: enumerate devices... SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present dir[0]=D:\Program Files (x86)\Dead Air\ dir[1]=D:\Program Files (x86)\Dead Air\ dir[2]=D:\Program Files (x86)\Dead Air\ dir[3]=C:\WINDOWS\system32\ CleanDeviceSpecifierList CleanDeviceSpecifierList DirectSound Software devices DirectSound Software SOUND: OpenAL: system default SndDevice name is DirectSound3D SOUND: OpenAL: All available devices: 1. DirectSound Software, Spec Version 1.1 eax[0] efx[no] xram[no] 2. DirectSound, Spec Version 1.0 eax[0] efx[no] xram[no] 3. MMSYSTEM, Spec Version 1.0 eax[0] efx[no] xram[no] 4. MMSYSTEM, Spec Version 1.0 eax[0] efx[no] xram[no] Executing config-script "d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\default_controls.ltx"... [d:\program files (x86)\dead air\gamedata\configs\default_controls.ltx] successfully loaded. Executing config-script "user.ltx"... ! Cannot open script file [user.ltx] SOUND: Selected device is DirectSound Software * sound: EAX 2.0 extension: absent * sound: EAX 2.0 deferred: absent * sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl Starting RENDER device... * GPU [vendor:10DE]-[device:1392]: NVIDIA GeForce GTX 860M * GPU driver: 25.21.14.1735 * CREATE: DeviceREF: 1 * Vertex Processor: PURE HARDWARE * Texture memory: 4092 M * DDI-level: 9.0 * GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30) * GPU vertex cache: unrecognized, 16 * NVidia MGPU: Logical(1), Physical(1) * Starting rendering as 2-GPU. * DVB created: 1536K * DIB created: 512K ! Version conflict in shader 'models\helicopter' ! Version conflict in shader 'models\lightplanesself' ! Version conflict in shader 'models\model_puh' ! Version conflict in shader 'models\model_refl' ! Version conflict in shader 'models\xbrainglass' ! Version conflict in shader 'models\xdistortcolorlinv' ! Version conflict in shader 'models\xglass' ! Version conflict in shader 'models\xglass2' ! Version conflict in shader 'models\xlens' * distortion: used, dev(30),need(14) * color_mapping: used, dev(30),need(14) * SSample: 800x600 compiling shader postprocess ! appdata\shaders_cache\r1\postprocess.ps\0100000 Can't compile shader hr=0x80004005 Próbowałeś uruchomić na innym oświetleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanon1022 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 @stalker1997 Wcale się nie odpala ,pojawi się kawałek x-ray nawet nie na całym ekranie , i pisze ,że karta wideo nie obsługuje gry, dodam że bardziej wymagające gry jak Lara , czy asasyn chodzą dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 31 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 @kanon1022 A kiedy odświeżałeś sterowniki do swojej karty? Pobierz najnowsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 @gawron Masz rację. Nie chodzi mi o zadania w typie przynieś, zabij, wynieś, pozamiataj. Mogłaby to być - nowa w tym świecie - fabuła tekstowa, którą chętni znajdą w dialogach; jakaś konkretna opowieść, która przeplata się z naszą, własnoręcznie pisaną. Nawet nie taka, której kolejne karty uruchamiają nasze działania, a na przykład poruszanie konkretnych wątków w rozmowach. @kanon1022 Skoro o sterownikach była już mowa, to od siebie dorzucam jeszcze biblioteki VC++, bo bez nich mody się krzaczą. No i uruchomienie jako administrator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 31 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 Cóż, @Sierioża, pozostaje czekać i mieć nadzieje, że ktoś zechce ciut zmienić kierunek w sztuce, będzie miał pomysł i możliwości. @kanon1022. Posłuchaj porady z posta wyżej i zajrzyj tutaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanon1022 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 @kondotier Witam , stery mam najnowsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duddkov Opublikowano 3 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Irytujące w tym modzie jest trochę jest odwiedzanie różnych miejsc jak laboratoria, albo podziemia. Kupujesz hełm psioniczny od naukowców żeby iść do X16, Jesteś już prawie przy tym mózgu i nie możesz przejść dalej bo dostajesz ogromne obrażenia, pytasz googla o co chodzi i czytasz co musisz zrobić, czyli ogarnąć i ulepszyć jakąś maskę pod względem ochrony psionicznej. Cofasz się żeby kupić i ulepszyć jakąś maskę, wracasz do laboratorium, mijasz na spokojnie miejsce w którym dostawałeś obrażenia i po przejściu kawałka terenu znowu dostajesz ogromne obrażenia bo w tym miejscu Twoja ochrona psioniczna jest już niewystarczająca. Druga sytuacja: próbujesz wejść do podziemi Agropromu, wchodzisz i od razu Twój kombinezon psuje się do zera, a życie z paska ucieka. Znajdujesz w internecie rozwiązanie: musisz kupić butlę z tlenem i nosić ją na plecach! Super, wystarczy tylko kupić butlę z tlenem i można oddać się przyjemnej eksploracji, będziesz musiał się już martwić tylko hordą mutantów, które są strasznie groźne, niedoborem ammo, psującą się bardzo szybko bronią... Okazuje się jednak, że po zakupieniu butli z tlenem i wejściu do podziemi w Agropromie faktycznie nie ubywa Ci życia, za to kombinezon wciąż się psuje tylko trochę wolniej. Tak czy inaczej nie ma szans, żeby tam pobyć trochę dłużej niż parę sekund i nie rozwalić sobie całego kombinezonu. To już jest trochę męczące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker1997 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 @Duddkov . Autorzy Dead Air raczej mieli zamiar kompletnie utrudnić eksplorację miejsc takich jak labolatoria i podziemia, chociaż mam odczucie, że w ogóle się balansem tych lokacji jeszcze nie zajęli. Jeżeli chodzi o zagrożenie psioniczne w X16 i w innych labolatoriach, to zauważyłem, że minimalna ochrona jakiej potrzeba, to nie mniej niż 60%. Problemem wtedy jest to, że trzeba się nafaszerować dobrymi tabletkami żeby w ogóle dać sobie radę. Stabilny poziom to około 80% ale nie ręczę, że życia przestanie nam ubywać. Problemem są też nie same fale wydawane z mózgozwęglacza a burery, których zasięg obrażeń psionicznych jest po prostu żałośnie duży i sięga nas już w okolicach pierwszego piętra. Jeżeli się nie mylę, to burery są dwa na samej górze. Później jednak, na samym końcu mamy do czynienia dodatkowo z kontrolerem. Tutaj już trzeba się nabawić i bez zestawu granatów nie polecam w ogóle podchodzić, bo nawet przy konkretnej ochronie możemy szybko zginąć. Ewentualną alternatywą są szybkie strzały w głowę z broni z konkretnym kalibrem ale trzeba to zrobić w kilka sekund. Co do Agropromu - nie próbowałem tam nawet wchodzić z butlą, tak samo w dzicz. Po prostu się nie opłaca, ponieważ butla jest zbyt ciężka a zastępuje miejsce plecaka. Mija się to z celem, bo wiadomo, że schodzi się tam głównie po graty. Do miejsc gdzie potrzebny jest zamknięty obieg tlenowy radzę po prostu poczekać aż znajdzie się SEVĘ w nie najgorszym stanie, zainwestować w naprawę lub ewentualnie łudzić się, że znajdzie się u któregoś z handlarzy. W obu przypadkach szanse są kompletnie mizerne. Najszybciej kombinezon można uzyskać polując na monolitowców lub najemników i oczekiwać, że będziemy mogli wytargać go z ciała. Problemem jednak nadal będzie to, że kombinezon w podziemiach Agropromu szybko się psuje i bez dodatkowych środków naprawy ekwipunku lepiej tam nie schodzić. Podziemia Agropromu w Dead Air to najzwyczajniej miejsce, do którego nie warto wchodzić jeżeli nie ma takiej potrzeby. Jeżeli chodzi o broń i ekwipunek, który na ogół się szybko psuje w modzie. Polecam po prostu szukać u handlarzy lub stalkerów tubek, smarowania, taśm i innych istotnych przedmiotów koniecznych do naprawy, gdzie handel wymienny jest naprawdę korzystny. Jest to jedna z modyfikacji, w której do poważniejszej wyprawy konieczne są przygotowanie i logistyka. Musimy się zaopatrzyć w narzędzia, których będziemy na pewno potrzebować i przewidzieć, co będzie dla nas użyteczne. Wypady na zbity pysk, czyli bez stosownego zaopatrzenia, to samobójstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 4 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Odpowiadając generalnie. Przecież to nie jest mod do grania, a kolejna baza dla moderów wymagająca zmian dodających fabułę. Rozbudowany początek, wybór miejsca startu, losowe dodanie wyposażenia, jest po to, aby taki twórca moda miał możliwość zapoznania się na czym oprzeć fabułę. Dla zwykłego gracza jest to bezsensowne łażenie po lokacjach, bez jakiegokolwiek zadania lub celu. Tak więc niech oglądający zawartość bazy, nie dziwią się pewnym problemom wynikającym z niedokończenia bazy jako moda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duddkov Opublikowano 4 Stycznia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 @stalker1997 Tylko, że takie zabieranie nie wiadomo ile tubek kleju i innych zestawów naprawczych jest drogie i to nawet nie jest logistyka tylko masochizm, nic się nie na tym nie zyska bo w takim Agropromie nie ma na pewno tyle fantów żeby się zwróciły te zestawy, a co chwilę trzeba kleić kombinezon jakby mutanty i anomalie nie były wystarczającym problemem @kondotier Chyba masz rację, niestety nie wiedziałem, że ten mod nie jest po to żeby w niego grać i zacząłem w niego grać, a wizja włóczenia się bez celu była dla mnie kusząca. Zwłaszcza jak dowiedziałem się o tych dokumentach z laboratoriów, myślałem o tych wszystkich lokacjach, które mógłbym odwiedzić, od samego Kordonu po Zaton, Jupiter, Prypeć i Elektrownię, przy okazji zbierając dokumenty i oddając je różnym frakcjom by pomóc im stanąć na nogi. Chyba się trochę przeliczyłem bo ten mod gnoi gracza na każdym kroku, to chyba nie jest wysoki poziom trudności tylko jakaś masakra, wszystko drogie, ceny rosną cały czas, psy atakują w taki sposób że na każdej lokacji biegam od pniaka do jakiejś beczki czy skrzynki, wskakuję na górę i rozglądam się dookoła czy nic do mnie nie biegnie. Jeśli nic nic do mnie nie biegnie to obieram na cel kolejny pniak lub skrzynkę i próbuję do niego dotrzeć zanim jakaś banda psów mnie dopadnie. Póki co najdalej na północ to byłem w Rostoku i przez chwilę na Magazynach Wojskowych, ale stamtąd musiałem się szybko ulotnić, dalej nawet nie próbowałem. Myślałem, że jako tako przeprawię się przez X16, 18 i Agroprom, będę miał lepsze eq i ruszę zwiedzać północ, ale teraz to już nie wiem czy mi się chce męczyć z tymi butlami z tlenem, które tylko ważą, a tak na prawdę niewiele pomagają, z niszczejącymi kombinezonami w podziemiach i tak dalej. Podobno do Agropromu można zejść mając kombinezon naukowy, który można kupić od Sacharowa po tym gdy oddamy mu dokumenty, ale ja o tym nie wiedziałem więc oddałem dokumenty Woroninowi i teraz nie wiem co z tym dalej zrobić. Zdobyć z innego labu mogę spróbować, ale pewnie okaże się, ze jak tylko wejdę do środka to mnie zabije albo gaz albo brak ochrony psionicznej, ewentualnie jeszcze jakiejś innej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bloodrise Opublikowano 24 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Linki do pobierania nie działają...na moddb też nie idzie znaleźć instalki do pobrania. Da rady ktoś swoje podrzucić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacjent1972 Opublikowano 24 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Godzinę temu, bloodrise napisał: Linki do pobierania nie działają...na moddb też nie idzie znaleźć instalki do pobrania. Da rady ktoś swoje podrzucić? Link do torrenta działa w 100%. Tu link do pobrania z Yandexa: https://yadi.sk/d/HT7Oxpfy3YD2QS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 16 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Ekipa tworząca moda pochwaliła się, że nowa wersja może pojawić się już latem. Wiekszość prac została zakończona, nowości zaimplementowane, a błędy naprawione. Powstała też strona na Patreonie jakby ktoś chciał wspierać twórców ale wpłaty są dobrowolne i nie przekładają się na żadne bonusy i przywileje. Da się zrobić "1984" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxxxxxxxx Opublikowano 22 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 (edytowane) Czy są jakieś cheaty do Dead Air lub trainer? Jeśli jest to proszę o link Edytowane 22 Czerwca 2019 przez xxxxxxxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Dead Air ma wbudowany spawner, jak każdy chyba mod na CoC. Zrób skrót do .exe. gry i dopisz w "elemencie docelowym" -dbg. Ma to wyglądać tak: Odpalasz grę, wciskasz ESC a następnie "S" i spawnujesz co chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 XXXXXXXXXXXXXXXXXXX coś tam - https://www.moddb.com/mods/dead-air/news/dead-air-faq 41. How to enable the spawner? In the properties of the game's shortcut, add -dbg to the path. Example: "D: \Games\Dead Air\xrEngine.exe" -dbg, after loading your save, go to the main menu and press the “S” key. Tutaj masz z obrazkami, czyli co, jak i gdzie: http://artstalker.ucoz.net/load/mody_dlja_s_t_a_l_k_e_r_zov_pripjati/spavn_menju_dlja_s_t_a_l_k_e_r_dead_air/3-1-0-26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 @vidkunsen Jakim cudem przeoczyłeś mój post "piętro" wyżej, gdzie napisałem dokładnie to samo, tylko po naszemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Nie przeoczył, tylko by chyba spać nie mógł, gdyby się nie wciął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Widziałem ale poszerzyłem info bo młody pewnie ma kłopoty, ale jakby co to to usunę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 13 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 4 nowe filmy z nowej wersji modyfikacji «Dead Air», które zostały nakręcone specjalnie dla ap-pro.ru listy najbardziej oczekiwanych modów. Spoiler Zaktualizowany Kordon: Spoiler Dynamiczne kałuże: Spoiler Mokre powierzchnie: Spoiler Wolumetryczne światło: Spoiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 25 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) Cześć Zainstalowałem moda wraz z Rebalance i mam z zwiazku z tym kilka pytań -Mam kilka opcji dialogowych ktore wygladaja mniej wiecej tak: _costam_costam_costam. To po prostu jeszcze nie dokonczone sciezki dialogowe, czy cos zle zrobilem podczas instalacji? -Czy Rebalance zawiera fabułe Rerum i czy zawiera "dodatki" z pierwszego posta w tym temacie? -Gdy póbuje prześć na bagna obok posterunku wojskowego to cofa mnie do poczatku tunelu z komunikatem ze _costam_dostepu_odmowa_.Dlaczego? -Mam _stalker_graphite_outfit_name jako kombinezon i nie moge przydzielic amunicji do PPszy-41 na pasku poniezej menu szybkiego wybierania (czyli F1, F2 itd). Dlaczego? Edytowane 25 Września 2019 przez Nikt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.