tom3kb Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 @smox OGSE w sumie latał u nas na dwóch wersjach spolszczonych. Część grała na 2.09 PL, reszta na wydanym potem 2.10 PL + hotfix. A mod potem dostał jeszcze wersję 2.10f czy r, która nie była spolszczana, no i patcha 2.12, tak samo bez naszej wersji. Nie chce mi się szukać czy ogsr nie był na tych późniejszych wersjach moda oparty bo z tego też może trochę błędów i ewentualnych nieprzetłumaczonych rzeczy wynikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 @smox To może ja zamiast wstawiać swoje poprawki to po prostu podeślę Ci to co dotychczas poprawiłem i skompilujemy to w jeden finalny patch zamiast robić kolejną wersję spolszczenia i finalny patch do tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 1 minutę temu, Szczepan9205 napisał: @smox To może ja zamiast wstawiać swoje poprawki to po prostu podeślę Ci to co dotychczas poprawiłem i skompilujemy to w jeden finalny patch zamiast robić kolejną wersję spolszczenia i finalny patch do tego ? Dobra, podeślij to co masz, a ja poprawię resztę i zrobię Patcha Finalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 @smox @Szczepan9205 a to jeszcze jakaś mała pierdoła co zobaczyłem. :) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Dogoniłem @smoxa i ukończyłem moda. Ostatnia rozmowa, ucieczka i freeplay. @Szczepan9205 Myślę, że było naprawdę warto. Nowy silnik zrobił swoje, dzięki czemu mod odżył. @kamil190 Dzięki. Nie pomyślałem, że trzeba było się po prostu napić Po wszystkim dostajemy taką książeczkę od Zacharycza. Niestety jako jedyna nie została przetłumaczona: Spoiler Warto również odwiedzić lokację Topiel. Na Stacji Pomp zadomowił się Doktor. Daje dwa ciekawe, aczkolwiek proste zadania, związane z mutantami i kuszą. Unikatowa broń. Szkoda, że tak rzadko się jej używa w modach. Spoiler Jeżeli ktoś się zastanawia nad ograniem tego moda, to polecam. Grę przeszedłem na poziomie Mistrz, bo szukałem mocniejszych wrażeń Warto było. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Smox, Agrael witajcie w klubie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Takie pytanko jestem w Dolinie Mroku, Bandyci to kumple bo zapłaciłem Informatorowi. Mam zadanie znaleźć kumpla Barmana, jest zakładnikiem w wagoniku przetrzymywany przez uciekinierów z Wolności. Niby go puszczą jak z wieży przyniosę Korale Mamusi. Mieliście je tam? Bo ja tylko Sprężynę, dobrze, że kilka miałem w plecaku to im oddałem. Tylko dalej nie wiem jak zaliczyć to zadanie bo Kumpel Barmana po wybici "Wolności"zamiast uciekać to chce walczyć z bandytami z kompleksu nad X-18, nie mogę z nim pogadać. Więc najczęściej ginie. Próbowałem odejść na bezpieczną odległość bo myślałem, że gdzieś sobie pójdzie ale to gdzieś zniknął z mapy. Myślałem, że może teleportował się do Baru ale nie. Zaliczyliście to zadanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 @tom3kb Ja im nie przynosiłem tego artefaktu, tylko podszedłem do okienka i dałem broń temu kumplowi Barmana. Możliwe, że trzeba pogadać z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Przede wszystkim nie bawiłem się w płacenie Informatorowi i nie pertraktowałem z Dzikiem. Można pomóc rannemu bandycie, któremu Nabój darował życie ( i mamy rym ) , ale haczyk tkwi w tym, że jeżeli to zrobimy i weźmiemy od niego zadanie na zabicie Naboja, to pewna część powinnościowców zacznie strzelać do GG na terenie Baru. Tak więc zabiłem wszystkich bandytów w DM ( również tych w kompleksie ), a na końcu wykonałem zadanie na uratowanie kolegi Barmana. Rzecz jasna wystrzelałem " Wolnościowców ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Koleś Barmana - podlazłem pod wagon, pogadalem. Teraz najciekawsze: "trójpolowka" czyli ci farbowani z Wolności pilnujący Szweda walczą z bandytami z fabryki i z trepami. Potem wybiłem resztę - trepy i bandyci, podkopsalem zdobyczną broń z amunicją Szwedowi i pozostałych dwóch farbowanych z wolności przed barakiem rozstrzelałem z gładkolufowej, zadanie się zaliczyło, Szwed polazł do siebie i z nikim nie walczył bo nikogo nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Pogadałem z nim przez okienko i dałem mu broń. Tak czułem, że jak weźmie się opcję bycia przyjaznym dla bandytów to mogą być jakieś problemy. Popróbuję jeszcze, a jak nie to cykne wersję standardową z wybiciem bandytów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keron Opublikowano 14 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Rozumiem że są 4 dokumenty z xX18 znalazłem aktualnie 3 i dalej nie zalicza mi zadania muszę znaleśc te 3 artefakty dla martwego stalekra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diegtiariow Opublikowano 14 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 @Keron Jest 5 dokumentów: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 14 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Panowie, czy ktoś pamięta w jakim modzie były opisane ustawienia, które pojawiały się po najechaniu na daną opcję ustawień? Tak jak na tym screenie? Robię Patcha i trochę tekstu brakuje w plikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 14 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 @smox proszę ui_st_mm.xml 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawron Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @smox, te opisy mogą być też w skryptch, nie pamiętam nazwy pliku, ale jest tak w przypadku Left To Die. Jeśli chcesz, możesz pobrać spolszczenie i sprawdzić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @smox, a Ty na pewno masz spolszczenie dobrze wrzucone? U mnie jest normalnie - na każdym trybie renderu i nigdzie nie mam takich krzaczków jak u Ciebie: A nazwy i opisy tych opcji akurat w OGSR są częściowo w ui_st_mm i ui_st_other jakby co. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 4 godziny temu, Szczepan9205 napisał: @smox, a Ty na pewno masz spolszczenie dobrze wrzucone? U mnie jest normalnie - na każdym trybie renderu i nigdzie nie mam takich krzaczków jak u Ciebie:A nazwy i opisy tych opcji akurat w OGSR są częściowo w ui_st_mm i ui_st_other jakby co. No właśnie NIE MIAŁEM DOBRZE WRZUCONEGO SPOLSZCZENIA!!! Padłem ofiarą rutyny. Nie przeczytałem "Instrukcji instalacji spolszczenia". Z drugiej strony nauczono mnie tak, że robiąc spolszczenie, polskie przetłumaczone pliki mają być takie same jak oryginalne rosyjskie, oczywiście tylko z polskim tekstem. Tutaj tego nie ma i włosy stanęły mi dęba jak porównałem te same pliki polskie i rosyjskie. Jak widać jest kilka sposobów tłumaczenia. Miałem zrobić Patcha, ale poddaję się. Boję się ingerować w tak zrobione spolszczenie, bo mogę coś popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @smoxNie ma problemu, najwyżej przysiądę i postaram się poprawić literówki bo głównie w tekście ze spolszczenia OGSE występują. Metoda jest zasadniczo taka sama jak rutynowa - wypakowujesz, wklejasz tyle, że configurator, który uruchamia grę automatycznie ustawia też jej język na taki jak w konfiguratorze ustawisz i wtedy jeśli podczas gry ponownie zmienisz to przestają działać polskie napisy - wystarczy wkleić plik ogse_config.ltx do folderu tuning i z powrotem jest wszystko w porządku więc popsuć nic byś i tak nie popsuł samą edycją plików Gdybym umiał edytować aplikacje w formacie exe to bym dodał do konfiguratora polski język, a tak musiałem zrobić trochę druciarską metodę, ale działa Najważniejsze jest by w plikach był "string id" i text, a czy one będą w tych samych co źródłowe czy w innych miejscach w pliku to nie robi różnicy - gra i tak je znajdzie w danym pliku i wczyta - dlatego nie wklejałem wszystkiego w identyczne linijki jak w rosyjskich plikach bo wtedy większe ryzyko, że jakiś znak przypadkiem się usunie, a tak oddzieliłem sobie podwójnym enterem nowe linijki od starych i nie musiałem się martwić, że jakiś błąd zrobię i potem będę musiał szukać jednego brakującego znaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @Szczepan9205 Nr linii nie ma znaczenia. Mod szuka nie nr linii w pliku, ale id. Zrobienie dodatkowej pustej linii nic nie zmienia. Tyle tylko, że jak porównujesz plik oryginalny z przetłumaczonym, teksty nie są na tej samej wysokości i trzeba szukać. Przy tłumaczeniu kilkuosobowym, Twoja metoda byłaby tylko komplikacją. Ta metoda jaką stosowaliśmy, nie wymagała żadnych kombinacji. W gamedacie były tylko pliki przetłumaczone, w tych samych katalogach jak w oryginale. No i dorobienie jak w modzie nie było, lub zmiany w localization.ltx Ale po kilku modach, sam do tego dojdziesz, co można z plikami zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @kondotier No tak, gdyby to było tłumaczenie wieloosobowe to nie robił bym w ten sposób tylko wklejał nową zawartość tam gdzie jest ona w oryginalnym pliku - to to wiem, ale uznałem, że skoro robię sam i do testów też nikogo zbytnio nie było to zrobiłem tak, ale zasadniczo jedyny błąd z brakującym tekstem w dialogu wychwycił @smox, a linijka znajdowała się w config/gameplay , a w samych plikach z config/text niczego nie brakowało więc... W tej mojej adaptacji waszego spolszczenia też przetłumaczone pliki są w takich samych katalogach jak w oryginale, chodzi o to że wasze spolszczenie OGSE miało plik OGSEConfigurator.exe, który był zmodyfikowany wg informacji @Agrael przez @Allen, który dodał do tegoż konfiguratora język polski do wyboru. OGSR inaczej niż przez ten konfigurator się nie uruchomi i przy wyborze języka dostępnego w konfiguratorze równocześnie zmienia się język gry dlatego ze zmodyfikowanym konfiguratorem w waszej wersji wystarczyło wybrać język polski i gra go od razu uruchamiała się po polsku zamieniając plik ogse_config.ltx lub jego zawartość ( w nim jest zawarte to co normalnie jest w localization.ltx), tak żeby czytało z folderu pol. Ja się nie znam na modyfikacji aplikacji w formacie exe więc nie jestem w stanie dodać języka polskiego do kofiguratora by metoda instalacji spolszczenia była prostsza i polegała na podmianie plików, a następnie na wyborze języka polskiego w konfiguratorze. Tak samo nie jestem też w stanie dodać informacji o zabraniu nam przez Wkręta dwóch artefaktów "Bateryjka" bo za wyświetlanie tego odpowiada skrypt, a ja nie umiem takowych modyfikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @Szczepan9205 Były mody które nie miały gamedaty. Wtedy ekstrachowaliśmy pliki z .db. @smox jest w tym dobry, to Ci pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @kondotier No tak, ja wziąłem pliki tekstowe z pliku gamedata.db_base_configs - wypakowałem je i te tłumaczyłem. Teoretycznie jest też inny sposób - jeśli bym spakował wszystkie zmodyfikowane pliki w archiwum .db to teoretycznie możliwa była by podmiana tego utworzonego przeze mnie pliku .db z jakimś już wbudowanym w moda, ale wtedy trzeba by było poświęcić jeden z języków - angielski, rosyjski lub francuski, a żeby to działało w taki sposób jak twórcy założyli, czyli na zasadzie - otwierasz konfigurator, wybierasz język i gra uruchamia się w wybranym języku - w naszym przypadku polskim to trzeba by było zmodyfikować aplikację konfiguratora by był do w nim do wyboru język polski i plik .dll w folderze localizations - takiego czegoś nie potrafię zrobić i nie wiem czy jest na forum ktoś kto się zna na tym i potrafił by to zrobić. Gdyby był ktoś taki to spolszczenie nie było by w takiej formie w jakiej jest tylko w takiej, która by nie wymagała takiego kombinowania jak na chwilę obecną Ale z tego co czytałem to pliki .exe da się modyfikować Hex Editorem, ale jak takowym się posługiwać to nie mam zielonego pojęcia a tym bardziej modyfikować plików dll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 Panowie, najważniejsze, że spolszczenie działa i to działa dobrze Przepraszam za zamieszanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan9205 Opublikowano 15 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 @smox Nic się nie stało Ale @kondotier ma trochę racji w tym co pisał, ale tak jak wspomniałem - gdyby się to dało zrobić w prostszy sposób to bym tak zrobił A tak musi być tak jak jest póki co - i tak dobrze, że działa w taki sposób w jaki działa - jak robiłem pierwsze podejście do tłumaczenia OGSR na początku tego roku to w ogóle nie chciało działać, a robiłem w taki sam sposób jak teraz Czemu nie chciało to nie wiem, ale grunt że działa. A nóż widelec znajdzie się jakiś "magik" na forum, który będzie potrafił ogarnąć ten konfigurator i wtedy wszystko się uprości hehe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.