Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@toldi Ale co Ty chcesz dokładnie uruchomić bo to co masz na zrzucie to jest menedżer modów do tego moda :D 1 pozycja to spawner do aktywacji, druga to usuięcie efektu bujania celownika podczas celowania, a kolejne 3 to paczki pogodowe. Jak chcesz mieć ten menedżer po angielsku to usuń po prostu plik JSGME.lng (powinien być pod JSGME.exe) i przyciski i napisy będą po angielsku - jedynie nazwy modów na liście zostaną po rusku.

Czy Tobie chodzi o to jak uruchomić ten mod?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@toldi  Daję zrzut z tłumaczeniem

Przechwytywanie.JPG

 

To okno służy do zmian w modzie. Aby którąś z zaproponowanych zmian dodać, to ją podświetlasz w lewym oknie i klikasz w >. Pojawi się w prawym oknie. Aby zaprzestać z korzystania, to podświetlasz ją w prawym i klikasz < . << cofa wszystkie.

A z tej drugiej ikony na pulpicie Ci się nie uruchamia?  Spróbuj zrobić swoją od silnika w bin i z niej uruchomić.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pierwsza część kordonu była ciekawa i ciężko było mi się oderwać od kompa, tak obrzeża zony to jakaś tragedia, kiedy się gra przemytnikami. 

Helikopter mógłby być tylko na początku bo dalej do gry nic nie wnosi a tylko wkur, bo co chwile trzeba się gdzieś chować, nie można w spokoju pozwiedzać, autor moda tego nie przemyślał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian  Gra przemytnikami, to jedna wielka przyjemność :028: . Idź do Straży Pożarnej i tam w garażu na samochodzie z budą masz kombinezon maskujący, który pozwoli ci tak na 3/4 ukryć się przed śmigłowcem. A jak wejdziesz w jakiś krzak, to na 100%. To co mamy na Obrzeżach, całkiem dobrze mogłoby być samodzielnym modem jednej lokacji.

Pamiętaj też "przemytniku", że Straż Pożarna to kolebka kilku b.atrakcyjnych wątków, z dużymi finalnymi korzyściami. I ani razu nie trzeba używać artów do teleportacji, bo przy prawidłowej grze, mod nas "nosi na rękach". Tak samo na lądowisku. Jeśli wykonamy czynności we właściwej kolejności, to będziemy musieli strzelić tylko raz, przy wejściu za bramę. Wszystko to z obrazkami, opisałem w temacie moda podstawowego. A z narkomanem, to sprawa sumienia. Ulżyć mu w męczarniach, czy samemu się męczyć. Zapoznaj się też i zrób to najlepiej jak najwcześniej ( zanim znajdziesz art przy stawie, odstraszający psy ) kwest z połamańcem za wioską. Jak już masz tego arta, to idź tam bez niego, bo go utracisz. Z Obrzeży zabieraj tylko to, co sam chcesz wykorzystać, bo nadmiaru i tak poza Obrzeżami nie sprzedasz. Sprzedaj więc tutaj. Ta opcja trochę do moda nie pasuje, ale to już zbójeckie prawo autora moda.

DODANO:

Dokładny opis jak postępować na Obrzeżach, jest w tym temacie:

 

Więc zanim na nie wejdziesz, zapoznaj się. Gra będzie prostsza, mniej problemów i osiągi wydajniejsze.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

borykam się z tm modem. Niedopracowań ma mnóstwo, albo może pobrałem jakąś niedopracowaną wersję.  Nie wiem jak skorzystać z artefaktu do teleportacji. W barze jak  strzelam do dziada z kluczem komendanta zakładu to za każdym razem mam wylot. Olałem to i poszedłem na Jantar. po przejściach w X-16 doczłapałem się do tunelu i tam nie mogę przejść anomalii chyba grawitacyjnej. Prawdopodobnie jak powstała na pierwszym wejściu na Jantar to tam być musi, Czyli było by powtarzanie ponownego wejścia na Jantar poprzez X-16 z nie wiadomo jaką nową anomalią w tym tunelu. (Hugh miał elektrę) Kiedyś przechodziłem wcześniejszą wersję i jakoś się dało. Teraz raczej to kupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, jestem w klatce z abdulem w dolinie mroku i nie da się wyciągnać śrubki, ktoś wie jak to naprawić? aha i zaznacze ze juz 5 razy restartowałem gre i wczytywalem wczesniejsze save, nawet idac do z Seriożą specjalnie wyciągnąłem śrubki

 

Edytowane przez JanuszLeopoldBączek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2021 o 11:29, kondotier napisał:

@Monolithalian  Gra przemytnikami, to jedna wielka przyjemność :028: . Idź do Straży Pożarnej i tam w garażu na samochodzie z budą masz kombinezon maskujący, który pozwoli ci tak na 3/4 ukryć się przed śmigłowcem. A jak wejdziesz w jakiś krzak, to na 100%. To co mamy na Obrzeżach, całkiem dobrze mogłoby być samodzielnym modem jednej lokacji.

Pamiętaj też "przemytniku", że Straż Pożarna to kolebka kilku b.atrakcyjnych wątków, z dużymi finalnymi korzyściami. I ani razu nie trzeba używać artów do teleportacji, bo przy prawidłowej grze, mod nas "nosi na rękach". Tak samo na lądowisku. Jeśli wykonamy czynności we właściwej kolejności, to będziemy musieli strzelić tylko raz, przy wejściu za bramę. Wszystko to z obrazkami, opisałem w temacie moda podstawowego. A z narkomanem, to sprawa sumienia. Ulżyć mu w męczarniach, czy samemu się męczyć. Zapoznaj się też i zrób to najlepiej jak najwcześniej ( zanim znajdziesz art przy stawie, odstraszający psy ) kwest z połamańcem za wioską. Jak już masz tego arta, to idź tam bez niego, bo go utracisz. Z Obrzeży zabieraj tylko to, co sam chcesz wykorzystać, bo nadmiaru i tak poza Obrzeżami nie sprzedasz. Sprzedaj więc tutaj. Ta opcja trochę do moda nie pasuje, ale to już zbójeckie prawo autora moda.

DODANO:

Dokładny opis jak postępować na Obrzeżach, jest w tym temacie:

 

Więc zanim na nie wejdziesz, zapoznaj się. Gra będzie prostsza, mniej problemów i osiągi wydajniejsze.

 

 

Tylko co to za gra, która wymaga przeczytania ściany tekstu, zanim się do niej wgl zabierzemy, wszystkie potrzebne informacje powinny być ujawnione w trakcie gry.

A to nawet nie jest poradnik, tylko ostrzeżenie przed błędami twórcy gry, aby nie założyć sobie pętli na szyi podczas rozgrywki, a czegoś takiego wgl nie powinno być

Przykład:

"Przy zabieraniu klucza zza Lenina przy obu grach, dla przemytników i wojska jest kruczek. Najpierw idziemy do pokoju wypoczynkowego w budynku za Leninem. A dopiero po jego otwarciu i złupieniu, do piwnicy przy przemytnikach i sejfu przy wojskowych. Tak klucz zadziała. Odwrotnie, nie."

 

Czyli jak otworzyłem w innej kolejności to teraz musze znowu przechodzić wszystko od nowa, bo nie mam zapisu z momentu zdobycia klucza..

A podczas rozgrywki 0 informacji na ten temat.

Twórca powinien stworzyć grę tak, aby nie było takich cyrków i aby gracze wiedzieli co mają robić, a nie czuć się zagubieni, bo nie ma żadnych poszlak, informacji co robić dalej itp. Jest różnica pomiędzy skonstruowaniem zadania tak, aby wysilić gracza do myślenia, a stworzeniem zadania które polega na szukaniu igły w stogu siana.

 

Byłem pozytywnie nastawiony do tego moda, ale moja cierpliwość uległa, nie chce mi się dalej męczyć, dlatego odpuszczam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz twórcy modów dają ciała z konstruowaniem fabuły, ale też zdarza się grającym, gdy zbyt szybko chcą iść na przód. Nie rezygnuj z dalszej gry, twardziel tego nie powinien robić. Mi wiele razy zdarzyło się, że dałem dupska podczas gry i siadałem zrezygnowany. Jednak po chwili wracał duch wojownika, cofałem się w zapisach i  ruszałem dalej, bo Zona czekała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Monolithalian napisał:

Twórca powinien stworzyć grę tak, aby nie było takich cyrków i aby gracze wiedzieli co mają robić

W idealnym świecie może by tak było :D Ale nawet twórcy gier mają błędy w swoich zadaniach, a co dopiero twórcy modów. A im bardziej złożone zadanie tym więcej rzeczy może się zrypać. A nawet jak robisz jakiegoś questa i go sobie rozpisujesz o ile tak robisz :) (różne warunki, kiedy sukces, kiedy porażka, czy zadanie uwalone, czy dalej możesz je zrobić) to niby ogarniasz, że wszystko jest ok. Testujesz ok. A później wydajesz moda, a na bank się okaże, że i tak coś jest zrypane :) Nie wszystko da się przewidzieć i nie raz nie wszystko sam zauważysz. Ten co kiedykolwiek bawił się robienie jakichś misji/zadań na pewno potwierdzi. :D

Cytat

Tylko co to za gra, która wymaga przeczytania ściany tekstu, zanim się do niej wgl zabierzemy, wszystkie potrzebne informacje powinny być ujawnione w trakcie gry

No tu się zgodzę, że często twórcy modów do Stalkera kładą lachę jeśli chodzi o jakiekolwiek read me w modzie tak jakby wszyscy wiedzieli o co chodzi. A szczególnie boli to w tych rozbudowanych modach z nowymi mechanikami, tutaj na bank bym oddał artefakt zleceniodawcy na początku gry i nie mógł korzystać z jego mocy później, a nie raz mi teleportacja ułatwiała zrobienie zadania jak nie mogłem rozgryźć co jak twórca wykombinował.

Jeden z największych feature-ów moda w ogóle nie jest sygnalizowany i jeśli nie jesteśmy ciekawscy i samemu nie założymy arta na pas to się o nim nie dowiemy. 😞

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zamierzone lub nie, ale nie zrobienie tych zadań w kolejności nie blokuje fabuły i możliwości dalszej gry. Po prostu nie znajdziemy pewnego wyposażenia, stracimy część z gry, a w niektórych przypadkach będzie ona trudniejsza.

A Obrzeża i to co na nich się dzieje, szczerze mówiąc, do reszty moda nie pasuje. Tak naprawdę, można pójść z fabułą bez odwiedzania Obrzeży. Jedyna pożyteczna rzecz z nich, to ten kombinezon kuriera. Inne przydatne wyposażenie i tak znajdziemy nawet już na Kordonie, lub poczynając od Wysypiska kupimy u handlarzy przez internet.

I nie zapominajmy, że mod nie musi wszystkiego pokazywać nam palcem. Pośpiech w grze, robienie zadań na hurra, też nie popłaca. A szczególnie w takich modach jak ten, które nie są kolejną przeróbką fabuły podstawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2021 o 14:12, JanuszLeopoldBączek napisał:

hej, jestem w klatce z abdulem w dolinie mroku i nie da się wyciągnać śrubki, ktoś wie jak to naprawić? aha i zaznacze ze juz 5 razy restartowałem gre i wczytywalem wczesniejsze save, nawet idac do z Seriożą specjalnie wyciągnąłem śrubki

 

Dobra, wystarczy przy Abdulu zapisać grę i wczytać. Teraz mam inny problem. Co uczynić jak nie chcą mnie wpuścić do bunkra naukowców? Pomogłem wybić mutanty ale i tak Major nie chce mnie wpuścić. Ponadto wcześniej był problem z kluczem od kierownika w Barze. Gdy zabijałem to następował crash gry. Może ma ktoś jakiegoś fixa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, metek58 napisał:

Nieraz twórcy modów dają ciała z konstruowaniem fabuły, ale też zdarza się grającym, gdy zbyt szybko chcą iść na przód. Nie rezygnuj z dalszej gry, twardziel tego nie powinien robić. Mi wiele razy zdarzyło się, że dałem dupska podczas gry i siadałem zrezygnowany. Jednak po chwili wracał duch wojownika, cofałem się w zapisach i  ruszałem dalej, bo Zona czekała...

Nieee, za dużo ten mod ma nieprzemyślanych rozwiązań, a to dopiero początek gry, więc co by było dalej ? Ja chce sobie spokojnie pograć, odprężyć się przed kompem, a nie się denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian Nie zgodzę się z tymi nieprzemyślanymi rozwiązaniami. Fakt, że przy niektórych zadaniach trzeba pogłówkować. Są to takie, które mają po dwa alternatywne rozwiązania. Prostsze, ale gorsze, bo zabierające część gry i pozbawiające wyposażenia, no i to do "przegłówkowania". Przykładem niech będą dwa.

Pierwsze. Na Kordonie, po przejściu za tory, nie pójście do rozbitego śmigłowca. Strata broni z optyką. Pójście i już na tym etapie gry  pozyskanie broni z którą można działać do końca moda.

Drugie. Zabicie połamańca w DM, zamiast postarania się mu o lekarstwo. Daje to kawałek ciekawej gry i możliwość pozyskania "ciężkiej broni", która będzie bardzo przydatna na Dzikim Terytorium.

A takich zadań jest mnóstwo. Niektóre wymagają decyzji moralnych, jak rozkopywanie grobów, inne tylko chytrości. Np. likwidacja mortiry na młynie koło mostu.

A przede wszystkim zaletą tego moda jest niekonwencjonalność fabuły. Tu nie da się grać "na pamięć", bo tak było w innych modach. Tu wszystko jest inne.

Kiedy w niego grałem, była znikoma ilość poradników. A te które były, często wprowadzały w błąd, choćby to rozwiązanie z samego początku gry, z wyrzucaniem, a po ucieczce zbieraniem sprzętu. Trzeba było samemu dochodzić do właściwych rozwiązań.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem na Obrzeżach i przez przypadek obejrzałem filmik jak GG się teleportuje. Jak to się robi i czy potrzebne do tego jest jakieś urządzenie ( i gdzie się go zdobywa). Czytając komentarze zrozumiałem, ,że przy pomocy art szklanych się to odbywa. Jednak nie mogę jakoś doszukać się u siebie w inwentarzu nic co by mi w tym pomogło 😞 , może  tego urządzenia nie zdobyłem (Kordon, Obrzeża) albo  zostawiłem w jakiejś skrytce. Uprzejmie proszę o podpowiedz. 

jakie to urzadzenie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety oddałem, a jeśli pamiętam to chciałem się zachować jak Stalker a nie jak Nowicjusz i go nie "dotykałem" - co sugerował opis artu. Czy da się go jakoś odkupić po powrocie na Kordon ? Mam co prawda dodany Spawner ale na razie raz z niego skorzystałem dodając sobie amunicję. Jeżeli nie ma innej możliwości to go pozyskam  w ten "nieetyczny" sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@najdrok Bo tak właśnie trzeba zrobić. Wypowiedź Skidana i opis arta są po to, abyś tak jak przy mnóstwie innych zadań miał prawo wyboru wg. oceny moralnej. Ale chyba ten ( o ile się da zespawnować ) "oszukańczy" nie działa. Był chyba taki wpis. Chcesz go mieć, wracaj w zapisach na Kordon. A w modzie jest tak naprawdę, tylko jedna sytuacja naprawdę możliwa do zrobienia tylko z taką teleportacja. Bez teleportacji będziesz miał tylko "straty materialne". Nie zabierzesz schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@prozmus84 Drzwi się otworzą tylko wtedy, kiedy od drugiej strony podejdzie do nich ten żołnierz, który co chwilę przechodzi pod oknem. Ale aby podszedł, musisz z nim porozmawiać po zaszyciu lekarstwa które znajdziesz w szafce pod oknem i przeprowadzeniu z nim stosownej rozmowy. Musi się zgodzić z pomocą. On się z podejściem nie śpieszy.

Nie zapomnij zabrać morfiny ( strzeż jej jak oka w głowie i nie używaj aż do znalezienia Sieńki ), oraz dokumentu z rogu pomieszczenia. Dopiero po ich znalezieniu zażycie leku ( chyba wygląda jak różowy kwadracik ) i rozmowa. Doradzam uciekać po tym elemencie wentylacji którą dodano zamiast wychodka.

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prozmus84 - w internecie w google wpisujesz frazę i masz filmiki:

сталкер золотой шар завершение прохождение

Oglądaj film od 7:00: 

https://www.youtube.com/watch?v=Lk-efQQ2HXU

Od 9:00 akcja konkretna - trep włazi do twojej pakamery, ty śmigasz koło niego do głównej budy ze schodkami, potem skok na dól i wężykiem do wioski.

Zanim ekipa od PKM-ów zajarzy to ty będziesz już w wiosce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.